Δοκιμή: Toyota Yaris 1.5L Hybrid. Ο επίμονος κηπουρός

Post date:

Author:

Category:

Έπειτα από δύο facelift και πιο ραφιναρισμένο από ποτέ, το supermini της Toyota συνεχίζει με επιμονή και υπομονή να χτίζει μια μοναδική σχέση με το πράσινο και την οικολογία όντας το μοναδικό στην κατηγορία Β με υβριδικό σύστημα κίνησης

Τι λέει το 4Drivers: Tech freak σε υπερθετικό σημείο για την κατηγορία, το Yaris Hybrid αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο για όποιον πιστεύει αθεράπευτα στο Hybrid Synergy Drive και σε αμαξώματα μικρότερα των 4 μέτρων

Yes, sir: Τεχνολογικά εξελιγμένο, κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, υβριδικό σύστημα, ποιότητα, αξιοπιστία, χώροι, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, απλό και εξαιρετικά εύχρηστο στην καθημερινότητα, άνετο set-up ανάρτησης, σοφιστικέ image

Oh, no: Σχετικά θορυβώδες στις επιταχύνσεις λόγω CVT κιβωτίου, set-up που δεν εμπνέει τον ενθουσιώδη οδηγό

Απέναντι: όλος ο ανταγωνισμός των supermini

Bitch, better have my money: από €16.690 το Hybrid (από €12.000 το 1.0 VVT-i, από €13.100 το 1.5 Dual VVT-ie και από €16.200 το diesel 1.4 D-4D)

#Τι είναι αυτό;

Η άφιξη του ανανεωμένου Yaris στην Ελλάδα ήταν απλά η αφορμή. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota έκανε μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη παρουσίαση στην οποία, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε και τη συνεργασία της σε παγκόσμιο επίπεδο με την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή και την Παραολυμπιακή επιτροπή για την προσεχή 8αετία (2017-2024).

Αυτός ήταν και ο λόγος που όλα ξεκίνησαν από το κτίριο της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής στο Μαρούσι και με προορισμό το Costa Navarino, την επομένη επιστρέψαμε στο κέντρο διανομής της εταιρείας στην Ελευσίνα

Μιλάμε για το δεύτερο facelift της 3η γενιάς Yaris που ξεκίνησε την πορεία της πίσω στο 2011. Το best-seller της ελληνικής αγοράς τα καταφέρνει εξαιρετικά και στην Ευρώπη με το ποσοστό του στην κατηγορία το 2016 να αγγίζει το 6,5% και τις πωλήσεις του να φτάνουν τις 200.000 σε ετήσια βάση. 

 Αυτή η 3η γενιά Yaris σηματοδότησε και τη γέννηση του πρώτου υβριδικού στην κατηγορία. Οι Ιάπωνες μάλιστα ακόμα και μετά και από τη δεύτερη ανανέωση αψήφησαν εντελώς τις τάσεις και τη μόδα για υπερτροφοδότες και επιμένουν στην υβριδική τεχνολογία στην οποία πρωτοπορούν για περισσότερα από είκοσι χρόνια

#Τι αξίζει να ξερω;

Μπορεί με μία αρχική ματιά να μην του φαίνεται, αλλά οι μηχανικοί ισχυρίζονται ότι αυτό το facelift έχει αλλάξει… ριζικά σε 900 σημεία το supermini της Toyota και η ανανέωση κόστισε συνολικά €90 εκ. 

Την αισθητική ανανέωση την ανέλαβε το στούντιο ED2 στη Νίκαια της Γαλλίας (όπου γίνεται και η παραγωγή στη Valenciennes) με τους σχεδιαστές να θέλουν να δείχνει το αυτοκίνητο πιο χαμηλό και δυναμικό στα πλαίσια του Yaris WRC. Τα νέα φωτιστικά σώματα πίσω αλλά και γενικότερα η όψη εμπρός και πίσω προσομοιάζει αυτή ενός καταμαράν. 

Σε ό,τι αφορά στο υβριδικό, οι μηχανικοί επεδίωξαν να πετύχουν ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία, κυρίως κατά την επιτάχυνση, λανσάροντας μία σειρά μέτρων, όπως νέες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο

Η σχεδίαση των νέων βάσεων του κινητήρα και οι ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση βελτιώνουν την άνεση και ακρίβεια. 

Βενζινοκινητήρες

Σημαντικότερη αλλαγή στους βενζινοκινητήρες η κατάργηση του 1.33 και η αντικατάστασή του με τον 1.5 Dual VVT-iE με τους 111 ίππους και τα 136 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται είτε με μηχανικό 6 σχέσεων είτε με CVT, 0-100 σε 11.0” (11,2 με το CVT), τελική 175 km/h, κατανάλωση 4,8 lt/100 km (4,7 με CVT), CO2 109 g/km (105 με CVT).

1.0 VVT-i, 69 PS, 95 Nm, 5τάχυτο μηχανικό, 0-100 σε 15,3”, τελική 155 km/h, κατανάλωση 4,3 lt/100 km, CO2 99 g/km. 

1.5 Hybrid, 100 PS, CVT, 0-100 σε 11,8”, τελική 165 km/h, κατανάλωση 3,3 lt/100 km, CO2 75 g/km. 

Πετρελαιοκινητήρες

1.4 D-4D, 90 PS, 205 Nm, 6τάχυτο μηχανικό, 0-100 σε 10,8”, 175 km/h, κατανάλωση 3,5 lt/100 km, CO2 91 g/km

#Τι αίσθηση παίρνεις;

Το ανανεωμένο Yaris ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση της στιβαρής κατασκευής που υπήρχε. Η γενικότερη εντύπωση είναι αυτή ενός αρκετά ποιοτικού supermini, ενώ υπάρχει και πιο «premium» αέρας σε σχέση με το προηγούμενο. Στην υβριδική έκδοση μάλιστα υπάρχει και μία αίσθηση hi-tech ”υπερφόρτωσης”.

#Πώς είναι οδηγικά;

Η οδήγηση μας στη συγκεκριμένη παρουσίαση επικεντρώθηκε στο υβριδικό.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας είναι ότι το πλαίσιο είναι ελαφρώς πιο στιβαρό σε σχέση με το παρελθόν με την ανάρτηση να απορροφά ακόμα καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και την ποιότητα κύλισης να είναι αναβαθμισμένη.

Το Yaris παραμένει όπως το ξέραμε με την έμφαση να δίνεται κυρίως στο μέσο οδηγό και στην ευκολία χρήσης. Με «ελαφρά» χειριστήρια και τιμόνι που κόβει για ευκολία στις μανούβρες και το παρκάρισμα, το Yaris είναι εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη και πανεύκολο στη καθημερινή χρήση. 

Στα πιο απαιτητικά κομμάτια, όμως, με συνεχόμενες στροφές αν θελήσεις να το πιέσεις αρκετά το βέβαιο είναι πως δεν θα εντυπωσιαστείς, όπως συμβαίνει με μερικά χαρισματικά σασί της κατηγορίας (βλ. Renault Clio).

Το εμπρός μέρος δεν είναι ό,τι πιο πρόθυμο στην κατηγορία και η αίσθηση των χειριστηρίων του δεν ενθουσιάζει, ενώ και το CVT πολλές φορές «πνίγει» το υβριδικό σύστημα. Υπάρχει, μάλιστα, και ένα σχετικό «lag» ιδίως στο άσε και ξαναπάτα που δεν αποδεικνύεται και ό,τι καλύτερο όταν είσαι εντός καμπής. 

Το γενικότερο ζύγισμα είναι κυρίως υποστροφικό, ενώ και το VSC είναι αρκετά παρεμβατικό. Επίσης παρότι έχει περιοριστεί, ο θόρυβος κατά τις επιταχύνσεις από το CVT παραμένει σχετικά υψηλός κάτι που του αφαιρεί πόντους σε ένα ταξίδι. Η γενικότερη εντύπωση πάντως είναι αυτή ενός αρκετά ποιοτικού supermini και μίας στιβαρής κατασκευής, ενώ υπάρχει και πιο «premium» αέρας σε σχέση με το προηγούμενο. 

#Πως είναι από μέσα

Εσωτερικά οι αλλαγές εστιάζονται στο νέο πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη πληροφοριών 4,2 ιντσών, το νέο infotainment με Toyota Touch 2, ενώ αναβάθμιση υπάρχει τόσο στον εξοπλισμό όσο και στην απτή ποιότητα.  

toyota yaris δοκιμή

 Ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας και αρκετά ποιοτικό. Αρκετά μίνιμαλ σε σχεδίαση χωρίς πολλές φαμφάρες και ιδιαίτερα λειτουργικό και πρακτικό με πολλές και καλοσχεδιασμένες θήκες για μικροαντικείμενα. Διευκολύνει την καθημερινότητα

#Συνδεσιμότητες / gadgets / εξοπλισμός

Όλες οι εκδόσεις του νέου Yaris εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που υπό την ομπρέλα του υπάρχει το Σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision System) με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (Automatic High Beam), Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist*).

 Όσον αφορά στη συνδεσιμότητα, υπάρχει από Bluetooth μέχρι θύρα USB αλλά και φωνητικός έλεγχος, ενώ το Toyota Touch 2 συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων, web radio, εφαρμογές Google και Twitter, κάμερα οπισθοπορείας και προβολή 360 Panoramic View με 4 κάμερες προαιρετικά.

Πλοήγηση με 3D απεικόνιση, Emergency Call, αλλά και έλεγχος οχήματος (κατανάλωση, λειτουργία κλιματισμού, μέση ταχύτητα, λειτουργία ροής ενέργειας υβριδικού, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας).

#Kατανάλωση

Εντός της πόλης κινηθήκαμε συντηρητικά και ο υπολογιστής ταξιδιού μας αντάμειψε καθώς έδειξε μία κατανάλωση της τάξης των 4 lt/100 km, αλλά στον αυτοκινητόδρομο θελήσαμε να δούμε πόσο μειώθηκε ο θόρυβος από το CVT κατά τις επιταχύνσεις και το πιέσαμε αρκετά είναι η αλήθεια. Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσουμε ακόμα και να ξεπεράσουμε σε ορισμένες περιπτώσεις τα 5,9 lt/100 k

#Τι άλλο μπορώ να πάρω;

Παρότι ουσιαστικά ανήκει στην κατηγορία των MPV supermini, ο μόνος υβριδικός αντίπαλος του Yaris έρχεται από την Honda είναι το Jazz.

Κατά τα άλλα, έχετε απέναντί σας όλη η σοδειά των supermini, της πιο δημοφιλούς εμπορικά κατηγορίας στην Ελλάδα. 

 Θεωρητικά, τα πάντα είναι ανταγωνιστικά του Yaris που είναι και το best seller της ελληνικής αγοράς. 

#Τι θα ‘παιρνε το 4Drivers;

Αν το οδηγοκεντρικό στοιχείο είναι σημαντικό, τότε θα κοιτάζαμε το τελείως νέο Ford Fiesta αλλά και τo Renault Clio που διατηρεί τη χάρη ενός άψογα στημένου σασί, έστω κι αν είναι σχετικής ηλικίας.

Θα κοιτάζαμε με ενδιαφέρον και το νέο Seat Ibiza που είναι το πρώτο της οικογένειας VW που φορά το καινούργιο σασί. Αν δεν είναι κάτι άμεσο χρονικά, θα περιμέναμε να δούμε από κοντά και το νέο VW Polo (που φοράει το ίδιο πάτωμα αλλά είναι πιο ευρηματικό χρωματικά στο εσωτερικό του) που έρχεται στα τέλη του χρόνου. 

#Video, παρακαλώ

Info: toyota.gr / Photo: Toyota Hellas

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει