Driven: Mitsubishi Space Star (2016)

Post date:

Author:

Category:

Με €12.990 το ανανεωμένο μικρό της Mitsubishi είναι ένα αξιόπιστο, οικονομικό και ”value for money” εργαλείο πόλης. Είναι, πλέον, βελτιωμένο αισθητά και στο οδηγικό. Ανταπόκριση από Αίγινα.

 Τι λέει το 4Drivers: μία βενζινοκίνητη έκδοση 1.2, τρικύλινδρη, ατμοσφαιρική, με απόδοση 80 ίππων που βελτιώθηκε αισθητά σε επιμέρους σημεία. Ικανό να αντέξει επί χρόνια στις κακουχίες της πόλης.

Oh yes: μόλις 845 kg, αεροδυναμικός συντελεστής 0.27, 5 χρόνια εγγύησης και οδικής βοήθειας, μηχανολογική έμφαση στις χαμηλές τριβές, χαρούμενα χρώματα

Sorry, no: σχετικά ράθυμος κινητήρας στις χαμηλές rpm, θορυβώδης στις υψηλές rpm, χρωματικά μονοδιάστατο εσωτερικό

Απέναντι: Nissan Micra, Hyundai i10

Bitch, better have my money: €12.990 για την έκδοση με το χειροκίνητο 5 σχέσεων, €14.350 για το CVT

Το κοινό του Space Star, όπως μας ενημέρωσαν εν πλω (ωραία, χαλαρή παρουσίαση της PromAuto), είναι, κυρίως, γυναίκες.

Οι οποίες, έχοντας δει, κατά βάση, το Micra και το i10 περνούν και απ΄τις εκθέσεις του Space Star. Και αποφασίζουν. Σιγά μην αποφασίσεις εσύ, φίλε αναγνώστη.

Δεν θα ‘θελα το κείμενο να έχει φαλλοκρατικό χαρακτήρα αλλά μάλλον δεν θα αποφύγω το κατηγορητήριο.

Διότι δεν ξέρω πολλές γυναίκες να μπορούν να εκτιμήσουν τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή της τάξης του 0.27 που κρύβει το χαμηλών τόνων αμάξωμα του Mitsubishi. Ποιο ”Cd”, είπες; Το Βέρτη ψάχνεις;

Επίσης, θα τους είναι ολικά αδιάφορο το ότι εδώ υπάρχει μια καδένα χαμηλών τριβών, ότι έχει ανασχεδιαστεί η εισαγωγή αέρα, ότι η χαρτογράφηση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας (με ιδιαίτερα αξιόλογη αίσθηση) έχει σεταριστεί για καλύτερη αίσθηση και πιο δυνατή επαναφορά, ότι το χειροκίνητο κιβώτιο (επίσης δείγμα χαμηλών τριβών) αρκείται το καημένο με μόλις 1.7 lt λιπαντικού και ότι έγινε reset σε αμορτισέρ, ελατήρια και top mount ώστε να μειωθούν οι κλίσεις και να αυξηθεί η σταθερότητα.

Κυρίες, κύριοι… Μια ολόκληρη αυτοκινητοβιομηχανία πασχίζει να βελτιώσει ένα αυτοκίνητο πόλης (πλέον, κατά +8.5 cm μεγαλύτερο χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες) και τέτοιες λεπτομέρειες περνούν στα ψιλά.

Και ξέρετε γιατί; Διότι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, το Space Star, είναι ένα ακόμη δείγμα του πώς εξελίσσεις τη μηχανολογική σου δεξαμενή μέσω ενός αυστηρά ιαπωνικού διοικητικού συμβολίου.

Κι αυτό δεν ενδιαφέρει παρά ελάχιστες. Και λίγους. Όσους, δηλαδή, μπορούν να δουν πίσω απ΄το φαίνεσθαι και τη κρεβατομουρμούρα. 

Τι σχέση έχει το Δ.Σ. της Mitsubishi με τα παραπάνω, θα αναρωτηθείτε. Όχι, δεν κουνήθηκα απ’ το ferry που μας μετέφερε εν μέσω κλιματιζόμενης αίθουσας και φρέντο στην Αίγινα. Στα ούζα πλακώθηκα μετά το test-drive.

O λόγος έχει να κάνει με την αυστηρή δομή των επιτελικών της Mitsubishi και των περισσοτέρων ιαπωνικών εταιρειών.

Σε σχετική μου ερώτηση για το αν το Δ.Σ. αποτελείται αμιγώς από Ιάπωνες η απάντηση ήταν καταφατική. Κι αυτό μεταφράζεται με έναν τρόπο: το Space Star, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων της φίρμας, ακόμα και το ιερό τοτέμ της, το Evo, δεν υπέπεσαν αμαχητί στις επιταγές του life-style.

Για τον Ιάπωνα, μέλος και συνεχιστή του μανιφέστου, προέχει το engineering, η πιστότητα, η συνέχεια στο DNA του προϊόντος, η διαδοχή απ’ το ένα Mitsu στο επόμενο.

Η μάχη, προφανώς με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, είναι ανέκαθεν σκληρή και σιγά-σιγά, ακόμα και σε entry level μοντέλα όπως το Space Star, υιοθετούνται λύσεις που διευκολύνουν τα χέρια του marketing.

Παράδειγμα; Το περιβόητο ”piano black” που υπάρχει σε άφθονες λεπτομέρειες στο εσωτερικό του Space Star, η κεντρική κονσόλα με την οθόνη LCD 6,5 ιντσών που ενσωματώνει το Apple Car Play, είναι συμβατό με Android, οι θύρες για iPod, το Google Voice και όλα τα παραφερνάλια που επιτάσσουν οι καιροί.

Αυτά, όπως και το στάνταρ Hill Assist, είναι που θα εκτιμήσει Αυτή.

Ποια αυξημένη (όντως) σταθερότητα στους κατσικόδρομους της Αίγινας;

Ποια μικρή αποσταθεροποίηση στις γλιστερές κατηφορικές του νησιού; Η χάραξη του δεν ευνοεί ένα τόσο ελαφρύ σε αίσθηση αμάξωμα αλλά το Space Star δείχνει αισθητά βελτιωμένο σε κατευθυντικότητα και ρυθμούς που αποκλείεται να ακολουθήσει Αυτή.

Θα της αρέσει, ωστόσο, το Sunshine Orange Metallic (επιπλέον χρέωση €450, μωρό μου), το keyless go, θα αισθανθεί πιο ήρεμη με τους 8 αερόσακκους και, χωρίς να ξέρει, θα πει δόξα τον Ύψιστο που το Space Star δεν πάσχει απ’ το συνήθη γιγαντισμό και έρχεται με τροχούς από 15 ίντσες. Μείνετε σ΄ αυτές. Φτάνουν και περισσεύουν.

Τα 0-100 έρχονται σε, μάλλον θορυβώδη, 11.7”, η τελική αγγίζει τα 180 km/h ενώ ο αλουμινένιος τρικύλινδρος ανταποκρίνεται στα Euro6 και εκπέμπει 100 gCO2/km.

Ναι, αυτά είναι τα σημαντικά όπως, επίσης, τα 5 χρόνια εγγύηση ”bumper to bumper” (δηλαδή, χωρίς ψιλά γράμματα αλλά για όλο το αυτοκίνητο) όπως και τα 5 χρόνια εγγύησης.

Αν και μεταξύ μας, είναι αμφίβολο ότι μετά και το πέρας αυτού του χρονικού ορίζοντα τούτο ‘δω, το μικρό δείγμα ιαπωνικής πιστότητας και έντιμου engineering, θα σας παρουσιάσει πρόβλημα.

Ευχαριστείστε το αραγές Δ.Σ.

Έστω κι αν Αυτή ασχοληθεί με το ”περιτύλιγμα”.

Info: Mitsubishi / Photo: 4Drivers / Mitsubishi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει