Οδηγώντας το 8άρι, το νέο VW Golf, στους ελληνικούς δρόμους. Χωρίς προκαταλήψεις, κλισέ και άλλα τινά, εδώ βρίσκεται ξανά ένα καταδικασμένο best seller

Μετά από τέσσερις δεκαετίες, το Golf έχει γίνει το δεύτερο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στον πλανήτη. Λογικό. Εδώ δε, στην όγδοη γενιά του, μόλις κάνει ένα σημαντικό step up σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Τι λέει το 4D | Ολιστικά ποιοτικό, σταθερό και άνετο, με ένα ταμπλό που κάνει τον ανταγωνισμό να φαίνεται ξεπερασμένος |
Μας αρέσει | Hi-tech αίσθηση παντού, ευκολία χρήσης, επιδόσεις, το πιο προοδευτικό set-up στην κατηγορία, σχεδίαση καμπίνας, χαμηλό βάρος |
Όχι και τόσο | Τροχοί 18 ιντσών που κλέβουν ένα μέρος από την άψογη κύλιση, πίσω σχεδίαση που θα μπορούσε να είναι περισσότερο τολμηρή |
Επίμαχο | Από €25,050 (€23,850 το χειροκίνητο). Από €28,100 η έκδοση της δοκιμής |
Info | www.volkswagen.gr |
Η φιλοσοφία των Γερμανών στο νέο VW Golf βασίζεται στην εξέλιξη, όχι στην επανάσταση. Όχι ότι το πήγαν σαν Τσε Γκεβάρα στις προηγούμενες γενιές
Το Golf πούλαγε, πουλάει και, αν δεν συμβεί κάτι συγκλονιστικό, θα συνεχίσει να κάνει το ίδιο.
Οπότε σχεδιαστικά -εξωτερικά, έστω- δεν συμβαίνει κάτι εντυπωσιακά διαφορετικό. Αυτό που λένε «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις» το ξέρετε.
Διάολε, τόσο σωστό. Έστω κι αν δεν του φαίνεται
Παρόλα αυτά πιστεύω πως με δεδομένη τόση επιτυχία, τόσο χρήμα αλλά και μια παγκόσμια αγορά στην οποία το Golf πουλάει καλά, θα μπορούσαν, έστω σ’ αυτήν εδώ την όγδοη γενιά του, να έχουν πάρει ένα μικρό ρίσκο.
Γιατί αν εξαιρέσεις το «μπροστά», λίγοι καταλαβαίνουν στο δρόμο ότι βλέπουν το νέο VW Golf. Πολύ λίγοι.
Όμως, όμως, όμως: σ’ αυτή τη δουλειά, μετά από κανα δυο δεκαετίες, μπορείς να καταλάβεις σε λίγα χιλιόμετρα πόσο σωστό, μέτριο ή λάθος είναι ένα προϊόν.
Και οδηγώντας την έκδοση 1.5 eTSI με τους 150 ίππους, αφού έγραψα μερικές μόνο δεκάδες χιλιόμετρα μαζί του, αφού δεν βρήκα κάτι να με ενοχλήσει υποχονδριακά μέσα στην πιο μίνιμαλ, techno και εργονομική καμπίνα της κατηγορίας, ψιθύρισα: διάολε, το έχουν κάνει ακριβώς όπως θέλει ο μέσος οδηγός του 2020
Στο νέο Golf η βασική συνταγή έχει διατηρηθεί: ένα πρακτικό, άνετο, ξεκούραστο αυτοκίνητο με διαχρονικό appeal που κολακεύει μάζες και οδηγό.
Αν δε συμφωνήσουμε ότι τα αυτοκίνητα τα ζεις από μέσα, τότε πρέπει να ‘χεις σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα για να βρεις κάτι που να σου διαταράσσει το ζεν μέσα στο κόκπιτ.
Στη συνέχεια βγήκα παραέξω. Σε δρόμους που δεν οδηγούν στα μπάνια του λαού.
Λοιπόν, για μια ακόμα φορά οι αντιδράσεις του Golf, ακόμα και στο λεγόμενο «όριο», παραμένουν η επιτομή της προοδευτικότητας.
Το νέο VW Golf δεν είναι αιχμηρό αλλά φιλικό στον οδηγό. Οι τάσεις εμφανίζονται γραμμικά. Ναι, στον πραγματικό κόσμο αυτό βοηθά. Γιατί; Διότι αφήνει χρόνο να σκεφτείς.
Ναι, αλλά μήπως είναι βαρετό;
Γκουπ! Μόλις βρήκες στο γνωστό ύφαλο αντιλογίας. Το αέναο επιχείρημα των «απέναντι».
Λοιπόν, θέλετε να συμφωνήσουμε σε κάτι; Ας αφήσουμε για λίγο έξω τον αντι-Μερκελισμό, τις «λαδιέρες» και τους «κωλογερμανούς». Αυτούς που ευχαρίστως θα μας άρεσε να οδηγούμε BMW M3 αλλά όχι Golf. Αμφότερα προϊόντα απ’ την ίδια χώρα βγαίνουν






Το εσωτερικό του Golf κάνει τη δική του ψηφιακή επανάσταση και τη δημοκρατικοποιεί στις μάζες. Αν σας αρέσουν οι συνδεσιμότητες, το ψηφιακό σύμπαν τα σχετικά gadgets, εδώ θα βρείτε το «ναό» στα μικρομεσαία της κατηγορίας. Εμάς, πάντως, μας άρεσε το joystick για το 7άρι DSG κιβώτιο
Ας συμφωνήσουμε, λοιπόν, σε ό,τι μπορεί να ενδιαφέρει τον μέσο αγοραστή της κατηγορίας. Δηλαδή το 99% της αγοράς.
Το Golf μπορεί να μην είναι το πιο «σπορτίφ» αυτοκίνητο της κλάσης (με εισαγωγικά το «σπορτίφ») αλλά εμπνέει αυτό που περιμένει το 99% που λέγαμε: απίστευτη σιγουριά.
Μπορείς να πας «σφαίρα» παντού
Σε βρεγμένο, στεγνό, σε κακή ελληνική άσφαλτο. Αλλά και να βάλεις τα γυαλιά σε καθ’ ομολογία πιο σπορτίφ κατασκευές.
Ο λόγος; Η κινηματική του ομοιογένεια δεν αποσυντίθεται υπό πίεση. Παραμένει μασίφ ως πλαίσιο, έχεις την ελαφριά υποστροφή ως δικλείδα ασφάλειας και ο πίσω άξονας (με πολλαπλούς συνδέσμους στα 150 PS) είναι τέλεια ρυθμισμένος
Καθώς τα όριά του είναι προσβάσιμα σε πολύ κόσμο, αυτό παρερμηνεύεται ως fucking boring.
Όμως αν το δεις ρεαλιστικά, αυτή ακριβώς είναι η επιτυχία του. Μπορεί ο οποιοσδήποτε να μην εκτεθεί στο τιμόνι του. Ε λοιπόν, για ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο αυτό είναι μεγάλος λογαριασμός.
Με δυο κουβέντες, το νέο VW Golf είναι ο πρωτεργάτης στην κλάση των μικρομεσαίων.
Για να είμαι απόλυτα δίκαιος θα συμφωνήσω πως το Focus έχει καλύτερο τιμόνι.
Το Civic, επίσης, είναι άριστα μελετημένο και εμπνέει περισσότερο οδηγικό ενδιαφέρον στην πίεση – παρότι δε βλέπεται από πίσω και το ταμπλό δείχνει πλέον πρωτόγωνο μπροστά στο Golf.
Διαχρονική επιτυχία
Χτισμένο στη λεγόμενη MQB (Modularer Querbaukasten) πλατφόρμα ή «Modular Transverse Matrix», το νέο VW Golf πήγε το παιχνίδι ακόμα παραπέρα.
Τόσο επιτρέποντας την ενσωμάτωση τεχνολογιών που προέρχονται από μεγαλύτερα segments όσο και στο συνολικό βάρος.
Τα 1,265 κιλά σε συνδυασμό με τη ροπή των 250 Nm από τις 1,500 rpm έχουν προσδώσει μία αίσθηση απολύτως επαρκούς απόδοσης.
Δικαιώνεται από τα νούμερα που μπορείτε να δείτε στον πίνακα, στο τέλος του άρθρου.
Έζησα μία εβδομάδα μαζί του. Με μέση κατανάλωση στα 7.1 lt/100 km.
Με μόνο αντίλογο ότι το χέρι έψαχνε ένα φυσικό κουμπί για κάποιες λειτουργίες.
Α ναι, και το ότι οι όμορφες 18άρες, σε κάποιες περιπτώσεις και μόνο, έκλεβαν κάτι από τη γλύκα της κύλισης. Αυτά τα ολίγα.
Γιατί σε όλα τα υπόλοιπα, το νέο VW Golf είναι αυτό που χρειάζεται ο πολύς κόσμος: ένα διαχρονικό αισθητικό διαβατήριο, ένα set up που χτίζει εμπιστοσύνη ακόμα κι αν είσαι αυτόχειρας, και μια ολιστική ποιότητα στην ιδέα της αστικής δυτικής μετακίνησης. Είναι ακριβό στην έκδοση που το οδηγήσαμε αλλά αυτό είναι και τέλος
Κινητήρας | 1,5 lt, 4κύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός, mild hybrid |
Κιβώτιο | Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG) |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 150 PS |
Ροπή | 250 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,5'' |
Τελική ταχύτητα | 225 km/h |
Μέση κατανάλωση | Δοκιμής 7,1 lt/100 km |
Τροχοί | 18 ιντσών (στο αυτοκίνητο δοκιμής) |
Βάρος | 1,265 kg |
Τιμή | €28,100 (έκδοσης Style αυτοκινήτου δοκιμής) |

Info/Photo: volkswagen.gr / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.