Οδηγούμε το ανανεωμένο Mazda2 που πλέον απέκτησε ήπια υβριδική υποστήριξη και έχει βελτιωθεί σε σημεία που δεν είναι άμεσα ορατά. Αυτό πάντως που παραμένει σταθερή αναφορά του είναι η ικανότητά του να σε συνδέει με την αμεσότητα της οδήγησης
Η έκδοση Takumi της δοκιμής -που δανείζεται το όνομά της από τους δεξιοτέχνες του πηλού στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας- αποδίδει 90 ίππους στις 6,000 rpm, 148 Nm στις 4,000 rpm, με χειροκίνητο 6-άρι και τιμή που καταλήγει στα €17,433. Η εισαγωγική έκδοση Challenge ξεκινά στα €14,946
Τι λέει το 4D | To Mazda2 κρατάει χρόνια αλλά συνεχίζει να προτείνει διακριτική σχεδίαση, χαμηλά κόστη συντήρησης και συμμετοχική οδήγηση |
Μας αρέσει | Τιμόνι, επιλογέας, κινηματική ακρίβεια, διασκεδαστική συμπεριφορά, ατμοσφαιρική αξιοπιστία, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας |
Όχι και τόσο | Ανάγκη για συχνό στροφάρισμα, ροπή που εμφανίζεται σε υψηλές rpm, όχι τόσο άνετο στη διαχείριση κακών ελληνικών δρόμων |
Απέναντι | Ford Fiesta, Hyundai i20, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, VW Polo |
Επίμαχο | Από €14,946 |
Info | mazda.gr |
Καθώς τα υπερμίνι είναι κατηγορία στην οποία κάθε επιπλέον στοιχείο εξοπλισμού εκτιμάται ιδιαίτερα, ας σημειώσουμε εξ αρχής τις διαφορές του Mazda2 της δοκιμής
Συγκεκριμένα, λοιπόν, η ενδιάμεση έκδοση Takumi (υπάρχει και η Takumi Plus που ξεκινά στα €17,879) διαθέτει τα εξής πρόσθετα στοιχεία σε σχέση με τη βασική Challenge:
Αυτόματο A/C, Τροχούς αλουμινίου 16″, Κρύσταλλα ιδιωτικού χώρου, Κεραία «καρχαρίας», Θέρμανση καθισμάτων, Αισθητήρα στάθμευσης (πίσω), Κάμερα οπισθοπορείας, Συνδεσιμότητες CarPlay και Android Auto, 6 ηχεία καθώς και τα Συστήματα Ασφάλειας Blind Spot Monitoring (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) και Lane Departure Warning System (LDWS).
Ήδη από τη βασική (Challenge) έχει ως στάνταρ με ενδεικτική σειρά Έγχρωμη Οθόνη 7’’, το περιστροφικό χειριστήριο HMI Commander (θυμίζει λειτουργικά σε ένα βαθμό το iDrive της BMW), Προβολείς LED, ατσάλινους τροχούς 15” (ναι, υπάρχουν ακόμη), Σύνδεση Bluetooth και, κυρίως, το Ήπιο Υβριδικό Σύστημα (i-ELOOP) που ανακτά ενέργεια στο φρενάρισμα.
Το i-ELOOP είναι ευπρόσδεκτο, χωρίς έντονο «σκαλοπάτι» επέμβασης όταν τίθεται σε λειτουργία, και προφανώς απαραίτητο για τη Mazda που συνεχίζει να στηρίζει τον ατμοσφαρικό κινητήρα, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις για καυσαέρια και τα σχετικά ντιρεκτιβικά.
Σχεδίαση
Εξωτερικά το Mazda2 είναι καλαίσθητο και διακριτικό.
Όπως γενικότερα η εταιρεία ακολουθεί ως τάση, δε θα εντοπίσεις σχεδιαστικές φλυαρίες.
Απ’ την άλλη, ίσως κάποιοι το βρουν λιγότερο εντυπωσιακό από τους επίκαιρους ανταγωνιστές του – για παράδειγμα, Peugeot 208 ή Toyota Yaris.
Είναι άλλωστε, ως 3η γενιά του Mazda2, ένα ντιζάιν που έχει την απαρχή του στο 2014.
Θα λέγαμε επίσης πως ακόμα κι αν δεν πάρεις τη μεζούρα των διαστάσεων (4,070/1,695/1,515 Μ/Π/Υ) ή του μεταξονίου των 2,570 mm, θα εντοπίσεις πως οι διαθέσιμοι χώροι είναι επαρκείς αλλά όχι κορυφαίοι.
Το σχετικά στενό πλάτος, σε προσωπικό επίπεδο, εντοπίστηκε και στην ιδιαίτερα μικρή απόσταση από το foot rest μέχρι το συμπλέκτη.
Το εσωτερικό του είναι καλοφτιαγμένο και στιβαρό. Οι φόρμες δεν είναι εντυπωσιακές αλλά η συναρμολόγηση και η αίσθηση ακαμψίας εντοπίζονται άμεσα
Επίσης, έχουν πλέον προστεθεί μονωτικά υλικά στην οροφή, στους θόλους των τροχών και στη στεγανοποίηση των παραθύρων.
Το περιβάλλον μέσα στην καμπίνα είναι ήσυχο και μένουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες από τους καθρέπτες.
Εκεί που λάμπει
Είναι, κατά παράδοση της Mazda, το οδηγοκεντρικό στοιχείο.
Μα θα πεις, ο όρος δύσκολα εφαρμόζεται σε μικρά υπερμίνι, σχεδιασμένα για άλλη χρήση εντός και εκτός πόλης.
Όμως το αίμα νερό δε γίνεται και όλα τα χειριστήρια του Mazda2 είναι προσανατολισμένα στο να σε συνδέουν με τα βασικά της οδήγησης. Ένα από τα καλύτερα σε συνολική αίσθηση, ακρίβεια και γραμμικότητα βάρους σύστημα διεύθυνσης. Επίσης ένας από τους καλύτερους επιλογείς (μαζί με του Ford Fiesta) στην πιάτσα των υπερμίνι
Ενδιαφέρον, ευέλικτο στήσιμο στα κλειστά κομμάτια που θυμίζει mini-GTI.
Μάλιστα, πλέον, έχει διαφορετικά top mounts στην πίσω ανάρτηση του ημιάκαμπτου, διαφοροποιημένη γεωμετρία, άλλες βαλβίδες στα αμορτισέρ καθώς και G-Vectoring Plus στάνταρ.
Να θυμίσουμε πως το τελευταίο εφαρμόζει ελαφρά δύναμη πέδησης στους εξωτερικούς τροχούς, καθώς το τιμόνι επιστρέφει στην κεντρική θέση.
Με τον τρόπο αυτό επιτρέπει στο όχημα να επιστρέψει με μεγαλύτερη σταθερότητα σε ευθεία πορεία, αξιοποιώντας την αδράνεια της ελαφράς αυτής πέδησης.
Στην πράξη
Με το Mazda2 μπορείς να απολαύσεις στροφιλίκι, αμεσότητα κατεύθυνσης και εξαιρετική κινηματική ακρίβεια. Χωρίς μάλιστα να υποφέρεις αναρτησιακά.
Το Mazda2 είναι μεν σφιχτό αλλά επουδενί κουραστικό. Σαφώς και δεν έχει τη γαλλική προσέγγιση όσον αφορά την απόσβεση, διατηρεί ωστόσο τη δική του ενάργεια στη διαχείριση των καμπών.
Ο οδηγός μένει να συνηθίσει ένα πράγμα. Λέγεται στροφάρισμα. Με τη μέγιστη ροπή να εμφανίζεται στις 4,000 rpm και χωρίς τούρμπο, δεν είναι το αυτοκίνητο που θα δεις ένα μικρό κενό στα αυτοκίνητα που κινούνται μπροστά σου, θα πατήσεις γκάζι και θα το εκμεταλλευτείς. Θέλει κατέβασμα. Αυτό, τώρα, αν είστε των συχνών αλλαγών, δεν είναι πρόβλημα. Αν δεν είστε, μάλλον θα σας κουράσει
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο 1,5 κινητήρας είναι ένα μικρό διαμάντι ευστροφίας και γραμμικότητας. Δεν έχει την άμεση ώθηση των περισσότερων υπερτοφοδοτούμενων συνόλων, έχει, ωστόσο, αυτή την αδιατάρακτη γραμμικότητα όσο ανεβαίνει το στροφόμετρο.
Η κατανάλωση, στα πλαίσια της μεικτής δοκιμής, κυμάνθηκε στα 6,3 lt/100 km που κρίνεται ικανοποιητική δεδομένου του στροφαρίσματος στο οποίο αναφερθήκαμε.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το Mazda2 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Κινητήρας | 1,5 lt, 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, mHybrid |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 90 PS |
Ροπή | 148 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,8'' |
Τελική ταχύτητα | 183 km/h |
Μέση κατανάλωση | Δοκιμής: 6,3 lt/100 km Εργοστασιακή κατά WLTP: 4,9 lt/100 km |
Βάρος | 1,025 kg |
Τιμή | Από €14,946 για την έκδοση Challenge. Η έκδοση Takumi της δοκιμής από €16,925 |
Photo: mazda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.