Fast Test: Peugeot 208 1.2 Pure Tech 110 PS

Post date:

Author:

Category:

Peugeot 208 1.2 Pure Tech 110 PS

 

Η Peugeot έχει παράδοση στα supermini και ξέρει τη συνταγή του πώς ένα face-lift και ένας νέος κινητήρας βενζίνης απ’ το Citroën Cactus ανανεώνει το 208. Το οδηγούμε στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.

Τι λέει το 4Drivers: ο τρικύλινδρος turbo των 1.2 lt, 110 PS και κυρίως των 20,9 kgm είναι σημαντικό ατού ενώ η αισθητική αναβάθμιση το κάνει να φαίνεται σαν brand new μοντέλο 

 

Oh yes: ποιότητα κύλισης, ακριβές και γρήγορο τιμόνι, όμορφα σχεδιασμένη καμπίνα, »ελαστική» κατανάλωση, ενδιαφέρον χρηματοδοτικό όπου σήμερα αγοράζεις και πληρώνεις μετά από 6 μήνες

 

Sorry, no: σχετική δυσκολία οπτικής επαφής με πίνακα οργάνων, περιορισμένη ακρίβεια υπό πίεση, τιμή

 

Απέναντι: Ford Fiesta, Honda Jazz, Opel Corsa, Renault Clio, Toyota Yaris, VW Polo

 

Bitch, better have my money: από €18.790

 

Δεν ξέρω αν βοήθησε το »Orange Power Metallic» της δοκιμής αλλά στη διάρκεια της επαφής μας το 208  κέντρισε βλέμματα. Τσεκαρισμένο.

 

Θες η όμορφη πανοραμική ηλιοροφή με τα μεταλλικά πλαίσια; Θες η αντίθεση με τους gloss-black τροχούς; Τα νίκελ σε detail του αμαξώματος με τα ανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω μέρη του; Ό,τι.

 

Η ουσία είναι πως οπτικά το 208, σε μια εποχή που ο μέσος αγοραστής ξεκινά απ’ την εμφάνιση (πολλές φορές τελειώνει και σ’ αυτήν) κερδίζει τη μάχη εντυπώσεων.

 

Πρέπει να είναι κάποιος καλά μελετημένος στη »Peugeotpedia» για να διακρίνει πως πρόκειται για face-lift.

 

Πέραν των παραπάνω, η διαφορά βρίσκεται στον τρικύλινδρο με τη γενναία επίδοση των 20,9 kgm ροπής που δίνει ζωντάνια σ’ όλο το εύρος στροφών σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6.

 

Το τελευταίο, όπως είχαμε επισημάνει και στη δοκιμή του 308 1.6, έχει την εγρήγορση του να »κατεβάζει» με ιδιαίτερη ευαισθησία στα ψιλοπατήματα του γκαζιού δίνοντας μια ζωντανή και alert αίσθηση ενώ δεν χάνει ποτέ την ομαλότητά του.

 

Δεν είναι τέλειο (όπως το αντίστοιχο στο 308) , ωστόσο, καθώς στα »ανεβάσματα» αργεί κλέβοντας κάτι απ’ την ευστροφία του μοτέρ. Κοστίζει +€1.600 και αν προστεθούν στη σχετικά υψηλή τιμή του 208, θα προσπαθούσαμε να το κρατήσουμε όσο γίνεται πιο »επίγειο» σε επίπεδο specs. 

 

Διανύοντας το μεγαλύτερο μέρος της επαφής μας περιφερειακά της πόλης και με γρήγορους ρυθμούς η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7.7 lt/100 km.

 

Ωστόσο, με προσεκτική διαχείριση του φορτίου γκαζιού μπορεί να κατέβει στα 5.9 lt/100 km ενώ τα CO2 κυμαίνονται στα 104 g/100 km.

 

Πώς είναι σε αίσθηση; Παραλαμβάνοντάς το αμέσως μετά από το 308 αισθάνεσαι την εταιρική σκυτάλη στο αμέσως πιο κάτω επίπεδο. Είναι, δηλαδή, εξαιρετικά ενδοτικό ως κύλιση, με ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα, με τη κεντρική κονσόλα και τη γύρω διαμόρφωση να συνθέτουν ένα cosy περιβάλλον.

 

Eξακολουθεί, βέβαια, να χρειάζεται μια προσαρμογή (σε λιγότερο βαθμό από το 308) αναφορικά με το ιδανικό σημείο ρύθμισης μεταξύ καθίσματος και τιμονιού ώστε να βλέπεις τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.

 

Το μικρό, σχεδόν μεγέθους kart, τιμόνι είναι πολύ ακριβές, σημαδεύεις στο χιλιοστό και το εμπρός μέρος ανταποκρίνεται θετικά. Η αίσθηση είναι στο περίπου αλλά η γρήγορη κρεμαγιέρα και οι μικρές κινήσεις καταφέρνουν να την επισκιάζουν.

 

Σε συνθήκες μέσης πίεσης το σύνολο διατηρεί την ομοιογένειά του και μπορείς να κινείσαι με ένα ρυθμό που δεν διαταράσσει την ανάρτηση ή τους συνεπιβαίνοντες.

 

Σε πιο απαιτητικές συνθήκες το 208 έχει την τάση να εμφανίζει σχετικές κλίσεις, dive στα βαθιά πατήματα του φρένου ενώ νιώθεις πως κινείσαι, κατά κάποιο τρόπο, ψάχοντας περισσότερη ακρίβεια.

 

Η ενδοτικότητα δεν χάνεται και παραμένει προοδευτικό, με αρκετά παρεμβατικό ESP και αίσθηση ανάλαφρης ευελιξίας που προσδίδουν τα 1.165 kg.

 

Είναι απ’ τις φορές που ρυθμίσαμε ένα κλικ πιο πίσω την πλάτη του καθίσματος, εξασκηθήκαμε στο left foot breaking (βοηθάει κι ο τρόπος που δουλεύει το αυτόματο κιβώτιο) και απολαύσαμε το δυνατό σημείο του που είναι, όπως αναφέρθηκε, η γλυκιά, μη »γερμανική» κύλιση σε συνδυασμό με τα άψογα καθίσματα.

 

Αξιοποιείς τον τρικύλινδρο που, αν τον στραγγίζεις, σου ανταποδίδει τα αξιοπρεπέστατα 0-100 σε 9,8» και 194 τελικής ταχύτητας με το γνωστό τρικύλινδρο soundtrack και έχεις ένα overall ποιοτικό supermini με πραγματικά καλούς χώρους για τέσσερις και 285 lt αποσκευών.

 

Συμπέρασμα

 

Ο τρικύλινδρος ανανεώνει τη γκάμα και αν σας ενδιαφέρει η συνολική άνεση, οι χώροι και το ιδιαίτερο, γαλλικό στυλ το 208 1.2 θα σας ικανοποιήσει απόλυτα. Εάν πρώτα ξεπεράσετε το αυξημένο κόστος απόκτησης. 

 

 

Info: peugeot.gr /Photo: Peugeot / 4Drivers

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»