DS 7 Crossback. Με το αυτοκίνητο του Emmanuel Macron στην παραλιακή

Post date:

Author:

Category:

DS 7-Crossback-4drivers.gr

Το DS, αν δεν το ξέρετε, είναι μάρκα. Μια νέα μάρκα-παρακλάδι της Citroën. Αλλά η Citr­öen δεν θέλει να τη συνδέσετε με τη Citröen. Mπερδευτήκατε; Θα τα ξακαθαρίσουμε όλα αν κάνετε τον κόπο και διαβάσετε το παρακάτω ταπεινό κείμενο για το DS 7 Crossback, το εντυπωσιακό SUV που έχει ο Πρόεδρος της Γαλλίας. Το οδηγούμε στην παραλιακή

 Τι ακριβώς είναι το DS 7 Crossback; Κατ’ αρχήν, η DS είναι το πολυτελές παρακλάδι της PSA, δηλαδή των Peugeot-Citröen. Είναι μια νέα, αυτόνομη μάρκα.

Αν περάσετε, ας πούμε, από τη Λ. Κηφισίας ανεβαίνοντας δεξιά στο ύψος της Φιλοθέης, εκεί στην υπερμαγαζάρα που μέχρι χθες έγραφε Citröen, τώρα θα γράφει DS store. Σκέτο. Χωρίς Citröen.

Αν μπείτε μέσα θα δείτε μόνο μοντέλα DS. Ακόμα και το Διοικητικό Συμβούλιο της DS στη Γαλλία, είναι διαφορετικό από αυτό της Citröen. 

Όπως ρώτησα και στη συνέντευξη Τύπου, δεν ξέρω πόσοι εκεί έξω γνωρίζουν πως το »DS» είναι μάρκα. Πιστεύω λίγοι. Έως πολύ λίγοι. Μιλάω για τον πολύ κόσμο, όχι για αυτούς που ξημεροβραδιάζονται διαβάζοντας δοκιμές αυτοκινήτων. Το project θέλει χρόνο. Αλλά στα κεντρικά σκοπεύουν να ρίξουν χρήμα και επικοινωνία.

Πώς, για παράδειγμα, κατά βάθος η Lexus είναι Toyota; Στο πιο γαλαζοαίματο. Ή όπως η σχέση Infinity με Nissan. Νομίζω επιτυχία για τη DS θα είναι να μη τη συνδέει άμεσα ο κόσμος με τη Citröen.

Όπως, αντίστοιχα, θα χαίρεται η Lexus αν ο περισσότερος κόσμος δεν κάνει «γέφυρα» με το DNA της Toyota. Όχι πως η Toyota δεν είναι μια σούπερ έξυπνη εταιρεία με πολύ καλά προϊόντα Αλλά, όπως και να το κάνουμε, χρειάζεται ένα άλλοθι όταν χρεώνεις περισσότερο στο ταμείο.

Το DS 7 Crossback, μιλώντας για βενζινοκινητήρες, ξεκινά από τα €27.999 στη βασική έκδοση Chic (με τον 1.2 των  130 ίππων και χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο), περνά από τα €31.480 για την ενδιάμεση έκδοση Be Chic (με τον 1.6 των 180 ίππων) και καταλήγει στα €44.700 για την πιο δυνατή 1.6 έκδοση με τους 225 ίππους και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο

Προφανώς, είναι τιμές που μπαίνουν στα «χωράφια» του γερμανικού και σουηδικού ανταγωνισμού. Εκεί, δηλαδή, που δεν μπορεί να πουλήσει η Citroën. Σωστά;

Το DS 7 Crossback, όπως λένε οι άνθρωποι της εταιρείας, έχει τις ρίζες του στην εκθαμβωτική, τρελά τεχνολογικά «μπροστά» Citröen DS, που σήκωσε τον κόσμο στις μύτες, το μακρινό 1955.

Citröen DS-4drivers.gr

Η Citröen DS λεγόταν και »déesse», δηλαδή «θεά». Το αμάξι (sic) ήταν, όντως θεϊκό. Κάτι σαν ιπτάμενος δίσκος που προσγειώθηκε επί γης. Τώρα, πώς στην Ελλάδα τη «θεά» τη λέγαμε και «βάτραχο» είναι μια άλλη ιστορία

Η DS ταξίδευε ακόμα και με τρεις τροχούς, είχε υδροπνευματική ανεξάρτητη ανάρτηση, δισκόφρενα, οροφή από fiberglass για χαμηλότερο κέντρο βάρους, κατευθυνόμενους προβολείς, μινιμαλιστική σχεδίαση, ένα «μαγικό χαλί» που έστριβε και ταυτόχρονα σε ταξίδευε ατσαλάκωτο.

Τελείως «αλλού». Cult σταυροδρόμι της αυτοκίνησης. Δεν ξέρω βέβαια πώς εδώ, στην Ελλάδα, η DS από θεά έγινε γνωστή και ως «βάτραχος». Αλλά, ναι, Ελλάδα…

Τεσπά -που θα ‘λεγαν και εις Παρισίους-, έχω την αίσθηση επίσης πως η θρυλική DS ήταν και η επιβεβαίωση της Γαλλίας ότι μπορούσε, με εφευρετικότητα και χάρη, να αφήσει για πάντα πίσω τις πληγές του Παγκόσμιου Πολέμου και να κάνει περήφανο και τον τελευταίο Γάλλο χωρικό.

Κάποιες δεκαετίες αργότερα, στο ηλιόλουστο Island τη μέρα της παρουσίασης, έγινε πολλή κουβέντα για τη σύνδεση του DS 7 Crossback με τη θεά των ’50s. Δεν ξέρω πόσοι αγοραστές το καταλαβαίνουν αυτό. Εννοώ πόσοι γνωρίζουν ή θυμούνται τι «ποσότητα» ήταν η DS.

Επίσης, ένα ούλτρα εντυπωσιακό SUV όπως το DS 7 Crossback που βασίζεται σε ένα ήδη υπάρχον υλικό, όπως το Peugeot 3008 (στο οποίο βασίζεται ως πλατφόρμα εργασίας), όταν συγκριθεί με ένα αυτοκίνητο που χρειάστηκαν κάποτε 18 χρόνια μελέτης για να παραχθεί, θα αδικηθεί.

Η DS του ’55,  λίγο πριν εκπνεύσει ο προηγούμενος αιώνας, πήρε τον τίτλο του 3ου πιο σημαντικού αυτοκινήτου στην ιστορία – μετά το Ford Model Τ του 1908 και του κλασικού Mini του ’59. Η DS είναι μια τεράστια κληρονομιά. Όχι μόνο για τη Citröen αλλά για οποιονδήποτε κατασκευαστή.

Αυτές είναι δύσκολες συγκρίσεις. Άσε που δεν είμαι βέβαιος πόσοι από τους σημερινούς κυρίους και σημερινές κυρίες, που είναι εν δυνάμει αγοραστές του DS 7 Crossback, ξέρουν καν ποια ήταν η DS. Η «θεά». Κρίμα για αυτούς

DS 7-Crossback

DS 7-CrossbackΜ’ αυτά και μ’ αυτά, πρόλαβα και πήρα τα κλειδιά ενός γκρι (ίσως να ‘ταν το »Gris Platinium») που μου φάνηκε πως είχε το κάτι ακόμα παραπάνω από το ήδη εντυπωσιακό αμάξωμα. Κάτω από το κομψό περιτύλιγμα η πλατφόρμα ΕMP2 του group της PSA

Γιατί το DS 7 Crossback το κοιτάς. Ναι, γυρνάς και το ξανακοιτάς. Κάπως έχουν καταφέρει, με ένα σωρό προσεγμένες λεπτομέρειες μέσα-έξω, να μη σου θυμίζει το κοινό υπόβαθρο της PSA. Δείχνει ξεχωριστό, ακριβό, haute couture.

Στο γκρι, loip;on, μόλις είχε κάνει zoom-in το γερακίσιο μάτι μου καθώς, αντίθετα με τα υπόλοιπα DS 7 που ήταν παραταγμένα στο πάρκινγκ του Island, το σήμα στο καπό είχε σε μικρογραφία τα χρώματα της γαλλικής σημαίας.

Ρωτώντας πας στην πόλη και άμεσα ενημερώθηκα πως ήταν η δυνατή έκδοση, αυτή με τους 225 ίππους. Από μόλις 1.6 λίτρα. Σίγουρα θα ήταν μακράν ταχύτερο από τη déesse που με το ζόρι είχε κάποτε το 1/3 της ιπποδύναμης του DS 7 Crossback.

Ο καλός συνάδελφος κ. Β. Χαρίτος (εξ Andro.gr), αγγλοσαξωνικώς ευγενής, μου παραχώρησε τη θέση στην οποία αποβλέπει ένας petrolhead. Αυτήν του οδηγού.

Μπήκα εύκολα, με τη μία, όπως επιβάλλει ένα SUV που υπηρετεί, μεταξύ άλλων, την ευκολία πρόσβασης. Κάθισα μάλλον ψηλά. Κατέβασα όσο πιο χαμηλά γίνεται τη θέση οδήγησης. Συνέχισα να κάθομαι μάλλον ψηλά. Αλλά έτσι είναι τα περισσότερα SUV. Γνωστό. Πρέπει οι κυρίες και κύριοι να βλέπουν καλά. Εποπτικά. Το χαμηλό κέντρο βάρους δεν είναι ζητούμενο σε ένα SUV.

Μετά, άρχισα να ψάχνω για το κουμπί εκκίνησης. Είναι ντροπιαστικό να ‘σαι σε μια παρουσίαση και να μη βρίσκεις το κλειδί ή το μπουτόν για να φύγεις. Ως δημοσιογράφος εννοώ. Αλλά είχε περάσει κανα δίλεπτο εις μάτην.

Τελικά, έκανα τον  εγωισμό μου λιάδα και ρώτησα το ακατανόμαστο. «Με συγχωρείτε, από πού παίρνει μπροστά;»

Ο άνθρωπος ο σωστός μού έδειξε ένα διακριτικό stop/start κάτω από το ρολόι, ανάμεσα στους κεντρικούς αεραγωγούς. Το ρολόι, ένας χρονογράφος της B.R.M. (που από το 2016 ανακοίνωσε τη συνεργασία με τη DS), άνετα θα το φορούσε ως κόσμημα στον καρπό φουνταριστό σέντερ φορ της Σαιντ-Ετιέν. Ή η σύζυγος

Ο κινητήρας, ένα κόσμημα του downsizing της εποχής που ζούμε, με 300 Nm στις 1.900 rpm, επιτάχυνση 0-100 σε 8.2» και τελική 232 km/h, ήρθε στη ζωή. Ελάχιστος θόρυβος. Το DS 7 Crossback ξέρει να κρύβει τη μηχανολογική όχληση. Επιδιώκει το κινητό cocooning.

Το εσωτερικό του DS 7 Crossback είναι το πιο ιδιαίτερο, classy και ξεχωριστό στην κατηγορία. Ξεκάθαρα, το πιο δυνατό σημείο του αυτοκινήτου.

Οι μισοί που θα το αγοράσουν βάζω στοίχημα πως θα το αποφασίσουν όταν αναπαύσουν τα μαλακά τους μόρια στα πανέμορφα καθίσματα που θυμίζουν κάτι… από ιταλική σχολή τύπου Maserati; Ίσως. Όπως και ο χρονογράφος που λέγαμε. Κι αυτός θυμίζει κάτι από «Μαζέρι».

Η κεντρική κονσόλα, απ’ την άλλη, θυμίζει κάτι από το lay-out της Porsche. Οι διακόπτες θυμίζουν κοσμήματα. Στις πόρτες δεν υπάρχουν μπουτόν. Μόνο στρώσεις από ακριβή αλκαντάρα δεμένες με προσεγμένες ραφές. Κρυστάλλινες λεπτομέρειες. Δεν τα βλέπεις συχνά αυτά στην κατηγορία.

Διαβάζω επίσης πως το 10% των εξαρτημάτων στο εσωτερικό, για παράδειγμα, είναι βιδωτά και όχι κουμπωτά. Για περισσότερη στιβαρότητα. 

Προσπάθησα να το οδηγήσω γρήγορα στην πρώτη γνωριμία. Η πρώτη διαπίστωση είναι πως είναι άνετο, ξεκούραστο και, ειδικά με τον κινητήρα των 225 ίππων, άκοπα ταχύ.

Σημαντικό ρόλο παίζει και το 55άρι προφίλ που παρά τους τροχούς 18 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής (βγαίνει και με 20άρες αλλά είναι είναι περιττές σε ελληνικό οδόστρωμα), η κύλιση στρογγυλεύει τις κακοτεχνίες.

Ο κύκλος στροφής είναι ιδιαίτερα μικρός, στα 10.6 μέτρα, και το σύστημα διεύθυνσης άμεσο και ακριβές, δεδομένης της κατηγορίας.

Το βάρος έχει διατηρηθεί οριακά κάτω από τα 1.400 kg, στα 1.390 kg. Με ένα μοτέρ 225 ίππων κάτω από το καπό του DS 7 Crossback νιώθεις πως μπορείς να πιέσεις. Το κάνω.

Αν, λοιπόν, το «τοποθετήσεις» στη στροφή, έχοντας υπόψιν το μεγάλο «μάγουλο» των τροχών και συνεπακόλουθα της σχετικά μικρής υστέρισης στην τροχιά του αρχικού turn-in, θα δεις υψηλές ταχύτητες και ουσιαστική σταθερότητα. Δείχνει δε ικανό να ταξιδεύει ξεκούραστα και με έναν αρχοντικό «αέρα».

Βέβαια, ένα DS 7 Crossback, όπως και τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων αυτών, δεν τα επιλέγεις με πρώτο μέλημα την επιθετική οδήγηση. Το ζητούμενο στη ναυαρχίδα των SUV της DS είναι η άνεση, το εκλεπτυσμένο στυλ, οι βραβευμένοι κινητήρες, η οικονομία καυσίμου και οι συνδεσιμότητες – τις οποίες το DS 7 Crossback έχει εν αφθονία.

DS 7 Crossback

DS 7 Crossback

DS 7 Crossback 

DS 7 Crossback

Για τελευταίο (που δεν είναι καθόλου ήσσονος σημασίας αλλά major ζητούμενο για τους κατασκευαστές), ευπειθώς μεταφέρω πως «οι κινητήρες του νέου DS 7 Crossback καλύπτουν τα κριτήρια της Ευρωπαϊκής Οδηγίας που έχουν ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018, ενώ είναι έτοιμοι να προσαρμοστούν και σε ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές που θα προκύψουν στο μέλλον».

Μερικές από τις σπουδαίες τεχνολογίες που φέρει το αυτοκίνητο (αναλόγως έκδοσης), είναι οι ακόλουθες: DS ACTIVE LED VISION, DS PARK PILOT, Εύκολο Parking, και DS SAFETY αποτελείται από 6 σημαντικές λειτουργίες που κάνουν το δρόμο ασφαλέστερο (DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING).

Οι πρώτες παραγγελίες για το αυτοκίνητο ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2018, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα είναι στα τέλη του ίδιου μήνα.

Kοντολογίς (τι κοντολογίς, περάσαμε τις 1.600 λέξεις…), το DS 7 Crossback είναι, ουσιαστικά, το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε ειδικά για τη DS. Και το πρώτο της SUV.

Το DS 7 Crossback ευαγγελίζεται την άνεση, την τεχνολογία και το γαλλικό πνεύμα. Είναι υπέροχο να ζεις στην καμπίνα του, έχει χώρους, διαφορετικότητα και μια φινέτσα που ξεφεύγει από τα αυστηρά γερμανικά πρότυπα. Αυτό που μένει είνα χρόνος, χρήμα και συνέπεια στο προϊόν.

Α, και να μην καταργούνται μοντέλα, έτσι στο «φτερό» – όπως μιας οικογενειακής φίλης που μέσα σε ένα χρόνο είδε το αγαπημένο της DS3 να γίνεται παρελθόν (σνιφ) αφού δεν προβλέπεται αντικατάστασή του. Ενώ το DS3 Crossback είναι ήδη ελληνική αγορά. 

Άλλωστε, όπως διαβάζω στην έγκυρη Automotive News, μέσα στα επόμενα 6 χρόνια η DS θα παρουσιάσει 6 νέα μοντέλα. Δεν είναι πολλά, ένα κάθε χρόνο, αλλά αυτό δείχνει και μια πρόθεση να χτίσουν προοδευτικά το brand. Καλό αυτό.

Ναι, εντάξει, το  «κλείνω». Μη βαράτε. Το group της PSA το πιστεύει το project. Όπως και την πρόβλεψη πως μέχρι το 2020 η κατηγορία των premium SUV θα αυξηθεί κατά 40%, δημιουργώντας χώρο για μια νέα αψίδα θριάμβου. Υπάρχει και ένας Macron σε ρόλο πρεσβευτή, βλέπεις.

Στο επανιδείν, λοιπόν. Ελπίζοντας να οδηγήσουμε το DS 7 Crossback σε μια εκτενέστερη δοκιμή. 

Υ.Γ. Ευχαριστούμε τα στελέχη της DS για την πρόσκληση στη δημοσιογραφική παρουσίαση.

Info: dsautomobiles.gr / Photo: DS / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου