Αν έβλεπες μόνο τα specs του νέου MINI Countryman JCW, θα πίστευες πως πρόκειται για ένα κορυφαίο hot hatch, από αυτά που κάνουμε μαύρα μάτια να δούμε στους ηλεκτρικούς καιρούς που διανύουμε. Κι όμως, δεν είναι. Είναι κάτι άλλο
Το λογότυπο του John Cooper Works υπάρχει διάσπαρτο στην κορυφαία έκδοση του Countryman. Δικαιολογεί την παρουσία του εδώ;
Τι λέει το 4D | Tο μεγαλύτερο MINI από καταβολής του στην πιο δυνατή έκδοσή του. Ακριβό, πολυτάλαντο, στυλάτο, γρήγορο, πρακτικό |
Μας αρέσει | Κινητήρας, χώροι, φρένα, ικανοποιητική ρυθμισιμότητα, αισθητικές λεπτομέρειες, ευκολία χρήσης, αίσθηση αντισυμβατικότητας στα C-SUV |
Όχι και τόσο | Απουσία φυσικών πλήκτρων για κλιματισμό, lifestyle προγράμματα οδήγησης, ενδεχομένως συμπιεσμένο κόστος σε λεπτομέρειες του εσωτερικού |
Τιμή | €57.750 |
Το MINI Countryman JCW είναι διαφορετικό. Θέλει να είναι μία τελείως εναλλακτική πρόταση στα C-SUV. Αλλά, συγγνώμη, έχεις εσύ συνειρμικά στο μυαλό σου το Countryman καταχωρημένο ως τέτοιο; Δύσκολο
Επίσης χλωμό είναι να συναντάς σήμερα σε καινούργια αυτοκίνητα δίλιτρο μοτέρ με 300 PS, 400 Nm ροπή, κιβώτιο, όχι αυτόματου αλλά διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, τετρακίνηση, τεράστια αεριζόμενα δισκόφρενων και όλα τα παραπάνω χωρίς ίχνος υβριδικής υποστήριξης.
Να επαναλάβουμε το τελευταίο; Χωρίς ίχνος από υβρίδιο.
Εν τούτοις, το μεγαλύτερο, πρακτικότερο και ακριβότερο MINI που μπορείς να αγοράσεις σήμερα δεν είναι ούτε hot hatch. Ούτε υποδύεται ότι είναι.
Εδώ τα specs συμπληρώνουν, δεν μεταλάσσουν το JCW σε ένα άκρως επιθετικό 5θυρο που κερνάει τσάγια. Άσε που και ο όρος της τεϊοποσίας ακούγεται très banale σε κατόχους Countryman. Εδώ, κυρίες και κύριοι, πρώτα απ΄όλα υπάρχει πλουραλισμός με στυλ
Να, για παράδειγμα, ερχόμενος με σοβαρή φόρα σε μία μάλλον κατηφορική καμπή και με 3η στο κιβώτιο, αν είσαι φουλ προσηλυτισμένος από τα specs, ίσως θα περίμενες πως θα δαμάσεις το apex με την ικανότητα ενός μεγαλύτερου τρίθυρου JCW.
Είναι εκείνη η αποκαλυπτική στιγμή όπου αντιλαμβάνεσαι πως η τροχιά θα ανοίξει σε αρχική φάση, πως μειώνεις στιγμιαία το γκάζι για να την «κλείσεις», πως νιώθεις μια σχετική αδράνεια αλλά μένοντας στο γκάζι, διαγράφεις την τροχιά χωρίς περιττά σπιναρίσματα και με απόλυτη ασφάλεια. Όχι όμως με εκείνο το ψιλοξεχασμένο πια συναίσθημα ότι θες να πάρεις το αίμα σου πίσω στην επόμενη στροφή
Στοπ. Μαζέψου. Οφείλεις να δεις δίκαια το Countryman JCW
Όλο το παραπάνω που διάβασες είναι μέρος της διαφορετικότητας αυτού του ιδιαίτερου αυτοκινήτου. Και δεν είναι όλοι κανίβαλλοι που κατοικούν σε μυστικές φωλιές των apex.
Δε χρειάζεται να είναι.
Κι αυτό γιατί εντός της νέας γκάμας των MINI, με κάθε λογής αμάξωμα, κινητήρα, έκδοση, ηλεκτρικό ή μη καθώς και όλη τη «μπουτίκ» που τα συνοδεύει, υπάρχει χώρος και για ένα μεγάλο, λίαν πρακτικό, πολύ στυλάτο, γρήγορο και ταξιδιάρικο C-SUV.
Σόρι, Countryman, ήθελα να πω.
Ε, σ’ αυτό το target group που δε θα ζοριστεί να δώσει τα ωραία του €57.750, αυτό το MINI Countryman JCW είναι πιο ελκυστικό από ποτέ.
Γιατί είναι ελκυστικό;
Γιατί έστω κι αν είναι βενζίνη με 300 PS, δεν αφορά βενζινοαίματους. Τουλάχιστον με την παραδοσιακή έννοια του όρου.
Γιατί έστω κι αν ο καχύποπτος το θεωρήσει φινετάτο μίνι ογκόλιθο, παρατάσσει έναν εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή της τάξης του 0,26 Cd.
Όπως γράφαμε και στην αρχική παρουσίαση του MINI Countryman, στα δικά μου τουλάχιστον μάτια, θα μπορούσε να είναι το baby-Range Rover. Αφήστε που βρίσκω ομοιότητες του εσωτερικού πόμολου με τα βρετανικά στοιχεία της JLB. Ή και του πλαϊνό πάνελ κοντά στην πίσω «κολώνα»
Σχεδιαστικά δε το Countryman JCW είναι σαφώς βήματα μπροστά από τους προκατόχους του. Πιο tech και πιο premium. Ζητώ την κατανόησή σας για τα αγγλοσαξωνικά
Το Countryman κουβαλάει ένα κάρο λεπτομέρειες
Και έχουν τον τρόπο τους να αρέσουν.
Είναι οι σχεδιαστικές αιχμές, η εναλλαγή σε μαύρο-κόκκινο, το χρηστικό κόκπιτ, το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 13 εκ. του οποίου ρυθμίζεται και η κλίση, η καρτουνίστικη στρογγυλή OLED οθόνη, η πρώτη που τοποθετείται σε παραγωγή, είναι τα 450 έως 1.530 λίτρα αποσκευών, το γρήγορο σετάρισμα του τιμονιού που δίνει αμεσότητα στον όγκο και ένας συμπαθητικός ήχος – είτε το βάζεις μπροστά είτε το γκαζώνεις, ειδικά με το πιο επιθετικό πρόγραμμα.
Σύμφωνοι, υπάρχει τεχνητό πουσάρισμα του ήχου εντός της καμπίνας αλλά είναι λάθος να συγκρίνουμε τα δεδομένα ενός «πυροβολημένου» κατόχου JCW από τα παλιά με ενός γρήγορου οικογενειάρχη που πλέον ζητά και άλλα πράγματα.
Τέλος, εκτιμώ ότι κάποια από τα 8 προγράμματα οδήγησης που εμφανίζονται στην οθόνη και τα οποία επιλέγεις από τον μικρό μοχλό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, είναι καθαρά για το θεαθήναι. Όμως ποτέ αυτό το αυτοκίνητο δεν έκρυψε τις βλέψεις του και για μια πιο lifestyle προσέγγιση της ιδιοκτησίας του
Πώς τσουλάει;
Σφιχτά. Αλλά όχι ενοχλητικά.
Οι τροχοί των 20 ιντσών παραδόξως έχουν μακράν καλύτερη κύλιση από το BMW X2 sDrive20i M Sport & M Sport Pro που οδηγήσαμε πρόσφατα, παρά το ότι τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο και την ίδια διάμετρο τροχού.
Άλλωστε το μεταξόνιο στα 2,69 μέτρα κρύβει πολλές ανωμαλίες, σε συνδυασμό με ένα «τύπου» adaptive σύστημα των αμορτισέρ.
Η απόσβεση είναι ποιοτική, δε χτυπάει και μεταδίδει μια αρκετά σπορ ροή που δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον. Το δε τετρακύλινδρο και ραφιναρισμένο «γρέζι» είναι αντιληπτό. Εδώ δεν υπάρχει καμία ηχητική παραφωνία από τρικύλινδρα σύνολα που σε αναγκάζουν κάποιες στιγμές να κλείσεις παράθυρο
Είναι fun to drive;
Αν δεν έχεις θέμα με τα σχετικά αυξημένα 10,8 λτ/100 χλμ καυσίμου (είδαμε τη μέση τιμή από τη συνολική ζωή του συγκεκριμένου Countryman JCW για 5487 χιλιόμετρα), μπορείς να το χαίρεσαι πολύ συχνά.
Προφανώς γίνεται και πιο οικονομικά, αλλά όχι θεαματικά. Σκέτη βενζίνη, όχι υβρίδιο, 1.660 κιλά. Λογικό.
Το MINI Countryman JCW διαθέτει σχετική απόσταση από το έδαφος, ταξιδεύει ευχάριστα, σταθερά με χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους και στρίβει ωραία, αν το σεβαστείς. Το τελευταίο σημαίνει ότι θέλει μια αρχική τοποθέτηση, με το φρένο περισσότερο και λιγότερο με μεταφορά βάρους, και κάνα δυο κλικ πιο κάτω από ένα αντίστοιχο και μικρότερο JCW
Σε αυτή τη συνθήκη ακόμα και ένας ενθουσιώδης οικογενειάρχης θα γευτεί μέρος της αύρας του τιμημένου John Cooper με ένα συγκροτημένο σασί και αποτελεσματικές εξόδους από τις καμπές καθώς συμμετέχει η τετρακίνηση ALL4.
Την εμπειρία συμπληρώνουν εξαιρετικά αποτελεσματικά φρένα, σωστή διαγράμμιση του πεντάλ και ακούραστη αποτελεσματικότητα.
Συμπέρασμα
Σε συνέχεια του αρχικού προλόγου, αυτός που θέλει τα specs σε προσθιοκίνητο hot hatch αμάξωμα, θα χρειαστεί για την ώρα να περιμένει.
Κι αυτό γιατί το αναμενόμενο MINI Cooper John Cooper Works θα πραγματοποιήσει πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2024, με γκάμα που θα περιλαμβάνει τόσο αμιγώς ηλεκτρικά όσο και βενζινοκίνητα μοντέλα.
Νίκη πριν το λανσάρισμα για το MINI John Cooper Works στον 24ωρο αγώνα στο Νίρμπουργκρινγκ, στην κατηγορία SP-3T. Εν προκειμένω με χειροκίνητο κιβώτιο
Επί του Coyntryman JCW, λοιπόν, της δοκιμής, η ΜΙΝΙ έδωσε έμφαση σε ένα σύνολο που ελκύει βλέμματα.
Ίσως και ανήσυχες καρδιές.
Παρότι ο ψαγμένος γνώστης της πορείας της μάρκας ίσως εντοπίσει στοιχεία στο εσωτερικό που μαρτυρούν προσπάθειες μείωσης κόστους (π.χ. πλαστικό καπάκι στην επιφάνεια του κλάξον ή ποικιλία σκληρών επιφανειών σε ταμπλό και πόρτες), η εικόνα είναι μοντέρνα και λειτουργική για όποιον ζει στο κόκπιτ.
Το ‘χουν παίξει έξυπνα το παιχνίδι των εντυπώσεων στη MINI
Σημαντικότερο όμως είναι ότι κατάφεραν ένα μάλλον άσχημο, ίσως και περιττό, στην 1η του γενιά αμάξωμα να το εξελίξουν σε ένα πακέτο που μεταδίδει ιδιαίτερο στυλ και χαρακτήρα εκτός γκετοποίησης και κλασικών κατηγοριοποιήσεων.
Αναμφίβολα η έκδοσγ JCW διαθέτει ένα σοβαρό μηχανολογικό υπόβαθρο σε κινητήρα, φρένα, κιβώτιο και τετρακίνηση που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο, εντόνως πρακτικό και με προσωπικότητα αμάξωμα. Μου άρεσε. Δεν το κρύβω και δε νιώθω τύψεις που είναι SUV
Βέβαια η αλήθεια είναι πως δίλιτρο με τιμή στα €57.750 είναι συνδυασμός που απευθύνεται σε πολύ λίγους.
Όμως το κοινό του Countryman, ακόμα κι αν ήταν να διαλέξει ανάμεσα σε ένα hot hatch με τα ίδια specs και σ´αυτό, υποθέτω θα κοίταζε αυτό για το οποίο διαβάζετε τόση ώρα.
Ευχαριστούμε για την υπομονή.
Κινητήρας | 2.0 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, άμεσος ψεκασμός, turbo |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 300 PS |
Ροπή | 400 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 5,4'' |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h |
Μέση κατανάλωση | 10,8 lt/100km |
Βάρος | 1.660 kg |
Τιμή | €57.550 |
Info: mini.com.gr / Photo: 4Drivers / MINI
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.