Μπορεί ένα σχετικά προσιτό ηλεκτρικό, όπως το MG4 με τη μικρή μπαταρία των 51 kWh και μόνο ως πισωκίνητο, να έχει διασκεδαστικά στοιχεία οδήγησης; Εάν το έχεις ρυθμίσει στις πιο επιθετικές χαρτογραφίσεις στις επιλογές για ανάκτηση ενέργειας, ναι

Δεν είναι το τετρακίνητο «τέρας» MG4 Power των 435 ίπππων, που ίσως να αποτελεί και υπερβολή επιδόσεων. Είναι το «μικρό» των €32.250 (χωρίς την επιδότηση), με τη μικρή χωρητικότητα μπαταρίας. Και έχει πλάκα. Εκτός αν είσαι αδαής. Αλλά και πάλι το ζήτημα λύνεται
Τι λέει το 4D | Σύγχρονο value for money (με την επιδότηση) ηλεκτρικό. Ολοκληρωμένο, με σχεδιαστικό ενδιαφέρον και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά |
Μας αρέσει | Ρεαλιστική αυτονομία, χώροι, ικανοποιητική κύλιση, παραμετροποίηση ανάκτησης ενέργειας, κατευθυντικότητα, σχετικά χαμηλό βάρος, μπαταρία LFP, τιμή με επιδότηση |
Όχι και τόσο | Επιμέρους πλαστικά χειριστήρια, ανταπόκριση οθόνης, αεροδυναμικός θόρυβος μεταξύ παρμπρίζ και υαλοκαθαριστήρα |
Τιμή | €32.250 ( €23.250 με την επιδότηση) |


Kατευθείαν στο θέμα. Το νέο MG4 έχει τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας: Χαμηλό, Τυπικό, Υψηλό και Προσαρμοζόμενο. Τα επιλέγεις από από την κεντρική οθόνη των 10,25” που «τρέχει» το λογισμικό σύστημα iSMART
Τα πατήματα στα σχετικά πλήκτρα δεν έχουν πάντα γρήγορη απόκριση και μερικές φορές χρειάζεται να τα ξαναπατήσεις.
Πάντως το σύστημα, όπως σημειώνεται και στη σχετική αναλυτική δοκιμή, ενημερώνεται ασύρματα, οπότε σίγουρα θα βελτιώνεται με τη πάροδο του χρόνου ενώ διαθέτει εύκολη και βατή πλοήγηση.
Οι παραπάνω επιλογές όσον αφορά την ανάκτηση ενέργειας είναι διακριτές. Η δοκιμή ξεκίνησε με το «Χαμηλό» και κατέληξε στο «Υψηλό». Και έμεινε εκεί. Είχε πιο fun, όπως θα εξηγηθεί παρακάτω
Στις σχετικές επιλογές της οθόνης υπάρχει επίσης η δυνατότητα να ενεργοποιήσεις την «Οδήγηση με το ένα πεντάλ», το διεθνώς γνωστό ως One Pedal Drive.
Μπορείς να το έχεις και απενεργοποιημένο, αναλόγως προτιμήσεων.

Πώς είναι στην πράξη;
Εάν έχεις συνδυαστικά τόσο τον υψηλό βαθμό ανάκτησης (για να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερη «επιστροφή» ενέργειας στην μπαταρία) όσο και την «Οδήγηση με το ένα πεντάλ», στην ελληνική άσφαλτο εύκολα αισθάνεσαι την ελαφρά μετατόπιση της ουράς.
Για παράδειγμα, αφήνεις το γκάζι λίγο πιο απότομα, σα να κάνεις lift-off, και εισπράττεις άμεσα αρχική υπερστροφική τάση που στη συνέχεια ελέγχεται από το σύστημα ευστάθειας.
Το MG4 ως πισωκίνητο και με έντονα χαρακτηριστικά στην ανάκτηση ενέργειας, τείνει να μεταφέρει έντονα τη διαφορά της μείωσης ροπής στον πίσω άξονα.
Εύκολα μπορείς να «τοποθετήσεις» το MG4 και μετά να επέμβεις στο γκάζι, τόσο-όσο χρειάζεται, στα όρια της «σκανδάλης» του ESP, για να κινηθείς ελαφρά υπερστροφικά ακόμα και με ταχύτητες στην περιοχή των 80 έως 100 χλμ/ώ. Έχει ενδιαφέρον
Διάλεξε τη ρύθμιση που σου ταιριάζει
Αυτό που χρειάζεται να εντοπίσει κάποιος με τις παραπάνω επιλεχθείσες ρυθμίσεις, ειδικά κάποιος άπειρος οδηγός, είναι όταν, για παράδειγμα, πλησιάζει σε βρεγμένο οδόστρωμα μία διασταύρωση και αφήσει απότομα το γκάζι.
Το παραπάνω σενάριο παρακάμπτεται πανεύκολα.
Ρυθμίζεις την ανάκτηση ενέργειας στην πιο ήπια χαρτογράφιση, βγάζεις «εκτός» το One Pedal Drive (που ενισχύει τα χαρακτηριστικά φρεναρίσματος) και το ωραιότατο, μοντέρνο, ευρύχωρο και εν δυνάμει διασκεδαστικό MG4 γίνεται ένα φιλικότατο και πανεύκολο ηλεκτρικό


Πλουραλισμός
Ο παραπάνω όρος εκφράζει ένα σημαντικό ζητούμενο στα σχετικά προσιτά ηλεκτρικά.
Οι διαφοροποιήσεις που έχεις στη διάθεσή σου μέσα στη λογισμική παλέτα του «μικρού» MG4 συνιστούν ένα ευχάριστο, εν δυνάμει fun to drive και πρακτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δη με ικανοποιητική αυτονομία. Από εμάς είναι ένα ξεκάθαρο «ναι». Έτσι ως έχει: μόνο πισωκίνητο, «μόνο» 170 ίπποι και με πιο ξεκάθαρο ρόλο από το θηριώδους ισχύος MG4 Power των 435 PS

Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 51 kWh (ωφέλιμες 50,8 kWh) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον πίσω άξονα |
Ισχύς | 170 PS |
Ροπή | 250 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,7'' |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Μέση κατανάλωση | 15,1 kWh |
Αυτονομία δοκιμής | 350 km |
Βάρος | 1.655 kg |
Τιμή | €32.250 (€23.250 με την επιδότηση) |
Info: mgmotor.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / autotypos.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.