Το VW ID.5 GTX είναι η κορυφαία έκδοση, σε φόρμα κουπέ-SUV, με δύο ηλεκτροκινητήρες και σεβαστές διαστάσεις. Πώς είναι ζώντας μαζί του;
Το ID.5, ως αμάξωμα, είναι σαν ένα ID.4 αλλά μεγαλύτερο σε μήκος (4,59 μέτρα), χαμηλότερο σε τόξο οροφής, με λιγότερο χώρο για το ύψος των πίσω επιβατών αλλά μεγαλύτερο για αποσκευές (κατά 6 λίτρα). Εν προκειμένω, στην έκδοση GTX που του δίνει σπορτίφ τόνο, κόκκινες διακριτικές πινελιές, δυνατές επιταχύνσεις και πιο έντονη αισθητική παρουσία. Πλέον, στα M/Y 2024, η απόδοση είναι ακόμα μεγαλύτερη (βλ. πίνακα στο τέλος του άρθρου)
Τι λέει το 4D | Λιγότερο κάτι σαν ηλεκτρικό GTI και περισσότερο ως gran turismo. Πολιτισμένο, πρακτικό, γρήγορο και με μεγάλη μπαταρία |
Μας αρέσει | Ποιότητα κύλισης, ασφαλής οδική συμπεριφορά ακόμα και σε ακραίες παρορμήσεις λόγω ροπής, ευκολία οδήγησης, χώρος αποσκευών, επιπλέον απόδοση και οικονομία με την τρέχουσα αναβάθμιση |
Όχι και τόσο | Εργονομικές δυσκολίες, μη συμμετοχικός χαρκτήρας, τιμή αγοράς |
Τιμή | €64.900 (χωρίς την επιδότηση) |
Στο VW ID.5 οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από γαλαντόμοι. Μεγάλο μεταξόνιο (2,77 μέτρα), μεγάλο πλάτος καμπίνας, όλες οι ηλεκτρονικές ευκολίες (μερικές φορές και δυσκολίες), εύκολα ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης αλλά και σχετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
Για το τελευταίο «κατηγορείστε» το χαμηλό τόξο οροφής (κάτι που συμβαίνει στα περισσότερα κουπέ-SUV) και την πίσω αεροτομή που κρύβει ένα μέρος της θέας.
Όμως, συγγνώμη, είσαι μέσα σε ένα ID.5. Αμιγώς ηλεκτρικό. Με οθόνες, κάμερες και ”drones” που ελέγχουν μέχρι και τα κουνούπια γύρω σου. Συνειδητοποιημένα το επιλέγεις, ξέρεις τι ζητάς.
Στο εσωτερικό
Μέσα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη 12,9 ιντσών.
Κάποια μέρη του συστήματος αργούν να ανταποκριθούν, πρέπει να ψάξεις σε μενού, υπάρχουν αυτά τα τελείως μη πρακτικά χειριστήρια για τον κλιματισμό.
Απλά και κατανοητά, χάνεις μέτρα από την επαφή σου από το δρόμο προσπαθώντας να ψηλαφίσει το δάχτυλό σου το ακριβές σημείο θερμοκρασίας και, βέβαια, κάτι πιο ενοχλητικό: τον τρόπο που επιλέγεις ποια παράθυρα θες να ανοίξεις.
Όποιος σχεδίασε το χειριστήριο αφής για τα ηλεκτρικά παράθυρα πρέπει να απολυθεί συνοδεία λιθοβολισμού. Επιτρέψτε μου να εξηγήσω. Για να ανοίξεις, ας πούμε, τα πίσω πρέπει απαλά με το δάχτυλό σου (προφανώς εν κινήσει) να ακουμπήσεις το ψηφιακό μπουτόν για να κάνεις την εναλλαγή μεταξύ των παραθύρων, μπροστά ή πίσω. Δεν υπάρχει ξεχωριστό μπουτόν αφής
Είναι όμως τόσο ευαίσθητο στην επαφή και τόσο κοντά με τα άλλα πλήκτρα που συμβαίνει πολύ συχνά να θες να ανεβάσεις το παράθυρό σου -διάολε, μια απλούστατη και συχνή διαδικασία- και να καταλήγεις να ανοίγεις τα πίσω.
Πέραν αυτού η κεντρική οθόνη είναι ψηλά τοποθετημένη, δεν κρύβει την ορατότητα, είναι ευκρινής και συνδεδεμένη με όλη τη γκατζετολογία των CarPlay και Android Auto.
Επίσης δεν δημιουργούνται αντανακλάσεις – στοιχείο σημαντικό με τα μεγάλα μεγέθη και τα πολυποίκιλα γραφικά που κυριαρχούν στην εποχή μας. Τέλος, αν εξοικειωθεί κάποιος με τις φωνητικό βοηθό IDA, μπορεί να εντυπωσιάσει τους επιβάτες με την αμεσότητα εκτέλεσης των εντολών
Κάτω από την επιφάνεια
Δύο ηλεκτροκινητήρες ανά άξονα, απόδοση 204 ίππων για τον πίσω και 109 ίππων για τον, μαζεμένων διαστάσεων, μπροστινό, με τετρακίνητα χαρακτηριστικά και ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS+.
Συνδυαστική ισχύς του συγκεκριμένου VW ID.5 GTX στους 299 ίππους και συνδυαστική ροπή στα γενναιόδωρα 460 Nm.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 77kWh και η δυνατότητα φόρτισης είναι στα 11 kW εναλασσόμενου ρεύματος και υψηλή ισχύ ταχυφόρτισης, έως 135 kW συνεχόμενου ρεύματος, καθώς το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το νεότερο λογισμικό που την υποστηρίζει καθώς και με αντλία θερμότητας.
Αν πάντως βρείτε το fucking fast σημείο φόρτισης με ταχύτητα 135 kWh, σε περίπου 30 λεπτά της ώρας μπορείτε να δείτε τη στάθμη ενέργειας να ανεβαίνει από το αγχωτικό 10% στο 80%
Υπάρχουν 5 διαθέσιμα προγράμματα (Eco, Comfort, Traction, Sport και Individual) ενώ η επιλογή της κίνησης (D/R/B) γίνεται από έναν μικρό περιστροφικό διακόπτη στην κολώνα του τιμονιού.
Η θεωρητική αυτονομία είναι γύρω στα 520 χιλιόμετρα, αναλόγως φυσικά του πού κινείσαι. Στην πόλη καις λιγότερο με τα EV. Με μια μεικτή χρήση, μαζί όμως με συχνά και γρήγορα περάσματα που μείωσαν δραστικά την ενέργεια (στην περίπτωση αυτή ο πίνακας οργάνων έδειξε μέση 26,3 kWh/ 100 χλμ), πλησίασα τα 300 χιλιόμετρα συνολικής απόστασης
Το οδηγικό
Το πρώτο και κυρίαρχο στοιχείο του VW ID.5 GTX είναι η ποιότητα κύλισης.
Περνά σα μαγικό χαλί από παντού, έχει έναν «αφρώδη» τρόπο να διαχειρίζεται την άσφαλτο και μεταδίδει ραφινάρισμα και εξαιρετικό NVH στην καμπίνα. Πιέζοντάς το εισπράττεις επιδόσεις επιπέδου Golf GTI. Με ακόμα μεγαλύτερη ροπή. Όπως σε όλα τα EV αυτών των δυνατοτήτων, απλώς πατάς το δεξί πεντάλ και σχεδόν εκσφενδονίζεσαι
Στις καμπές
Οι ανοιχτές καμπές είναι το στοιχείο του VW ID.5 GTX.
Περνάς με κεκτημένες, στις πιο μεσαίες μειώνεις ελαφρά το γκάζι πριν την είσοδο για να κόψεις χιλιόμετρα εισόδου (ταυτόχρονα με γερή ανάκτηση) και, αν σεβαστείς τον όγκο και τα κιλά που κουβαλάς, διαγράφεις την τροχιά με απόλυτη ασφάλεια.
Αλλά και την υπερβολή να κάνεις, μία μικρή μετατόπιση λόγω αδράνειας θα τακτοποιηθεί με τα ηλεκτρονικά και λίγο περισσότερο γκάζι για να εμπλακεί περισσότερο ο εμπρόσθιος άξονας και να βγεις από την καμπή
Σε πιο στενές διαδρομές σαφώς ο όγκος γίνεται πιο αισθητός και η ίδια η φιλοσοφία κίνησης του VW ID.5 σε αποθαρρύνει να συνεχίσεις.
Σ’ αυτό θα συμφωνούσαν και τα θηριώδη Pirelli Scoprion στους 20άρηδες τροχούς.
Ακόμα και στην κορυφαία έκδοση GTX, το ID,5 δεν είναι ένα συμμετοχικό αυτοκίνητο, οπότε ίσως αξίζει να δει κανείς τις φθηνότερες εκδόσεις. Ευθύς αμέσως.
Η γκάμα των ID.5 και τιμές
Υπάρχουν τρεις εκδόσεις του ID.5. Όλες με μπαταρία 77 kWh.
Το ID.5 Pro με 296 PS στα €52.200.
Το ID.5 Pro More με περισσότερο (όπως υπονοεί και ο κωδικός του) εξοπλισμό στα €53.200.
Τέλος, ο μεγάλος αδελφός, the daddy, το VW ID.5 GTX που, σύμφωνα με τον ανανεωμένο τιμοκατάλογο της Kosmocar A.E., μετά τις αναβαθμίσεις σε λογισμικό και hardware, συνδυαστικά αποδίδει 340 ίππους και κοστίζει €64.900
Όπως είναι αντιληπτό, αυτή που μόλις διαβάσατε είναι η αναβαθμισμένη έκδοση. Προφανώς και η τρέχουσα σε επίπεδο νέας παραγγελίας με βάση τις τιμές και τα χαρακτηριστικά που λάβαμε από τις 10 Απριλίου 2024.
Όχι αυτή που οδηγήσαμε.
Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι το ID.5 Pro πλέον αποδίδει όσο και το ID.5 GTX που οδηγήσαμε ενώ, ταυτόχρονα, στοιχίζει σημαντικά λιγότερο, θα ήταν προτιμότερη επιλογή.
Κινητήρας | 2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 77kWh |
Κιβώτιο | Αυτόματο |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 299 PS (340 PS για τα Μ/Υ 2024) |
Ροπή | 460 Nm (679 Nm για τα M/Y 2024) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 6,3'' |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση | 20,2 kWh/100km |
Αυτονομία δοκιμής | 377 km |
Βάρος | 2.221 kg |
Τιμή | €64.900 |
Info: volkswagen.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.