Δοκιμή: Οδηγούμε Citroën C3 Aircross. Προσιτό, άνετο και diesel

Post date:

Author:

Category:

Το facelift του Citroën C3 Aircross εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο άνετα, ενδοτικά σε κύλιση και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου B-SUV. Ειδικά με το diesel της δοκιμής, ένα από τα ελάχιστα πετρελαιοκίνητα στην κατηγορία, «γράφεις» εκατοντάδες χιλιόμετρα με ένα μόνο γέμισμα στο ρεζερβουάρ των 45 λίτρων. Από €22.950 που είναι τιμή ευκαιρίας για όποιον θέλει ένα μοντέρνο, σεβαστά υπερυψωμένο και εξαιρετικά μυοχαλαρωτικό μικρό SUV

Citroën C3 Aircross δοκιμή

Χαλαρό φόντο για ένα Citroën που ξέρει και το ίδιο να σε χαλαρώνει. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το 1.5 110 PS Plus Tech στον ωραίο χρωματικό συνδυασμό ”Kaki Grey/Metro Graphit

Τι λέει το 4DΈνα από τα ελάχιστα diesel B-SUV σε τιμή και κατανάλωση που συμφέρουν
Μας αρέσειΚορυφαία άνεση, diesel Euro 6d, φιλική στους χρήστες καμπίνα, οικονομία καυσίμου, σχεδιαστικές λεπτομέρειες, κλιμάκωση 6τάχυτου χειροκίνητου, συρόμενο πίσω κάθισμα
Όχι και τόσοΜέτριες επιδόσεις, άβολο μεσαίο πεντάλ, σχετικές κλίσεις
Τιμή€22.950

Το Citroën C3 Aircross έχει το δικό του τρόπο να κάνει τη ζωή ξεκούραστη, ήδη από τα «αποδυτήρια». Οδηγός και συνοδηγός κάθονται στα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfor με τα επιπλέον 15 χιλιοστά αφρού. Το αποτέλεσμα είναι με το που μπαίνεις στο εσωτερικό του Citroën C3 Aircross να νιώθεις αίσθηση μίνι-πολυθρόνας

Γύρω σου ένα πολύ πρακτικό, μοντέρνο και με μικρές ιδιότυπες «πινελιές», όπως συνηθίζει η Citroën.

Προσεγμένη υφασμάτινη φάσα σ’ όλο το πλάτος του ταμπλό, ανάγλυφη οριζόντια πλαστική επιφάνεια μπροστά από τον συνοδηγό για να μην μετακινούνται τα μικροαντικείμενα, gloss τετράγωνοι και εύχρηστοι αεραγωγοί, ένα όμορφο τριάκτινο τιμόνι με σωστή διάμετρο και εύχρηστα μπουτόν και ένας «αέρας» σχεδιαστικής ελαφρότητας με ανοιχτόχρωμης επένδυσης «ουρανό» και εναλλαγές στα υλικά.

Citroën C3 Aircross δοκιμή

Είναι αστικά μοντέρνο όλο αυτό εδώ μέσα και με ένα σχεδιαστικό πνεύμα υποδόριας εκκεντρικότητας. Βλέπε Citroën

Η κατανάλωση που δε σε φοβίζει να φορτώνεις χιλιόμετρα

Κοιτάζεις το δείκτη του ρεζερβουάρ (ευγενώς η Citroën Hellas παραδίδει γεμάτα με καύσιμο τα δημοσιογραφικά) και ξέρεις πως με αυτό το δοκιμασμένο diesel 1.5 μοτέρ, το 6άρι κιβώτιο και το χαλαρό στυλ οδήγησης που σε εμπνέει να το οδηγήσεις, έχεις πολλά χιλιόμετρα μπροστά σου.

Είναι από τις ελάχιστες φορές που οδηγώντας ένα δημοσιογραφικό αυτοκίνητο, το επιστρέψαμε με αρκετό εναπομείναν καύσιμο (σχεδόν το μισό ρεζερβουάρ) ενώ προλάβαμε να διανύσουμε κάποια 475 χιλιόμετρα.

Η μέση κατανάλωση που επέδειξε αυτό το καλοσχεδιασμένο και, αν μας επιτρέπετε, χαρούμενο B-SUV κυμάνθηκε στα 5,6 λτ/100 χλμ. ενώ με το ρυθμό που κινηθήκαμε τόσο σε πόλη όσο και γύρω από αυτήν υπάρχει μία θεωρητική αυτονομία που πλησιάζει τα 850 χιλιόμετρα. Ειδικά με σταθερό γκάζι σε ταξίδι, δεν θα μας εξέπληττε αν αγγίζαμε αυτό το υψηλό χιλιομετρικό όριο, πόσο μάλλον με ρεζερβουάρ 45 λίτρων


Δοκιμή Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130

Η κορυφαία άνεση ανεξαρτήτως οδοστρώματος

Πέρα όμως από τον αποτελεσματικό, ροπάτο και ικανό diesel 1.5 110 PS, που ζωντανεύει από τις 1.750 σ.α.λ., η μαγική ικανότητα του Citroën C3 Aircross έγκειται κυρίως στην ανάρτηση.

Απλώς δε χρειάζεται να μπαίνεις καν σε λογική αποφυγής κακοτεχνιών του δρόμου. Το C3 Aircross τις ξεπερνά, φιλτράρει τις περισσότερες από αυτές, κρατά τον οδηγό ξεάγχωτο και τούτο, για ένα αυτοκίνητο που συνήθως καταναλώνει τη ζωή του κατά το πλείστον στην πόλη, είναι σημαντικότατο ατού

Τα δε 17,8 εκ. απόστασης από το έδαφος συνηγορούν στην «αδιαφορία» για το οδόστρωμα αφού, επιπλέον, μπορείς να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές με άνεση.

Citroën C3 Aircross δοκιμή

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης του Grip Control που μεταβάλλει τον τρόπο που διαχειρίζονται τα ηλεκτρονικά τη διάθεσιμη ροπή των 250 Nm στους εμπρόσθιους τροχούς. Επιπλέον το γεμάτο «μάγουλο» με το 60άρι προφίλ ελαστικών (195/16) εξαφαλίζει την «ακεραιότητα» ελαστικού και τροχού, εκτός από απερίσκεπτες διαθέσεις

Επίσης στην έκδοση δοκιμής (Plus Tech) υπάρχει και σύστημα υποβοηθούμενης κατάβασης (Hill Assist Descent) που επιτρέπει να κατεβαίνεις κατηφορικές κλίσεις σε εκτός δρόμου επιφάνειες χωρίς τη χρήση του μεσαίου πεντάλ.

Οι γενναιόδωροι χώροι

Οι μπροστινοί επιβάτες έχουν ένα πανεύκολο μπες-βγες, με ένα σωστά ρυθμισμένο μεντεσέ πόρτας και ικανοποιητικό ήχο κλεισίματος.

Citroën C3 Aircross δοκιμή

Κάθονται πολύ άνετα, στην έκδοση δοκιμής υπάρχουν θερμαινόμενα καθίσματα (που θα έπρεπε να είχαν φωτεινή ένδειξη για το βράδυ), υπάρχει πτυσσόμενο υποβραχιόνιο («τεμπέλης») που τείνεις να το χρησιμοποιείς λίγο καθώς είναι αρκετά λεπτό σε πλάτος, εύχρηστες θήκες και μία απλή, κατανοητή και φωτεινή οθόνη αφής 7 ιντσών για τις βασικές λειτουργίες

Οι πίσω επιβάτες της έκδοσης Plus έχουν στη διάθεσή τους ένα συρόμενο κάθισμα που μετακινείται κατά 15 εκ. στον άξονά του, αυξάνοντας είτε το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια είτε τον αντίστοιχο για τις αποσκευές (από 410 έως 520 λίτρα).

Η αίσθηση

Κάθεσαι σχετικά ψηλά με αφρώδες στη βάση του καθίσματος που αγκαλιάζει τα μαλακά σου μόρια.

Δεξιά σου έχεις έναν εύχρηστο λεβιέ με 6 διαδρομές και σφιχτό σε κλιμάκωση κιβώτιο με μία 6η σχέση προσανατολισμένη σε ανοιχτό δρόμο.

Στο κλασικό ”360” εισπράττεις καλή περιφερειακή ορατότητα, με εξαίρεση το φαρδύ πλαστικό της μεσαίας κολώνας που σε αναγκάζει να διπλοτσεκάρεις και τριπλοτσεκάρεις τις διασταυρώσεις.

Το ζεν του Citroën C3 Aircross είναι να αφήνεις τον κινητήρα να κινείται στο φάσμα της ροπής του, χωρίς ανάγκη να τον στροφάρεις οριακά στο ρυθμό περιστροφής του και να εκμεταλλεύεσαι το φιλικό πλαίσιο

Citroën C3 Aircross δοκιμή

Με εξαίρεση το μάλλον υπερβολικά πιο ψηλά τοποθετημένο μεσαίο πεντάλ σε σχέση με αυτό του γκαζιού, που σε αναγκάζει να έχεις μία άβολη θέση στο δεξί πόδι (αμβλύνεται αν ρυθμίσεις το κάθισμα λίγο πιο πίσω απ’ ό,τι συνηθίζεις), το Citroën C3 Aircross «καταπίνει» μικρές και μεσαίες αποστάσεις.

Μπορεί μάλιστα να διατηρήσει αρκετά σβέλτους ρυθμούς αν δεν μπαίνεις στη διαδικασία για 0-100 και τα σχετικά, που δεν είναι άλλωστε στο είδος αυτών των αυτοκινήτων. Οι κλίσεις είναι λογικές και ακόμα κι αν υπερβείς το όριο εισόδου στην καμπή, έχεις μόνο μια ελαφρά υποστροφική τάση που τακτοποιείται άμεσα από το ESP.

Το τιμόνι είναι ευθύβολο, με ικανοποιητική αίσθηση και χωρίς υπερβολικά τεχνητό βάρος. Τα φρένα δυνατά και προοδευτικά.

Η ροή του Citroën C3 Aircross επιβραβεύει ένα ομαλό στυλ οδήγησης, όχι κατ’ ανάγκην αργό, αλλά προσαρμοσμένο στον τρόπο που είναι ρυθμισμένη η ανάρτηση και ο συνολικός χαρακτήρας του

Συμπέρασμα

Αν τελειώνουν τα hot hatch, το ίδιο ισχύει και για τα μικρά diesel. Kι όσο ποθητά είναι τα πρώτα, επίσης τόσο πρακτικά, οικονομικά σε καύσιμο και εύχρηστα λόγω ροπής είναι τα δεύτερα.

Το Citroën C3 Aircross έχει, όπως λέει και το όνομά του, το δικό του «αέρα» που συνδυάζει πρακτικότητα, ευκολία, κορυφαία άνεση, μεστή ροπή και ένα συνδυασμό εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης και πολύ ελκυστικής τιμής.

Λέτε να γίνει κι αυτό είδος εν ανεπαρκεία;

Τι λέει το 4DΈνα από τα ελάχιστα diesel B-SUV σε τιμή και κατανάλωση που συμφέρουν
Μας αρέσειΚορυφαία άνεση, diesel Euro 6d, φιλική στους χρήστες καμπίνα, οικονομία καυσίμου, σχεδιαστικές λεπτομέρειες, κλιμάκωση 6τάχυτου χειροκίνητου, συρόμενο πίσω κάθισμα
Όχι και τόσοΜέτριες επιδόσεις, άβολο μεσαίο πεντάλ, σχετικές κλίσεις
Τιμή€22.950

Info: citroen.gr / Photo: 4Drivers


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει