Driven: Citroën C4 1.6 BlueHDi 120. Economy champ

Post date:

Author:

Category:

 

Δεν συμβαίνει συχνά να κάνω περισσότερα από 500 km και να ΄χω ακόμα μισό ρεζερβουάρ γεμάτο. True story.

 

Τι λέει το 4Drivers: κάνοντας απόσβεση μ’ ένα μυοχαλαρωτικό μικρομεσαίο. Τη διαφορά την κάνει το μοτέρ και συμφέρει.

 

Oh yes: εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση για τον 1.6 diesel της δοκιμής (120 PS, 0-100 σε 10.6», 197 km/h), βελτιωμένη συναρμογή, αναπαυτική θέση οδήγησης, ορατότητα, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός

 

Sorry, no: τα ιδιαίτερα μαλακά ελατήρια και το πλαίσιο δεν ευνοούν την επιθετική οδήγηση, body roll, μέτρια αίσθηση χειροκίνητου κιβωτίου

 

Απέναντι: Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, VW Golf

 

Bitch, better have my money: από €20.492

 

Όταν παρέλαβα απ’ τη Μεσογείων, απέναντι απ΄την ΕΡΤ (αλήθεια, μέχρι πότε θα υπάρχουν τα κρεμασμένα πανό που θυμίζουν εμποροπανήγυρη;), ο πίνακας οργάνων έδειχνε πως είχα μπροστά μου 900 ολόκληρα χιλιόμετρα θεωρητικής αυτονομίας.

 

Στα αυτοκίνητα που οδηγούμε κυριολεκτικά πασχίζουμε για να κατεβάσουμε τους μέσους όρους που, όπως ξέρετε, απέχουν παρασάγγας απ΄ το λεγόμενο real world. 

 

Σύμφωνοι, θα πασχίσω. Αλλά δεν θα κάνω και χαρακίρι με το air-condition μπας και γλιτώσω κανα λίτρο βενζίνης. Κάνει ζέστη και μέχρι εδώ η θυσία.

 

Κατεβαίνω χαλαρά τη Μεσογείων, στρίβω αριστερά για το Nordschleife της πόλης, το Κatehaki Ring, αλλά συνεχίζω να πηγαίνω χαλαρά. Θέλω να δω τι χιλιόμετρα θα βγάλω.

 

Φτάνω στην ειδική του Αγίου Κωνσταντίνου για το Παλλάδιο, αριστερά του Σουνίου, απ’ όπου και η κεντρική φωτό. Δεν ορκίζομαι πως πήγα χαλαρά.

 

Ποστάρω μια-δυο φωτό στη σελίδα του 4Drivers στο Facebook μαζί μ’ ένα σχόλιο για τα 900 km που συνέχιζε, αμετακίνητα, να μου δείχνει το όργανο στο ταμπλό.

 

Ναι, όπως καλά καταλάβατε, απ΄τη Μεσογείων ως την Καμάριζα, η αυτονομία δεν είχε κουνηθεί ρούπι. Εντυπωσιακό.

 

Ποστάρω, λοιπόν, τη φωτό και κανονικά περιμένεις σχόλια αμφισβήτησης. Ο κόσμος, δικαιολογημένα, έχει βαρεθεί να διαβάζει για εξωγήινες χαμηλές καταναλώσεις και συνήθως έχει την ατάκα στο πρώτο comment.

 

Όμως εδώ ήταν η έκπληξη καθώς κάποιοι απ’ τους αναγνώστες του 4D (τους οποίους, εννοείται, δεν γνωρίζω προσωπικά) με τα σχόλιά τους επιβεβαίωσαν το πόσο οικονομικό είναι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. 

 

Ο ένας είπε πως »θα ξεπεράσει τα 1.000 km η αυτονομία», ο άλλος πως »αν το προσπαθήσεις φτάνει και τα 1.200 km» και αυτά είναι μόνο θετικά για ένα μικρομεσαίο εν μέσω μνημονίου.

 

Δεν θα σας κουράσω με πολλά.

 

Η ουσία είναι πως για τις επόμενες οκτώ ημέρες κινήθηκα αποκλειστικά στην πόλη, πάντοτε με το air-condition σε λειτουργία, συνήθως με χαλαρούς ρυθμούς στις 2.000 rpm αλλά δεν έλειψαν μερικές πολύστροφες αταξίες.

 

Το C4, αν το κυνηγήσεις, μαζεύει τα χιλιόμετρά του (300 Νm ροπής απ΄τις 1.750 rpm, 0-100 σε 10.7», τελική 196 km/h) έχει μια κύλιση που εξομαλύνει τα άγαρμπα σημεία της πόλης, κάθεσαι πολύ αναπαυτικά και αξιοσημείωτα χαμηλά για μικρομεσαίο και το γενικότερο setting προδιαθέτει μια πιο τουριστική προσέγγιση.

 

Προτιμά να οδηγείται με ήπιες κινήσεις καθώς τα μαλακά ελατήρια και το σασί τείνουν να προάγουν το στοιχείο της άνεσης και λιγότερο της επιθετικής προσέγγισης (που μπορείς να βρεις σε ένα Golf, Focus, Leon) ενώ διατηρεί υψηλή πρακτικότητα, με μόνη εξαίρεση τις μικρές ποτηροθήκες.
 

Για παράδειγμα, το κάτω μέρος του τιμονιού είναι επίπεδο για ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια, οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα για εύκολο μπες-βγες, το ωφέλιμο ύψος για τους πίσω είναι άφθονο ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 408 lt.

 

Τις τελευταίες δε ημέρες της δοκιμής, δεν μπήκα καν στη διαδικασία να επιμείνω για χαμηλή μέση.

 

Κατέβαζα σχέσεις πιο γρήγορα, προσπερνούσα στην πόλη, ο συμπαθής μηχανόβιος δεν πίστευε πως το C4 πέρασε απ’ τη μαγική και άδεια δεξιά-αριστερή από Βουλιαγμένης προς Ηλιουπόλεως, απέναντι απ’ το Μετρό, με τόση »χάρη»…

 

Επέστρεψα το αυτοκίνητο με ανέλπιστα γεμάτο ρεζερβουάρ. Έκανα την αφαίρεση με την ένδειξη του ολικού χιλιομετρητή όπως φαίνεται και στις φωτό.

 

4.219 – 3.718 = 501 διανυθέντα χιλιόμετρα.

Διαθέσιμη αυτονομία: 460 km! Ακόμα…

Mέση κατανάλωση : 6.1 lt/100 km. Πραγματικά, ε; Και με (μπόλικες, τελικά) »αταξίες».

 

Mission accomplished #οι αναγνώστες είχαν δίκιο.

 

Info: Citroën / Photo: 4Drivers / Citroën

 

 

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει