Κοιτώντας πίσω, σε ολάκερο το αυτοκινητιστικό του στερέωμα -επί πενήντα συναπτά έτη-, το μοναδικό πράγμα που οφείλουμε να πιστώσουμε στο Volkswagen Golf, είναι ότι υπήρξε ένα φαινόμενο που δεν κατατάσσεται και δεν ορίζεται. Η επετειακή έκδοση των 50 χρόνων μάς θυμίζει γιατί ακριβώς το Golf παραμένει επί μισό -και βάλε- αιώνα στη θέση που του αρμόζει. Εκεί ψηλά, στην κορυφή
Κάτω από τον ανανεωμένο μανδύα του Golf 1.5 eTSI 50 Years καραδοκεί το πολυδοκιμασμένο τετρακύλινδρο, δεκαεξαβάλβιδο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.498 κ.εκ (γόνος της δυναστείας EA 211 evo2 του γερμανικού ομίλου), δίνοντας έτσι τον παλμό στα 1.373 κιλά του αμαξώματος
Kάθε αυτοκίνητο έχει τα δικά του όρια στον ιστορικό χωροχρόνο. Μέσα ωστόσο σε αυτή την ιστορία ένα μοντέλο θα οικοδομήσει αυτοκίνητα επί αυτοκινήτων, σφυρηλατώντας μια τάξη, της οποίας όχι μόνο θα ηγηθεί, αλλά και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, δημιουργώντας εκνευρισμό στον ανταγωνισμό, με τρόπο όχι πάντα κόσμιο, γεγονός λιγότερο τυχαίο και περισσότερο μεθοδευμένο
Το Volkswagen Golf, το μοντέρνο πρελούδιο της σύγχρονης εποχής του Βόλσφμπουργκ, εξαπέλυε εντεύθεν της 29ης Μαρτίου του 1974 μύδρους κατά της κόμπακτ κατηγοριας, κατέχοντας πλέον επάξια μια θέση στο Πάνθεον των σπουδαιότερων αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί.
Από το πρώτο μοντέλο δια χειρός του μεγάλου Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, το Golf καταφέρνει σε κάθε του γενιά να παραμένει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος δίχως να απεμπολεί τον πρωταρχικό του σκοπό: να είναι δυναμικό, αλλά και άνετο και ασφαλές – και ευρύχωρο αλλά και συμπαγές
Ουκ εν το πολλώ το εύ
Η ανανεωμένη όγδοη γενιά του Golf, πιστή στο σουλούπι του απερχόμενου μοντέλου των 4.282 χιλιοστών, φέρει αλλαγές στα σημεία, τονίζοντας ακόμη εντονότερα την πολύπλευρη προσωπικότητα του, δίχως όμως εκκωφαντικές ακρότητες και σχεδιαστικές υπερβολές.
Στο εμπρός μέρος έχουμε έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, μα πολύ περισσότερο νέα φωτιστικά σώματα LED με ευθείες γραμμές που στενεύουν σημαντικά προς το εσωτερικό και διαθέτουν παράλληλα φωτιζόμενο το σήμα της Volkswagen μαζί με τη φωτιζόμενη «λεντόμπαρας» στη μάσκα.
Στο πλάι δεσπόζουν οι 18άρες ζάντες, ενώ στο πίσω μέρος τις αλλαγές ολοκληρώνουν τα νέα φώτα.
Στην «κολώνα» B το τρισδιάστατο σήμα “50” μάς θυμίζει με ευχάριστο και διακριτικό τρόπο την ηλικία του δημοφιλέστερου ονόματος της «Φάου-Βε».
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr εδώ
Photo: Δημήτρης Μανώλαρος
Κινητήρας | 1.5 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ήπια υβριδικός (48V) |
Κιβώτιο | Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 150 PS |
Ροπή | 250 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,4'' |
Τελική ταχύτητα | 224 km/h |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6,8 lt/100 km |
Βάρος | 1.373 kg |
Τιμή | από €36.850 (έκδοση δοκιμής) |
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.