Driven: Ford Ka+ 85 PS. Παγκοσμιοποιημένο μικρό

Post date:

Author:

Category:

 

 

Παγκοσμίως μικρό, ινδικής κατασκευής που τολμά ελληνιΚΑ

 

Τι λέει το 4Drivers: αφήνει πίσω τη funky εμφάνιση ψηφίζοντας 

πρακτικότητα, χώρους και καλή τιμή

 

Oh yes: ”πάτωμα” Fiesta σε τιμή city car, κύλιση, θετική μηχανολογικά αίσθηση, καλοσχεδιασμένη καμπίνα, εξοπλισμός από μεγαλύτερη κατηγορία

 

Sorry, no: αδιάφορη αισθητική, μέτρια απόκριση κινητήρα, απουσία start-stop

 

Απέναντι: Toyota Aygo, Skoda Citigo, Hyundai i10, Mitsubishi Space Star

 

Bitch, better have my money: από €10,970

Αν βάλεις δίπλα-δίπλα το προηγούμενο Ka και το νέο Ka+, το πρώτο δείχνει να είναι το καινούργιο. Και τούμπαλιν. Εξωτερικά, έστω. Αυτό μπορεί να είναι το μεγαλύτερο, ”συναισθηματικό” μειονέκτημα ενός αυτοκινήτου που στους περισσότερους τομείς φαίνεται να είναι αισθητά καλύτερο απ’ το προηγούμενο. The looks. Ειδικά από τη μέση και πίσω.

 

H διαπίστωση σιγοψιθυρίστηκε στην αίθουσα Gold Class του Mall όπου έγινε η δημοσιογραφική παρουσίαση και επιβεβαιώθηκε εν κινήσει: από μια σχετική απόσταση θα δυσκολευόσουν να προσδιορίσεις τι ακριβώς μάρκα είναι το προπορευόμενο αυτοκίνητο των συναδέλφων. Εξηγήθηκε, ωστόσο, αναλυτικά στο press kit. Με δυο κουβέντες, η ιδέα της μετατόπισης της Ford απ΄το παραδοσιακά χαρούμενο και σχεδιαστικά ιδιαίτερο Ka των προηγούμενων γενιών προς ένα αυστηρά πεντάθυρο, ”ψηλοτάβανο” και generic αισθητικά αυτοκίνητο πόλης έχει να κάνει με ένα παγκόσμιο κοινό. 

 

Το Ka+ φτιάχνεται στην Ινδία, το iPhone στην Κίνα, τα Adidas στη Μαλαισία, ο ”ρατσισμός” σχετικοποιείται και όλοι στοχεύουν σε μια πολύ μεγάλη, σχετικά ομογενοποιημένη αγορά. Που σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα εξυπηρετήσει περισσότερο κοινό απ’ όσο τυχόν αποθαρρύνει η αδιάφορη σχεδίασή του. Είπαμε, ειδικά από πίσω…

 

Έλα όμως που εντός τού συμβαίνουν διάφορα ενδιαφέροντα που πολύ θα εκτιμήσουν φοιτητές (back seat sex), γραφεία ενοικιάσεων, εταιρικοί στόλοι (αν και τα 114 g/km CO2 είναι μάλλον τσιμπημένα για την κατηγορία) και όσοι, τέλος πάντων, θέλουν χώρους αλλά χωρίς την αίσθηση φτερού στον άνεμο που συχνά συμβαίνει στην κλάση.

 

Οδηγήσαμε για μια σύντομη διαδρομή (Διόνυσος – Λίμνη Μαραθώνα – Νέα Ερυθραία) το νέο Ka+ και, όντως, αισθάνεσαι πως έχει γίνει δουλειά στο αυτοκίνητο. Το πάτημα θυμίζει Fiesta υπό κλίμακα (το Ka+ είναι κατά 40 mm πιο κοντό), οι ευρωπαϊκές εκδόσεις έχουν κατά 47% πιο σφιχτές αντιστρεπτικές, διαφοροποιημένα ελατήρια, αμορτισέρ, τις βάσεις μηχανής του Fiesta και το σύνολο διαθέτει την ποιότητα που αναμένεις από το βιογραφικό της Ford. Η υποβοήθηση είναι σχετικά βαριά στους επιτόπιους ελιγμούς αλλά έχει ”γεμάτη” αίσθηση κατεβαίνοντας τα στροφιλίκια του Διονύσου. 

 

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα σ’ αυτήν την κλάση που διαχειρίζονται ανωμαλίες με τόση επάρκεια. Το Ka+ είναι παρασάγγας πιο στιβαρό και ακριβές απ΄τον οριεντάλ ανταγωνισμό του ενώ το εσωτερικό διαθέτει τα περισσότερα καλούδια που συναντούμε στη γκάμα του μπλε οβάλ μαζί με μια μοντέρνα καμπίνα. Έχει επίσης 21 διάσπαρτες θέσεις για κινητά και σύγχρονα παραφερνάλια και 270 lt χώρου αποσκευών που γίνονται 849 lt αν ρίξεις τα καθίσματα.

 

Το λεγόμενο packaging είναι άριστο και την ”ευθύνη” αναζητείστε την, πέραν του μεγαλύτερου μήκους (30 cm σε σχέση με το προηγούμενο), και στο αυξημένο ύψος οροφής που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των ανθρώπων της εταιρείας, ακόμα και ένας δίμετρος θα χωρέσει πίσω απ’ τον ”εαυτό” του.

 

Δίμετρος δεν είμαι αλλά, ναι, οι χώροι είναι υπεραρκετοί ενώ δεν νιώθεις και το χαρακτηριστικό παιχνίδι που παίζεται στο σινεμά και λέγεται ”αγκωνία”: υπάρχει εύλογη απόσταση από τον συνεπιβάτη. Όχι ότι πάντα αυτό είναι το ζητούμενο αλλά τεσπά, το πιάσατε το υπονοούμενο.

 

Ο κινητήρας, αποκλειστικά ”βενζίνη”, με τον γνωστό και δοκιμασμένο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο της εταιρείας, αυτή τη φορά υποκυβισμένο στα 1,2 λίτρα και με έμφαση στη μεσαία περιοχή του στροφόμετρου δεν είναι ό,τι πιο φρέσκο κυκλοφορεί στα ράφια της Ford αλλά είναι αρκετά ελαστικός. Αν και με μέτρια απόκριση στα μικρά, ευαίσθητα πατήματα του γκαζιού που χρειάζεσαι στης πόλης τα στενά. Στα αυτοκίνητα της παρουσίασης οδηγήσαμε αυτόν των 85 ίππων και των 112 Nm ροπής όπου έπρεπε να πιέσεις βαθιά το γκάζι για να αξιοποιήσεις το μομέντουμ του αυτοκινήτου. Η πρακτική συνηθίζεται μετά από κάποια χιλιόμετρα αλλά δεν έχει, για παράδειγμα, τη σβελτάδα ενός πιο σύγχρονου τρικύλινδρου. 

 

Τέλος, η αναλογικά premium αίσθηση εντός καμπίνας τονίζεται και από τον εξοπλισμό που περιλαμβάνει το γνωστό σύστημα Ford SYNK που συνδέει smartphones και δέχεται φωνητικές εντολές για κλήσεις μέχρι ρύθμιση θερμοκρασίας στον κλιματισμό, σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα (Hill Assist) αλλά και το πολύ χρήσιμο για αγχωμένους μπαμπάδες Ford Key που καθορίζει περιοριστή ταχύτητας όταν δίνουν το Ka+ στον υπό έξαψη κλώνο.

 

Αλλά είπαμε, αυτοί έχουν και το back seat sex. Στο Ka+ όλοι οι καλοί χωράνε. 

info: ford.gr / Photos: Ford / Χ. Καραγιωργάκης

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει