Δοκιμή: MINI Cooper S. Ευτυχώς υπάρχει ακόμη

Post date:

Author:

Category:

Το δίλιτρο MINI Cooper S συνεχίζει να είναι γρήγορο, πιο «ώριμο», μοντέρνο και σε καλή τιμή. Επίσης κουβαλάει γερό βιογραφικό από εστιασμένα hot hatch. Πόσο τέτοιο είναι το 2025;

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Το «νέο» MINI Cooper S, παρότι εξέλιξη του υπάρχοντος σασί, είνει ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις και δείχνει αισθητικά ιδιαίτερα φρέσκο. Τον έχουν στη BMW/MINI τον τρόπο τους σε ανανεώσεις

Τι λέει το 4DΑν έχεις παρελθόν με R56 και τα συνναφή εστιασμένα MINI, θα σου φανεί «σοφτ» και μεγάλο. Αν όχι, είναι ένας μακράν πιο άνετος, ταχύς και επίσης συμμετοχικός διάδοχος. Ούτως ή άλλως πολλά hot hatch του ανταγωνισμού τα «πάτησε το τραίνο». Το Cooper S επιβιώνει και αυτό μόνο καλό είναι
Μας αρέσειΚινητήρας, φρένα, ρυθμισιμότητα, θέση οδήγησης, κατανάλωση, σχεδιαστικές λεπτομέρειες, τιμή αγοράς
Όχι και τόσοΑπορείς ποιος σκέφτηκε να μην έχεις τη δυνατότητα να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις στο κιβώτιο ενός Cooper S. Μέτρια απόσβεση σε τυπικό ελληνικό οδόστρωμα, υπερβολή γραφικών στην οθόνη
Τιμήαπό €30.870

Πέρασες τα νιάτα σου πίσω σε διάφορα MINI Cooper S, Works, R56 και άλλα γρήγορα και «καρτίστικα»; Πολύ καλά έκανες. Εύγε! Λοιπόν, θα σ’ αρέσει η πιο πρόσφατη μετανσάρκωση;

Στρέιτ φόργουορντ, που λένε και στο χωριό μου: είναι θέμα με τι το συγκρίνεις. Ξεκάθαρα.

Αν, δηλαδή, είχες μάθει στα πιο σφιχτά έως ξερά, στα ακαριαία και πιο μαζεμένα σε διαστάσεις, αν ανεβοκατέβαζες σχέσεις πριν τα apex και αν ήσουν χωμένος σε track days και semi, το νέο Cooper S ίσως σου φανεί περισσότερο hatch και λιγότερο hot.

Επίσης, σκύψε όσο θες αλλά απόληξη εξάτμισης δε θα δεις να εξέχει. Είναι κρυμμένη. Ναι, ίσως το μπερδέψεις με το αντίστοιχο αμιγώς ηλεκτρικό. Με τα δίκια σου. Μοιάζουν πολύ.

Δε θα βρεις ούτε ένα χειροκίνητο, όπως και ούτε paddles για το αυτόματο. Αλλά ούτε, έστω, επιλογέα του πολύ καλού διπλοσύμπλεκτου 7 σχέσεων (Steptronic).

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Ωστόσο υπάρχει στο πάνελ της κάθετης κονσόλας με τους αεροπορικού τύπου διακόπτες, ένας μικρός επιλογέας για τη θέση ”L”. Κρατάει περισσότερο τις σχέσεις, δίνει ένα τόνο αυξημένης εγρήγορσης στις αλλαγές και είναι ωραίο. Λειτουργεί, έστω ως υποκατάστατο

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Απ’ την άλλη, μάλλον έχεις μεγαλώσει, oύτε η Βουγιουκλάκη δεν αντιστάθηκε στο χρόνο. Κι ίσως, ως αντάλλαγμα, να είσαι οκέι με τον πιο «ώριμο» τρόπο με τον οποίο πατάει αυτό το Cooper S που βλέπεις

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Ούτως ή άλλως το δίλιτρο μοτέρ των 204 PS χαρίζει πολύς καλές επιδόσεις, έχεις μια γενναία ροπή 300 Nm ήδη από τις 1.450 σ.α.λ. και μπορείς να ταξιδεύεις ταχύτατα. Τα 242 χλμ/ώ. είναι υψηλή τιμή για ένα, γενικά, μικρό αυτοκίνητο. Επίσης κάτι παραπάνω από σβέλτα τα 6,6 δ/λ. για τα πρώτα 0-100 χλμ/ώ.


