Driven: Ford Focus ST. Κρίμα, κρίμα, κρίμα

Post date:

Author:

Category:

Κρίμα που τα δύο χιλιάδες κυβικά του Ford Focus ST ισοδυναμούν στην Ελλάδα με ένοπλη ληστεία σε κεντρικό υποκατάστημα τραπέζης

Ford Focus ST δοκιμή 4Drivers

Το εικονιζόμενο Ford Focus ST ήταν το πρώτο αυτοκίνητο επιδόσεων της εταιρείας που προορίστηκε για την παγκόσμια αγορά. Η θεωρία λέει ότι θα ‘πρεπε να είναι ένα συμβιβασμένο hatchback που θολώνει τα νερά μεταξύ οδηγικού σασπένς και χρηστικότητας. Κι όμως, το Focus ST ήταν απλά εξαιρετικό και στους δύο τομείς ως hot hatch δρόμου


Κανονικά, αντίπαλο δέος του Ford Focus ST δεν είναι το Golf GTi.  Κανονικά, επίσης, απέναντί του δεν ήταν το Renault Megane RS (Mk3). Μπορεί να υπάρχουν ομοιότητες στην κατηγορία (δύο λίτρα, turbo, +250 ίπποι) όμως το Focus δεν ήταν το hot hatch που μπορούσε να παίξει και το ρόλο ενός FWD track day

Το Megane, για παράδειγμα, θυσίαζε σκόπιμα ένα μέρος της καθημερινής πρακτικότητας υπέρ της απόλυτης εστίασης και του εν δυνάμει track day χαρακτήρα.

Το Leon Cupra R, επίσης, είχε λιγότερο «γυαλισμένο» χαρακτήρα από του Focus ST και απευθυνόταν σε πιο hardcore κοινό.

Ο «πυροβολημένος» ίσως σχολιάσει πως το Focus ST δεν έχει μπλοκέ ή κάποιο σύστημα τύπου Double Axis (βλ. Revo Knuckle). Σωστό.

Φαίνεται; Αν αναλωθείς σε άγουρα και συνεχόμενα 0-100, κόντρες ευθείας και τα σχετικά, θα παρατηρήσεις πως για τα πρώτα δευτερόλεπτα ταλαιπωρείς λίγο παραπάνω λάστιχα.

Αν όμως έχεις ήδη ρολάρει, τότε μόνο ο εξαιρετικά απαιτητικός θα εντοπίσει ένα λιγότερο ακαριαίο turn-in απ’ ό,τι στο Megane ή τη λιγότερη φυσική προσπάθεια που απαιτούσε σε σχέση με το Leon.

Το Type-R επίσης ήταν σαφέστατα σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με το Ford. Άλλωστε για αυτό υπήρχε και το Focus RS

Με το Megane (περισσότερο) και με το Cupra R (λιγότερο) μπορείς να «ανεβαίνεις» στο δεξί πεντάλ πριν καν ακουμπήσεις το apex. Όντως, με το Focus ST πρέπει να περιμένεις ένα κλικ περισσότερο. Και, βέβαια, έπρεπε να αφήσει χώρο για το άκρως συμμετοχικό Focus RS

Ford Focus RS drift
Ford Focus RS

Focus RS vs Renault Megane RS

Focus ST, μία ιδιαίτερη περίπτωση για τη Ford Performance

Eίναι το πρώτο της αυτοκίνητο που είχε σκοπό να πουληθεί στην παγκόσμια αγορά.

Αυτό θεωρητικά είχε ένα μειονέκτημα στην τοποθέτησή του στην αγορά. 

Όφειλε να αρέσει σε μια διευρυμένη «βεντάλια» πελατών – από τους light hardcore μέχρι γρήγορους οικογενειάρχες. Εξ ου και μόνο σε πεντάθυρο ή σε station.

Το σασί του ST μπορεί να μην έχει την απόλυτη, εξαιρετικά σφιχτή απόκριση που θα σε έκανε να μπεις στις Σέρρες αλλά έχει ιδανικό set up για χρήση δρόμου. Ταξιδεύεις, δεν είναι τραχύ και αποπνέει μια καταπληκτική αίσθηση εμπιστοσύνης να πιέσεις στο όριο, ειδικά σε δρόμους σαν τους ελληνικούς

Στα πολύ κλειστά κομμάτια η αμεσότητα του τιμονιού είναι παρούσα αλλά θα χρειαστεί να είσαι πιο φειδωλός στο γκάζι καθώς η πρόσφυση θα μετριαστεί. Επιβραβεύει ένα αρχοντικό στυλ οδήγησης, που δε λέει όχι σε μεταφορές βάρους (πλασάρεται άψογα με τα φρένα) και καταπίνει χιλιόμετρα με έναν συμμετοχικό μεν, επουδενί κουραστικό τρόπο. Ναι, είναι αισθητά πιο «διάφανο» από το Golf GTi

Το 0-100 σε 6,5” δεν είναι χρόνος που εντυπωσιάζει ιδιαίτερα στις ημέρες μας, αλλά είναι ο αρχοντικός τρόπος που πατάει το ST, ειδικά στο ελληνικό ανάγλυφο, που κάνει τη διαφορά.

Η απόσβεση δείχνει ιδανική. Σφιχτή. Όχι «τραπέζι».

Με τροχούς 18 ιντσών η κύλιση είναι υποδειγματική ως σπορ κατασκευή που ακροβατεί ανάμεσα στην απορρόφηση ανωμαλιών και έλεγχου αμαξώματος


Δοκιμή Ford Focus RS Mk3

Τιμόνι

Με μια ηλεκτρική κρεμαγιέρα που φορτίζεται προοδευτικά, είναι ζωντανή και διάφανη, με 1.8 μόλις στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη και με διαύγεια του ανάγλυφου της ασφάλτου που σπανίζει

Κιβώτιο

Σφιχτές, κρουστές διαδρομές. Αλλάζεις ταχύτατα με το 6άρι και απόλυτη σαφήνεια. Σωστά τοποθετημένος στο σχετικά σφιχτό, από άποψη διαστάσεων, κόκπιτ.

Ήχος

Συνθετικός αφού υπάρχει ένας σωλήνας που συνδέει την εισαγωγή με το χώρο πίσω απ’ το ταμπλό. Όχι αφύσικος όπως τελικά καταλήγει στα αφτιά σου. Θυμίζει τον 5κύλινδρο του προηγούμενου 2.5 λίτρων

Ρυθμισιμότητα

Απενεργοποιείς σε πρώτο στάδιο το traction control και «τηλεγραφώντας» το μεσαίο πεντάλ ρυθμίζεις το ST κατά βούληση.

Όμως η ομορφιά της κινηματικής του Focus ST έγκειται στο ότι όλα αυτά συμβαίνουν με διαύγεια αλλά και φιλικότητα. Σου αφήνει ένα κλικ να αντιληφθείς την ελαφρά μεταβολή της τροχιάς και δεν απαιτεί την απόλυτη συγκέντρωσή σου.

Στο σημείο αυτό, στα 9/10 πίεσης, θα εντοπίσεις ένα κλικ πιο φιλικού χαρακτήρα και όχι ενός αγριεμένου set-up ή ενός μπλοκέ που απαιτεί πιο βαθιά το δεξί σου πόδι στη μοκέτα κατά το turn in. Το ST έχει την αύρα ενός ιδιαίτερου, γρήγορου και ανταμειφτικού hot hatch αλλά χωρίς τη χαρντκορίλα


Ford Focus RS Mk2 Αθήνα

Κινητήρας

Έχει τη ροπή και τη μεταξένια λειτουργία που σε καλόμαθε ο 5κύλινδρος του προηγούμενου ST. Μαζί με τους 250 ίππους

Κατανάλωση

Λαμία σχέση με τον 2,5λιτρο (ex Volvo).

Μπορείς να πηγαίνεις με 6.8 lt/100 km αλλάζοντας καθ’ επιταγήν του ευδιάκριτου συμβόλου με το χαρακτηριστικό «τοξάκι», μπορείς να το πιάσεις απ’ το σβέρκο και να οδηγήσεις με 13 lt/100 km που είναι night and day με το παρελθόν. Κι ας βγάζει επιπλέον ίππους από λιγότερα κυβικά.

Θέση οδήγησης

Το «φοράς». Στενά καθίσματα για πιο μεγαλόσωμους. 

Πλέον, κατεβαίνει η θέση οδήγησης αρκετά χαμηλά. Ιδανικά θα ήθελα ακόμα ένα κλικ πιο χαμηλά. Σαν του MINI. Ένσταση το κακόμοιρο το αριστερό το γόνατο που όπως κοντράρεις το foot rest, αν κάθεσαι κοντά , το ταλαιπωρείς με το εξόγκωμα του ταμπλό, κάτω αριστερά του τιμονιού

Ποιότητα υλικών, φινίρισμα

Ποιοτική συναρμογή, πλήρης απουσία τριγμών.

Δεν έχει την αίσθηση χρηματοκιβωτίου τύπου Golf ή το «λούστρο» ενός MINI JCW αλλά αυτό είναι συγκριτικό στοιχείο. Και μόνο. Άσε που ο εστιασμένος petrolhead μπορεί να θέλει ακριβώς αυτό: λιγότερο φαντεζί καμπίνα.

Aμάξωμα

Η μπροστινή, corporate μάσκα φωνάζει πως πρόκειται για Ford νέας εσοδείας. Το λογότυπο ST, ο διαβασμένος το βλέπει από μακριά.

Οι μεγάλοι τροχοί είναι εδώ (μήπως οι σχεδιαστές θα έπρεπε να πειραματιστούν με κάτι διαφορετικό από την παραλλαγή της γνωστής ζάντας;), όπως και η ωραία, φαρδιά, πλατιά εξάτμιση στο κέντρο. Η απουσία τρίθυρου αμαξώματος, ωστόσο, αποτελεί για κάποιο μέρος του κοινού ένα μειονέκτημα στην κλάση

Συμπέρασμα

Δεν είναι το απόλυτo hot hatch. Είναι όμως πολύ ολοκληρωμένο με διάφανο handling για τον ώριμο, ευρωπαίο petrolhead που τα κυβικά εκατοστά δεν κρέμονται σα ρομφαία.

Τo Focus ST «εκτελεί» χωρίς να προκαλεί ενώ διατηρεί το οδηγικό του ενδιαφέρον. Ξεκάθαρα all around επιλογή.

  • Database

Kινητήρας: 2.0 lt

Μετάδοση: FWD

Ισχύς: 250 PS

Ροπή: 35,1 kgm

0-100: 6,5”

Τελική: 248 km/h 

Επίσημη κατανάλωση: 6,8 lt/100 km 

Τιμή: από €29.806

Info: Ford /Photo: 4Drivers



Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει