Yβριδικό, τρικύλινδρο και πανάλαφρο, σε προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο. Οδηγούμε τα FWD με τις δύο διαφορετικές επιλογές μετάδοσης. Λοιπόν; Χειροκίνητο GL στα €16.990 ή CVT σε έκδοση GL+ στα €19.790;

Οι παραπάνω τιμές αφορούν τις αντίστοιχες εισαγωγικές εκδόσεις (GL και GL+) με βάση τον πιο πρόσφατο τιμοκατάλογο (Μάρτιος 2025). Τα εικονιζόμενα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είναι των πιο πλούσιων εκδόσεων (GLX τόσο για το χειροκίνητο όσο και για το CVT) με τιμές στα €19.490 και €21.490, αντίστοιχα
Με μήκος στα 3,8 μέτρα, το Suzuki Swift είναι ένα από τα πιο συμπαγή σε διαστάσεις αυτοκίνητα της κατηγορίας. Ουσιαστικά είναι η εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς, της 3ης δηλαδή. Και επίσης ουσιαστικά είναι αυτό που λέμε «εις βάθος ανανέωση»
Πλέον έχει ένα τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό (σε σχέση με τον τετρακύλινδρο της 3ης γενιάς), ένα ήπια υβριδικό σύνολο, αντιληπτές βελτιώσεις στη μόνωση, την τραχύτητα και το λεγόμενο NVH, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική αντίσταση, ενισχύσεις στην ανάρτηση για μικρότερες κλίσεις, μεγαλύτερη διαδρομή στην πίσω διάταξη (για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις) καθώς και ένα νέας σχεδίασης κιβώτιο CVT.
To Suzuki Swift CVT, σ΄αυτό το έντονο κόκκινο (Burning Red) της δοκιμής και στην πιο πλούσια έκδοση GLX, ήταν η πιο πρόσφατη αφορμή για μία εκ των έσω αντιπαράθεση των παραλλαγών του ιαπωνικού υπερμίνι.
Kινητήρας & Επιδόσεις
Το μοτέρ με τον κωδικό ”Ζ12Ε” είναι προφανώς κοινό τόσο για την έκδοση με το χειροκίνητο όσο και για αυτή με το CVT.
Κινείται απροβλημάτιστα με καύσιμο RON95, εμφανίζει ελαφρώς μεγαλύτερη ροπή (112 N) σε σχέση με τον τετρακύλινδρο ”Κ12D” που αντικατέστησε (107 Nm), ωστόσο την αποδίδει σε υψηλότερες στροφές λειτουργίας (4.500 σ.α.λ. έναντι 2.800 σ.α.λ.).
Η ισχύς παρέμεινε στους 82 ίππους, με κορύφωση απόδοσης τις 5.700 σ.α.λ.
Οι εκπομπές ρύπων, αυτές για τις οποίες έγινε το μεγαλύτερο μέρος της μετάβασης, μειώθηκαν στα 98 γραμμάρια (σε σχέση με τα 106) – μιλώντας για το FWD με χειροκίνητο.
Και στις δύο περιπτώσεις, χειροκίνητο 5άρι ή CVT, το ήπια υβριδικό 12V σύστημα παρέχει αισθητή ώθηση, ειδικά στις μεσαίες στροφές λετουργίας, ανάλογα με το φορτίο γκαζιού

Η έκδοση με το CVT είναι ελαφρώς πιο γρήγορη στα 0-100 χλμ/ώ και σε τελική ταχύτητα. Για την ακρίβεια, ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 11,9 δ/λ. και «τερματίζει» στα 170 χλμ/ώ. Οι αντίστοιχες τιμές για το χειροκίνητο είναι 12,9 δ/λ. και 165 χλμ/ώ.
Τα κιβώτια
Η αλήθεια είναι πως η ιδέα και μόνο για χειροκίνητο 5 σχέσεων εν έτει 2025 ακούγεται αποθαρρυντική.
Στην πράξη βέβαια έχει να κινήσει ένα πολύ ελαφρύ αμάξωμα, μόλις 919 κιλών, ειδικά για την εισαγωγική έκδοση GL.
Το βάρος παραμένει εξαιρετικά χαμηλό ακόμα και στην πιο πλούσια έκδοση, τη GLX, στο ενδιαφέρον «κάτι σα λεμονί» Cool Yellow Metallic που βλέπετε. Το συγκεκριμένο είχε και τη διχρωμία οροφής (Mineral Grey Metallic) με επιπλέον κόστος €800

