Driven: Opel Mokka X

Post date:

Author:

Category:

 

Τι μάθαμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου MPV. Σε άσφαλτο, χώμα ή (και) ”τέζα” στην εθνική για τη Μονεμβασιά.

 

Τι λέει το 4Drivers: στιβαρό, ξεκούραστο στις μεγάλες αποστάσεις και τεχνολογικά αιχμηρό. Το σύστημα OnStars ανοίγει νέες δυνατότητες σε προσιτή τιμή (+ €500)

 

Yes, sir: οι 1.4 βενζίνη και 1.6 diesel αρκούν για το 99% του μέσου Έλληνα χρήστη, προοδευτικές αντιδράσεις υπό πίεση, αεροδυναμικός συντελεστής, ανασχεδιασμένο ταμπλό, απρόσμενη οικονομία ακόμα και flat-out με τον diesel (7,9 λτ/100km), προσιτές τιμές εξοπλισμού

 

Sorry no: μέτρια απόκριση γκαζιού, μέτριοι χώροι για τους πίσω

 

Απέναντι: Renault Capture, Nissan Juke, Suzuki Vitara

 

Bitch, better have my money: από €20,000 για τον 1.4 Turbo ‘βενζίνη” με τους 140 ίππους, από €21,900 για τον diesel των 110 ίππων, από €24,000 των 136 ίππων

 

# Σε πρώτο χρόνο, με το που μπήκαμε στο υπόγειο πάρκινγκ όπου ήταν παραταγμένος ο στόλος των δημοσιογραφικών, η πιο αισθητή αναβάθμιση του Mokka Χ, είναι το ανασχεδιασμένο κόκπιτ. Πραγματικά premium υλικά, άψοψη διάταξη, εργονομία με ελάχιστα κουμπιά που δεν παθαίνεις vertigo για να βρεις τι κάνει τι, σωστή θέση οδήγησης που έρχεται στα μέτρα σου. 

 

# Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσετε τον νέο κωδικό ”Χ” που συνοδεύει το facelift του Mokka αλλά στο εξής και όλα τα μοντέλα της εταιρείας με cross χαρακτήρα.

 

# Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση πως στην υπέροχα άδεια εθνική το αυτοκίνητο διατηρεί χαμηλά επίπεδα θορύβων. Αναζητείστε τόσο στην εξαιρετική αεροδυναμική (0.35) που είναι απ’ τις καλύτερες που κυκλοφορύν στην MPV πιάτσα όσο και στη γενικότερη δουλειά που έχει γίνει σε επιμέρους εξαρτήματα των κινητήρων με στόχο τη μείωση κραδασμών και θορύνων. Ακόμα και σε ταχύτητες πέρα απ΄τα ειωθότα η καμπίνα διατηρεί την ακουστική της ηρεμία.

 

# Ο δρόμος για τη Μονεμβασιά -με έξοδο από Άργος- είναι γεμάτος με στροφιλίκια, γαρμπίλια στην άκρη του δρόμου, ”τυφλές” που έρχεσαι με πολλά και μέτρια πρόσφυση απ΄το οδόστρωμα. Προφανώς, η πλειοψηφία των ”εργένηδων, ζευγαριών, κοινωνικά ανερχόμενων και οδηγών όλων των ηλικιών”, όπως περιγράφει το prsess kit τους υποψήφιους πελάτες του Mokka X, δύσκολα θα κινηθούν σε ρυθμό δημοσιογραφικής αποστολής, αλλά είναι, τουλάχιστον, ευχάριστο πως το αυτοκίνητο παρέμεινε πανεύκολο στο χειρισμό του και χωρίς αλλεργικές αντιδράσεις.

 

# Οι τελευταίες σημαίνουν πως ακόμα και στις εξόδους κλειστών στροφών με σχεδόν τέρμα γκάζι η υποστροφή είναι πολύ περιορισμένη, το body roll, απ΄τα καλύτερα που μπορείτε να δείτε σε MPV και το τιμόνι δεν βαραίνει τεχνητά ώστε να σε αποθαρρύνει να εμπλακείς σε τέτοιους ρυθμούς. Συγχωρεί, προειδοποιεί και δεν ευνουχίζει -πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας. Το μόνο στοιχείο που φάνηκε να ενοχλεί το Mokka Χ ήταν μια μικρή μείωση της αποτελεσματικότητας των φρένων μαζί με το σχετικό λαμπάκι στο ταμπλό. Αλλά, το σημειώνουμε, ήταν μετά από, σχεδόν ανελέητο για τα δεδομένα της κατηγορίας, ρυθμό. Εντάξει, βοηθούν και οι γρήγοροι συνάδελφοι που ωθούν στις ”αθλοπαιδίες”.

 

# Πήγαμε Μονεμβασιά με 1.4 βενζίνη, προσθοκίνητο, 140 ίπποι. Γυρίσαμε με diesel τετρακίνητο, 136 ίπποι. Το δεύτερο, λόγω ροπής από χαμηλά είχε εμφανές το πλεονέκτημα, τη στιγμή που με το πρώτο θα κατέφευγες πιο συχνά στον εύχρηστο και ακριβή επιλογέα, αλλά και τα δύο σύνολα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα οικονομικά. Ακόμα και με τους πολύ γρήγορους ρυθμούς, το τελευταίο ”έγραψε” μια μέση στα 7,2 lt/100 km που είναι απίστευτα χαμηλή όταν γυρνάς από Μονεμβασιά με σταθερά +200 km/h στο ταχύμετρο. Ναι, εννοείται στον νέο, ανοιχτό δρόμο που συνδέει Σπάρτη με Τρίπολη και είναι κάτι σαν το νέο παράδεισο των υψηλών ταχυτήτων. Η δικιά μας autobahn.

 

 

# Οι τετρακίνητες εκδόσεις με ηλεκτρονικό πολύδισκο συμπλέκτη κατανέμουν ομαλά την ισχύ μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:50, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργούν σαν ένα οικονομικό FWD όχημα. Το σύστημα AWD ενεργοποιείται όταν το Mokka X είναι σταματημένο για να εμποδίσει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση. Επίσης, ενεργοποιείται διακριτικά σε κλάσμα του δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ το συμπλέκτη. Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το σύστημα all-wheel drive ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες το απαιτούν (“active on demand”).
 

# To σύστημα OnStars, έχοντας ήδη στο βιογραφικό του εμπειρία ετών από την αμερικανική αγορά, είναι η νέα προσθήκη στo Mokka X σε επίπεδα προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας, όπου σε περίπτωση ατυχήματος στέλνεται σήμα στη βάση της Opel, στο Λούτον της Αγγλίας, μιλάς με ελληνόφωνο σύμβουλο και όχι με μαγνητοφωνημένη ”κονσέρβα”, κατεβάζεις χάρτες διαδρομής, μετατρέπει το αυτοκίνητο σε hot spot για τους επιβαίνοντες αλλά και σε ένα απ΄τα καλύτερα συνδεδεμένα SUV της αγοράς. Mάθετε περισσότερα για τι και πώς του OnStars εδώ.

 

# Μιλώντας για ηλεκτρονικές βοήθειες, αξίζει ιδιαίτερης μνείας το ότι τα συστήματα υποστήριξης του αυτοκινήτου (lane departure warning, forward collision alert και τα σχετικά) λειτουργούν διακριτικά και δεν παρεμβαίνουν με ενοχλητική αίσθηση προς τον οδηγό. Tested.

 

# Όπως ανακοινώθηκε, ήδη από τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς όλα τα μοντέλα της Opel προσφέρονται με 5 χρόνια εγγύηση. Όχι με απλή ”επέκταση” μέσω της ελληνικής εισαγωγικής στα βασικά μηχανολογικά των αυτοκινήτων, αλλά bumper to bumper, δηλαδή απ΄την ”κορφή ως τα νύχια”. Μια κίνηση ουσίας και ούλτρα αγχολυτική για τον υποψήφιο αγοραστή.

 

# Τέλος, αξίζει μια μνεία για τη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η εταιρεία. Ο Διευθυντής Marketing, κ. Τάσος Αραμπατζής, και η πάντα χαμογελαστά εξυπηρετική, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της GM Hellas κ. Αμαλία Γιαννακοπούλου, μας θύμισαν άλλες, μάλλον ξεχασμένες, εποχές σε επίπεδο υπερπαραγωγής. Οι καιροί που όλοι οι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου συγκεντρώνονταν έχοντας στη διάθεσή τους 27, παρακαλώ, αυτοκίνητα, πολλά  χιλιόμετρα, ποικιλία διαδρομών, ιδιαίτερη φιλοξενία (να πάτε να μείνετε στο κάστρο – ειδικά για σας τους ερωτευμένους) και γενικότερη γαλαντομία, έχουν παρέλθει. Αυτή ήταν μια απ’ τις εξαιρέσεις.

 Well done!

Info: opel.gr / Photo: Opel / 4Drivers

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει