Driven: Suzuki Baleno. 5θυρο, με νέα πλατφόρμα και από €11.340

Post date:

Author:

Category:

 

Η Suzuki βλέπει πού είναι το ζεστό ψωμί των πωλήσεων τα επόμενα χρόνια και επενδύει την είσοδό της με μια all-new πρόταση στην κατηγορία των supermini.  Ή αλλιώς, B. Όπως και το γράμμα απ’ το οποίο αρχίζει.

- Διαφήμιση-

 

 

 

Τι λέει το 4Drivers: Παραδοσιακές αρετές της μπράντας (βλ. αξιοπιστία, φιλικότητα στο χρήστη) σε πακέτο supermini. Δεν έχει το ”λούστρο” κάποιων ευρωπαϊκών προτάσεων αλλά πιθανότατα αυτό δεν ενδιαφέρει και τόσο το πιστό κοινό της Suzuki που αθόρυβα, σαν κρυφό αουτσάϊντερ, έχει την 6η θέση στο ελληνικό μερίδιο αγοράς με ποσοστό 5,3%. Μπροστά, δηλαδή, από Citroën, Fiat και άλλες πιο ”αβανταδόρικες” παρουσίες. 

 

Yes, sir: νέο σασί που δίνει ”χώρο”, τόσο κυριολεκτικά όσο και ευρύτερα, για ένα παγκοσμιοποιημένο προϊόν με αυξημένη ακαμψία και εσωτερικούς χώρους. Zωντανός 1000άρης turbo με ένα touch υβριδικής λειτουργίας, ποιοτική κύλιση, εξοπλισμός.

 

Sorry: κλίσεις υπό σχετική πίεση, no fun, δυσπεψία σχεδίασης ”πίσω”.

 

Bitch, better have my money: από €11.340* 

 

Τι λέει η Suzuki: ο 1.0 BoosterJet είναι ένας καινούριος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού που αποδίδει υψηλές τιμές ροπής.

 

Αυτό του δίνει πολύ καλή οικονομία καυσίμου και παράλληλα φροντίζει για την οδηγική ευχαρίστηση. Ο κινητήρας BoosterJet πετυχαίνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 της τάξης των 103g/km, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετική απόδοση στο δρόμο.

 

Μετά το Vitara S, το νέο Baleno είναι το δεύτερο μοντέλο που λανσάρεται χρησιμοποιώντας την τεχνολογία κινητήρων BOOSTERJET.

 

Στην περίπτωση του Baleno πρόκειται για έναν 1.0 λίτρου άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα (DITC) απόδοσης 112 ίππων.

 

Αυτός ο νέος κινητήρας έχει συμπαγείς διαστάσεις και προσφέρει 170 Nm ροπής μόλις από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm.

 

Το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS που δημιούργησε η Suzuki, χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. 

Το SHVS χρησιμοποιεί μια συμπαγή, ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το εμπρός κάθισμα, για την αποθήκευση ενέργειας. 

Βεβαίως, ο κινητήρας διαθέτει και εξελιγμένη λειτουργία start-stop (idle stop function). Το ISG χρησιμοποιεί ιμάντα για τη λειτουργία του, κάτι που επιτρέπει ομαλή και χωρίς θόρυβο επανεκκίνηση του κινητήρα.

 

Στην πράξη: παρότι η διαδρομή που το οδήγησα ήταν σχετικά περιορισμένη (ένα σβέλτο πήγαινε-έλα μεταξύ Island, της γνωστής Βαρκίζης, και Αναβύσσου), η ζωντάνια του νέου κινητήρα, ειδικά από τις χαμηλές στροφές σε κερδίζει.

 

Το Baleno έχει επενδύσει στην ηρεμία εντός καμπίνας, την πολύ καλή κύλιση παρά τους τροχούς των 16 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής και ακολουθεί ανάλαφρα κυματοδειδείς ανωμαλίες και τυπικές ελληνικές εργολαβίες.

 

Αυτό έχει ένα τίμημα. Όχι απαραίτητα πάντα αλλά εδώ ισχύει. Λέγεται fun to drive.

 

Το οποίο, επίσης, δεν είναι απαραίτητο να συνυπάρχει σε κάθε πρόταση της κατηγορίας για όσους επιμένουν να στρίβουν με σηκωμένο πίσω εσωτερικό τροχό ανεξαρτήτως του τι οδηγούν (ενίοτε και με μπροστινό…).

 

Αν το δει κανείς, λοιπόν, συνολικά το Baleno στοχεύει σ’ αυτό που προαναφέρθηκε σε μια απ’  τις λεζάντες του ”gallery”: σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά, εξαρχής με oriental βλέψεις όπου η Suzuki παίζει ως φουνταριστό σέντερ φορ, και με παραδοσιακά απροβλημάτιστη σχέση με το μηχάνημα.

 

Το πίσω μέρος του εγκεφάλου αυτομάτως συνηγορεί ότι τα καλής ποιότητας πλαστικά του εσωτερικού ή ότι η έγχρωμη οθόνη αφής (με όλες τις επίκαιρες συνδεσιμότητες) θα λειτουργεί μέχρι να το βαρεθείς και το πουλήσεις στον επόμενο.

 

Ο οποίος επόμενος θα τύχει ομοίως της ίδιας απρόσκοπτης σχέσης.

 

*Τip: η τιμή του τίτλου (€11.340) αφορά τον, επίσης νέο, βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet των 90 ίππων. 

Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.000άρης των 112 ίππων ξεκινά από τα €12.160. Προτιμήστε τον δεύτερο. Θα κάνει την απόσβεση μέσω της πλεονάζουσας τεχνολογίας και της εντονότερης eco συνείδησης.

 

 

Info/Photo: Suzuki

 

 

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει