Ξέραμε μόνο το οκτάγωνο λογότυπο της παλαιάς, βρετανικής MG. Σηκώθηκαν φρύδια αμφισβήτησης στην ιδέα και μόνο της κινεζικής «υπεξαίρεσης». Το οδηγήσαμε, ξανά και ξανά, και το υβριδικό MG3 κέρδισε με το καλημέρα το ματς. Τόσο των εντυπώσεων όσο και της ουσίας

Σχεδιαστικά έκαναν ό,τι τους ενέπνεε τους Κινέζους με το MG3 Hybrid+. Συνολικά έφτιαξαν έναν νικητή
Τι λέει το 4D | Γκολ από τα αποδυτήρια με ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά υπερμίνι που υπερβαίνει τις προσδοκίες της «πρώτης φοράς» |
Μας αρέσει | Απόδοση υβριδικού συστήματος, κορυφαίες επιδόσεις, εκμετάλλευση χώρων, ευκολία χρήσης, οδηγική συμπεριφορά, κατανάλωση, συναρμογή, τιμή |
Όχι και τόσο | Μη ρυθμιζόμενη σε απόσταση κολώνα τιμονιού. Αν οδηγείς σα χούλιγκαν, ίσως μείνεις χωρίς επιπλέον υβριδική υποβοήθηση. Για λίγο |
Τιμή | Από €20.450 (σε λευκό) Από €20.950 (στα άλλα 6 διαθέσιμα χρώματα) |
«Διάολε, τους άτιμους τους Κινέζους, πώς το ‘καναν τόσο σωστό το MG3;», αναρωτιόμουν στη δημοσιογραφική παρουσίαση που είχε γίνει πριν μερικούς μήνες
Τ’ αγαπώ τα μικρά αυτοκίνητα, γιατί να το κρύψω;
Σε λίγα μέτρα, με αναγκαστικά μικρό κέρδος, συμπιεσμένο κοστολόγιο στην κατασκευή και αγωνιώδη χωροταξικά προσπάθεια να μανατζάρουν οικογένειες και αστικές υποχρεώσεις, συμπυκνώνουν τις έξυπνες ιδέες της καθημερινής αυτοκίνησης


Οδηγώντας, τότε, το MG3 Hybrid+ (μπορείτε να διαβάσετε τις αρχικές εντυπώσεις εδώ) ξαφνιάστηκα για το πώς ένα νεοεμφανιζόμενο υπερμίνι τα ‘χε πετύχει σωστά με την πρώτη προσπάθεια.
Τώρα, έχοντας ξανά την ευκαιρία για περισσότερες ημέρες, τους βγάζω το καπέλο.


Όχι, κυρίες και κύριοι, δεν είναι υμνολογία
Αισθητικά, όπως αφέθηκε να υπονοηθεί παραπάνω, θεωρώ, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, πως θα μπορούσαν να είχαν κάνει κάτι πιο ιδιαίτερο.
Από μπροστά κάτι έχει να δείξει αλλά από το πλάι δε με συγκινεί.
Εντάξει, είναι και το πεντάθυρο αμάξωμα που δεν ευνοεί τα μικρά αμαξώματα.
Όμως η πίσω σχεδίαση [κάτι σε Fiesta, ίσως;] μου είναι πολύ οκέι.
A ναι, και στους τροχούς θα μπορούσαν να το ΄χαν προσπαθήσει περισσότερο. Γούστα.
Επίσης, η κολώνα του τιμονιού δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά. Απορώ πώς τους ξέφυγε στο brief.
Παρόλα αυτά, η θέση οδήγησης δεν υποφέρει και για τα δικά μου μέτρα και σταθμά δεν με ενόχλησε στην πορεία.

Και, όπως είχαμε εντοπίσει στην αρχική επαφή, η υβριδική υποβοήθηση μερικές φορές «λαγκάρει» – καμία σχέση με την Κριστίν Λαγκάρντ. Με μία βασική έως πολύ βασική υποσημείωση: όταν έχεις, στην αρχική παρουσίαση, λίγη ώρα στη διάθεσή σου, το οδηγείς σα να το ‘χεις κλέψει. Αυτό σημαίνει ότι (ξαναλέω, για τότε) το MG3 κινήθηκε συνεχόμενα και πραγματικά γρήγορα στα στροφιλίκια του Σουνίου

