Εύχρηστο, καλά συναρμολογημένο, ασφαλές και σε καλή τιμή. Το best seller της Opel σε ατμοσφαιρική έκδοση 90 ίππων και αυτόματο κιβώτιο. Το οποίο καλύτερα να αγνοήσετε
Τι λέει το 4Drivers: το Corsa είναι ένα γερό χαρτί της Opel σε πραγματικά καλή τιμή για ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο πόλης. Ο ατμοσφαιρικός είναι ικανός αλλά το αυτόματο κιβώτιο δείχνει αργό, ιδιαίτερα αν έχει κανείς ενδιαφέρον για σβέλτους ρυθμούς. Προτιμήστε το χεροκίνητο το οποίο έχει μικρότερη κατανάλωση, start & stop και καλύτερη αξιοποίηση του ζωντανού μοτέρ
Yes, sir: πρόθυμος κινητήρας, συμπαγής συναρμολόγηση, χαμηλοί θόρυβοι ακόμα και σε ανώμαλο οδόστρωμα, γρήγορο τιμόνι (2.9 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη), ασφαλές και φιλικό στην πίεση, τιμή
Oh, no: χαμηλή σχετικά ροπή σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει στα turbo, αργές αντιδράσεις αυτόματου (ιδιαίτερα στα κατεβάσματα), απουσία start & stop (το χειροκίνητο διαθέτει), χωρητικότητα πορτμπαγκάζ κάτω απ΄το μέσο όρο της κατηγορίας, υψηλοί ρύποι για την κατηγορία (139 gr/km) με το αυτόματο
Απέναντι: Ford Fiesta, Seat Ibiza, Renault Clio, Nissan Micra και όλη η συνομοταξία της αγοράς
Bitch, better have my money: από €12.800 με το εκπτωτικό πρόγραμμα που το συνοδεύει
#Τι είναι αυτό;
Έχουν περάσει τρία χρόνια απ΄την παρουσίαση του Opel Corsa αλλά δείχνει αρκετά φρέσκο σχεδιαστικά μιμούμενο τη ”γλώσσα” του Astra.
Eν προκειμένω, ένας μόνο απ΄τους πολλούς συνδυασμούς κινητήρων (συνολικά 10 προσφέρονται σε διεθνείς αγορές) και εκδόσεων που υπάρχουν στο Corsa. Ο συγκεκριμένος είναι ατμοσφαιρικός 1.4 λίτρων, αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 rpm και 139 Nm ροπής στις 4.000 rpm
Το σύνολο είναι ικανοποιητικό και λειτουργεί απροβλημάτιστα εντός πόλης, δεν λέει όχι σε κοντινά ταξίδια και είναι αρκετά αθόρυβο όσο δεν το πιέζει ο οδηγός σε υψηλές rpm.
Η ροπή, και κυρίως οι στροφές στις οποίες εμφανίζεται αυτή, δεν είναι ό,τι ακριβώς τείνουμε να συνηθίζουμε μέσα στο γενικότερο trend του turbo, αλλά στην πράξη το ξεπερνάς με τη σωστή κλιμάκωση.
Η πεντάθυρη έκδοση Innovation που δοκιμάσαμε κοστίζει από €12.880 για το χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο είναι και η επιλογή μας.
#Τι αίσθηση παίρνεις;
Η κλασική αίσθηση της νέας γενιάς Opel συναντάται και στο Corsa και είναι μια τυπικά σφιχτοδεμένη, συμπαγής, χωρίς κραδασμούς οδηγική ”εμπειρία”.
Η κύλιση δεν είναι στα γαλλικά πρότυπα αλλά η άνεση είναι σε ικανοποιητικό βαθμό. Ανάρτηση, θόρυβος κύλισης και αεροδυναμικές οχλήσεις είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Εξαίρεση το κάθισμα του οδηγού το οποίο, ειδικά στην περιοχή της μέσης, μας φάνηκε σκληρό έως κουραστικό χωρίς επιμέρους ρυθμίσεις.
Η τροχιά παραμένει σε γενικές γραμμές ανεπηρέαστη υπό πίεση ενώ υπάρχει άφθονο μηχανικό grip απ΄τους τροχούς των 16 ιντσών. Ασφαλές, προβλέψιμο, φιλικό αυτοκίνητο. Ό,τι χρειάζεται ο μέσος οδηγός.
#Πώς είναι οδηγικά;
Ευέλικτο, με γρήγορο τιμόνι μέτριας αίσθησης (σχεδόν άχρηστη η λειτουργία City που ελαφραίνει κι άλλο το ήδη ελαφρύ feeling αλλά υπάρχουν και τελείως ατροφικοί γυναικείοι δικέφαλοι). Ακριβέ στην οδική συμπεριφορά του. Αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο με σχετικά στενά μετατρόχια, κάτι που στις υψηλές ταχύτητες δεν μεταδίδει απόλυτη αυτοπεποίθηση – αν κι αυτό είναι περισσότερο ψυχολογικό παρά πρακτικό.
Και είναι ψυχολογικό γιατί ως μηχανική πρόσφυση, αντίσταση στις υποστροφικές τάσεις και γενικότερα το handling, το Opel Corsa είναι εξαιρετικά ”υπάκουο”, προβλέψιμο και φιλικό στο χρήστη.
Παραδοσιακά για την Opel, υπάρχουν δυνατά φρένα και σφιχτό damping που καταφέρνει, ωστόσο, να μην κουράζει.
Ο επιλογέας του αυτοκινήτου της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο έχει άβολο μπουτόν αλλαγής των σχέσεων αν θες να κινηθείς στο ”manual”. Πρακτικά, τείνεις να μη το χρησιμοποιείς και να αφήνεις το ιδιαίτερα στρωτό ”auto” να κάνει τη δουλειά. Όμως, στα κατεβάσματα το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ληθαργικά αργό, βυθίζεις το πόδι στη μοκέτα και περιμένεις… Χειροκίνητο. Σαφώς.
#Πώς είναι από μέσα;
Το Opel Corsa ανοιγοκλείνει πόρτες με γερμανική αυστηρότητα. Το ίδιο κάνουν το touch & feel των διακοπτών, των χειριστηρίων ή το ντουλαπάκι (sic).
Δεν υπάρχουν χαλαρά σημεία άρθρωσης, τριγμοί ή φτήνιες. Η οθόνη είναι βασική – με την έννοια ότι κάνει τη δουλειά αλλά χωρίς ιδιαίτερους εντυπωσιασμούς. Το εσωτερικό παραμένει μοντέρνο και εργονομικό για μοντέλο του 2014. Το κόκκινο φιλέτο, αντίστοιχο με το εξωτερικό χρώμα, δίνει χαρούμενο τόνο
Ταυτόχρονα, ωστόσο, δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη φαντασία. Βασικά, είναι μαύρο σε ταμπλό, πόρτες και δείχνει πιο ”πίσω” σχεδιαστικά, κυρίως απέναντι στα καινούργια Ford Fiesta και Nissan Micra, που έχουν όμως το πλεονέκτημα ότι είναι μοντέλα του 2017.
Οι ταπετσαρίες δείχνουν πολύ καλής ποιότητας και ανθεκτικές, οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις και η περιφερειακή ορατότητα πολύ καλή ενώ η όλη η αίσθηση είναι πως βρίσκεσαι σε ένα ποιοτικό, μη χαλαρό σύνολο.
#Κατανάλωση
Aν κινηθείς προσεκτικά με χαμηλό φορτίο γκαζιού χωρίς να κυνηγάς το στροφόμετρο (καθώς η ροπή εμφανίζεται ψηλά), θα δεις τιμές στην περιοχή των 6.7 lt/100 km.
Αλλιώς, με πίεση δηλαδή, εύκολα ανεβαίνεις στα 8.7 lt/100 km που είναι μάλλον πολλά για το χαρακτήρα της κλάσης. Κάπου στη μέση είναι η αλήθεια, όπως αποτυπώνει και το trip computer του αυτοκινήτου δοκιμής
Όπως γράψαμε και παραπάνω, παραδόξως το αυτόματο κιβώτιο δεν συνοδεύεται με start & stop ενώ στην περίπτωσή του και οι ρύποι είναι πιο αυξημένοι, συγκεκριμένα CO2 138 gr/km έναντι 117 gr/km
#Τι άλλο μπορώ να πάρω;
Ουσιαστικά, όλη τη σοδειά των supermini, της πιο καυτής εμπορικά κατηγορίας στην Ελλάδα.
Από Ford Fiesta, Citroën C3 και Seat Ibiza (που μόλις παρουσιάστηκε) μέχρι Honda Jazz, Peugeot 208, Renault Clio κ.α. Το ανταγωνιστικό VW Polo, επίσης μόλις παρουσιάστηκε στο εξωτερικό αλλά θα έρθει στην ελληνική αγορά στα τέλη της χρονιάς.
#Tι θα έπαιρνε το 4Drivers;
Τα λιγότερα από €13.000 είναι πολύ έντιμα για ένα καλοσχεδιασμένο, καλά συναρμολογημένο γερμανικό αυτοκίνητο από μια εταιρεία που προσπαθεί πολύ με έντιμο και συνεπές after sales.
Είναι value for money, νεανικό και εύκολο και παρότι οι 70 ίπποι ακούγονται λίγοι στα σημερινά δεδομένα, δεν θα είχαμε θέμα για ένα αυτοκίνητο πόλης στην έκδοση 1.2 Enjoy που είναι στην τιμή-πρόκληση των €10.800 – ειδικά αν είναι σε ρόλο δεύτερου αυτοκινήτου. Ή και πρώτου για ένα νεαρόκοσμο που δεν δίνει και τόση σημασία στα specs.
#Video, παρακαλώ
Info: opel.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.