Το 70% είναι κοινό με το ιαπωνικό ομόσταυλο. Όμως το υπόλοιπο 30% είναι αρκετό για να διαφοροποιηθεί ουσιαστικά το Κadjar συνδυάζοντας τη γαλλική ‘’αναρτησιακή’’ σχολή με το δοκιμασμένο hardware.
Tι λέει το 4Drivers: ενδιαφέρον crossover που ξεφεύγει απ΄την εταιρική ομογενοποίηση και σε συνδυασμό με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων, τους εξαιρετικούς χώρους και το ανάλαφρο ‘’πάτημα’’, διεκδικεί θέση στην ολοένα αυξανόμενη πίτα των SUV
Oh yes: Πλήρης γκάμα (fwd, 4wd, ‘’βενζίνη’’, diesel), αίσθηση ευελιξίας παρά το αυξημένο (σε σχέση με το Qashqai) μέγεθος, ανάρτηση που ‘’αναπνέει’’ στο δύσκολο ελληνικό οδόστρωμα, χώροι ακόμα και για πολύ ψηλούς επιβάτες, απόδοση κινητήρα 1.5 dCi, εργονομία για πάσχοντες από Αλτσχάϊμερ
Sorry, no: σχετικά απότομη αίσθηση πεντάλ φρένου για τον μέσο οδηγό, ορατότητα πλαγίως και πίσω
Απέναντι: VW Tiguan, Nissan Qashqai, Honda HR-V
Bitch, better have my money: από €22.340 για την έκδοση 1.5 dCi με τους 110 ίππους που οδηγήσαμε
Η δημοσιογραφική παρουσίαση είχε ως βάση το Τατόϊ και η διαδρομή δεν ήταν σκόπιμα αβανταδόρικη. Εννοώ, εταιρικά.
Το τελευταίο υπονοεί πως όταν θες η διαδρομή της παρουσίασης να ευνοήσει το νεόφερτο SUV σου, επιλέγεις απλωτά κομμάτια εθνικής, καλό οδόστρωμα και εύκολο ‘’τεστάκι’’ για ένα αυτοκίνητο που a priori έχει στόχο το αμιγώς οικογενειακό target group.
Αντιθέτως, όμως. Το road book (ασχέτως του ότι ήταν πρακτικά άχρηστο έχοντας στο δεξί κάθισμα τον πολύπειρο Κώστα Στεφανή που ήξερε και το φύλλωμα των θάμνων στην ‘’κλειστή δεξιά και μούρη μέσα’’) περιελάμβανε petrolhead διαδρομή.
Φουλ Άγιο-μεγάλη η χάρη του-Μερκούρη και στη συνέχεια το διαχρονικά ενδιαφέρον, αιωνίως γλιστερό και με ενδιάμεσα bumps κατέβασμα για Ωρωπό.
Για όσους γνωρίζουν τα βασικά των παραπάνω φετιχισμών, ένα SUV με μήκος 4,44 μέτρα και 200 mm απόσταση απ’ το έδαφος δεν βολεύεται ιδανικά στη χωροταξία.
Εντύπωση πρώτη, λοιπόν, πως, κατά κάποιο μυστυριωδώς γαλλικό τρόπο, το Kadjar έχει βρει μια ανάλαφρη συνταγή διαχείρισης του γκρι της ασφάλτου – που στην ελληνική εκδοχή ο τίτλος είναι ’’50 shades of grey’’.
H ανάρτηση απορροφά με ιδιαίτερο τρόπο τα χασίματα, είναι ζωηρά ρυθμίσιμο και παραδόξως δείχνει αισθητά πιο ενδιαφέρον οδηγικά απ’ το ‘’αδελφό” Qashqai.
Η συγγένεια είναι δεδομένη – ως γνωστόν η Renault ‘’έχει’’ το 43,4% της Nissan ενώ η τελευταία μόλις το 15% της πρώτης αλλά χωρίς δικαίωμα ψήφου. Όμως η διαφοροποίηση είναι αισθητή, εδικά από οδηγοκεντρική ματιά.
Η συγγένεια έχει, αντικειμενικά, και ένα δεύτερο πλεονέκτημα. Αν η Renault δεν κατατάσσεται κατά το συλλογικό ασυνείδητο στις πρώτες θέσεις σε θέματα αξιοπιστίας, έχει, πλέον, ένα σημαντικό όφελος απ΄το ‘’γάμο’’.
Συγκεκριμένα, παρότι Kadjar και Qashqai κατασκευάζονται σε διαφορετικά εργοστάσια τα κοινά parts ωφελούν σε επίπεδο συναρμογής και απτής ποιότητας εμφανώς τους Γάλλους. Έστω κι αν το αγαπημένο μου Clio RS δεν έχει ζητήσει ευρώ σε τρία χρόνια συμβίωσης – είναι να μη σου βγει το όνομα…
Ο κινητήρας των 1.5 λίτρων ‘’πετρέλαιο’’ που οδηγήσαμε διακρίνεται για την ομαλή απόδοση της ισχύος, τα 260 Nm ροπής ‘’τραβούν’’ από τις 1,750 rpm, διαβάζω πως βρωμίζει τη μητέρα γη με μόλις 99 g/km CO2 και είναι το μοτέρ πρώτης επιλογής για την ιδιότροπη ελληνική αγορά.
Η γκάμα διαθέτει, επίσης, τον υπερτροφοδοτούμενο ‘’βενζίνη’’ 1.2 TCe με τους 130 ίππους ενώ ο έτερος ‘’πετρέλαιο’’ είναι ο 1.6 dCi, επίσης με 130, ο οποίος συνδυάζεται, αν επιλέξει κάποιος, και με τετρακίνηση.
Η τελευταία έχει, μέσω περιστροφικού διακόπτη, τρία προγράμματα λειτουργίας (2WD, 4WD Auto και 4WD Lock).
Η υψηλή απόσταση απ΄το έδαφος (200 mm) ενισχύεται και από τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες, αντίστοιχα) αλλά και τις προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Η εργονομία είναι υποδειγματική με πανεύκολη απομνημόνευση ακόμα και για πάσχοντες από Αλτσχάϊμερ.
Τα υλικά είναι αφρώδη και προσεγμένα (ίσως το Qashqai να έχει ένα μικρό προβάδισμα ψυχολογικού ‘’λούστρου’’) ενώ κυριαρχούν τόσο η οθόνη TFT σε κεντρικό ρόλο όσο και η αφής 7 ινστών στην κονσόλα με τις γνωστές συνδεσιμότητες -που αποκτούν στην εποχή μας ισχυρότερο selling point απ’ αυτό του ‘’στρίβειν’’.
Η κύλιση, παρότι το αυτοκίνητο δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας φορούσε τους υπερβολικά μεγάλους τροχούς 19 ιντσών, παραμένει σε επίπεδο άνεσης πολύ καλή αν και όχι πάντα απόλυτα συμπαγής πάνω από ανωμαλίες.
Συνολικά, καταφέρνει να διατηρεί το ανάλαφρο της σχολής και, σε επίπεδο προσωπικής επιλογής, είναι προτιμότερο οδηγοκεντρικά καθώς αφήνει ένα ”παράθυρο” συμμετοχικότητας.
Συμπέρασμα
Σε επίπεδο πρώτης σύντομης επαφής με το Kadjar, η αίσθηση είναι πως έχουμε να κάνουμε με ένα νεανικό, σβέλτο, πολύ καλά εξοπλισμένο, με εξαιρετικούς χώρους SUV που συνδυάζει τη χαρακτηριστική προσέγγιση των Γάλλων όσον αφορά το ρυθμίσιμο, άψογα κοντρολαρισμένο ‘’πάτημα’’ που μας αρέσει στο 4Drivers με μια απόλυτα λογική τιμή.
Η οποία είναι της τάξης των €22.340 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 110 ίππων (Euro6).
Αυτή, σε προσθιοκίνητο. Αρκεί για το 95% του target group.
Info: renault.gr / Photo: Renault
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.