Driven: Seat Ibiza 1.0 TSI 110 PS

Post date:

Author:

Category:

Seat Ibiza δοκιμή

 

 

Πώς λένε το ”light is right” στα ισπανικά; Ένας καταπληκτικός τρικύλινδρος, μόλις 1.043 kg και μια τιμή ολίγων λιπαρών σε κάνουν να εκτιμάς αυτό το supermini. Έστω κι αν το νέο μόλις Ibiza μόλις βγήκε. Και, βεβαίως, παρά το ρατσισμό εντός του group.

 

 

Τι λέει το 4Drivers: ένα απ’ τα πιο γρήγορα, ζωντανά, ολοκληρωμένα και προσιτά supermini. Best buy. Αν δεν είχε βγει ήδη ο αντικαταστάτης.

Oh yes: απόδοση κινητήρα (0-100 σε 9,2”, τελική 197 km/h, 99 g/km), οδική συμπεριφορά, συναρμογή υλικών, τιμή

Sorry, no: σχετικά μονοδιάστατο εσωτερικό, περιορισμένη άνεση για όσους είναι αδιάφορος ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας, πιο ελαφρύ τιμόνι απ’ όσο χρειάζεται ένα αυτοκίνητο πόλης

Απέναντι: όλη η χλαπαταγή των supermini

Bitch, better have my money: από €12.650

Την άποψή μας για τη Seat την έχουμε ξαναγράψει. Μπορείτε να την πετάξετε στα σκουπίδια. Ή μπορεί, οι παλαιότεροι, να θυμάστε την εξαγγελία, κάποτε της VW, ότι η Seat θα γινόταν το ”μεσογειακό” αντίστοιχο της Alfa. Η Romeo εντός VAG.

 

Ήταν μια έξυπνη ιδέα των Γερμανών που έπεσε στο τεράστιο τραπέζι, των υψηλών ορόφων τoυ Volfsburg. Τα λευκά κολλάρα πετάχτηκαν από ενθουσιασμό. Καλή ιδέα! Ειδικά τότε που η Alfa πελαγοδρομούσε μην έχοντας αποφασίσει πόσο ιταλογερμανική ήθελε να ‘ναι. Ναι, αυτό.

 

Για λόγους που δεν είναι του παρόντος αλλά και για να μην αποκοιμηθείτε στην οθόνη, η ιδέα έμεινε έξυπνη σαν μια πατέντα που ξεχάστηκε στο συρτάρι. Όχι επειδή η VW δεν μπορούσε να στήσει τη Seat ως το πιο επιθετικό μέρος της προσιτής τριπλέτας εντός της οικογένειας (Skoda, Seat, VW). Αλλά επειδή δεν ήθελε. Για την ακρίβεια, δεν βόλευε κάποιους εντός του group. Crystal clear.

 

Και ενώ η Skoda πήρε ξεκάθαρα τον τίτλο του value for money brand του ομίλου, ενώ η VW είναι ηγεμονικά αυτό που όλοι ξέρουμε και καταλαβαίνουμε, έμεινε η Seat για χρόνια χωρίς ένα ξεκάθαρο positioning εντός του group: αργούσαν συστηματικά να μπουν οι πιο προηγμένοι κινητήρες του ομίλου, το Leon δεν είχε τρίθυρη εκδοχή τα χρόνια που αυτή μεσουρανούσε στα hatchback, άσε που επικοινωνιακά οι Ισπανοί μεταχειρίστηκαν ως ανήκοντες στα P.I.G.S

 

Το Ibiza παραμένει, κατά την ταπεινή μας γνώμη, ακόμα κρυμμένο στο συλλογικό αγοραστικό υποσυνείδητο κάτω απ΄το πέπλο αυτής της, σχεδόν ρατσιστικής, πολιτικής.  Αλλά παίρνει την εκδίκησή του στο δρόμο καθώς λάμπει μόλις αρχίσεις να κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα.

 

Ο κινητήρας, ένα τρικύλινδρο βενζινοκίνητο διαμάντι 110 ίππων, ζωντανεύει σε κάθε πάτημα του κατά τ΄άλλα προοδευτικού πεντάλ και του χαρίζει έναν απρόσμενο ρυθμό. Εκμεταλλεύεσαι τα κενά των λεωφόρων, επιταχύνεις πιο σβέλτα απ΄τη συντριπτική πλειοψηφία της κατηγορίας και αν είσαι σε κέφια στρίβεις. Σύμφωνοι, με τις σχετικές ελαφριές κλίσεις που προειδοποιούν αλλά με μια ευχάριστη ενάργεια.

 

Η τροχιά παραμένει ακριβής ακόμα και σε τριψήφια νούμερα ενώ υπάρχει μια συνδεσιμότητα με το ανάγλυφο του δρόμου που πολύ εκτιμούμε. Ο αντίλογος αφορά όσους προτιμούν μια πιο ριλαξαρισμένη κύλιση. Θέμα προτίμησης. Είμαστε με τους πρώτους. 

 

Το εξάρι κιβώτιο με το σβέλτο, σχετικά παλαιάς κοπής σε αίσθηση επιλογέα, αξιοποιεί άψογα τις σωστά επιλεγμένες σχέσεις και η ροπή των των 20.2 kgm βοηθάει να είσαι γρήγορος στην πράξη. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και με διάμετρο στροφής τα καλοδεχούμενα 10.00 m. Σαφώς περισσότερο ελαφρύ απ’ όσο ιδανικά θα θέλαμε αλλά είναι μέρος της γενικότερης τάσης στο group. Θυμηθήκαμε πόσο επίσης ελαφρύ ήταν του Audi A4, το οποίο είναι μιας άλλης, κατά πολύ ακριβότερης κατηγορίας όχημα. Και συγχωρέσαμε αυτό του Ibiza αμέσως.

 

Καλά ζυγισμένο ABS και ένα ESP που λόγω και του χαμηλού βάρους δεν νιώθεις να πνίγει την αδράνεια του αυτοκινήτου όταν επεμβαίνει συνθέτουν ένα πολύ θετικό πακέτο. Ακόμα και σε στροφιλίκι. Το thumbs up του άψογου μηχανόβιου με τη superbike κάπου προς Σούνιο ήταν η επιβεβαίωση της έκπληξης προς το μικρό, μόνο στο μάτι, Ibiza.

 

Εντός της καμπίνας αισθάνεσαι πως είσαι ένα κλικ πιο κάτω από ό,τι υπάρχει σε ομόσταυλα προϊόντα του group και θα θέλαμε περισσότερες επιφάνειες με μαλακά υλικά καθώς τα τελευταία ενισχύουν την ”touch/feel” αίσθηση. Όμως η ποιότητα, η συναρμογή και η πλήρης απουσία τριγμών είναι σε εξαιρετικό επίπεδο. Είναι, δηλαδή, στις λεπτομέρειες όπου η διαστρωμάτωση εντός της ”μαμάς” VW ακολουθεί την πεπατημένη.

 

Ευχάριστη έκπληξη και η κατανάλωση που με μεικτό ρυθμό περιλαμβανομένης γρήγορης οδήγησης κρατήθηκε στα 6.8 lt/100 km. Το τελικό χτύπημα για την υπερθεμάτιση είναι τα χρήματα που κοστίζει στην έκδοση Sportcoupe: από €12.650.

 

Ναι, παραμένει (και) τρίθυρο, παρότι η τάση δείχνει δυο πόρτες ακόμα, είναι ανέλπιστα γρήγορο και συνολικά πολύ ενδιαφέρον.

 

Μεσογειακόν. Έστω και αν χάθηκε χρόνος.

 

ΥΓ Προ ολίγων εβδομάδων παρουσιάστηκε στην Ισπανία το νέο  Ibiza.

 

Σαφώς πιο όμορφο με περισσότερες καμπύλες, νέα πλατφόρμα (MQB AO), αύξηση ακαμψίας κατά 30%, νέος τετρακύλινδρος 1.5 λίτρων, μεγαλύτεροι χώροι, σχεδιαστικό copy από το Leon, ελπίδες για μεγαλύτερη ισορροπία εντός του group. 

 

Seat Ibiza 2017

 

Info: seat.gr / Photo: Seat /4Drivers

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει