Driven: Citroën C1 Airscape 1.0 VTi S&S 68 PS

Post date:

Author:

Category:

 

 

- Διαφήμιση-

”Γκομενική” περίπτωση, με καλή τιμή και χαρούμενο DNA. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου και την υφασμάτινη ανοιγόμενη οροφή. 

 

Τι λέει το 4Drivers: το ένα εκ των τριών ”αδελφών” (βλ. Peugeot 108 / Τοyota Aygo) έχει ανανεωθεί σημαντικά τόσο αισθητικά όσο και στο ραφινάρισμα με λιγότερο θόρυβο και καλύτερη κύλιση 

 

Oh yes: όμορφη σχεδίαση μέσα-έξω, δυνατότητα εξατομίκευσης, δίαιτα (855 kg), άψογη εργονομικά οθόνη 7”, ευελιξία, ικανοποιητικές επιδόσεις αν είσαι βάναυσος με το δεξί πεντάλ (0-100 σε 13”, τελική 160 km/h), χαμηλό κόστος συντήρησης, μόλις 88 CO2 g/km

 

Sorry, no: θα θέλαμε πιο έντονη υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, τσιμπημένη κατανάλωση αν θες να κινείσαι σχετικά γρήγορα (6.8 lt/100 km), μέτριοι χώροι για τους πίσω

 

Απέναντι: βασικά, ο ανταγωνισμός της ”κοινοπραξίας” (Peugeot 108, Toyota Aygo), Skoda Citigo, VW Up!

 

Bitch, better have my money: €11.983 για την έκδοση της δοκιμής (από €9.988 σε τιμή προσφοράς για τη βασική με τον ίδιο κινητήρα των 68 ίππων)

Disclaimer No1: ο όρος ”γκομενική περίπτωση” του προλόγου, όπως και η επιλογή της κεντρικής φωτό δεν ενέχουν, επουδενί, φαλλοκρατικό χαρακτήρα.

 

Το C1, σε σχέση με το 108 αλλά, ακόμα περισσότερο, με το Aygo έχει γίνει πλέον η πιο χαρούμενη, girly (ή και gay) παραλλαγή των τριών ομόσταυλων. Βγαίνει σε χρώματα που ξεχωρίζουν με αιχμή το Blue Lagoon – κάτι σε γαλάζια λίμνη όταν η Brooke Shields  διατηρούσε μανιωδώς την παρθενίαν της.

 

Πέραν του τελευταίου, είναι γνωστό πως και τα τρία προαναφερόμενα αυτοκίνητα πόλης του joint venture με έδρα τη Τσεχία είναι σχεδόν πανομοιότυπα σε σασί, κινητήρες και χαρακτηριστικά (το Aygo δεν εφοδιάζεται με τον μεγαλύτερο κινητήρα των 82 PS).

 

Ωστόσο, είναι εμφανές πως το C1 που οδηγήσαμε έχει λιγότερο θόρυβο σε σχέση με την πρώτη γενιά, έχουν ξαναδουλευτεί οι σχέσεις στο πεντατάχυτο κιβώτιο για πιο ήσυχο cruising  και ο τρικύλινδρος 1.0 VTI των 68 PS είναι μια χαρά για την πόλη, το κορίτσι και τα ψώνια αυτού.

 

Ο 1.2 των 82 ίππων της ισχυρότερης έκδοσης σαφώς το κινεί με περισσότερη άνεση αλλά το θέμα είναι οι προτεραιότητες που, κατά την ταπεινή μου γνώμη, σε ένα αυτοκίνητο πόλης δεν χρειάζεται να ανεβάσεις το τιμολόγιο αλλά να κάνεις τη δουλειά σου και να νιώθεις όμορφα εντός του.

 

Το τελευταίο ισχύει στο μικρό C1 καθώς τόσο το bespoke εσωτερικό σε χρώματα, επενδύσεις και φιλικότητα οθόνης όσο και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή δίνουν άφθονα στοιχεία αστικού fun.

 

To κάθισμα στηρίζει πολύ σωστά το χαμηλό μέρος του σώματος, η ηλεκτρική υποβοήθηση μπορεί να έχει τόση αίσθηση όση το να κόβεις γαλακτομπούρεκο με κουτάλι αλλά έχει σταθερό βάρος και δεν ”ψάχνεται” γύρω από τη θέση της ευθείας, ο επιλογέας είναι αρκούντως γρήγορος αν και σχετικά τραχύς ενώ το σύστημα start/stop βοηθά τη μείωση της κατανάλωσης.

 

Σχετικά με την τελευταία, η Citroën δίνει 3.8 lt/100 km μικτής αλλά πρέπει να προσπαθήσεις για να κατέβεις κοντά στα εργοστασιακά νούμερα.

 

H ορατότητα είναι άψογη, οι λεπτές κολώνες δεν κρύβουν νταλίκες, το παρκάρισμα παιχνιδάκι με διάμετρο κύκλου στροφής 9,6 m και κατέληξα να μην κοιτάζω καν την κάμερα οπισθοπορείας. Το κορίτσι θα την κοιτάξει (γιατί, κατ΄ αρχήν, είναι trendy προς τις φίλες της).

 

Αναφορικά με την ανάρτηση (McPherson μπροστά, εννοείται ημιάκαμπτος πίσω), έχουν ανασχεδιαστεί oi ρυθμίσεις και υπάρχουν μικρότερες κλίσεις και περισσότερο grip.

 

Στην πράξη, καθώς μας αρέσουν τα αυτοκίνητα πόλης και η έκπληξη που συνεπάγεται να οδηγείς σβέλτα ένα ”πιτσιρίκι”, μπορείς να ξεπεράσεις γρήγορα την τάση να ”διαβάζει” τις ανωμαλίες και να εμπιστευτείς το ασφαλές handling που επιστρέπει να περνάς χωρίς απώλεια γραμμών το ταλαίπωρο ελληνικό οδόστρωμα.

 

Η πρόσφυση είναι υπεραρκετή για το μέγεθος, η αθέλητη τάση υπερστροφής με στιγμιαίο lift-off σε ένα μεταξόνιο των 2.340 mm τακτοποιείται χωρίς εκπλήξεις από το ESP και το σύνολο υπερβαίνει την όποια χρήση. Ακόμα και από άγρια κορίτσια…

 

Disclaimer No2: στην επίσημη ιστοσελίδα της Citroën στην περιγραφή του C1 υπάρχει ο τίτλος ”Μικρό μόνο όταν πρέπει”.

Το πιάσατε το υπονοούμενο.

 

 Όχι, για να μη κατηγορείτε το 4D ως οδηγικά φαλλοκρατικό.

 

Συμπέρασμα

 

Αισθητή ανανέωση για ένα mini που ξέρει να φτιάχνει τη διάθεση. Μπορεί ο ανταγωνισμός του group της VW να είναι πιο ολοκληρωμένος σε επιμέρους στοιχεία (άνεση, ποιότητα πλαστικών) αλλά εδώ υπάρχει ένας νεανικός, πολύχρωμος (κυριολεκτικά και μεταφορικά) αέρας. 

 

Info: citroën.gr / Photo: Citroën

 

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει