Το πρώτο SUV από τη Seat. Ναι, η στρατηγική της VW, επιτέλους, υλοποιείται και στη Βαρκελώνη. Και για συγκεκριμένους λόγους ως προς την ελληνική αγορά, φαίνεται να είναι πιο ενδιαφέρουσα κι απ΄ την αντίστοιχη του ”ομόσταυλου” Tiguan.
Τι λέει το 4Drivers: με κινητήρα μόλις ενός λίτρου, 115 PS, μπροστινή κίνηση και μια τιμή που δημιουργεί ”κατάσταση”, το Ateca αξίζει κάθε ευρώ. Ειδικά, αν συνεχίζει να σε ενδιαφέρει η οδήγηση παρά τον crossover χαρακτήρα του αμαξώματος
Oh yes: πλατφόρμα-κόσμημα (MQB), μασίφ συναρμολόγηση, αισθητική, ευρεία τεχνολογική δεξαμενή, οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
Sorry, no: αν κατεβάσεις παράθυρο και βυθίσεις το δεξί πεντάλ η τρικύλινδρη ακουστική σε ωθεί να το ξανακλείσεις
Απέναντι: Nissan Qashqai, Renault Kadjar, VW Tiguan
Bitch, better have my money: από €19.950
Ο δρόμος προς το Λιβάδι Παρνασσού ήταν η διαδρομή στην οποία οδηγήσαμε τα αυτοκίνητα στην πρώτη πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση. Άδεια εθνική, ψιλόβροχο και τρεις επιβάτες -εντάξει, η κ. Ισμήνη Φαμπιάτου (αγωνιζόμενη, δημοσιογράφος, μαμά) ανήκει στη light κατηγορία…
Στο ”ανέβασμα”, λοιπόν, οδηγήσαμε την έκδοση του ενός λίτρου όπου σε πρώτο χρόνο αναρωτιέσαι αν αρκούν τρεις κύλινδροι για να μετακινήσουν αξιοπρεπώς ένα SUV. Η απάντηση είναι κάτι παραπάνω από καταφατική αφού τα 0-100 σε 11.00”, τα 183 km/h τελικής και τα 200 Nm ροπής από τις 2.000 rpm δεν δυσκολεύονται επουδενί να μας μεταφέρουν προσπερνώντας με ευκολία τη μέτρια κίνηση μέχρι το σημείο συνάντησής μας. Η Ρίτα Χέϊγουορθ θα τραγουδούσε ”Put the blame on weight”. Ναι, με μόλις 1.280 kg η ελληνική πραγματικότητα μπορεί και με τρικύλινδρο.
Καθώς κινούμαστε έχουμε την ευκαιρία να δούμε από διάφορες οπτικές γωνίες τα Ateca του κονβόϊ. Πραγματικά εντυπωσιακό χωρίς αισθητικό overkill, θυμίζει κάτι από BMW X3 από πίσω, προσωπικά το βρίσκω πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά από Tiguan από μπροστά, ενώ δείχνει ελαφρά πιο αθλητικό παρά την κοινή πλατφόρμα εντός group.
Και μπορεί το savoir fair της επικοινωνιακής στρατηγικής να μην συμπεριέλαβε το Tiguan εντός του άμεσου ανταγωνισμού στη σχετική κάρτα του video wall αλλά, μετά από σχετική μας ερώτηση προς τον ευγενέστατο κ. Χάρη Δάνδουρα, Εμπορικό Διευθυντή της Seat, το μήνυμα ελήφθη προφορικώς. Ναι, είναι ”απέναντι”. Και με ένα όφελος από €2.000-€7.000 υπέρ του Ateca. Συν το ότι το Tiguan δεν ”βγαίνει” με το μοτέρ του ενός λίτρου αλλά από 1.4 lt.
Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες κινητήρες για το Ateca, πέραν του προαναφερόμενου, είναι, προφανώς, ο 1.4 TSI ACT με τους 150 ίππους, είτε με χειροκίνητο είτε με DSG, προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο με Haldex 5ης γενιάς. Επίσης, σε diesel, ο 1.6 με τους 115 ίππους και δύο δίλιτρες τετρακίνητες επιλογές με 150 και 190 ίππους, αντίστοιχα.
Με άλλα λόγια. Αν το διακύβευμα είναι το να αντλήσεις όλα τα καλά της MQB πλατφόρμας (την εκτιμήσαμε δεόντως απ΄ την παρουσίαση του Passat κάποτε στην Αιδηψό υπό κατακλυσμιαίες συνθήκες και συνεχίζουμε) σε μια πιο αθλητική απόπειρα, σε πιο προσιτή τιμή, το Ateca έχει όλα τα εχέγγυα να ελκύσει ένα, μέχρι στιγμής, νέο για αυτήν κοινό.
Και δεν ξέρω πόσο ελκυστικό είναι να ορίζεται το κοινό του στον μέσο όρο των 55 ετών, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, αλλά για κάποιον παρατηρητικό είναι εμφανές πώς έχουν υπάρξει κάποιες μικρές διαφορές σε επίπεδο ρύθμισης ανάρτησης ώστε το ισπανικό crossover να έχει μια πιο ανάλαφρη και συμμετοχική αίσθηση που αρέσει συνήθως σε πιο νεανικό κοινό. Το τελευταίο είναι μέρος των νουκλεοτιδίων της μπράντας και επιμένω πως κακώς έτυχε μάλλον ”ρατσιστικής” μεταχείρισης από τη ”μαμά” εταιρεία για αρκετά χρόνια, όπως έχουμε ξαναγράψει πρόσφατα.
Εδώ, ωστόσο, φαίνεται να γίνεται μια ενδιαφέρουσα διεύρυνση της ισπανικής ατζέντας τόσο ως πιο σπορτίβ πρόταση στην κατηγορία (κατά την ταπεινή μου άποψη, σαφώς πιο ενδιαφέρον σε ασφάλτινο επίπεδο σε σχέση με τον αυτοκράτορα πωλήσεων που ακούει στο όνομα Qashqai) όσο και ως ένα Seat όπου στο εσωτερικό του έχεις αυτήν την premium αίσθηση που επιβάλλουν οι καιροί, η γκατζετολογία και η iPhone κουλτούρα. Παρεμπιπτόντως, το τελευταίο φορτίζεται εντός του Ateca χωρίς κανένα καλώδιο. Το ακουμπάς στην υποδοχή της κονσόλας και τελειώνεις.
Εννοείται έχει και όλο τον πακτωλό των συστημάτων υποβοήθησης ενώ όταν απενεργοποιήσαμε μερικώς το σύστημα ευστάθειας η ουρά δεν αρνήθηκε να συμμετέχει σε κάθε μεταφορά βάρους χωρίς ενοχλητικές υπερπαρεμβάσεις.
Στο γυρισμό είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 150 ίππους και τα 340 Nm (0-100 σε 9”, τελική 190 km/h, 1548 kg). Η αίσθηση είναι σαφώς πιο βαριά παρά την επιπλέον δύναμη ενώ παρά την εμφύτευση του δεξιού ποδιού πέρα κι απ΄ το πέλος της μοκέτας και τα σταθερά 200 km/h, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8.9 lt/100 km.
Σε κάθε περίπτωση, μας έκανε ιδιαίτερα καλή εντύπωση η ασυνήθιστα χαμηλή θέση οδήγησης, ο κρουστός επιλογέας έξι σχέσεων και αυτό το αίσθημα ασφάλειας ανεξαρτήτως ταλέντου που συνοδεύει το σασί.
Περισσότερα και αναλυτικότερα σε μελλοντική δοκιμή με περισσότερο χρόνο και χιλιόμετρα.
Info: Seat / Photo: Seat
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.