Δείχνει ακόμα σύγχρονο και είναι μια καλή επιλογή για όποιον θέλει ένα οικονομικό και αξιόπιστο οικογενειακό ως αγορά μεταχειρισμένου. Το ”range” έδειχνε 946 χιλιόμετρα. Να σας πoύμε πόσα βγάλαμε και πώς;
Ενός μνημονίου μύρια κακά έπονται: το πράσινο κουμπάκι στο ταμπλό που γράφει ”ECO” πατήθηκε, με το καλημέρα και χωρίς δισταγμό. Άλλες εποχές. Στόχος; Η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση από τον 1.600άρη με τους 120 ίππους.
Μετά από κάποιες δουλειές πέριξ της Αθήνας και καμιά τριανταριά χιλιόμετρα με σταμάτα-ξεκίνα (αλλά ας είναι καλά το start/stop που σβήνει τον κινητήρα όταν σταματάς) είχαμε αρχίσει να αφήνουμε πίσω μας την πρωτεύουσα.
Το γεμάτο ρεζερβουάρ ήταν κάτω από το έξυπνο πάτωμα του Civic – όπως έχουμε ξαναγράψει στο νέο Civic το ρεζερβουάρ έχει μετατοπιστεί στην κλασική θέση κάτω απ΄το πορτομπαγκάζ.
Επίσης με το καλημέρα, εντοπίζεις τη μέτρια εργονομία του επάνω μέρους του ταμπλό όπου για να δεις το ψηφιακό ταχύμετρο πρέπει ή να ξαπλώσεις α λα Formula 1 απ΄τα ’60s ή να ‘σαι κάτω από 1.60 μέτρα. Δηλαδή, πολύ κοντός.
Η θέση οδήγησης παραμένει σχετικά ψηλά, ειδικά σε σχέση με το μέγιστο δυνατό ύψος της κολώνας του τιμονιού, αλλά το ανθρώπινο σώμα είναι άτιμο πράμα και μαθαίνει να προσαρμόζεται.
Κάπου στο Σχοιματάρι το ‘χαμε συνηθίσει και επιλέξαμε στυλ Andretti. Στο ξαπλωτό, δηλαδή, για να βλέπουμε στον πίνακα οργάνων και με πόσα πάμε
Με σταθερό γκάζι ο δείκτης του ρεζερβουάρ δεν είχε καν κινηθεί παρά τα 100 και κάτι ψιλά χιλιόμετρα. Ρυθμίσαμε αυτόματο πιλότο στα 120 km/h ενδίδοντας σαν άλλα αμερικανάκια στην ευκολία.
Η απόσταση στο Αθήνα – Λάρισα είναι γύρω στα 350 χλμ. Βάλε και βόλτα επιστρέφοντας στη γνώριμη πια Καρδίτσα, οπότε τα 450 χλμ τα είχε ήδη ”γράψει” το Civic. Και ήταν λίγο κάτω απ΄τη ”μέση”.
Στη διαδρομή δεν ακούς τίποτα από το ”πετρέλαιο”, το σφιχτό χειροκίνητο κιβώτιο θυμίζει κάτι από τη στενή ”χτένα” του S2000, ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση, ειδικά τις στιγμές που προσπερνάς παρακάμπτοντας τον ”αυτόματο πιλότο”.
Τεσπά, μαζί με την ακόμα πιο προσεκτική σε διαχείριση φορτίου γκαζιού επιστροφή, (με εξαίρεση το κατέβασμα Δομοκού που πήραμε το αίμα μας πίσω από τις νταλίκες), το προηγούμενο Civic, ‘‘έγραψε” τον εντυπωσιακό συνολικό αριθμό των 775 χιλιομέτρων μέχρι τη στιγμή που περάσαμε ξανά την πύλη του ”Σαρακάκη”.
Ναι, ήρθαμε αργά με κάποια 100 -110 km/h στο ταχύμετρο στην εθνική αλλά δεν είχαμε κάποιο λόγο για κυνηγητό.
Επίσης εντυπωσιακό το ότι όταν το είχαμε επιστρέψει η αυτονομία έδειχνε πως είχα ακόμα άλλα 130 km περιθώριο.
Σύμφωνοι, τα τελευταία αν ήταν σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης θα ήταν σημαντικά λιγότερα από 130 km αλλά και πάλι τα περίπου 5 lt/100 km είναι κάτι που αξίζει όταν κάποιος διανύει πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Το diesel δεν πέθανε ακόμα, παρά τα όσα γράφονται. Έχει ακόμα ”ψωμί”.
Photo: honda
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.