Driven: Audi A4 TFSI 150hp S-tronic

Post date:

Author:

Category:

 

Μεγαλύτερο σε μέγεθος, μικρότερο σε κυβισμό, σταθερά τελειοθηρικό, αναμενόμενα ακριβό. Πόσο αξίζει το εισαγωγικό μοντέλο στην premium οικογένεια του νέου Α4;

 

Τι λέει το 4Drivers: επίπεδα ζεν σε άνεση, ηρεμία καμπίνας και χώρους και διάσπαρτες τεχνολογίες. Το κυνήγι της 3 Series τελείωσε. 

 

Oh yes: ολιστική ποιότητα, ανυπαρξία θορύβων, εκλέπτυνση κύλισης (παρά τους τροχούς 18 ιντσών του πακέτου S-Line της δοκιμής), ικανός κινητήρας, πίνακας οργάνων τύπου Galactica, επιδόσεις (0-100 σε 8.1”, τελική 210 km/h), αεροδυναμική αρτιότητα (Cd: 0.23)

 

Sorry, no: αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, ελάχιστο fun, τιμή

 

Απέναντι: BMW 3 Series, Mercedes C-Class

 

Bitch, better have my money: από €37.350

Μπορούν να γραφτούν σελίδες για το Α4. Ή και τους αντιπάλους του.

 

Αν μπορούσα να σας δώσω τα passwords για τα media press websites όπου υπάρχει όλο το υλικό όπου εμείς οι δημοσιογράφοι ”μπαίνουμε” και μαθαίνουμε για το κάθε αυτοκίνητο, θα χρειάζονταν ώρες, μπύρες και ιώβεια υπομονή για να διαβάσεις τις άπειρες λεπτομέρειες που κρύβονται κάτω από τη λαμαρίνα. Αλλά δεν μπορώ. Να σας δώσω τους κωδικούς, εννοώ.

 

Μπορώ, όμως, να μη σας ταλαιπωρήσω με άπειρα τεχνικά μπλα-μπλα (τα οποία, ούτως ή άλλως, ελάχιστοι θα διαβάσουν) και να μεταφέρω την εμπειρία, το consensus και μερικά παραλειπόμενα.

 

Ξεκινώ απ΄το τελευταίο. Στην παρουσίαση του A4 που είχε γίνει πριν μερικούς μήνες στο ”Τατόϊ Club” (όποιοι αποκτήσετε πολλά χρήματα εκεί να ”γράψετε” τη γυναίκα σας για να παίζει τένις και socialization – θα σας ευγνωμονεί και θα γλιτώσετε από άπειρη μουρμούρα), θυμάμαι την εισαγωγική πρόταση του νέου Διευθυνή Πωλήσεων της Audi στην Ελλάδα, Νικόλας Μπέρναρντ. Ξεκίνησε, σχεδόν απολογητικά. Αλλά με απόλυτη ειλικρίνεια. Γιατί είπε το προφανές: πως χρειάζεται ένα εξασκημένο μάτι για να διακρίνει κάποιος το νέο Α4 από το ”παλιό”. So true.

 

Το consensus ( ”συναίνεση” λατινιστί) όλου του ειδικού Τύπου, ελληνικού και ξένου, και δη αυτού που δεν αναπαράγει σαν βαριεστημένο παπαγαλάκι δυο παραγράφους που διάβασε απ΄το προαναφερόμενο press kit, είναι πως το Α4 είναι ένα αυτοκίνητο που στοχεύει στην άνεση, τις τεχνολογίες και το ζεν εντός. Ξεκάθαρα.

 

”Στρίβει;”, ρωτάει ο παλαιολιθικού τύπου αναγνώστης που έχει μείνει ακόμα στην εποχή όπου οι αποφάσεις στα meeting rooms του Ίνγκολσταντ, του Μονάχου και της Στουτγάρδης, κρίνονται με ταυτότητες στο στόμα.

 

”Εννοείται και στρίβει”, θα απαντήσει σύσσωμος όποιος του τύχει η εμπειρία. Έχει μια ευελιξία, δυσανάλογη με το μέγεθός του και μια ιδιαίτερη προθυμία να ανταποκριθεί. Απλά ”ρίξ΄το” σε μια καμπή, ανεξαρτήτως σχέσης στο εξαιρετικό και ούλτρα smooth κιβώτιο 7 σχέσεων S-tronic, σχεδόν ανεξαρτήτως ταχύτητας εισόδου και θα την ”εκετελέσεις” χωρίς το παραμικρό δράμα.

 

Το πλαίσιο (”MLB-evo”, όπως είναι ο κωδικός της πλατφόρμας) έχει τέτοια περιθώρια πρόσφυσης, συγχωρητικότητας και ακαμψίας που με τον κινητήρα των 150 ίππων και μόλις 1.4 λίτρων δεν διαταράσσεται ούτε με βόμβα Βόρειας Κορέας.

 

”Δηλαδή, 1.400 κυβικά φτάνουν;”, θα επιμείνει ο αναρχικός του downsizing. Και όμως, ο τελείως νέος , αλουμινένιος 1.4 έχει ροπή από το ρελαντί (25.6 kgm από τις 1.500-3.500 rpm) και επιτυχγάνει πολύ καλές επιδόσεις ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη καλύπτει κενά που τυχόν θα εντόπιζες με χειροκίνητο.

 

Αρνητικό (για έναν petrolhead) είναι το τιμόνι που μεταδίδει ελάχιστες πληροφορίες. Είναι απροσδόκητα ελαφρύ αλλά και άμεσο. Τόσο, που χρειάζεται να επαναπροσδιορίσεις τους χειρισμούς σου και να το οδηγείς με ελάχιστες μικρές κινήσεις. Μέσω του Drive Select μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα ”Sport” όπου γίνεται ελαφρά πιο ζωντανό. Για μια εβδομάδα το άφησα μονίμως εκεί. 

 

Το A4 ανήκει στην κατηγορία εκείνη όπου ο/η συνοδηγός θα νομίσει πως είσαι ένας μέγιστος οδηγός, με όλη την αρτιότητα που διαχειρίζεσαι τις ανωμαλίες, τη μόνωση από τη χλαπαταγή του έξω κόσμου και την ασφάλεια που θα εμπνεύσεις. Και εσύ, αν έχεις το στοιχειώδες οδηγικό γνώθι σαυτόν, θα ξέρεις πως είσαι άλλος ένας οδηγός της διπλανής πόρτας. It’s the car, stupid.

 

Αυτό είναι και σχετικό με δήλωση του μεγάλου αφεντικού της Audi, Rupert Stadler, όταν είπε πως ”οι πελάτες μας ήθελαν ένα αυτοκίνητο περισσότερο προσανατολισμένο προς την άνεση”. Αυτό, ακριβώς, έδωσαν.

 

Το ξέρετε ήδη. Οι οδηγίες για κάθε νέο αυτοκίνητο καθορίζονται από τις έρευνες αγοράς. Ο καπιταλισμός έχει δίκιο. Ό,τι δεν πουλάει, πεθαίνει. Και το κοινό του Α4 ήθελε να αγοράσει ένα πιο απολαυστικό σε επίπεδα ηρεμίας και άνεσης αυτοκίνητο. Εκεί, στον πραγματικό κόσμο κι όχι σε ειδικές διαδρομές.

 

Μαζί, έχω την αίσθηση, πως το A4 αρχίζει για πρώτη φορά να παίρνει αποστάσεις από το ”κυνήγι” του sportiness της BMW 3 Series.

 

Nαι, η τελευταία είναι πιο συμμετοχική, κερδίζει περισσότερους τίτλους στον ειδικό Τύπο, αλλά, μεταξύ μας, υπάρχει ένα κενό τύπου Grand Canyon ανάμεσα στο τι αρέσει σε εμάς, τους λίγο-πολύ petrolhead δημοσιογράφους, και στις οδηγικές συνιστώσες του μαζικού κοινού. Ειδικά, στην premium κατηγορία των ακριβών σεντάν. Εδώ, δεν μιλάμε για πυροβολημένα hatchback ή supercars. 

 

Και αν στο ”Τατόι Club” ο πρόλογος του κ. Μπέρναρντ είχε να κάνει με τις διακριτικές αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση, η κυρίως ομιλία του εντόπισε τις άπειρες εργατοώρες κάτω απ΄τη λαμαρίνα.

 

Μα αεροδυναμικό συντελεστή στο 0.23; Γλυπτό του αέρα που εύχομαι να μη βυσσοδομηθεί με σχάρες οροφής. Αρμοί λαμαρίνας στα όρια του ενιαίου μετάλλου; Ψιλά γράμματα για τα rocket bunnies. Πίνακας οργάνων που παραπέμπει σε μαχητικό κόκπιτ καθώς γραφήματα, ταχύμετρο, στροφόμετρο, ενδείξεις, πλοήγηση αλλάζουν διαστάσεις; Η συνοδηγός ετοιμάζεται να σε ζητήσει σε γάμο.

 

Το ρεζουμέ, λοιπόν. Τα €37.350 από τα οποία ξεκινά το Α4 (και προφανώς, πολλά περισσότερα για το συγκεκριμένο της δοκιμής με S-tronic, navi, πακέτο S-Line και ένα σωρό άλλα υπέροχα και ακριβά ”gadget”) είναι ένα μεγάλο ποσόν στην Ελλάδα της κρίσης – που πλέον δεν πρέπει να τη λέμε ”κρίση” γιατί η κρίση, συνήθως, περνάνει. Πώς λέμε, ”έπαθα κρίση πανικού”;

 

Είναι το φτηνότερο entry -level Α4 που μπορεί να αποκτήσει κανείς και λειτουργεί σαν προθάλαμος των δυνατότερων εκδόσεων. Το μασίφ πλαίσιο ίσως δείξει τις δυνατότητές του στα RS4 ως πρόσφυση και αδιατάραχτο στρίβειν.

 

Η ποιότητα, όμως, οι τεχνολογίες (120 kg λιγότερα απ΄το προηγούμενο) και ένα εσωτερικό που σε αφήνει έκθαμβο με την ολιστική του ποιότητα είναι εδώ.

 

Κι όλο αυτό έχει το δικό του κοινό. Στον πραγματικό κόσμο. Και όχι στο Nuerburgring

 

Info: audi.gr /Photo: 4Drivers / Audi

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει