Driven: Στο κίτρινο Adam 1.0 Turbo 115 PS

Post date:

Author:

Category:

 

Το customization στα μικρά αυτοκίνητα που θέλουν να ξεχωρίζουν είναι το σύγχρονο must. Σύμφωνοι, βοηθά και το χρώμα.

Tι λέει το 4Drivers: μοντέρνα σχεδιασμένο, με ικανό κινητήρα και κιλά προσωπικότητας

Oh yes: εξατομίκευση, ροπή (170 Nm από τις 1.800 rpm), επιδόσεις (0-100 σε 9.9”, τελική 195 km/h), βελτιωμένο 6άρι κιβώτιο, ιδιαίτερα ξεχωριστή καμπίνα, δεδομένη ευελιξία (μεταξόνιο 2.311 mm), εξοπλισμός  

Sorry, no: ξερή απόσβεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες, μέτρια συνολικά άνεση, υπέρ του δέοντος σφιχτά καθίσματα

Απέναντι:  Fiat 500, Smart 

 

Bitch, better have my money: από €13,300. Η έκδοση δοκιμής στα €15,900

Δύσκολο χρώμα το κίτρινο. Στην πόλη που κάποτε τα ταξί έπλεεαν κατά ωκεανούς, αν οδηγούσες κίτρινο αυτοκίνητο έπρεπε να συμφιλιωθείς με την τρίτη ηλικία. Το να σου σηκώνουν οι γριές το χέρι σε κάθε τετράγωνο ήταν μια παράμετρος. Πλέον, οι γριές δεν έχουν ρέστα απ΄ τη σύνταξη, τα ταξί κάθονται βαριεστημένα περιμένοντας τον επίμαχο πελάτη στις πιάτσες και το Adam δύσκολα το μπερδεύεις με Bluebird του ’80. Ακόμα και με φανελλάκι ή δασύτριχο στήθος στο χαρακτηριστικό ”τέρμα ΑΕΚτζίδικο” κίτρινο της δοκιμής.

Σοβαρά, τώρα. Πέραν του ζωηρού τρικύλινδρου με τους 115 ίππους που πρωτολανσαρίστηκε στο Adam και του δίνει μια ιδιαίτερα ζωντανή αίσθηση σε ρεπρίζ με μια μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6.8 lt/100 km, το USP στοιχείο του (κοινώς, ”unique selling point” στη γλώσσα των διαφημιστών) είναι η εξατομίκευση. 

Το Adam το ”χτίζεις” όπως σου κατέβει. Συνδυασμοί χρωμάτων, αυτοκόλλητα, διχρωμίες, τροχοί, επενδύσεις και μια πολύ όμορφη, σχεδιαστικά, καμπίνα δίνουν το στίγμα ενός συνολικά ιδιαίτερου αυτοκινήτου.

Βασικά, είναι ο δρόμος του MINI το οποίο έγινε case study στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πώς δημιουργείς ένα brand που ξεπουλάει. Αυτό είχε δει και η Fiat και μπήκε πριν χρόνια με το 500. Ναι, ακούγεται περίεργα στο ενοχοποιημένο εν Ελλάδι ο όρος” life style” αλλά αυτό ακριβώς είναι. Και όπως έκανε τη MINI σημείο αναφοράς, έτσι ξελάσπωσε οικονομικά και το gruppo. Ε, τώρα η Opel είναι αυτή που μπαίνει ως πιο φρέσκος παίκτης στην κατηγορία. Και μπαίνει σωστά.

Για μας στο 4Drivers, το Adam είναι περισσότερο αντίπαλος του Fiat 500, ενδεχομένως και του Smart και λιγότερο του ΜΙΝΙ. Ο λόγος πέρα απ’ το τιμολογιακό είναι και η ωριμότητα των εκάστοτε σασί και όχι τόσο οι κινητήρες που, ούτως ή άλλως, μπαίνουν όπου επιλέξει ο εκάστοτε κατασκευαστής στη γκάμα του.

Ως σασί, λοιπόν, το Adam ανήκει στην κατηγορία των κατ΄επίφαση σπορτίφ. Αυτό, χωρίς φόβο και πάθος, σημαίνει πως για τη συντριπτική πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας, έχει όσο grip, ακρίβεια, ρυθμισιμότητα και ποιότητα κύλισης μπορεί να αναζητήσουν στην οδηγική τους ζωή. Για την τελευταία, πάντως, συστήνεται να μην υπερβείτε τις 16 ίντσες. Με τις 17άρες κύλιση και μέση έπασχαν.

Ως συμπεριφορά, με τους τροχούς στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος, με ένα μικρό μεταξόνιο 2.3 μέτρων και μια ιδιαίτερα σφιχτή ως ρύθμιση ανάρτηση, το Adam σε προδιαθέτει να στρίψεις με κάμποσα περισσότερα χιλιόμετρα απ΄όσο έχει συνηθίσει το συγκεκριμένο, νεανικό κατά βάση, κοινό.

Είναι καλοστημένο, προβλέψιμο και ασφαλές με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά. Τι δεν έχει; Το πιο μεστό, ενδοτικό και σαφώς πιο ώριμο σασί ενός ΜΙΝΙ. Αλλά είναι σαφώς καλύτερο απ’ του Fiat 500 που πάσχει απ’ το φαινόμενο ”καγκουρό” όπου νιώθεις πως αναπηδάς σε κάθε ανωμαλία του Σ.Κ.Ε.Ε. (Σύλλογος Κατάπτυστων Ελλήνων Εργολάβων).

Σε κάθε περίπτωση, πετυχαίνει με το παραπάνω το στόχο: να φέρει στη μπράντα ένα μοντέρνο κοινό που απολαμβάνει το άψογο και πανέμορφο κόκπιτ, την ιδέα του να το φτιάχνεις όπως φαντάζεσαι και τη σπορτίφ προσωπικότητα. Έστω, υπό κλίμακα.

ΥΓ Ανεξαρτήτως γηπεδικών προτιμήσεων, το κίτρινο εξακολουθεί να είναι ένα δύσκολο εμπορικά χρώμα σε Ελλάδα και εξωτερικό.  Σε μια ενδιαφέρουσα πολύ πρόσφατη έρευνα των 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη βρετανική αγορά είναι μάλλον αναμενόμενο πως δεν είναι στο top 10. Όπως μπορείτε να δείτε εδώ, στις πρώτες τρεις θέσεις παραμένουν τα ”σοβαρά” ασημί, μαύρο και μπλε ενώ αρχίζει να κάνει είσοδο και το -ξεχασμένο επί δεκαετίες αλλά ιδιαίτερο- καφέ.

 

Info: opel.gr / Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει