Δοκιμή: Οι ανανεώσιμες πηγές της Mercedes EQA 250+

Post date:

Author:

Category:

Με φρεσκαρισμένη εικόνα, αναβαθμίσεις που στοχεύουν στην αποδοτικότητα και επιπλέον εξοπλισμό, η ανανεωμένη EQA 250+ προσθέτει το τελευταίο σύμβολο που μόλις διαβάσατε, το «+». Κάτι επιπλέον απ’ ό,τι γνωρίζαμε μέχρι τη σημερινή της αναβάθμιση

Mercedes EQA 250+ δοκιμή

Η Mercedes-Benz EQA 250+ πακτώνει στα 4,4 μέτρα της τεχνολογία και αναβαθμισμένο εξοπλισμό

Τι λέει το 4DAναβαθμισμένη, με έμφαση στην ελαφρώς μεγαλύτερη αυτονομία, την αεροδυναμική και τον εξοπλισμό
Μας αρέσειΜεγάλη αυτονομία με προσεκτική χρήση, μόνωση, εξαιρετικό infotainment, εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης, πολυτέλεια, έλεγχος αμαξώματος
Όχι και τόσοΠεριορισμένος χώρος αποσκευών, όχι τόσο άνετη σε ανώμαλο οδόστρωμα, χαμηλή τελική ταχύτητα, τιμή αγοράς
ΤιμήΑπό €52.150

Θα ήταν μέγιστη παραπλάνηση το να προσπαθήσεις να πείσεις ότι η EQA 250+ έχει να προσθέσει κάτι στις εμπειρίες ενός ανήσυχου οδηγού. Αλλά κι απ’ την άλλη, πόσοι ανήσυχοι οδηγοί κυκλοφορούν;

Αφήνοντας το ερώτημα να αιωρείται, η ουσία είναι ότι με την EQA 250+ η Mercedes-Benz παρουσίασε το βασικό της ηλεκτρικό μοντέλο σε SUV φόρμα.

Είναι άλλη μία εκδοχή αυτοκίνησης εντός ενός τεράστιου ρεπερτορίου γκάμας.

Σκρολάρετε το πορτφόλιο της Mercedes-Benz και θα πιαστεί το δάχτυλό σας. Πολύ πράμα, ό,τι θες υπάρχει. Aπό hatch και σεντάν μέχρι υπεραυτοκίνητα.

Έτσι, η EQA και πλέον η EQA 250+, ήρθε να καλύψει άλλη μία τοποθέτηση στην αγορά. Δεν τα αφήνουν τα κενά οι Γερμανοί. Καλύπτουν κάθε χιλιοστό εμπορικού ενδιαφέροντος.

Τι καινούργιο έχει; Αισθητικά, μερικές λεπτομέρειες. Όπως, για παράδειγμα, τη φωτεινή λωρίδα που συνδέει τα φώτα πορείας ημέρας των προβολέων, το νέο προφυλακτήρα, κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό των πίσω φώτων, τιμόνι νέας γενιάς με χειριστήρια αφής, καθώς και διάκοσμο σε καφέ ξύλο φλαμουριάς. Δεν ξέρω αν την ξέρετε τη φλαμουριά ή την μπερδεύετε με τη γκλαμουριά

Α, ναι. Πλέον δεν υπάρχει και στη βάση της κεντρικής κονσόλας εκείνο το φαρδύ χειριστήριο αφής (pad) που πολλοί το είδαμε και λίγοι το χρησιμοποιήσαμε.

Τώρα υπάρχει μια μικρή επιφάνεια, αντιολισθητική και μακράν πιο πρακτική.


Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 (2024) Τσαμπουκάς με κοστούμι

Το ζουμί του «+»

Το σύμβολο αυτό, το «+» λέμε, αυτό που υπονοεί το 250+, έχει κυρίως και ουσιαστικότερα να κάνει με τη βελτιστοποίηση της αυτονομίας.

Βασικά, μέσω αεροδυναμικής και κύλισης που, συνδυαστικά και με ό,τι συνήθως μικρορυθμίζεται στα facelift, ανακοινώνει αυτονομία έως 560 χιλιομέτρων.

Στην πράξη πρέπει να έχεις πόδι μπαλαρίνας κάτω των 45 κιλών για να την πετύχεις, αλλά, και πάλι, υπάρχει διαφορά σε σχέση με την EQA 250 αλλά χωρίς το σταυρό, το «+»

Με τυπικά σβέλτη χρήση, ως συνηθίζεται στο 4Drivers, είδαμε συχνά μία μέση κατανάλωση των 17,6 kWh, ενώ όταν οδηγήθηκε ως οφείλεται για ένα ηλεκτρικό SUV, η μέση κινήθηκε περίπου 2 κιλοβατώρες λιγότερες. Ρεαλιστικά, λοιπόν, χωρίς να σέρνεσαι αλλά και χωρίς να υποστείς οδηγικό ευνουχισμό, η EQA 250+ διήνυσε 410 χιλιόμετρα χωρίς να ξαναμπεί στην πρίζα. Τιμή που βελτιώνεται αν δεν είστε ο ανήσυχος οδηγός που λέγαμε στον πρόλογο

Όλα τα παραπάνω με μία σημαντική παρατήρηση: το αυτοκίνητο δοκιμής κινήθηκε κατά το πλείστον σε συνθήκες ταξιδίου και όχι τόσο πολύ στην πόλη, «πρωτεύουσα» των ηλεκτρικών όσον αφορά καταναλώσεις.

Με αντίστοιχη αναγωγή, λοιπόν, η αυτονομία του σε τέτοιες αστικές συνθήκες πλησιάζει τα 500 χιλιόμετρα.


Οδηγώντας το αυτοκρατορικό Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

Πώς είναι ως εμπειρία;

Ηλεκτρικά premium, ευρύχωρη (ειδικά για τους μπροστινούς επιβάτες), με ένα υποδειγματικό infotainment που το χειρίζεσαι πολλαπλώς αλλά μαθαίνει και τις προτιμήσεις σου, άνετη και τευτονική.

Η κύλιση στις χαμηλές ταχύτητες και στη γνωστή εργολαβική γκρι αλχημεία αφαιρεί κάτι απ΄την υποδειγματική απόσβεση που περιμένεις από μία Mercedes, ενώ να θυμίσουμε πως η EQA εξοπλίζεται με πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση.

Πέραν αυτού του στοιχείου, το αυτοκίνητο, παρά τη σχετικά σφιχτή του ρύθμιση (απαραίτητη σε βαριά αμαξώματα χωρίς ηλεκτρονικές «μπουκάλες») είναι άνετο και με υποδειγματική μόνωση είτε από τα λάστιχα είτε από τον εξωτερικούς θορύβους

Μπροστά σου το νέας σχεδίασης τιμόνι που λέγαμε, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, αλλά ακριβές και πολύ γρήγορο με μόλις 2,2 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη και κύκλο στροφής στα 11,4 μέτρα.

Με 385 Nm ροπής απ΄το ρελαντί και τη γρήγορη ηλεκτρική κρεμαγιέρα, το αυτοκίνητο δείχνει ευέλικτο παρά τα σεβαστά κιλά του, ενώ μπορείς να κινηθείς σβέλτα κερδίζοντας εύκολα μέτρα και γρήγορο προσπέρασμα

Φιλικό, με συγκρατημένες κλίσεις στις καμπές και με τη χαρακτηριστική «ουδέτερη» αίσθηση των περισσότερων ηλεκτρικών SUV, δείχνει ξεκάθαρα πού απευθύνεται.

Γύρω σου, στο ταμπλό, οι ψηφιακές οθόνες με όλη τη διαμόρφωση που θες, πίνακες κατανάλωσης και όλα αυτά τα λογιστικά με τα οποία συνοδεύεται η εποχή μας. Όλα ευκρινή, με ωραίους φωτισμούς και παραμετροποιήσεις

Mercedes EQA 250+ δοκιμή

Ταυτόχρονα μέσω των paddles στο τιμόνι μπορείς να επιλέξεις το βαθμό ανάκτησης και να επεμβαίνεις ανάλογα με το στυλ οδήγησής σου σε πόλη ή πιο ανοιχτές διαδρομές.

Αν το πιέσεις, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με υποδειγματική ευκολία και με κάποιο τρόπο μπορείς να στρίψεις με σημαντικά μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές που θα φανταζόσουν για το οικολογικό προφίλ της EQA

Συμπέρασμα

Η ανανεωμένη EQA 250+, με τη μεγαλύτερη μπαταρία εντός της γκάμας της και προσθιοκίνητη, δείχνει ακριβή (που είναι) και ολοκληρωμένη.

Παρότι το φρένο μερικές δείχνει σχετικά απότομο στην εμπλοκή του, το αυτοκίνητο διαπρέπει με την ευκινησία του, την ευκολία οδήγησης, τη μόνωση και την αυξημένη αυτονομία του.

Δείχνει επίσης σα να είναι στο στοιχείο του και σε πιο ανοιχτές διαδρομές, προσφέροντας υποδειγματική σταθερότητα, ησυχία εντός του κόκπιτ και μία ωραία ροή καθώς δεν έχει το συχνά βίαιο τρόπο απόδοσης της ισχύος που βλέπουμε σε EV

Mercedes EQA 250+ δοκιμή

Στοχευμένη σε ένα κοινό ιδιωτών καθώς και εταιρικούς πελάτες που θέτουν ως προτεραιότητα το λεγόμενο premium προϊόν, την άνεση, τις τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας και την ασφαλή οδηγική εμπειρία χωρίς, ωστόσο, οδηγικό ενδιαφέρον, η EQA 250+ βρίσκει τη θέση της εντός μία σχεδόν αχανούς γκάμας

Database
Κινητήρας1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 70,5 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα)
Κιβώτιο1 σχέσης
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς190 PS
Ροπή385 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 8,0''
Τελική ταχύτητα160 km/h
Μέση κατανάλωση15,4 kWh/100 km (επίσημη)

16,6 kWh /100 km (δοκιμής)
Αυτονομία560 km (επίσημη)

410 km (δοκιμής)
ΦόρτισηAC: 6,5 ώρες

DC: 32 λεπτά
Βάρος2.050 kg
ΤιμήΑπό €52.150

Info: mercedes-benz.gr / Photo: Mercedes-Benz / 4Drivers


Για τη μόνη σαν το λεμόνι Mercedes 280 SE (W108)

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει