Οδηγούμε την έκδοση 30 TFSI MHEV S Tronic του νέου Audi A3, συνυπολογίζουμε τα €26.980 (από τα οποία ξεκινά η βασική έκδοση) και γράφουμε χιλιόμετρα με το παραπάνω ερώτημα στο μυαλό
Το νέο A3, ή αλλιώς το Golf της Audi, βάζει στο τραπέζι το ήπια υβριδικό σύστημα, έναν 3-κύλινδρο 110 ίππων, σχεδιαστικές γωνίες μέσα-έξω και το ταμπελάκι του premium. Αυτό που, κακά τα ψέμματα, ήταν η Audi εκείνη που το θεσμοθέτησε στην κατηγορία
Τι λέει το 4D | Το Golf της Audi είναι ποιοτικό, ήπια υβριδικό, φουλ στο infotainment, ελαφρώς πιο fun οδηγικά αλλά όχι συνολικά τόσο premium όσο θέλει να δικαιολογεί η τιμή του |
Μας αρέσει | Χώροι, ποιότητα συναρμολόγησης, πρόθυμο μοτέρ παρά τους 3 κυλίνδρους, κατανάλωση |
Όχι και τόσο | Μέτρια κύλιση παρά τους μικρούς τροχούς 16 ιντσών, μέτρια αίσθηση τιμονιού |
Τιμή | από €26.980 |
Κατευθείαν στο ψητό. Έχοντας οδηγήσει στο καπάκι το Golf, στη συνέχεια το Octavia και αμέσως μετά το Audi A3, έχεις πολύ πιο απτή τη σύγκριση
Εδώ, ως γνωστόν, υπάρχει μία κοινή πλατφόρμα.
Γύρω της το γκρουπ χτίζει μάρκες, μοντέλα, εκδόσεις. Το Audi A3 χρησιμοποιεί την ίδια με τα υπόλοιπα και μάλιστα πρόκειται για το ίδιο σασί με του προηγούμενου Α3.
Αν αυτό είναι καλό; Οι BMW και Mercedes, με τα αντίστοιχα Σειρά 1 και A-Class, θα σας έλεγαν πως προσφέρουν νεότερα πλαίσια και αυτό, ναι, είναι πλεονέκτημα. Γενικά μιλώντας.
Απ’ την άλλη, η Audi θα μπορούσε πει «οδηγήστε το και δείτε αν υστερούμε σε κάτι στην πράξη». Δεν νομίζω ότι το λέει έτσι ακριβώς αλλά αν ήμουν η Audi αυτό θα έλεγα
Γιατί; Διότι αν αυτό το σασί μπορεί να διαχειριστεί εύκολα και προοδευτικά ακόμα και 400 ίππους (των εκδόσεων RS), τότε το 1/4 της ισχύος, αυτοί οι 110 ίπποι του A3 που οδηγούμε, είναι βούτυρο στο ψωμί
Το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο, η ακαμψία είναι γρανιτένια και υπάρχουν ελαφρώς μεγαλύτεροι χώροι.
Αν, πάντως, ψάχνετε για τους τελευταίους, δείτε το Octavia. Το βρήκα απλώς εξαιρετικό, πανέντιμο και, τολμώ να πω, σαφώς πιο ενδιαφέρον συνολικά ως πρόταση.
Και ξέρετε γιατί; Διότι το Skoda είναι premium χωρίς να το έχει ως σημαία. Το Audi A3, στην έκδοση που το οδήγησα, «πουλάει» το ίδιο tag αλλά, αν μου επιτρέπετε, έχω κάποιες ενστάσεις
Ποιες είναι οι ενστάσεις;
Πρώτον, θεωρώ πλέον ασύμβατη την τοποθέτηση ημιάκαμπτου σε ένα Audi του 2024 και δη αυτής της τιμής.
Σε ένα χαμηλότερης αξίας μοντέλο του γκρουπ, ναι. Σε κάποιο που εύκολα ξεπερνά τα €26.000, μάλλον όχι.
Όμως το ζήτημα δεν είναι μόνο λογιστικό.
Έχει να κάνει και με το ραφινάρισμα κύλισης. Κατέβηκα στο πρώτο βενζινάδικο να δω μήπως κατά λάθος είχαν ξεχαστεί τίποτα 50άρες πιέσεις στα λάστιχα
Οι ανωμαλίες ακούγονταν, η άνεση έπασχε και είχες την αίσθηση πως δε βρίσκεσαι τελικά σε κάτι τόσο premium όσο επιβάλλει το τιμολόγιο.
Όμως, δυστυχώς, όχι. Ήταν οι σωστές πιέσεις. Οι άνθρωποι που μας παραδίδουν τα δημοσιογραφικά, εκεί στην Kosmocar της Λ. Βουλιαγμένης, κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Και τι; Όλα αυτά με τη σωστή, «μικρή» διάσταση των 205/55/16. Δηλαδή πού να βάλει κάποιος πελάτης και 18άρες, όπως πολλά θύματα του μάρκετινγκ συνηθίζουν
Δεύτερον
Mε το «τυράκι» του ήπιου υβριδικού συστήματος (48V), αναγκάζεσαι, για τη συγκεκριμένη έκδοση, να συμβιβαστείς με ένα 3κύλινδρο σύνολο μόλις 999cc.
Το σύνολο είναι άμεσο και πρόθυμο στις χαμηλές και μεσαίες rpm. Όμως, ξαναλέω, δεν εκμπέμπει το ”premium” στοιχείο που περιμένεις από ένα Audi A3 που ανεβαίνει τιμολογιακά
Ακούγεται το χαρακτηριστικό θρόϊσμα ψηλά, δεν έχει νόημα να το πιέζεις μετά τις 5,000 rpm και ο κλασικός χρόνος του 0-100 είναι πάνω και από ‘κείνο, το ξεπερασμένο όριο των 10 δευτερολέπτων
Αν το δεις ως ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, σφιχτοδεμένο, με εντυπωσιακές οθόνες/ταμπλό και με τεχνολογίες ασφάλειας, και με το σήμα με τους κύκλους στη μάσκα, ναι, υπάρχει νόημα.
Eίναι πρακτικό, απροβλημάτιστο και με το απαραίτητο κοινωνικό διαβατήριο. Το τελευταίο μετρά πολύ και για πολύ κόσμο που ίσως και να μην αντιληφθεί τα περί κύλισης ή υπέρμετρου downsizing.
Πώς είναι στην πράξη;
Πανεύκολο, οικονομικό, σβέλτο, ούλτρα ασφαλές.
Αλλά και με ένα κλικ περισσότερης συμμετοχικότητας όταν αρχίζεις να πιέζεις. Όσο τελοσπάντων εμπνέεσαι να πιέσεις ένα 3-κύλινδρο που έχει φτιαχτεί για οικονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων (106 g/km).
Πάντως το νέο Audi A3, ακόμα και ως υβριδικό, είναι άμεσο, πρόθυμο στις χαμηλές και μεσαίες rpm
Η διαφορά με την προηγούμενη γενιά είναι ότι σου επιτρέπει να ρυθμίσεις την τροχιά σου με ένα κλικ περισσότερης ρυθμισιμότητας απ’ ό,τι πριν. Έως και ελαφρά υπερστροφικά με ακριβές lift-off
To τιμόνι είναι κλασικό Audi. Με περιορισμένη πληροφορία αλλά ακριβές, ευθύβολο, ξεκούραστο.
Το δε 7-άρι DSG σαφώς και ταιριάζει με το συνολικό χαρακτήρα.
Συμπέρασμα
Πιο μυώδες εξωτερικά, με άπειρες γωνίες εντός. Στο ταμπλό, στις θυρίδες αερισμού, στα πόμολα, παντού.
Προσωπικά το βρίσκω μάλλον φλύαρο αλλά, έχετε δίκιο, δεν είμαι εδώ για να σας πω τι μου αρέσει αισθητικά.
Υπάρχει πολλή ψηφιακή πληροφορία αλλά χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερο χρόνο εξοικείωσης. Το τελευταίο θα αρέσει σε μια ευρεία παλέτα πελατών
Αυτή τη μεγάλη γκάμα αγοραστών που αναζητά τις συνδεσιμότητες, την αίσθηση ασφάλειας αλλά και την αίσθηση ”premium”.
Έστω και αν στις λεπτομέρειές του, αυτές που προαναφέρθηκαν, το Audi A3 Sportback 30 TFSI MHEV S Tronic (όπως είναι το πλήρες ονοματεπώνυμό του) χάνει ένα μέρος αυτού που ευαγγελίζεται.
Κινητήρας | 1,0 lt, 3κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ήπιο υβριδικό σύστημα |
Ισχύς | 110 PS |
Ροπή | 200 Nm |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,6'' |
Τελική ταχύτητα | 204 km/h |
Μέση κατανάλωση | 6,8 lt/100 km |
Βάρος | 1.355 kg |
Τιμή | Από €26.980 |
Info: audi.gr / Photo: 4Drivers.gr
- Αυτοκίνητο που αγαπήσαμε: το Audi RS4 που έκανε τη διαφορά
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.