Είναι σημαντικό ότι για αυτοκίνητο πιστοποιημένο στην Ευρώπη, τα κιλά παραμένουν εντυπωσιακά συγκρατημένα, όπως πετυχαίνει το νέο Suzuki Swift. Επίσης, έστω κι αν το CVT παρέχει καλύτερες επιδόσεις, εκτιμώ ότι η αίσθηση ζωντάνιας και ελαφρότητας είναι πιο αδρή με το χειροκίνητο
Από την άλλη, αν ενδιαφέρεστε για ένα αμιγώς αυτοκίνητο πόλης, όπου το σταμάτα-ξεκίνα είναι συνεχές, το CVT παρέχει περισσότερη ευκολία. Αυτονόητο.
Το τίμημα, ωστόσο, έχει να κάνει, πρώτον, με την αυξημένη τιμή (€21.490 για την έκδοση GLX της δοκιμής) και, δεύτερον, με μία αρκετά έντονη ηχητική υπόκρουση όταν πατάς βαθιά το γκάζι για να αξιοποιήσεις τους 82 ίππους.
Παρόλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι ο μετατροπέας ροπής του CVT χρησιμοποιεί έναν αποσβεστήρα που έχει χαμηλότερη ακαμψία και απορροφά αποτελεσματικά τις περιστροφικές διακυμάνσεις από τον κινητήρα. Διαλέγετε και παίρνετε
Καταναλώσεις
Στη διάρκεια των αντίστοιχων δοκιμών, τα Suzuki Swift 1.2 Hybrid, σε μεικτές και ρεαλιστικές συνθήκες, περιλαμβανομένης σβέλτης οδήγησης, κινήθηκαν στην περιοχή των 5,0 λτ/100 χλμ.
Συγκεκριμένα, το CVT «έκαψε» 5,5 λίτρα ενώ το χειροκίνητο ελαφρώς λιγότερο, κάποια 5,2 λτ/100 χλμ. Τούτα είναι σε σχετική αναλογία και με τις τιμές που δίνει η επίσημη Suzuki καθώς οι αντίστοιχες καταναλώσεις των δύο εκδόσεων είναι 4,7 λτ. και 4,4 λτ. (κατά WLTP)

Στο δρόμο
Ελαφρότης, κυρίες και κύριοι.
Ελαφρότης και ευελιξία. Αυτά είναι τα κυρίαρχα στοιχεία οδηγώντας το υβριδικό Swift 1.2.
Το δε τιμόνι, με μία σωστά σεταρισμένη ηλεκτρική υποβοήθηση, έχει φυσική αίσθηση και ακρίβεια.
Ο αμύητος θα μπορούσε να την μπερδέψει και με υδραυλική κρεμαγιέρα – αν ο αμύητος γνωρίζει τη διαφορά. Ο μυημένος, ωστόσο, έχει μπροστά του ένα σαφές, καλά ζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης που υποστηρίζεται από βάσεις Teflon και μεγαλύτερη αντιστρεπτική που βοηθούν στη διάδραση και την κατευθυντικότητα

Οδηγώντας το μικρό και ευέλικτο Suzuki Swift, με μειωμένες κλίσεις, ευχάριστη (έως και τείνουσα υπερστροφικά) ρυθμισιμότητα και έχοντας να κινήσεις ένα ελαφρύ αμάξωμα με τροχούς 185/55/16, νιώθεις έτοιμος να ελιχθείς και να συμμετέχεις
Το υβριδικό σύστημα (ΙSG) δίνει την ώθηση στις μεσαίες, η ορατότητα είναι πολύ καλή, η γιαπωνεζίλα παρούσα.
Οι «πιστοί» της αντίστοιχης Σχολής θα τα εκτιμήσουν δεόντως.
Τέλος, τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά / ταμπούρα πίσω) έχουν γραμμικό βύθισμα του πεντάλ και χωρίς προβλήματα κόπωσης.
«Δηλαδή πόσο θα στοίχιζε να έβαζαν δίσκους και πίσω;», είναι η εύλογη ερώτηση. Την απάντηση θα την έδινε η Suzuki. Όμως, it is what it is, που λένε και στα χωριά πλέον. Και, ναι, πρακτικά δεν έχεις θέμα με τα 919 κιλά και μικρούς τροχούς
Στο εσωτερικό
Πανομοιότυπες αμφότερες οι εκδόσεις κιβωτίων στο εσωτερικό, πλην, φυσικά, του αντίστοιχου λεβιέ.
Κατά τ’ άλλα, κάθεσαι σωστά και ευθύγραμμα, σε καθίσματα που δεν κουράζουν ακόμα και μετά από χιλιόμετρα και έχεις ικανό πλάτος καμπίνας και εκτάρια σκληρών πλαστικών.


Τα οποία πλαστικά είναι καλοβιδωμένα. Με εκείνη τη, σχεδόν ξεχασμένη, ιαπωνικά τυπική φιλοσοφία δεσίματος. Απλή και υποσχόμενη πως θα παραμείνει συμπαγής σε μακροχρόνια χρήση

Η οθόνη περιλαμβάνει τις λειτουργίες που αναμένεις, αν και δεν είναι ό,τι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί. Επίσης, το Swift πρέπει να ‘χει την πιο περίπλοκη διαδικασία απενεργοποίησης των ηχητικών ειδοποιήσεων για τη σήμανση ορίων ταχύτητας που κυκλοφορεί στην πιάτσα του 2025
Πρέπει να σταματήσεις και να μπεις σε ένα ιδιότυπο μενού από τους δύο μικρούς μοχλούς στον πίνακα οργάνων. Μετά από σχεδόν μία εβδομάδα συμβίωσης με το αυτοκίνητο όπου δεν μπορούσα να το βρω μέσω οθόνης, κατέφυγα σε λύση-πατέντα από βιντεάκι στο Tube

Πέραν αυτού, η εργονομία είναι άμεσα κατανοητή, υπάρχουν φυσικά μπουτόν για τη ρύθμιση του κλιματισμού και πλούσιος εξοπλισμός ήδη από τη βασική έκδοση

Ποιο από τα δύο, λοιπόν; Mε χειροκίνητο ή με CVT;
Όλα είναι θέμα τιμής.
Και τα €16.990 για τη βασική έκδοση GL (ενδεικτικά, με LED projectors, a/b(6), 4p.w., a/c, a.c.c., pks, navi, TSR, ISA και e-Call) με το χειροκίνητο ακούγονται ιδιαίτερα ελκυστικά για ένα made in Japan ήπια υβριδικό υπερμίνι.
Το Swift σε υψηλότερα κλιμάκια τιμής έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό, τόσο σε θέματα απόλυτης ισχύος όσο και εικόνας ή εσωτερικού διάκοσμου, που έχει προβάδισμα.
Με αυτή τη λογική, θεωρούμε πως έχει περισσότερο «χώρο» ως ένα ζωντανό (ακόμα πιο ελαφρύ κατά 40 κιλά από την έκδοση με το CVT), αυτοκίνητο, ευχάριστο, ευέλικτο και τυπικά ιαπωνικό που επενδύει στα δυνατά και παραδοσιακά στοιχεία της μάρκας
Τέλος, να σημειωθεί πως ο Όμιλος Σφακιανάκη επικοινωνεί το Suzuki Swift παρέχοντας:
- 5 χρόνια εγγύησης καλής λειτουργίας (ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη)
- 12 χρόνια για το αμάξωμα
- 5 χρονιά δωρεάν οδική βοήθεια

Κινητήρας | 1.5 lt, υβριδικός, τρικύλινδρος, βενζινοκίνητος, «ατμοσφαιρικός», άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων / CVT |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 82 PS |
Ροπή | 112 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 12,5'' / 11,9'' (CVT) |
Τελική ταχύτητα | 165 km/h / 170 km/h (CVT) |
Μέση κατανάλωση (δοκιμής) | 5,2 lt/100km / 5,5 lt/100 km (CVT) |
Βάρος | 919-949 kg (χειροκίνητο) 957 -984 kg (CVT) / βάρη αναλόγως εκδόσεων εξοπλισμού |
Τιμή | από €16.990 (χειροκίνητη έκδοση δοκιμής GL+ €19.490) από €19.790 (CVT έκδοση δοκιμής GLX €21.490) |
Info: suzuki.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.