Οδηγούμε το ανανεωμένο και έτοιμο για μεγάλες αποστάσεις Citroën C5 Aircross. Εννοείται σε diesel και έτοιμο να σας κρατήσει ξεκούραστους. Το πνεύμα του Αντρέ Σιτροέν «γράφει» ανελέητα χιλιόμετρα
Το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130 ζει τη δεύτερη φάση της καριέρας του με την ανανέωση που έχει λάβει χώρα εδώ και περίπου ένα χρόνο. Πώς στέκεται το γαλλικό SUV μετά από κάποια απαιτητικά 46.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα;
Τι λέει το 4D | Οικογενειακός και ριλαξαρισμένος χαρακτήρας για ένα μοντέρνο σχεδιαστικά SUV που ειδικά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση απλώς ξεχνάς τις τιμές καυσίμων |
Μας αρέσει | Άνεση, χώροι, αδιαφορία για το οδόστρωμα, κατανάλωση, καθίσματα, παραδοσιακά καλός diesel |
Όχι και τόσο | Δεν είναι το SUV που θα υποκινήσει τον ενθουσιώδη pater familias |
Τιμή | €31.950 (Feel) €35.100 (Feel Pack) €38.650 (Shine) δοκιμής |
Το Citroën C5 Aircross «πατάει» μεν στη γνωστή πλατφόρμα που χρησιμοποιούν τα C-SUV του γκρουπ της Stellantis αλλά καταφέρνει να προτείνει τη δική του προσωπικότητα
Ανανεωμένο και εκσυγχρονισμένο αισθητικά με διαφοροποιήσεις σε προφυλακτήρες, κάθετους αεραγωγούς (με όμορφες μπλε λεπτομέρειες), διαιρούμενα φώτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, στο πλάι τα χαρακτηριστικά Airbumps (που παραμένουν χρήσιμα στην πόλη αποσοβώντας μικροχτυπήματα) και μία αισθητή απόσταση από το έδαφος 230 χιλιοστών.
Eιδικά στο αυτοκίνητο δοκιμής με τη μαύρη οροφή, τις μαύρες γυαλιστερές «κολώνες» και τους black gloss καθρέπτες, το ανανεωμένο αισθητικά σύνολο δείχνει μοντέρνο και εκλεπτυσμένο.
Το diesel αλά γαλλικά
Στην καρδιά του συνόλου το δοκιμασμένο πετρελαιοκίνητο μοτέρ του γκρουπ με τον φιλικό κυβισμό των 1.5 λίτρων σε συνδυασμό με το σχετικά σφιχτά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Σκόπιμα αναφέρεται πρώτα η ροπή των 300 Nm ήδη από τις 1.750 rpm αφού ανά πάσα στιγμή έχεις την αναγκαία ώθηση μέχρι λίγο πάνω από τις 4.000 στροφές λειτουργίας. Η ισχύς των 130 ίππων έρχεται δεύτερη τη τάξει αφού ως απόλυτη τιμή ίσως να μην ακούγεται εντυπωσιακή (και δεν είναι), ωστόσο στην πράξη είναι το diesel που κάνει τη διαφορά
Μία διαφορά που καταφέρνει να επιταχύνει το γενναιόδωρο σε διαστάσεις αμάξωμα στα αξιοπρεπή 10,6 δ/λ και να φτάνει τα 189 χλμ/ώ. τελικής ταχύτητας.
Στην πράξη; Ο μέσος οικογενειάρχης θα ξεχάσει τα μικρά paddles πίσω το τιμόνι και θα αφήσει το αυτόματο 8άρι να «καθαρίζει».
Φρέσκο παρά την κούραση
Καθώς το Citroën C5 Aircross έχει ήδη παρουσιαστεί πλέον του ενός χρόνου, θελήσαμε να δούμε πόσο συμπαγές συνεχίζει να παραμένει μετά από σχεδόν 50.000 χιλιόμετρα, πολλά εκ των οποίων σε απαιτητικά δημοσιογραφικά χέρια.
Είναι εντυπωσιακό πως το συγκεκριμένο Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130 περνά αδιαφορώντας ακόμα και για τα ”sleeping policeman”, τα γνωστά έντονα «καρούμπαλα» (που έχουν φυτευτεί βασικά εκεί όπου διαμένουν εύποροι γείτονές μας ακόμα κι αν ο δρόμος δεν έχει υποψία κίνησης)
Η ανάρτηση του Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130 είναι απλώς μαγική και καταπίνει τα πάντα.
Η Citroën έχει επενδύσει εδώ και καιρό στα αμορτισέρ με την τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions και ο συνδυασμός αποδεικνύεται στην πράξη απολύτως αποτελεσματικός.
Σε σχέση με το παραπάνω επιπλέον ενδιαφέρον αποκτά το ότι, πρώτον, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τα ελαστικά CrossClimate της Michelin (205/55/19) που σαφώς δεν έχουν την ελαστικότητα των πλαϊνών ενός καλοκαιρινού ελαστικού και αφετέρου, όπως όλα τα C5 Aircross εξαιρουμένης της έκδοσης Plug-in, η πίσω ανάρτηση είναι με ημιάκαμπτο άξονα.
Εν τούτοις, λοιπόν, το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi διατηρεί έναν κορυφαίο υψηλό βαθμό άνεσης.
Από την άλλη ο συνδυασμός των παραπάνω ελαστικών, της απόστασης των 230 χιλ. από το έδαφος και των 5 προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Snow, Sand, Mud και Sand) προσφέρουν στο προσθιοκίνητο SUV έναν επιπλέον βαθμό ελευθερίας κίνησης σε σαθρό περιβάλλον.
Σε όλη αυτή την εναλλαγή καταστάσεων το SUV της Citroën παρέμεινε συμπαγές, χωρίς τριγμούς ή περίεργα ακουστικά «ερεθίσματα» – δείγματα ότι κάτω από το μοντέρνο περιτύλιγμα υπάρχει μια αξιόπιστη συναρμογή και αντοχή στην ευκαιριακή χρήση ενός δημοσιογραφικού αυτοκινήτου
Στο εσωτερικό
Η πρώτη αίσθηση που άμεσα σε αγκαλιάζει είναι αυτά τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα που η Citroën ονονάζει Advance Comfort με τα λεγόμενα «εφέ κάψουλας». Λέει αλήθεια.
Προσφέρουν αυτό που αναζητά κάθε μπροστινός επιβάτης που θα καλύψει με το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi τόσο τις καθημερινές μετακινήσεις όσο και τις μεγαλύτερων αποστάσεων ανάγκες του. Και κάθε κουρασμένη μέση, επίσης.
Μάλιστα θα λέγαμε πως όσο προστίθενται χιλιόμετρα στο οδόμετρο τόσο περισσότερο αναδεικνύεται ο ρόλος του C5 Aircross. Οι επιβάτες βρίσκονται μέσα σε μία άνετη καμπίνα που ωφελείται από το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων ενώ το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 15 εκ. και ρυθμίζεται η κλίση του
Κάποια πλαστικά, με δεδομένα 2024, δείχνουν σχετικά σκληρά όμως το συνολικό περιβάλλον δείχνει εκσυγχρονισμένο.
Για παράδειγμα, ενώ το σύστημα infotainment παραμένει το ίδιο με την προ facelift έκδοση διαθέτει πιο γρήγορο επεξεργαστή. Από σχεδιαστική άποψη η οθόνη 10 ιντσών είναι «αιωρούμενη», εύστοχα τοποθετημένη χωρίς να κυριαρχεί υπερβολικά στην καμπίνα και με συνδυασμό φυσικών και ψηφιακών πλήκτρων. Βρίσκεις εύκολα αυτό που ψάχνεις και δε χάνεσαι σε λαβύρινθους υπομενού
Οδηγώντας
Ένα σωστό σε μέγεθος τριάκτινο τιμόνι και μία θέση οδήγησης που μπορεί να κατέβει θεαματικά χαμηλά (για SUV) περιμένουν τον οδηγό του Citroën C5 Aircross.
Οι σχετικές κλίσεις είναι εδώ, επουδενί σε ανησυχητικό βαθμό, με μία τάση να ανοίξει η τροχιά μόνο σε κάτι παραπάνω από σβέλτους ρυθμούς και ολισθηρό οδόστρωμα.
Όπως προαναφέρθηκε είναι προϊόν περισσότερο της πιο «χωμάτινης» επιλογής ελαστικών και λιγότερο του σασί που αποδεικνύεται φιλικό και άκρως προειδοποιητικό.
Αν μάλιστα ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σε πραγματικά γρήγορους ρυθμούς, η διαδρομή των αναρτήσεων και η εξελιγμένη βαλβίδα των αμορτισέρ χαρίζουν εύκολα περάσματα χωρίς να αλλάζει η τροχιά και η αίσθηση σταθερότητας. Με το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, σε συνδυασμό με ένα στιγμαίο άφημα του γκαζιού, «κλείνεις» την τροχιά και δεν παρατηρείται καμία περίεργη μεταφορά όγκων. Εύκολο, προβλέψιμο, ασφαλές
Κατανάλωση
Ιδού το πεδίον δόξης λαμπρόν του Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130.
Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,0 lt/100 km με δυνατότητα και κάτω από τα 6 λίτρα. Και πάλι χωρίς εναγώνια προσπάθεια.
Σε διαδρομές πίεσης ξεπέρασε ελάχιστα τα 7,1 λίτρα ενώ είναι από τις λίγες φορές που έχοντας διανύσει περισσότερα από 710 χιλιόμετρα μαζί του είχε μείνει κάτι λιγότερο από 1/4 καυσίμου στο σχετικό δείκτη. Ο οποίος, συχνά λόγω διαμόρφωσης του ρεζερβουάρ, τελειώνει πιο γρήγορα από τα υπόλοιπα «κουτάκια» της ένδειξης. 
Συμπέρασμα
Ιδανικό για μεγάλα ταξίδια ή και συνδυασμό αστικών μετακινήσεων, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, πολιτισμένο, μονωμένο, σταθερό και ταυτόχρονα κορυφαία άνετο, το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130 έχει τη δική του υπόσταση και ξεχωρίζει.
O οικογενειακός χαρακτήρας, τα 580 lt χώρου αποσκευών, η σφιχτή κλιμάκωση, το αυτόματο (χαρτογραφημένο για άνετες και όχι δυναμικές αλλαγές), η γαλλική απόσβεση, μία πρακτική, ευρύχωρη καμπίνα που δίνει έμφαση στο πώς θα κρατήσει τους έως πέντε επιβάτες της ξεκούραστους και ένας diesel φτιαγμένος για να «γράφει» χιλιόμετρα και να δημιουργεί «κακές» σχέσεις με το πρατήριο της γειτονιάς σας λόγω αραιών επισκέψεων, συνθέτουν την οικογενειακή και ανανεωμένη πρόταση της Citroën.
Μίας Citroën που οφείλει στον εαυτό της να διαφέρει ακόμα κι αν βρίσκεται μέσα σε ένα πολυποίκιλο γκρουπ της σημερινής αυτοκίνησης. Και διαφέρει
Κινητήρας | 1.5 lt, diesel, τετρακύλινδρος, turbo |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 131 PS |
Ροπή | 300 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,3'' |
Τελική ταχύτητα | 189 km/h |
Μέση κατανάλωση | 6,0 lt/100km |
Βάρος | 1.499 kg |
Τιμή | €38.650 (έκδοση Shine δοκιμής) |
Info: citroen.gr /Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.