Τώρα, πιο ώριμα, με μπόλικες μέρες διαθέσιμο, με χιλιόμετρα στην πόλη και σε ταξίδι, με τζούρες από σβέλτες βόλτες, κοντολογίς με μια μεικτή και αντιπροσωπευτική χρήση, το MG3 Hybrid+ ήταν άψογο
Μάλιστα καθώς εδώ υπάρχει η συνδυαστική ροπή των 425 Nm που έρχεται με ηλεκτρική αμεσότητα, με ανάλογη γωνία τιμονιού και αρχικά λίγο περισσότερο γκάζι σην είσοδο, ξεπερνάς σχετικά εύκολα το grip των ελαστικών (Kumho Solus HS63 διάστασης 195/55/16).
Με μία μπροστόβαρη κατανομή βάρους (64% μπροστά / 36% πίσω), η διαχείριση της τροχιάς επιτρέπει να μεταβαίνεις από ελαφρά υποστροφική τάση σε διασκεδαστική υπερστροφή με ένα ντελικάτο τρόπο και trailing throttle.
Το MG3 είναι, τηρουμένων των αναλογιών, fun to drive.
Tέλος, ως συνολική δοκιμή, πουθενά δεν «έμεινα» από υβριδική ώθηση, είχα πάντα και παντού σταθερά ικανό γκάζι, «έκαψε» μέση 5,8 λτ/100 χλμ. με «όλα μέσα» και έλαμψε σε βασικούς ρόλους και επιμέρους λεπτομέρειες.
Τα βασικά και οι λεπτομέρειες
Kύλιση; Σωστά συγκροτημένη.
Δε χτυπάει πουθενά, δεν κουράζει, κοντρολάρει σωστά. Με μία δόση λεγόμενου «σπόρτινες». Άριστα.
Εσωτερικό; Δυνατό στοιχείο με το που κλείνεις την πόρτα. Καλοσχεδιασμένο, με σωστό κάθισμα, ικανό φάρδος, διακριτική σχεδίαση, πετυχημένη μείξη πλαστικών και υφασμάτινων «φιλέτων», εύχρηστα χειριστήρια, στιβαρή συναρμογή και καλή περιφερειακή ορατότητα

Επιδόσεις; Πολύς κόσμος έβλεπε ένα MG3 να εκμεταλλεύεται άδειες λωρίδες αυτές τις μέρες. Όχι, δε χρειάζεται να κάνεις απότομες εκκινήσεις και να εξαντλείς τα 8 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 0-100 που ούτως ή άλλως είναι κορυφαία τιμή


Ο συνδυασμός του τετρακύλινδρου και του υβριδικού συστήματος αποδίδει 195 ίππους και άφθονα 450 Nm ροπής που απλώνονται από χαμηλά μέχρις τις μεσαίες και νιώθεις βασιλιάς της πόλης

Οθόνες και λοιπά ψηφιακά; Μικρά, διακριτικά και με μαζεμένες διαστάσεις οι δύο οθόνες, οδηγού και κεντρική.
Φυσικά με το που μπαίνεις, πας στο μενού ”ΜG Pilot” και απενεργοποιείς τα προαπαιτούμενα. Αλλιώς η οδήγηση γίνεται ένας καταναγκασμός, όπως συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα καινούργια αυτοκίνητα. Νόμος


Τιμόνι; Άψογη για ηλεκτρική κρεμαγιέρα.
Σωστό βάρος, όχι «χαζή» αίσθηση στο κέντρο της ευθείας, δυνατή επαναφορά, όπως ακριβώς πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο.
Όχι μόνο πόλης, θα ‘λεγα.

Κατανάλωση; Αν προσέχεις, κατεβαίνεις στα 4,7 λίτρα.
Η αλήθεια είναι ότι οδηγώντας το MG3 Hybrid+ έχεις την τάση να πηγαίνεις πιο γρήγορα απ΄όσο συνηθίζεις με ένα υπερμίνι.
Γιατί; Διότι μπορεί, αγαπητοί δικαιωματιστές μου.
Στρίβοντας, οι συνολικές κινήσεις υπό πίεση γίνονται συγκροτημένα, η κρεμαγιέρα βαραίνει γραμμικά, δεν το νιώθεις να πλέει αλλά και δεν υποδύεται πως είναι σπορ. Ομοιογένοια, αγαπητοί αναγνώστες


Ο περιστροφικός διακόπτης του κιβωτίου θα μπορούσε να ‘χει πιο στιβαρή αίσθηση. Κατά τα λοιπά, πανεύκολος και χρηστικός. Αριστερά του ο διακόπτης με τα προγράμματα οδήγησης. Οι χώροι ικανοί για τέσσερις και ικανοποιητικά 293 λίτρα αποσκευών
Συμπέρασμα
Είναι παράδοξο πώς οι Κινέζοι της SAIC Motors κατάφεραν με την πρώτη, τουλάχιστον για εμάς, στα ελληνικά πράγματα, να το πετύχουν τόσο ολοκληρωμένα.
Οκέι, έχουν την εμπειρία στην τοπική τους αγορά, όμως οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις είναι άλλες και δη ανεπτυγμένες σε οδηγικά αισθητήρια.
Το ότι το MG3 το συμπυκνώνει όλο αυτό σε ένα πακέτο 4,1 μέτρων και σε μία προσφερόμενη τιμή από €20.450 είναι ένα μικρό κατόρθωμα. Μπορεί και μεγάλο, δεδομένης της κατηγορίας
Το παρέδωσα ικανοποιημένος που δεν προδόθηκε το οκτάγωνο λογότυπο, ένα λογότυπο που ούτως ή άλλως ήταν τελειωμένο στο χρόνο.

Μερικές φορές χρειάζεται να κατεβάσεις το φρύδι της αμφισβήτησης και να δεις ένα νέο προϊόν ψυχρά, χωρίς ιστορικούς συναισθηματισμούς. Η πόλις εάλω από ένα νέο ταλέντο

Κινητήρες | 2 κινητήρες (θερμικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt και ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 1,83kWh) |
Κιβώτιο | Αυτόματο 3 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 195 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 425 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,0'' |
Τελική ταχύτητα | 175 km/h |
Μέση κατανάλωση | 5,8 lt/100km |
Βάρος | 1.285 kg |
Τιμή | από €20.450 |
Info: mgmotor.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.