Mazda MX-5 ND Nankang NS-2R

Πώς στρίβει;

Με ροή, αν θες ρυθμίσιμα και με σωστά ζυγισμένο «μούτρο».

Μπες με μια λελογισμένη ταχύτητα και θα περάσεις «αέρα». Και μάλιστα χωρίς να κοπανιέσαι αναρτησιακά.

Η απόσβεση, όπως συχνά πλέον συμβαίνει με διάφορα σβέλτα έως γρήγορα αυτοκίνητα με τροχούς 18 ιντσών και άνω, βρίσκει το ρυθμό της σε μέσες και άνω ταχύτητεςστις πολύ χαμηλές κουράζει.

Μπροστά σου μια φαρδιά στεφάνη, κατά τα ειωθότα της BMW. Η κάθετη ακτίνα είναι από ύφασμα, στοιχείο που έχει το δικό του χαρακτήρα στα ανανεωμένα MINI. Δε γνωρίζω πόσο ανθεκτική θα φανεί σε βάθος χρόνου σε μία περιοχή όπου τα χέρια κινούνται, όμως αισθητικά είναι ένα όμορφο τιμόνι. Επίσης, ευχάριστα βαρύ. Ακόμα πιο έντονα στη θέση ”Go Kart” από τα ήδη πολλά προγράμματα οδήγησης.

Η απόκρισή του έχει σπορ στοιχεία, με γραμμικότητα και δεν «ψάχνεται» γύρω από τη θέση της ευθείας. Πολύ ακριβές, επίσης.

Φρένα ακούραστα σε χρήση αντίστοιχη του χαρακτήρα του Cooper S, σωστά ζυγισμένο πεντάλ, άψογα σεταρισμένο ABS.

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

To «νέο» MINI Cooper S δεν έχει τόσο την αίσθηση ελαφρότητας που είχαμε συνηθίσει παλαιότερα από τα δυνατά της θρυλικής οικογενείας και ανιόντων του. Ωστόσο ρυθμίζεται με το γκάζι και καταλήγει ευχάριστο και αρκούντως επιθετικό. Μάλλον έτσι αρέσει στους περισσότερους. Ειδικά αν έχουν περάσει κάνα δυο δεκαετίες στην πλάτη τους

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Renault Clio Williams hot hatch

Ζώντας μαζί του

Μέσα σε μια φρέσκια καμπίνα με τις ωραίες και διαφορετικές επιλογές σε υφάσματα στο ταμπλό και γενικώς, έχεις αρκετό χώρο.

Φαρδύ για τους μπροστινούς, πιο βατό σε σχέση με το παρελθόν για τους πίσω.

Μπορείς να ρυθμίσεις τη θέση οδήγησης πολύ χαμηλά.

Τόσο που σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό παρμπρίζ και τους τονισμένους και κοίλους θόλους, νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγαλύτερων διαστάσεων (από τα 3,8 μέτρα μήκους) αυτοκίνητο.

Η μεγάλη στρογγυλή οθόνη κυριαρχεί. Δεν υπάρχουν φυσικά μπουτόν για τον κλιματισμό και οι περισσότερες λειτουργίες περνούν μέσω αυτής. Επίσης θα ‘θελα το στροφόμετρο να εμφανίζεται και σε άλλα προγράμματα, πέραν του Go Kart. Τέλος, κάποια γραφικά, μαζί και με το ηχητικό που τα συνοδεύει, τα βρήκα κάπως παιδικά. Ίσως φταίει ότι έχω μεγαλώσει

Στη νέα γενιά, σε κοπελίτσες και νεαρά ζευγάρια μπορεί να φανούν και διασκεδαστικά. Σε κάθε περίπτωση, η εξοικείωση ως σύστημα infotainment δεν αργεί

Θα προτιμούσα επίσης κάποια εικονίδια, όπως οι ρυθμίσεις οδήγησης, να παραμένουν στην ίδια θέση και να μην ψάχνεται το μάτι να τις εντοπίσει, ειδικά εν κινήσει.

Το περιβάλλον είναι ευχάριστο, σχετικά πρακτικό (θα προτιμούσα η βάση στήριξης του κινητού να μην έχει έναν απλό ελαστικό ιμάντα που απαιτεί και τα δύο χέρια για να το βάλεις) και σίγουρα μοντέρνο.

Οι επιλογές σε επενδύσεις, το καλό μονωμένο κόκπιτ, τα σωστά καθίσματα για τους περισσότερους και η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα. Κάτι δίνεις, κάτι χάνεις, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι το Cooper S του 2025 συνεχίζει να έχει προσωπικότητα και να ξεχωρίζει

Πόσο «καίει» και άλλα πεζά

Μία μέση τιμή κατανάλωσης περί των 8,7 λτ/100 χλμ. είναι η περιοχή στην οποία θα καταλήξεις.

Προφανώς και ανεβαίνει στα 11,6 λτ/100 χλμ., όπως και κατεβαίνει επίσης, ακόμα και στα 6,3 λίτρα, αν είσαι προσεκτικός και έχεις επιλέξει τα οικονομικά προγράμματα χαρτογράφισης.

Η τιμή αγοράς του Cooper S είναι πολύ μέσα στο «πόσο αυτοκίνητο παίρνεις». Το γράφω ενσυνείδητα αυτό και δη σε σχέση με το πώς έχουν εκτοξευθεί τα τιμολόγια ήδη απ’ τα υπερμίνι. Τα €30.870 είναι πολύ οκέι ποσόν για ένα ξεχωριστό, διασκεδαστικό οδηγικά, γρήγορο, με σχεδιαστικό χαρακτήρα και κιλά προσωπικότητας

Δοκιμή MINI Cooper S (2025)

Απ’ την άλλη, με κάποια χρήματα λιγότερα, στα €25.550, βρίσκεται η άλλη βενζινοκίνητη έκδοση του MNI, η C, την οποία αγάπησα. Κάνει πολλά απ΄όσα κάνει το S, με ακόμα μικρότερο αποτύπωμα στην τσέπη. Aναμείνατε επί της οθόνης σας…

Συμπέρασμα

Το νέο MINI Cooper S βρίσκεται στην τελευταία φάση της βενζινοκίνητης καριέρας του.

Εντός, λοιπόν, του γενικού χαμού στην αυτοκίνηση, με ένα κάρο hot hatch να τα ‘χουν πατήσει τα «τραίνα» των Βρυξελλών, θεωρώ ευτύχημα ότι υπάρχει ακόμη. Είναι πιο σοφτ αλλά όχι ξενέρωτο για την πλειονότητα της αγοράς, πιο «στρογγυλεμένο», ροπάτο και εύκολα γρήγορο. Όλα μαζί σε ένα πακέτο για να περνάς ωραία μαζί του

Αν έχετε μεγαλώσει, αν το «κοπάνημα» έχει ρίξει αυλαία με το σώμα σας και αν πλέον τα track day δεν σας αφορούν και τόσο, το Cooper S έχει το δικό του κοινό. Ειδικά αν δεν έχει ανδρωθεί οδηγικά σε πιο απόλυτες κατασκευές

Database
Κινητήρας2.0lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων (Steptronic)
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς204 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 6,6''
Τελική ταχύτητα242 km/h
Μέση κατανάλωση8,7 lt/100 km (μέση δοκιμής)
Βάρος1.360 kg
Τιμήαπό €30.870

Info: mini.com.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος


Δοκιμή MINI Countryman JCW το διαφορετικό

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει