Οδηγώντας ένα από τα πιο αρχοντικά κουπέ της αγοράς, τη Mercedes CLE 200 Coupé. Φίλες και φίλοι, αναγνώστες του 4Drivers, δεν σημαίνει ότι όλα τα αυτοκίνητα μιας σεβαστής αξίας πρέπει να είναι «πετρολχεντάδικα». Άλλωστε απ’ όλα έχει ο μπαξές της Mercedes με τα AMG και τα σχετικά. Όμως είναι τόσες οι στιγμές που μπορείς να απολαύσεις με αυτό το ξεχωριστό κουπέ
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4221-1024x681.jpg)
Φτιαγμένο για cruising και απείρως βολτάδικο ή ταξιδιάρικο αυτοκίνητο η CLE 200 των 227 PS. Αριστοκρατικότητα εν κινήσει
Τι λέει το 4D | O ορισμός του ξεχωριστού κουπέ μεγάλων αποστάσεων σε δίλιτρη εκδοχή. Αριστοκρατικό κόσμημα με βάθος κατασκευαστικής ποιότητας |
Μας αρέσει | Θέση οδήγησης, εξονυχιστική προσοχή στη λεπτομέρεια, σίγουρο και αδιατάρακτο «πάτημα», κόκπιτ ξεκάθαρα ακριβής κατηγορίας, μόνωση, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, απόδοση κιβωτίου, αίσθηση χειριστηρίων, πραγματικές θέσεις για τέσσερις επιβάτες |
Όχι και τόσο | Μέτριος ήχος στο ρελαντί, ψεύτικες απολήξεις εξατμίσεων |
Τιμή | €65.099 |
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4277-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4140-1024x681.jpg)
Τη δημοσιογραφική CLE 200 Coupé την πήρα «στο καπάκι» μετά το AMG A 35. Δύσκολη, θα ‘λεγες, η μετάβαση. Από ένα hot hatch που σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να γίνει όπλο, σε μεγάλο κουπέ, επίσης Μεγάλου Τουρισμού
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4214-1024x681.jpg)
Όμως αυτή δεν είναι η ουσία μιας πολυδιάστατης γκάμας;
Να έχει ό,τι θελήσει ο οποιοσδήποτε. Από τα απλά και καθημερινά μέχρι το αυτοκίνητο που έσπασε το απόλυτο ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ.
Για το AMG-One, μιλώ. Που, μιας και το ‘φερε η κουβέντα, ήδη έχει παραγγελθεί ένα πολύτιμο και εξαιρετικά πανάκριβο «τεμάχιο» από γνωστό Έλληνα λάτρη της αυτοκίνησης. Ρισπέκτ…
![«Βασιλιάς» στο Ρινγκ. Το AMG One κάνει το απίστευτο. Ξανά](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/6-1024x576.jpg)
![«Βασιλιάς» στο Ρινγκ. Το AMG One κάνει το απίστευτο. Ξανά](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/4-1024x576.jpg)
Στο θέμα μας, όμως
Μπήκα στο φαρδύ, χαμηλό κόκπιτ της Mercedes-Benz CLE 200 Coupé με μια δόση αναζήτησης ενός πιο ριλαξαρισμένου στυλ οδήγησης.
Xωρίς να σημαίνει, ωστόσο, ότι δεν έχεις τη δυνατότητα για μια ήπιου βαθμού πισωκίνητη συμμετοχικότητα.
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4240-1024x681.jpg)
Μετά το σφιχτό αναρτησιακά AMG Α 35, μετά τα μπόλικα επιθετικά χιλιόμετρα και όλο αυτό το ανομολόγητο σασπένς που συνοδεύει λίγο-πολύ τα hot hatch των +300 ίππων, το ζεν της ακριβοθώρητης CLE ήρθε να καλμάρει μια εβδομάδα ξεσαλώματος
![Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 (2024) Τσαμπουκάς με κοστούμι](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_9996-1024x576.jpg)
![Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 (2024) Τσαμπουκάς με κοστούμι](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_9545-1024x681.jpg)
Μπες μέσα, θα σ’ αρέσει
Eννοείται και κάθεσαι πιο χαμηλά. Πολύ χαμηλά, όμως.
Αν έχεις κόλλημα με το ζήτημα, όπως του λόγου μου, αν θες να αισθάνεσαι περισσότερο μέρος του σασί, η CLE στο παρέχει.
Μαζί με άπλετη διαδρομή στους «σιδηροδρόμους» των καθισμάτων. Χωράει και φόργουορντ της Euroleague. Eίναι κι αυτό μέρος μιας πιο ακριβής πλατφόρμας χωρίς τους αναγκαστικούς μικροσυμβιβασμούς που συνοδεύουν τα κάθε λογής hatchback
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4245-1024x681.jpg)
Ή, αν θες, να αράξεις σε μια γωνιά του δρόμου ένα φθινοπωρινό βραδυνό με φόντο τον Σαρωνικό και να χαζέψεις το κινητό σου, μπορείς απλώς να πας τέρμα πίσω το κάθισμα και να νιώσεις πως είσαι σε ένα υπερ-κλασάτο living room.
Διακριτικά φωτισμένο, άψογο ποιοτικά και με φουλ τεντωμένα τα σκέλια σου.
Υπάρχουν όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία των ακριβών Mercedes.
Η μεγάλη οθόνη σε κλίση, [προσωπικά, θεωρώ, πως εντάσσεται σωστά στο γενικότερο περιβάλλον της CLE], οι λειτουργίες παραμετροποίησης, ένα σετ από καταπληκτικά καθίσματα σε στήριξη και άνεση που ρυθμίζονται σε όποια γωνία επιθυμεί το κορμί σου, παντού μεταλλικά στοιχεία και όχι φθηνά πλαστικά.
Ακριβό «σαλόνι» για έχοντες; Ίσως. Συγγνώμη, αλλά τα €65.099 που ξεκινά η CLE 200 Coupé είναι τιμή ρεαλιστική για το βάθος κατασκευαστικής ποιότητάς της
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4246-1024x681.jpg)
Οδηγώντας
Έχουμε και λέμε, λοιπόν: τέλεια θέση οδήγησης, απόλυτα ευθυγραμμισμένη και με χαμηλή βάση, σωστά ζυγισμένα χειριστήρια και ένας χαρακτήρας ξεκάθαρα ταξιδιάρικος.
Σε συνδυασμό με το 9τάχυτο κιβώτιο μπορείς να κινείσαι γρήγορα με χαμηλές στροφές κινητήρα και πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Πόσο; Εύκολα ακόμα και κάτω από 6,5 lt. Και χωρίς να πηγαίνω αργά.
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας στο ρελαντί και με ανοιχτά παράθυρα δεν έχει ωραίο ήχο. Θυμίζει κάτι από diesel.
Μετά τις 2000 rpm, ηρεμεί το «ηχοσύστημα» και η συνολική αρμονία επανέρχεται.
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4144-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4129-1024x681.jpg)
Τα ποδωστήρια έχουν στιβαρή αίσθηση και παρέχουν ακρίβεια στην πίεση. Το σύστημα διεύθυνσης σχετικά βαρύ γύρω από τη θέση της ευθείας, σεταρισμένο για να μη δημιουργεί νευρικότητα στις ανοιχτές καμπές και το ταξίδι, ελαφραίνει ισορροπημένα όταν κινείσαι υπό πίεση
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4182-1024x681.jpg)
Η απόσβεση; Άψογη.
Περνάς απ΄τα ελληνικά χαρακώματα και δεν μεταφέρεται τίποτα στους τέσσερις επιβάτες της CLE 200 Coupé – ναι, χωράνε «κανονικοί» άνθρωποι και στα πίσω, χωστά καθίσματα.
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4248-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4249-1024x681.jpg)
Η μόνωση σε απομονώνει (sic) από τη χλαπαταγή, το μοτέρ κινεί το βαρύ σχετικά αμάξωμα (1.790 kg) με σβέλτους ρυθμούς και χάρη στο τεράστιο μεταξόνιο (2.865 mm) απλώς διασχίζεις τροχιές, είτε με χαλαρές ταχύτητες είτε με υψηλές, με ένα αίσθημα αμετακίνητης εμπιστοσύνης.
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4167-1024x681.jpg)
Σπάνια θα δεις το λαμπάκι του ESP να επεμβαίνει. Τόσο οι διαστάσεις του αυτοκινήτου με μια πολική ροπή αδράνειας που κρατά αμετακίνητη τη CLE, όσο και το μηχανικό grip υπερισχύει της ισχύος
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/1-7-1024x575.jpg)
Δεν είχα το χρόνο για ένα μεγάλο ταξίδι, τύπου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αλλά το ζήλεψα με δαύτη.
Γεμίζεις το μεγάλο ρεζερβουάρ των 66 λίτρων και έφυγες.
Σημαδεύεις, περνάς αδιατάρακτα, δεν «καις» τίποτα και, αν προκύπτει το προσπέρασμα, κατεβάζεις δυο σχέσεις απ΄τα μεταλλικά paddle και καλύπτεις τη ζητούμενη απόσταση.
Όχι πάντως στο πρόγραμμα Economy όπου το άμεσο πάτημα του γκαζιού ανταποκρίνεται ληθαργικά.
Ναι, είναι ξεκάθαρο πως στην κινηματική της, την αρχιτεκτονική των διαστάσεών της και το χαρακτήρα της, υπάρχει τεράστιο απόθεμα αξιοποίησης του σασί
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4256-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4269-1024x681.jpg)
Και είμαστε ακόμα στη «βασική»…
Δεν θέλω να ακουστεί υπερφίαλο, αλλά στην έκδοση Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé (των 449 PS + 23 PS), με τα 0-100 σε 4,2” και όλο το ροπάτο εύρος των 560 Nm, αυτό το αριστοκρατικό αυτό κουπέ θα συνδυάζει ένα σαγηνευτικό και πολύ δυνατό πακέτο για όσους έχουν να διαθέσουν τα €99.374.
Που, επαναλαμβάνω, πως αναλογικά με τον χαρακτήρα και το βάθος ποιότητας, δεν είναι τρελή τιμή.
Ακόμα όμως κι εδώ, στη «βάση» της γκάμας της, η CLE 200 Coupé είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο.
Ιδιαίτερο σχεδιαστικά, κομψό, ουχί βάρβαρο ή «φορτωμένο» με ντιζαϊνίστικο overkill. Είναι το μεγάλο γερμανικό κουπέ όπως πρέπει να ‘ναι.
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4263-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4264-1024x681.jpg)
Σφραγίζεις τις πόρτες σα χρηματοκιβώτιο, κλείνεις ερμητικά τα παράθυρα, απομονώνεσαι από τη βαβούρα της πόλης και «γράφεις» χιλιόμετρα στην Εθνική μέσα σε ένα άρτιο cocooning.
Απευθύνεται σε ένα άλλου είδους κοινό που θέλει ακριβώς αυτό: υψηλού επιπέδου cruising σε ένα μεγάλο, κλασάτο κουπέ απ’ αυτά που δε βγαίνουν πλέον και τόσο συχνά. Το επέστρεψα πίσω, μια Τρίτη του Οκτώβρη. Και παρότι δεν μου «το ‘χα», γύρισα και το ξανακοίταξα. Ωραίο, απολαυστικό και ακομπλεξάριστο για όποιο δυνατό hot hatch τυχόν του «ρίξει». Άλλη φάση…
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4265-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4247-1024x681.jpg)
![](https://4drivers.gr/wp-content/uploads/2024/10/DSC_4131-1024x681.jpg)
Κινητήρας | 2.0lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός, ήπια υβριδικός 48V |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον πίσω άξονα |
Ισχύς | 227 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 320 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,4'' |
Τελική ταχύτητα | 240 km/h |
Μέση κατανάλωση | 8,2 lt/100km |
Βάρος | 1.790 kg |
Τιμή | από €65.099 |
Info: mercedes-benz.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.