Όντως, θηριώδες. Με 2.690 κιλά, εξωφρενικά ροπάτο με 858 Nm, πληθωρικό τεχνολογικά, δισυπόστατο λόγω τετραδιεύθυνσης, πολυτελές μέχρι το μεδούλι. Για κάποιον που συνειδητά θέλει ένα πανίσχυρο SUV χλιδής και ισχύος, το AMG EQE 43 τον προετοιμάζει για μια διαφορετική εμπειρία
Δύο ηλεκτροκινητήρες, ισχύς 476 ίππων, καταιγιστική επιτάχυνση, επιλογές ακόμα και για το βαθμό ανάκτησης ενέργειας μέσω paddles, τεχνολογική γαλαντομία εν κινήσει με τίμημα τα €132.950
Τι λέει το 4D | Το πρώτο EV SUV της εταιρείας με σήματα AMG. Θωρηκτό πολυτελείας που μεταμορφώνεται αναλόγως χαρτογραφήσεων |
Μας αρέσει | Τεχνολογικό βάθος, επιδόσεις, τετραδιεύθυνση, ακρίβεια τιμονιού, απόσβεση, παραμετροποίηση προγραμμάτων οδήγησης, Hyperscreen που δεν απαιτεί ντοκτορά σε Computer Science, πολυτέλεια, πρακτικότητα |
Όχι και τόσο | Βαριά αίσθηση στο Comfort, χρόνος εξοικείωσης με την προσπάθεια των ηλεκτρονικών να ελέγξουν τη μάζα |
Τιμή | από €75.100 |
Η πρώτη επαφή με το που μπαίνεις στο AMG EQE 43 4MATIC SUV είναι σα να πας να σπρώξεις μια πόρτα και από πίσω να βρίσκεται ο Έντι Χολ. Έχοντας με το που ξεκινάς by default σεταρισμένο το Comfort σε όλα τα επίπεδα (τιμόνι, απόκριση, κυρίως ανάρτηση κλπ), νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που σου πετάει κατάμουτρα το βαρέων βαρών κορμί του
Η αερανάρτηση, σχεδόν κυματοειδής στο πώς αρχίζει να «διαβάζει» το οδόστρωμα, σου υπενθυμίζει τα 2.690 κιλά. Βάλε μέσα και δυο νοματαίους και κάνε τη σούμα.
Σαφέστατα και χωρίς περιστροφές: το Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV (όπως είναι το πλήρες ονοματεπώνυμό του) ανήκει στα πιο βαριά αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει ποτέ
Κατεβαίνω Εθνική, αργά και εν μέσω μεσημεριάτικης κίνησης.
Τα καθίσματα με nappa δέρμα, κόκκινες ζώνες, φαρδιές κολώνες που θέλουν τσεκάρισμα σε διασταυρώσεις, στρώσεις χλιδής με σπορ λεπτομέρειες και εκτάρια κρύσταλλου.
Μπροστά σου όλο το σινεμασκόπ
Δηλαδή όλο το ταμπλό, κυριολεκτικά απ’ άκρη σ΄άκρη και μέχρι και μπροστά από τον συνοδηγό, είναι οθόνες αφής. Για την ακρίβεια, τρεις οθόνες σε ενιαίο κρύσταλλο.
Θα περίμενες πως η διεπαφή με όλο αυτό το Γκαλάκτικα θα ήθελε ντοκτορά σε Computer Science
Παρόλα αυτά δεν είχα φτάσει καλά-καλά στα διόδια της Αττικής Οδού και είχα βρει τα βασικά. Υπάρχουν άπειρες παραμετροποιήσεις αλλά μπορείς εύκολα να βρεις αυτό που θες.
Το πιο βασικό, το υπερβασικό και θεμελιώδες είναι να «βγεις» από το πρόγραμμα Comfort στην απόσβεση του AMG Ride Control+, εκτός αν θες να ρολάρεις με ελάχιστα χιλιόμετρα.
Το σύστημα αερανάρτησης είναι ένα σύμπλεγμα από τέσερις συνδέσμους μπροστά, πολλαπλούς πίσω, ειδικές βαλβίδες, αισθητήρες, ενισχυμένους κατά 50% συνδέσμους, αντιστρεπτικές ράβδους αυξημένης ακαμψίας, ειδικά μουαγιέ της AMG και ό,τι άλλο μπορούσαν να προσθέσουν στο brief οι άνθρωποι από το Αφάλτερμπαχ ώστε να ελέγξουν το θηρίο και, αντίστοιχα, την υπόληψη για το βαρύτιμο σύμβολό τους στο καπό
Εδώ τα προγράμματα δεν είναι φιξαρισμένα, τα επιλέγεις
Όπως ακριβώς στις καλές σπορ κατασκευές, μπορείς να συνδυάσεις όποια επιλογή σε γκάζι, απόσβεση, τεχνητό ήχο, τιμόνι.
Επιλέγω το Sport σε ανάρτηση, ένα κλικ πιο «κάτω» από το Sport+.
Για την ιστορία, το 100% της ροπής είναι διαθέσιμο μόνο στο Sport+. Στα υπόλοιπα κατανέμεται αντίστοιχα. Το Slippery, για παράδειγμα, διακινεί μόνο το 50%
Για την ώρα δε βγαίνω από το Comfort σε απόκριση και λοιπά συστήματα ενέργειας.
Θέλω να βγάλω χιλιόμετρα. Και δεν ξέρω πόσα με ένα αμιγώς ηλεκτρικό, έστω κι αν είναι εφοδιασμένο με μεγάλη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 90,6 kWh.
Μέσω των (μεταλλικών, εννοείται) paddles μπορείς να ρυθμίζεις το βαθμό ανάκτησης. Ενδιαφέρον
Στο «ταβάνι» των ηλεκτρικών SUV
Το AMG EQE 43 είναι ξεκάθαρα ένα υπερπολυτελές SUV στα χνάρια που ορίζει η κατηγορία.
Τρομερά γρήγορο, με κάποια 4,3 δ/λ. στα 0-100 χλμ/ώ., τελική στα 210, φουλ ώθηση στα σπορ προγράμματα, πανίσχυρο σύστημα πέδησης (εξαπίστονα εμπρός, διαμέτρου 415 χιλ.) που είναι σωτήριο για την αδράνεια που κουβαλάς και ξέχειλο τεχνολογικά.
Ταξιδεύεις «αφρός», οι τροχοί των 21 ιντσών δεν διαταράσσουν την άψογη κύλιση, εσύ και άλλοι 5 επιβάτες μονώνεστε μέσα στο πολυτελές κουκούλι και, αφού εξοικειωθείς με τις παραμετροποιήσεις, μαθαίνεις τον καταπέλτη. Τέτοιος είναι. Σε σπρώχνει αβίαστα, σχεδόν ωμά με τη ροπή των 858 Nm. Σκόπιμα γράφτηκε στον τίτλο αυτό το νούμερο και όχι η απόλυτη ισχύς
Η ροπή ελέγχεται ανάμεσα σε άξονες σε συχνότητα 160 φορές το δευτερόλεπτο και από ‘κει και πέρα είναι θέμα εξοικείωσης και στόχων μετακίνησης.
Το σύστημα διεύθυνσης ακραία γρήγορο και ακριβές, με 2,2 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη είναι σύμμαχος ή και «εχθρός».
Το δεύτερο αφορά την αμεσότητα που θυμίζει αντίστοιχης ιταλικής exotica και απαιτεί ταυτόχρονη αντίληψη του τρόπου που η τετρακίνηση, η ατέλειωτη ροπή και το Rear Axle Steering εξαναγκάζουν το αμάξωμα να περάσει την καμπή με ανέλπιστα αποτελεσματικό, για το μέγεθός του, τρόπο. Και εξωφρενικά γρήγορα επίσης, αν δεν το φοβηθείς
Καθώς στο 4Drivers δε γράφουμε αγιογραφίες, να σημειωθεί ταυτόχρονα πως στα πολύ ισχυρά και βαριά ηλεκτρικά συνήθως υπάρχει ένας σχετικά άτσαλος τρόπος που όλη η ηλεκτρονική υπεροπλία δαμάζει την αδράνεια και αυτό είναι αντιληπτό, αν έχεις τη σχετική εμπειρία του ορίου
Η εμπειρία αλλάζει και αναγκάζεσαι να είσαι ακριβής αλλά όχι υπερβολικά χαλαρός όταν επιλέγεις τις χαρτογραφήσεις στις πιο επιθετικές ρυθμίσεις, αν μειώσεις την επέμβαση του ESP και εξοικειωθείς με τον τρόπο που ενεργοποιείται η τετραδιεύθυνση (υπάρχει ξεχωριστό άρθρο παρακάτω).
Προφανώς το Mercedes AMG EQE 43 δε μεταμορφώνεται σε σπορ κατασκευή
Σε μια τεράστια γκάμα, δείγμα του βάθους πεδίου και πλουραλισμού της Mercedes-Benz, χωράνε όλα.
Από hot hatch, μέχρι υβριδικά diesel (σπάνιο είδος στις μέρες μας) και από καθαρόαιμα κουπέ τύπου AMG GT μέχρι λιμουζίνες. Είπαμε, δείγμα υπεροπλίας και τεχνολογικής βεντάλιας της συγκεκριμένης εταιρείας
Εν προκειμένω, λοιπόν, είναι δύσκολο να μεταφερθεί στο πληκτρολόγιο το πώς αυτός ο όγκος και, κυρίως, το βάρος των 2.700 κιλών γίνεται διαχειρίσιμο και αποτελεσματικό.
Σε άλλα πιο πεζά ζητήματα, όπως της αυτονομίας, δύσκολα επίσης φαντάζεσαι ότι χωρίς δικό σου γκαράζ και wallbox μπορείς να ψάχνεις με το καλώδιο στο χέρι τις πλατείες. Αν υπάρχει καμία κοντά.
Αυτό έκανα δυο φορές κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής. Σύμφωνοι, με τόσο μεγάλη μπαταρία μπορείς να βγάλεις χιλιόμετρα, αν είσαι μετρημένος. Κατά WLTP προφανώς υπάρχει απόσταση με το τυπικό των 488 χιλιομέτρων που προβλέπει το πρωτόκολλο.
Στην πράξη και με μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας στις 25,3kWh, είδαμε μια ρεαλιστική αυτονομία περί τα 305 χιλιόμετρα με μεικτή και συχνά γρήγορη χρήση.
Συμπέρασμα
Το Mercedes AMG EQE 43 είναι ένα σημαντικό βήμα της γερμανικής εταιρείας στο εσωτερικό της portfolio.
Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV που προήλθε από το σπορ τμήμα της εταιρείας.
Ως τέτοιο όφειλε να αντισταθμίσει τη ζυγαριά (μπορεί και τη γεφυροπλάστιγγα) με ένα ρεσιτάλ τεχνολογιών που κρύβουν όγκο και βάρος.
Με αυτή τη λογική, πρόκειται για ένα θαύμα.
Για τον βενζινοαίματο enthusiast υπάρχουν ένα σωρό επιλογές εντός της γκάμας. Όμως για εκείνον που διαθέτει το σχετικό ποσόν για ένα πολυχρηστικό SUV πολυτέλειας, δύναμης και προωθημένων τεχνολογιών, το AMG EQE 43 είναι κάτι σαν τον Έντι Χολ μεταμορφωμένο σε Κόνορ ΜακΓκρέγκορ. Αρκεί να ξεσετάρεις το Comfort της αερανάρτησης
Κινητήρας | 2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 90,6 kWh (ωφέλιμες) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 476 PS |
Ροπή | 858 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 4,3'' |
Τελική ταχύτητα | 210 km/h |
Μέση κατανάλωση | 25,3 kWh |
Αυτονομία δοκιμής | 305 km |
Βάρος | 2.690 kg |
Τιμή | €132.950 (χωρίς την επιδότηση) |
Info: mercedes-benz.gr / Photo: Mercedes-Benz / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.