Θυμάστε το Meriva; Ξεχάστε το. Το Crossland X είναι η νέα, αποκλειστικά προσθιοκίνητη μείξη ανάμεσα σε SUV και πολυμορφικό που θέλουν όλο και περισσότερες οικογένειες. Το οδηγούμε στην πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους
Τι λέει το 4Drivers: Η νέα εποχή Opel υπό την ομπρέλα του γκρουπ PSA ξεκινάει με ένα κόμπακτ αλλά ευρύχωρο, άνετο και τεχνολογικά «φορτωμένο» crossover. Ή περίπου crossover
Υes, sir: Σύγχρονη εμφάνιση, οικονομικοί κινητήρες (τρικύλινδροι 1.2 lt η ”βενζίνη”, τετρακύλινδοι 1.6 το ”πετρέλαιο”), συνδεσιμότητες, OnStar, λογικής διάστασης τροχοί που ευνοούν την άνεση, εργονομία, ωραία και διαφορετικά trims στο εσωτερικό, χώροι
Oh, no: κλίσεις στις καμπές, σχετικά θορυβώδης diesel στις χαμηλές στροφές λειτουργίας (rpm)
Απέναντι: Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Renault Capture, Nissan Juke, Suzuki Vitara κ.α.
Bitch, better have my money: από €17.300
Η «άνοιξη» των SUV και crossover είναι δεδομένη στις μέρες μας με το κοινό να στρέφεται ολοένα και περισσότερο στα οχήματα της κατηγορίας και τις εταιρείες να «ξεφυτρώνουν» ολοένα και περισσότερες προτάσεις σε κάθε κατηγορία του είδους.
Έχοντας κατά νου το αυτοκίνητο της χρονιάς, το Peugeot 3008, αλλά και τα δύο crossover εκατέρωθεν, το 2008 και 5008, νιώθουμε ότι η νέα εποχή Opel με σύμμαχους την Peugeot και Citroen ήρθε ως μια στρατηγική εξέλιξη.
Όλα τα νέα μέλη της οικογένειας «X» της Opel έχουν ως βάση ένα πολύ καλό κοινό DNA πάνω στο οποίο εξελίσσονται. Είτε, εν προκειμένω, το Peugeot 2008 πάνω στο οποίο χτίστηκε το Crossland X, είτε το 5008 στο οποίο βασίζεται το επερχόμενο Grandland X που θα δούμε στη χώρα μας από τον Οκτώβριο με τιμές από 24.500 ευρώ για το βενζινοκίνητο με τον 1.2 turbo των 130 ίππων (από 26.300 το 1.6 diesel με τους 120 ίππους).
Χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο, το Crossland X αποδεικνύεται αρκετά ικανό με το μοτέρ πετρελαίου 1,6 λίτρων 99 ίππων με το 0-100 km/h να έρχεται σε 12” και την τελική να αγγίζει τα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση κινείται στα 3,6 lt/100 km με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 93 g/km. Στην πράξη, κινείσαι στa 5+ σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και πρέπει να το πιέσεις αρκετά για να ξεπεράσεις τα 6 lt
Με μεταξόνιο 2.604 mm το Crossland X θα φιλοξενήσει άνετα μέχρι και πέντε επιβάτες, όντας από τα πιο ευρύχωρα στην κατηγορία του. Οι τρεις πίσω ανεξάρτητες θέσεις κινούνται και κατα μήκος έως 150 mm και μεταβάλουν τον χώρο αποσκευών από τα 410 έως τα 520 λίτρα. Με την πλήρη αναδίπλωσή τους ο χώρος πίσω από τα εμπρός καθίσματα αγγίζει τα 1.255 λίτρα
Τι έχουμε λοιπόν κάτω από το ομολογουμένως μοντέρνο και ελκυστικό σχεδιαστικά Crossland X; Εκτός από το πάτωμα, υπάρχουν και τα μηχανικά μέρη του 2008.
Στη χώρα μας το νέο Crossover θα διατίθεται με δύο 3κύλινδρους κινητήρες βενζίνης με 81 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση και με 110 στην turbo αλλά και έναν κινητήρα πετρελαίου 99 ίππων 1,6 λίτρων. Ο συνδυασμός γίνεται είτε με 5αρι μηχανικό ή 6αρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ η κίνηση σε αντίθεση με το Mokka X που προαιρετικά υπάρχει και ως τετρακίνητο, στο Crossland μεταφέρεται μόνο στον εμπρός άξονα.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά και στην παρουσίαση στα Μέθανα ο Προεδρός της Opel Hellas, κ. Γιάννης Πασσάδης, παρά την ένωση με την PSA που σημαίνει τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου γκρουπ στην Ευρώπη (πίσω από αυτό της VW), η κάθε εταιρία του γκρουπ θα διατηρήσει το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Κι αυτό φαίνεται ως αίσθηση στο δρόμο. Αν τα αντίστοιχα Peugeot σας φαίνονται αρκετά ”μαλακά”, το Crossland X έχει τη χαρακτηριστικό σφιχτό πάτημα των Opel
Δεν είναι μόνο το αμάξωμα μήκους 4.212 mm που είναι 160 mm μικρότερο από ένα Astra και 100 mm ψηλότερο από το επιτυχημένο μικρομεσαίο της Opel, το οποίο είναι εντελώς ξεχωριστό σχεδιαστικά σε σχέση με το ”αδερφό” Peugeot.
Πραγματικά πολύ πλούσιος ο εξοπλισμός του Crossland X που ακόμα και από τη βασική έκδοση διαθέτει ακόμα και Opel OnStar το οποίο διαθέτει WiFi Hotspot (μέχρι 7 συσκευές), κράτηση ξενοδοχείου, πληροφορίες για χώρους στάθμευσης, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, βοήθεια έυρεσης κλεμμένου οχήματος, οδική βοήθεια, λειτουργία smartphone και διαγνωστικό έλεγχο αυτοκινήτου
Εκτός από την οθόνη 3,5 ιντσών στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, την παράσταση στο εσωτερικό κλέβει και η μεγάλη οθόνη αφής 7” ιντσών (και προαιρετικά 8”) του συστήματος infotainment με IntelliLink πλήρες συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Διαθέασιμο από Bluetooth μέχρι και ασύρματη φόρτιση smartphone, αλλά και η νέα πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών με σύστημα υποβοήθησης παρακαρίσματος
Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει μέχρι και θερμαινόμενο τιμόνι, Full LED προβολείς, Head Up Display και πανοραμική οροφή. Η εμπρός κάμερα Opel Eye αποτελεί τη βάση για τα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Speed Sign Recognition), Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist), διατήρησης σταθερής ταχύτητας με περιοριστή ταχύτητας (Cruise control with speed limit), Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward collision alert) με ανίχνευση πεζού και Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking), αλλά και Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness System).
Η Opel έδωσε μεγαλύτερη έμφαση και στον οικογενειακό χαρακτήρα του μικρού της crossover μπολιάζοντάς το με στοιχεία πρακτικότητας και άνεσης που συναντάμε σε MPV. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ατύπως και παρότι ουσιαστικά δεν αποτελεί τον αντικαταστάτη αλλά ένα εντελώς νέο μοντέλο, το Crossland Χ θα καλύψει και το «κενό» που δημιουργεί το τέλος της παραγωγής του Meriva.
Αυτό το μπόλιασμά του λοιπόν αντικατοπτρίζεται και στο δρόμο όπου πρώτη προτεραιότητα είναι κυρίως η άνεση και το καλοτάξιδο των επιβατών. Από το Καματερό έως τα Μέθανα και πίσω, είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε το 1.6 CDTi των 99 ίππων και 254 Nm ροπής από τις 1.750 rpm που συνδυαζόταν με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.
Στα πιο ανοιχτά κομμάτια βρίσκεται ακριβώς εκεί που θα έπρεπε να είναι. Με τους επιβάτες να κάθονται ψηλά και να χαίρονται την καλή ορατότητα περιμετρικά. Στις υψηλές ταχύτητες επηρεαζόταν ελαφρώς από πλευρικούς ανέμους, αλλά όχι παραπάνω από ό,τι θα περίμενες από ένα άνετο crossover.
Το ότι η ανάρτηση είναι αρκετά ενδοτική και αφήνει ανεπηρέαστους τους επιβάτες σχεδόν από κάθε είδους ανωμαλία του οδοστρώματος σίγουρα δεν το βοηθάει στα πιο κλειστά κομμάτια όπου το roll υπάρχει και το rebound την ανάρτηση στην απότομη μεταφορά βάρους νιώθεις ότι είναι λίγο πιο αργό από ό,τι θα ήθελες.
Αυτός δεν είναι όμως και ο αυτοσκοπός σε ένα συμπαγές, ευρύχωρο και άνετο crossover που προσπαθεί να παντρέψει δύο κόσμους: αυτόν των SUV και αυτόν των MPV. Έστω κι αν τείνει περισσότερο προς το δεύτερο με αισθητικές επιρροές απ’ τον πρώτο.
Ο αναλυτικός τιμοκατάλογος του νέου Crossland X είναι ο εξής:
1.2 81PS X-City: €17.300
1.2T 110PS X-Clusive: €20.600€
1.2T 110PS auto X-Clusive: €21.800
1.6 CDTi 99PS X-City: €19.900€
1.6 CDTi 99PS X-Clusive: €21.800€
Info: opel.gr / Photo: Opel Hellas
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.