Ειλικρινά, αν η 5η γενιά του ιαπωνικού supermini δεν είχε το εταιρικό λογότυπο δεν θα μπορούσε ο μη μυημένος να καταλάβει ότι πρόκειται για το νέο Micra. Νέα εποχή Nissan.
Τι λέει το 4Drivers: Ό,τι πιο ευχάριστο στο μάτι και τα ”χέρια” έχει φτιάξει η Nissan στην κατηγορία Β, με τεχνολογικό υπόβαθρο, αρκετές καινοτομίες. Κάπου ανάμεσα σε Polo και Yaris σε επίπεδο χαρακτήρα. ”Χτυπά” μια απ’ τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας με ελκυστική τιμή.
Yes, sir: Σχεδίαση εντός και εκτός, απόκριση κινητήρα, κατανάλωση (μέση δοκιμής 4.9 lt/100 km), εκπομπές ρύπων, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, ποιότητα, εξοπλισμός, πλάτος καμπίνας, οδική συμπεριφορά, καλό balance μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας ανάρτησης, φρένα, ηχοσύστημα BOSE, δέρμα στο ταμπλό της ακριβής έκδοσης
Oh, no: Χειροκίνητα πίσω παράθυρα, το κιβώτιο ήθελε μια 6η σχέση για να είναι η 4η και 5η λίγο πιο «κοντές» ώστε να υπάρχει και καλύτερο 0-100 (σε 11,9”), σχετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω και στα 3/4, όχι τόσο ζωντανός κινητήρας στις υψηλές rpm
Απέναντι: όλος ο ανταγωνισμός της κατηγορίας Β. Ford Fiesta, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Opel Corsa, Renault Clio κ.ο.κ.
Bitch, better have my money: από €15.190 το diesel (από €12.690 γενικώς)
#Τι είναι αυτό;
Για να χτυπήσεις κορυφή σε ευρωπαϊκό επίπεδο οφείλεις να ξεπεράσεις τα οποιαδήποτε «Ινδικά» ή γενικότερα «Ασιατικά» σύνδρομα και την αμφιταλάντευση μεταξύ A και B κατηγορίας και να στοχεύσεις στην καρδιά των supermini από όλες τις απόψεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και οι ίδιοι οι Ιάπωνες παραδέχτηκαν, εμμέσως, πλην σαφώς ότι το K13 (η προηγούμενη γενιά, δηλαδή) πήγε λίγο πίσω την ιστορία του supermini της Nissan.
Κι αυτό, γιατί το προηγούμενο Micra που ήταν στην παραγωγή από το 2010 έως πριν από λίγους μήνες, χτίστηκε ως «παγκόσμιο» μοντέλο και ξεκίνησε την πορεία του από ανερχόμενες ασιατικές αγορές (λανθασμένα, κατά την προσωπική μου άποψη) με αποτέλεσμα τις όποιες γνωστές εκπτώσεις σε σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και όχι μόνο.
Και παρότι προσπάθησαν, εκεί στη Nissan, να περάσουν τις «ευρωπαϊκές» εκδόσεις ως πιο… ευρωπαϊκές, το αποτέλεσμα ήταν άκαρπο. Το όποιο «πασπάλισμα» με… ευρωπαϊκή σκόνη του K13 δεν ήταν ικανό σε καμία περίπτωση να το φέρει σε συμβατά επίπεδα με το απαιτητικό κοινό της γηραιάς ηπείρου. Δεν μπορώ να φανταστώ πως νιώθει, για παράδειγμα, ένα κάτοχος GT-R όταν στο φανάρι δίπλα του βρίσκεται ένα K13 και συνειδητοποιεί ότι και οι δύο έχουν το ίδιο εταιρικό λογότυπο.
Το K14, όπως είναι ο κωδικός του νέου μοντέλου, μοιάζει να εξαΰλωσε τα θεμέλια της προηγούμενης εξαετίας και τα έχτισε όλα από την αρχή. Κάτι που φαίνεται από την πρώτη ματιά
Δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση με το παρελθόν καθώς οι όποιες σχεδόν ανούσιες ή υπερβολικές καμπύλες έδωσαν τη θέση τους σε μοντέρνες ακμές και ουσιαστικές κούρμπες και γραμμές, όπως αυτή του τελειώματος της οροφής που μοιάζει «αιωρούμενη» και «κουπεδίζουσα» με την κρυφή χειρολαβή των πίσω θυρών.
Από κοντά η υπόσταση του νέου Micra είναι εντυπωσιακή, δεν περνάει απαρατήρητο και πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις κορυφαίες υλοποιήσεις στην κατηγορία. Αυτός είναι και ο στόχος της Nissan, το K14 να είναι στις υψηλότερες θέσεις
#Τι αξίζει να ξέρω;
Πλέον, μιλάμε για 100% ευρωπαϊκό Micra με την παραγωγή του να γίνεται στο Flins της Γαλλίας (στο εργοστάσιο της Renault), ενώ μέρος της εξέλιξής του έχει γίνει στο ινστιτούτο Cranfield της Βρετανίας.
Το ολοκαίνουργιο K14 βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα «V» του τελευταίου Note και ελάχιστα στοιχεία όπως οι βάσεις του κινητήρα, κάποια εξαρτήματα της ανάρτησης και το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι παρόμοια με το παλιό Micra.
Η ακαμψία του πλαισίου είναι αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το Qashqai, η θέση των επιβατών και το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερα και όλες οι βασικές του διαστάσεις και τα μετατρόχια είναι μεγαλύτερα.
Το μήκος του αγγίζει πλέον τα τέσσερα μέτρα (3.999 mm, για την ακρίβεια) και έχει αυξηθεί κατά 174 mm σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ είναι φαρδύτερο κατά 78 mm (1.935 mm) και χαμηλότερο κατά 55 mm (στα 1.455 mm), ενώ το μεταξόνιο φτάνει πλέον τα 2.525 mm. Αυτά σημαίνουν καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας και 300 lt χώρος αποσκευών.
Το εντυπωσιακό αισθητικό αποτέλεσμα έχει και αεροδυναμική ουσία, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να είναι στο 0,29.
Ο 4κύλινδρος 1.5 πετρελαίου στην προκειμένη περίπτωση (αλλά και ο 3κύλινδρος 0.9 turbo) και το κιβώτιο 5 σχέσεων που συνεργάζεται προέρχονται από τη Renault. H απόδοσή του 1.5 dCi αγγίζει τους 90 ίππους με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 220 Nm, ενώ πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro6b
Στις βασικές εκδόσεις απαλλάσσεται εντελώς από τέλη κυκλοφορίας με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 85 g/km. Μόνο στην έκδοση Techna του αυτοκινήτου δοκιμής με τις 17άρες ζάντες και τα ελαστικά 205/45 οι εκπομπές CO2 φτάνουν στα 92 g/km και τα τέλη κυκλοφορίας είναι στα €83.
Με τον 1.5 dCi το 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 11,9’’ και η τελική αγγίζει τα 179 km/h. Αξιοπρεπείς επιδόσεις για όχημα 1.150 kg, και θα ήταν καλύτερες αν οι σχέσεις του κιβωτίου ήταν λίγο πιο «κοντές»
#Τι αίσθηση παίρνεις;
Οι όποιες ρετσινιές και τα παρελθοντικά σύνδρομα «value for money και μόνο» έχουν πραγματικά εξαφανιστεί στο νέο Micra.
Μιλάμε για ένα εντελώς ευρωπαϊκό μοντέλο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απολύτως από την αφρόκρεμα της κατηγορίας.
Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, (στις κορυφαίες εκδόσεις διαθέτει μέχρι και δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό με φανερό stitching και ηχοσύστημα BOSE Personal με ηχεία στα προσκέφαλα) σου δίνει δικαιολογημένα την αίσθηση μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου.
#Πώς είναι οδηγικά;
Αυτό το Micra στοχεύει παντού στην κορυφή της κατηγορίας του και έτσι το K14 μοιάζει να αποτελεί μια χρυσή τομή ανάμεσα σε Toyota Yaris (με τη σφιχτή, ιαπωνική απόσβεση) και VW Polo (με την παραδοσικακή έμφαση στην άνεση και στην απορρόφηση) όσον αφορά το κράτημα και την άνεση.
Tο νέο Micra ”κάθεται” πολύ καλά στο δρόμο και είναι σταθερότατο ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ η ανάρτηση δείχνει να «σφίγγει» στα πολλά χιλιόμετρα με το αμάξωμα να μένει αρκετά ανεπηρέαστο στις ανοιχτές καμπές
Στις πιο «κλειστές» διαδρομές παραμένει ευέλικτο κι ευχάριστο στο δρόμο με τα χειριστήρια να είναι καλά σε αίσθηση και να εμπνέουν σιγουριά υπό πίεση. Το εμπρός μέρος είναι αρκετά άμεσο και ακριβές στις εντολές του οδηγού, ενώ σε περίπτωση που ανοίξει την τροχιά του (κυρίως σε οδόστρωμα κακής ποιότητας) η όλη διαδικασία γίνεται τόσο προοδευτικά που νιώθεις ότι όλα γίνονται σε slow motion.
Η ανάρτηση απορροφά εύκολα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος εκτός ελαχίστων περιπτώσεων σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες που θα περάσουν κάποιες ενοχλήσεις στους επιβάτες και ταυτόχρονα υπάρχει πολύ καλό body control.
Η πρόσφυση ακόμα και σε περίπτωση επιτάχυνσης και στις στροφές είναι πολύ καλή, ενώ τα φρένα εμπνέουν σιγουριά σε κάθε περίπτωση και μοιάζουν αρκετά ακούραστα ακόμα και μετά από σκληρή χρήση. Σε γενικές γραμμές υπάρχει πολύ καλό balance μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας της ανάρτησης.
#Πώς είναι από μέσα;
Όπως και απ’ έξω έτσι και από μέσα, το Micra δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν.
Εξαιρετικά ευχάριστο εσωτερικό που δεν το βαριέσαι ακόμα και μετά από αρκετές ώρες χρήσης με πληρέστατο εξοπλισμό, ποιότητα και φινίρισμα στο άνω άκρο της κατηγορίας (αν εξαιρέσεις μόνο κάποια πλαστικά γύρω από τις ποτηροθήκες στην βάση της κεντρικής κονσόλας). To δέρμα με τις ραφές δίνουν έναν απρόσμενο τόνο πολυτέλειας στην κλάση
Οι πολλές και εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα το καθιστούν και αρκετά λειτουργικό στην καθημερινή χρήση ενώ δεν υπάρχει κανένα σημαντικό εργονομικό πρόβλημα.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και όλα είναι εκεί ακριβώς που τα περιμένεις. Οι χώροι μπορεί να μην είναι κορυφαίοι για την κατηγορία, αλλά είναι αρκετά καλοί, ενώ μόνο η ορατότητα προς τα πίσω θα προβληματίσει ελαφρώς αν και με τις περιμετρικές κάμερες η κατάσταση μετριάζεται.
#Συνδεσιμότητες/gadgets/εξοπλισμός
ΔΑπό USB θύρα και Aux-in στη φωτιζόμενη με LED (όμορφη λεπτομέρεια) βάση για smartphone μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων, μέχρι Bluetooth, Apple CarPlay και NissanConnect για διασύνδεση με τις απανταχού smart συσκευές υπάρχει στο infotainment με την οθόνη αφής των 7 ιντσών.
Στις πλούσιες εκδόσεις συμπεριλαμβάνεται και το εξαιρετικό ηχοσύστημα BOSE Personal με 6 ηχεία εκ των οποίων τα 2 Ultra Nearfield στο προσκέφαλο του οδηγού για ήχο 360 υψηλής ευκρίνειας.
Στη δυναμική συμπεριφορά του νέου Micra συμβάλλουν το Intelligent Ride Control για την άνεση και το Intelligent Trace Control για το κράτημα. Υπάρχουν επίσης το Lane Departure Prevention (Αποφυγή Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, για πρώτη φορά στην κατηγορία), το Intelligent Emergency Braking (Έξυπνο Σύστημα Πέδησης) με αναγνώριση πεζών, Around View Monitor (Σύστημα Πανοραμικής Θέασης), Traffic Sign Recognition (Σύστημα Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων), High Beam Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Μεγάλης Σκάλας Φώτων) και Blind Spot Warning (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου), αποτελούν τα δομικά στοιχεία για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης, ως αναπόσπαστο μέρος του Nissan Intelligent Mobility.
Το μόνο αρνητικό στοιχείο που εντοπίσαμε στον εξοπλισμό ήταν τα χειροκίνητα παράθυρα για τους πίσω επιβάτες.
#Κατανάλωση
Με την κλιμάκωση του κιβωτίου να βοηθάει προς την κατεύθυνση της οικονομίας πετρελαίου, αν είσαι προσεκτικός μπορείς εύκολα να κινείσαι με μία μέση κατανάλωση της τάξης του 4-5 lt/100 km. Ακόμα και υπό πίεση είναι δύσκολο να ξεφύγεις πάνω από τα 7 lt/100 km.
Η ρεαλιστική κατανάλωση των 4.9 lt/100 km στο αυτοκίνητο δοκιμής είναι η ανταμοιβή του πετρελαιοκινητήρα του MIcra σε συνδυασμό με μια σχετικά μακριά κλιμάκωση
#Τι άλλο μπορώ να πάρω;
Με το Micra να βρίσκεται πλέον στην αφρόκρεμα της κατηγορίας, οι ουσιαστικοί του αντίπαλοι βρίσκονται πλέον στις πιο πρόσφατες προσθήκες των supermini.
Τα ολοκαίνουρια Ford Fiesta και SEAT Ibiza αποτελούν εναλλακτική ενώ και το επερχόμενο VW Polo (έρχεται τέλος του χρόνου) θεωρητικά θα αποτελεί ισχυρή πρόκληση για το ιαπωνικό supermini. Το Toyota Yaris είναι ”κοντά” του σε επίπεδο αίσθησης στο δρόμο ενώ έχει και μια γκάμα που αποτελείται από βενζίνη, πετρέλαιο και υβριδικό.
#Τι θα ‘παιρνε το 4Drivers
Επειδή δεν σας κρύβουμε ότι μας άρεσε αρκετά το K14, θα αγοράζαμε το αυτοκίνητο δοκιμής. Δηλαδή, το Micra 1.5 dCi με το πακέτο εξοπλισμού Techna που διαθέτει… τα πάντα όλα! Αλλά, ει δυνατόν, χωρίς τους τροχούς 17 ιντσών που επιβαρύνουν την κύλιση πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Αν, τώρα, κάποιος θέλεις να δώσει κάτι λιγότερο με παρόμοιες επιδόσεις υπάρχει και το βενζινοκίνητο 0.9 turbo επίσης με 90 ίππους.
Δείτε, ωστόσο, και το νέο Fiesta. Είναι πιο οδηγοκεντρικό, πιο ραφιναρισμένο σε αίσθηση χειριστηρίων και πραγματικό ”μπαμπάκι” πάνω απ΄τις εργολαβικές ανωμαλίες.
#Video, παρακαλώ
Info: www.nissan.gr / Photo: Γ. Καραγιωργάκης / Nissan / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.