Το Ferrari SF90 Spider θέλει να σε «σκοτώσει». Έτσι, σε οκτώ μόλις λέξεις, μπορείς να συμπυκνώσεις την καταιγιστική εμπειρία από το κάθισμα του οδηγού (και μετά του συνοδηγού) ενός αυτοκινήτου που υπερβαίνει ό,τι φαντάζεσαι για τη συχνά αφηρημένη έννοια του «υπεραυτοκινήτου»

Το διαστημόπλοιο βρίσκεται Αθήνα. Και ένας τακτικός contributor του 4Drivers, o Paladin RSR, είχε την τύχη να βρεθεί στο μπάκετ του πρώτου plug-in spider και πρώτου τετρακίνητου σπορ μοντέλου της ιταλικής εταιρείας
Το κείμενο αυτό είναι σα να το ‘γραψε εκείνος. Όμως τον πέτυχα λίγο πριν αναχωρήσει η πτήση του για εξωτερικό, οπότε δεν υπήρχε χρόνος για μάχη με το πληκτρολόγιο
Ωστόσο είχε προηγηθεί χθες βράδυ η μάχη με το μαχητικό ξηράς.
Κυρίες, κύριοι, τα 1.000 PS και 800 Nm δεν είναι ποσότητες που τις ξεπετάς με ευκολάκι, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους.
Να θυμίσουμε πως το Ferrari SF90 Spider και δη με το πακέτο Asseto Fiorano, αυτό δηλαδή με τη σχετική επιπλέον δίαιτα, τις εξατμίσεις τιτανίου, τα μπάκετ από ανθρακόνημα και τα αμορτισέρ Multimatic (προερχόμενα από τους αγώνες GT στους οποίους εμπλέκεται η εταιρεία), ανήκει στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων. Χωρίς εισαγωγικά

Αυτό βλέπει ο συνοδηγός από το δεξί ανθρακονημάτινο μπάκετ του. Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να μην πει ότι δεν φανταζόταν με πόσα πήγαινε ο οδηγός δίπλα
Συνδυαστική απόδοση 1.000 ίππων από τον τετράλιτρο V8 με τα διπλά turbo και τους 3, παρακαλώ, ηλεκτροκινητήρες σε συνολικά περίπου 1.670 κιλά στεγνό. Βάλτε μέσα την κεντρομήχανη διάταξη, το σασί από carbon, το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κάποια 0-200 χλμ/ώ. σε μόλις 7 δευτερόλεπτα και έχετε μία αριθμητική μόνο πρόγευση
Oι δύο ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι στον μπροστινό άξονα και ο τρίτος πίσω, μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου.
Στην πράξη; Το αυτοκίνητο, όπως μου περιγράφει ο Paladin RSR, είναι απόκοσμα γρήγορα. Μη νομίσετε ότι αυτός είναι κάνα οδηγικό «γατάκι» χωρίς σχετικές εμπειρίες και εντυπωσιάστηκε αναίτια.
Έχοντας μακρά θητεία με αγωνιστικές και πολιτικές κατασκευές, με διαχείριση πολλών δεκάδων κιλών ροπής και διατελώντας ιδιοκτήτης σοβαρών κατασκευών, το Ferrari SF90 ήρθε ως μία επιπλέον προσθήκη στο προσωπικό του database.
Μπορείτε, για παράδειγμα, να διαβάσετε περισσότερα κείμενά του εδώ.
To συγκεκριμένο Ferrari SF90 Spider Αsseto Fiorano βρίσκεται στις αγγελίες προς πώληση. Τιμή; Στα €660.000. Τέλη κυκλοφορίας; Μόλις €153. Ηθικό δίδαγμα: όταν τα πρωτόκολλα του WLTP κάνουν το θαύμα τους
«Και, για πες, πώς είναι το πράμα», τον ρώτησα
«Στους ελληνικούς δρόμους; Στα όρια του εν δυνάμει επικίνδυνου, υπερβολικά πολλή δύναμη», ήταν η πρώτη του απάντηση.
Λογικό. Με τόση ισχύ, παρότι τετρακίνητο, το Ferrari SF90 Spider είναι ικανό να αποδομήσει και τον πιο υψηλό συντελεστή πρόσφυσης.
«Να πω το εξής ενδεικτικό», συνέχισε, «με 5η στο κιβώτιο και ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα το αυτοκίνητο θέλει τρομερή προσοχή. Μπορεί να σε δαγκώσει για πλάκα»

Με το που βάζεις μπροστά, ο κινητήρας μπαίνει στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας.
Η κεντρική μονάδα αποφασίζει αν θα αφήσει τον θερμικό και την ηλεκτρική ροή, αναλόγως των γνωστών παραμέτρων.
Πάντως, για να ξεπαρκάρεις η όπισθεν εμπλέκεται αποκλειστικά και μόνο με ρεύμα.

Για την ιστορία, οι 220 από τους 1.000 ίππους προέρχονται από τους τρεις ηλεκτροκινητήρες ενώ, θεωρητικά, το αυτοκίνητο έχει μία αυτονομία 25 χιλιομέτρων κινούμενο αποκλειστικά μόνο με τους δύο εξ αυτών. Επίσης μπορείς να έχεις μία ταχύτητα έχεις 135 χλμ/ώ. και επιτάχυνση στον διαμήκη άξονα έως 0.4g. Σόρι, who gives a fuck για αυτό;
Καθισμένος στο μπάκετ, με πολλή ψηφιακή πληροφορία να σε περιβάλλει, στα όρια του overdose, με την κυρτή οθόνη 16 ιντσών μπροστά σου και τη χαρακτηριστική διάταξη των φλας (δεικτών πορείας) της Ferrari να είναι ενσωματωμένα επάνω στο τιμόνι, ο εγκέφαλός σου έχει να διαχειριστεί πάμπολλες ρυθμίσεις
τεχνολογικός πληθωρισμός ενταύθα


Η υβριδική αρχιτεκτονική προϋποθέτει εκτεταμένη συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών κέντρων ελέγχου. Βασικά υπάρχουν τρεις τομείς: τα συστήματα υψηλής τάσης (μπαταρία, μετατροπέας, Rac-E),οι μονάδες κινητήρα και κιβωτίου και οι μονάδες ελέγχου της δυναμικής (πρόσφυση, φρενάρισμα, Torque Vectoring και στους δύο άξονες)

Όλα συνεργάζονται υπό ένα υποδειγματικό flow και μπορείς να κινείσαι χωρίς να απελευθερώνεται το πλήρες υπόστρωμα του Ferrari SF90 Spider με χαρακτηριστική, για το ποιόν της κατασκευής, ομαλότητα
Όμως είναι τόσου βάθους και δυνατοτήτων τα δυναμικά στοιχεία του αυτοκινήτου που, πρακτικά, μόνο σε πίστα μπορείς να εξερευνήσεις τις πραγματικές του δυνατότητες.
Μπορείς πάντως να πάρεις μία γεύση από το φρενάρισμα και να χωνέψεις άμεσα, εδώ και τώρα, ό,τι έφαγες πριν λίγο. Ή και να το ξεράσεις.
Με επιβράδυνση από τα τυπικά 100 χλμ/ώ. σε πλήρη ακινητοποίηση σε μόλις 29 μέτρα, είναι περιττό να περιγράψεις κάτι επιπλέον.
Φαντάσου να μην υπάρχει ανάγκη να «κοκαλώσεις» αλλά απλώς να επιβραδύνεις μειώνοντας ταχύτητα
Στην άλλη άκρη της γραμμής, ο συνομιλητής μου λέει ότι, συγκριτικά, το Ferrari 296 GTB, με το οποίο επίσης είχε ανάλογη εμπειρία σε ελληνική άσφαλτο είναι «περισσότερο προσαρμοσμένο στη ρεαλιστική πραγματικότητα και, ίσως, πιο ικανοποιητικό συνολικά ως χρήση δρόμου».


Εδώ, με το SF90, όντως, το θέμα έχει ξεφύγει σε απόκοσμα επίπεδα ισχύος και ροπής. Και μία νύχτα φτάνει για να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου ότι στο Μαρανέλο το κάνουν αλλιώς. Πλανήτης SF
Κινητήρας | 4.0 lt, V8 90 μοιρών, Twin Turbo, 3 Ηλεκτροκινητήρες |
Mπαταρία | 7,9kWh |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων (Διπλού Συμπλέκτη) |
Μετάδοση | Τετρακίνηση (E4WD) |
Κατανομή βάρους | 45% / 55% |
Ισχύς | 1.000 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 800 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 2,5'' 0-200 km/h σε 7,0'' |
Γυρολόγιο στο Fiorano | 79,5'' |
Επιβράδυνση 100-0 km/h | Σε 29,5 m |
Τελική ταχύτητα | 340 km/h |
Kατανάλωση (WLTP) | 6,9 lt/100km |
CO2 | 156 g/km |
Διαστάσεις | 4704/1973/1191 (Μ/Π/ Υ σε mm) |
Βάρος | 1.670 kg (στεγνό) |
Ελαστικά | 255/35/20 (μπροστά) 315/30/20 (πίσω) |
Χώρος αποσκευών | 74 lt |
Photo: Paladin RSR / Creative 4Drivers / Ferrari
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.