Δοκιμή: MINI Cooper C. Ναι, θα το αγόραζα. Αν…

Post date:

Author:

Category:

Αν χωρούσαν περισσότερες λέξεις στον τίτλο και δεν τις «έτρωγε» η Google, θα προσέθετα ότι θα προτιμούσα το MINI Cooper C κι απ’ το ισχυρότερο Cooper S, ανεξαρτήτως διαφοράς τιμής. Στη μετά-hot hatch εποχή υπάρχει λόγος

Δοκιμή MINI Cooper C (2025)

Οδηγώντας το MINI Cooper C, το «κουπεράκι» των 156 ίππων, που πλέον δε χρειάζεται υποκοριστικά για να δικαιολογήσει τη ρεαλιστική του τιμή και όσα προσφέρει

Τι λέει το 4DΣωστό πακέτο, premium, διαφορετικό και σε σωστή τιμή. Πλέον βγάζει περισσότερο νόημα από Cooper S
Μας αρέσειΑπόδοση κινητήρα, φιλικός κυβισμός, φρένα, ρυθμισιμότητα, θέση οδήγησης, κατανάλωση, σχεδιαστικές λεπτομέρειες, τιμή αγοράς
Όχι και τόσοΑπουσία χειροκίνητων αλλαγών, μέτριοι πίσω χώροι, υπερβολή γραφικών στην οθόνη
Τιμήαπό €25.550

Δεν υπάρχει πιο άμεσος και διάφανος τρόπος για να βγάλεις μεστό συμπέρασμα οδηγώντας το MINI Cooper C απ’ το να κάνεις το λεγόμενο ”back 2 back” με ένα Cooper S. Κοινώς, να βγεις απ΄το ένα και να μπεις στο άλλο

Έχοντας ζήσει επί μία εβδομάδα με το δεύτερο, μπήκα στον μικρό «αδελφό».

Λιγότερο δυνατός (155 PS vs 204 PS), ένας κύλινδρος λιγότερος (3 vs 4), όχι τεράστια διαφορά ροπής (230 Nm vs 300 Nm), ίδια περίπου κιλά (1.335 kg vs 1.360 kg), περίπου €5.000 διαφορά τιμής, ίδιο ενδιαφέρον και εκσυγχρονισμένο σχήμα.

Όμως, όσο κι αν περίμενα πως θα ήταν η βαριά «φανέλα» του S που θα υπερίσχυε, κατέληξα στο «απλό», στο MINI Cooper C. Kαι υπάρχουν ένα σωρό λόγοι

Επιτρέψτε μου

To C, το «μικρό», είναι αρκετό.

Ο εγκάρσια τοποθετημένος τρικύλινδρος έχει ικανό νεύρο, αξιοσημείωτα καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,7 δ/λ και υπέρ-αρκετή τελική 225 χλμ/ώ.), σταθερό φάσμα ροπής (από τις 1.500 σ.α.λ. έως τις 4.400 σ.α.λ.) και, αν εξαιρέσεις το στροφάρισμα στις πολύ υψηλές περιοχές του στροφόμετρου όπου κλασικά οι τρικύλινδροι προδίδουν τον έναν λιγότερο κύλινδρο, ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του.

Ούτως ή άλλως, το MINI έχει αλλάξει. Μεγάλωσε [κατά την ταπεινή μου γνώμη, ειδικά στο τρίθυρο αμάξωμα δεν είναι επουδενί ξεχειλωμένο], καλύπτει περισσότερες ανάγκες απ΄το παρελθόν, συνεχίζει να είναι fun to drive και κοστίζει λιγότερο δίνοντας περισσότερα

Τα μηχανικά μπλοκέ είναι παρελθόν ειδικών εκδόσεων, η απόσβεση συμπεριφέρεται πιο φιλικά σε ελληνικό τάπητα, η αίσθηση ενός MINI Cooper παραμένει χωρίς, ωστόσο, να κουράζει.

Αν δεν είναι προτεραιότητα οι πίσω χώροι και ο αντίστοιχος αποσκευών (210 λτ.), τούτο ‘δω συμφέρει και δίνει περισσότερα απ’ όσα ζητάει στο τιμολόγιο

Αν πας χαλαρά, κατεβαίνεις στα 5,2 λτ/100 χλμ. Αν πας συνδυαστικά σβέλτα έως γρήγορα, φτάνεις οριακά 8,2 λίτρα – το δε τελευταίο προσπερνώντας το 90% των συμπορευομένων σου, haters.

Δοκιμή MINI Cooper C (2025)

Μέσα σε μια καμπίνα ευρύχωρη ως το προς το πλάτος των μπροστινών, με νεωτερίστικο ύφασμα σε κάθισμα και επενδύσεις, άψογη θέση οδήγησης, ικανό foot rest για να κοντράρεις το σώμα σου στις δεξιές καμπές, σωστή διαστρωμάτωση του πεντάλ του φρένου κι ένα κάρο προγράμματα λειτουργίας, οι περισσότεροι θα βρουν τη σωστή ροή που θα θέλουν ανά περίπτωση


Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Θες να πας γρήγορα; Γίνεται

Θες χαλαρά; Η απόσβεση δεν σε κουράζει στους χαμηλούς συντονισμούς της με την εργολαβική κακοτεχνία.

Θες ταξίδι; Πήγα κι απ’ αυτό. Σημαδεύεις με ικανά τριψήφια νούμερα, τα φαρδιά μετατρόχια και το σωστά άμεσο -και όχι υπερβολικά- τιμόνι εμπνέουν εμπιστοσύνη και νιώθεις πως είσαι σε ένα πολύ σωστό αυτοκίνητο

Δοκιμή MINI Cooper C (2025)

Το μέγεθος είναι οκέι, η στιβαρότητα επίσης, η ρυθμισιμότητα με το γκάζι παραμένει και το μόνο που λείπει είναι η χειροκίνητη λειτουργία στο 7άρι Steptronic. Μόνο που κι αυτό δεν λείπει όσο στο Cooper S που, διάολε, εξ ορισμού τοποθετείται ως αυτό που λέμε hot hatch. Ναι, θα τα ‘θελα τα paddles, αλλά είναι πιο βατή η εμπλοκή σε ένα MINI Cooper C που, κακά τα ψέμματα, έχει πιο ευρύ ρόλο

Ζώντας μαζί του

Μπαίνοντας μέσα ο ήχος απ’ τις πόρτες ακούγεται πειστικά.

Σωστό «γκουπ», συναρμογή, κόκπιτ ιδιαίτερο και με τη δική του προσωπικότητα.

Στο κέντρο η μεγάλη στρογγυλή οθόνη. Τα γράψαμε και στη δοκιμή του Cooper S, μην τα επαναλαμβάνουμε.

«Ανεβοκατεβαίνεις» μεταξύ προγραμμάτων οδήγησης -κάποια ουσιαστικά με διακριτές χαρτογραφίσεις και κάποια περισσότερο life style απ’ όσο επιτρέπει η ηλικία μου-, απενεργοποιείς τα δέοντα και έχεις το πακετάκι.

Ζωντανό, φιλικού κυβισμού, μεστό τιμόνι, ισορροπημένο body control, ομαλή μετάδοση της ροπής «κάτω» και διαθέσιμο. Μπες με πιο μαλακές γραμμές στην είσοδο και το MINI Cooper C θα στρίψει με έναν ουδέτερο, «τετράγωνο» τρόπο. Κάνε τα «δικά σου», τα lift-off και τις υπολογισμένες μεταφορές βάρους και γίνεσαι μέρος μιας μίνι-συμφωνικής. Ρέουσα, χαμηλών απαιτήσεων σε καύσιμο και ολοκληρωμένης

Δοκιμή MINI Cooper C (2025)

Ναι, δεν έχει το βάθος του τετρακύλινδρου Cooper S, ούτε θα κυνηγήσεις δυνατές κατασκευές.

Είναι, όμως, τούτος ο αυτοσκοπός για ένα πιο ”universal” ΜΙΝΙ που αρέσει γενικώς και ειδικώς;

Συγγνώμη, αλλά τα €25.550 -χωρίς να υποτιμώ την αξία του δουλεμένου χρήματος- συνιστούν ένα premium value for money. Συγκρατείστε, παρακαλώ, τις τελευταίες τέσσερις λέξεις, ψάξτε αντίπαλο και, αν βρείτε, δεκτές προτάσεις στο inbox

Σαφώς και υπάρχουν πιο «οικογενειακές» προτάσεις, πιο ολοκληρωμένες χωροταξικά, πιο λογιστικές.

Όμως το MINI Cooper C απευθύνεται πρώτα στο συναίσθημα και τη διαφορετικότητα αλλά χωρίς να αγνοεί βάρβαρα ελληνικά φορολογικά κατεστημένα.

Σωστό, fun και αρκετό.

Δοκιμή MINI Cooper C (2025)
Database
Κινητήρας1.5 lt, βενζινοκινητήρας, τρικύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων (Steptronic)
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς156 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 7,7''
Τελική ταχύτητα225 km/h
Μέση κατανάλωση7,8 lt/100 km (μέση δοκιμής)
Βάρος1.335 kg
Τιμήαπό €25.550

Info: mini.com.gr / Photo: Ναυσικά Βασιλειάδου


BMW M5 vs Hyundai Ioniq 5 N πίστα

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει