Αισθητικά, το νέο Renegade (ή ”Renny” για τους Αμερικανούς) είναι πιο ”κοντά” στα τετράγωνα παλιά Cherokee. Πόσο διαφορετική είναι η οδηγική εμπειρία;
H Jeep έχει καταφέρει, έξυπνα, σχεδόν μαγκιόρικα, αν μας επιτραπεί η έκφραση, να παίξει έξυπνα το παιχνίδι της επικοινωνίας με τον κόσμο και να καμουφλάρει τη συγγένεια του Renegade με το Fiat 500X.
Μπορεί το Renegade να κατασκευάζεται στην Ιταλία, να έχει κάτω απ΄το τετράγωνο καπό έναν ιταλικό κινητήρα (μάλιστα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε ακόμα το αυτοκόλλητο με την ένδειξη ”Mercato”) και να βασίζεται στο Fiat αλλά το κρύβει επιμελώς. Τουλάχιστον για τον ανυποψίαστο που δεν θα σκεφθεί καν να κάνει τη νοητική σύνδεση μεταξύ Αμερικής και Ιταλίας.
Και το καμουφλάζ είναι σε δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι το σχεδιαστικό. Το Renegade είναι τετράγωνο (όπως παραδοσιακά ήταν η Jeep – σε σημείο που πολλοί Αμερικανοί να θεωρούν πως το νέο Cherokee έχει ξεφύγει απ΄την παραδοσιακή της γραμμή), με ψηλά τοποθετημένο καπό, τα φλας κάθετα στο πλάι των φτερών, τις επτά κάθετες γρίλλιες των Renegade στη μάσκα, πιο κάθετες φόρμες στο εσωτερικό, δεξιά κι αριστερά αναφορές πως εδώ πρόκειται για ”Colorado καταστάσεις” κι όχι για Νότια Ιταλία (εκεί είναι το εργοστάσιο της Fiat), σμιλευμένη τη φράση ”Since 1941” στο κέντρο του ταμπλό και διάφορες τέτοιες υπενθυμίσεις.
Το δεύτερο ”καμουφλάζ” είναι οι εντοπίσημες διαφορές εκεί που σταματάει η άσφαλτος. Το Renegade περνά πιο ατάραχο απ΄το κακοτράχαλο οδόστρωμα, μεταφέρει μικρότερες μετατοπίσεις στη χωμάτινη τροχιά (βοηθά και η διάσταση 215/65/16 με το ικανό ”μάγουλο”) και το ESP του είναι λιγότερο παρεμβατικό σε σχέση με το ”ομόσταυλο”’ Fiat.
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός από δίλιτρη Alfa Romeo Giulietta και από πολλά δίλιτρα που είχαν προκύψει μετά τη συνεργασία της Alfa με τη General Motors. Εύστροφος στις χαμηλές και μεσαίες rpm με γενναιόδωρα 350 Nm ροπής, όχι κάτι ιδιαίτερο ψηλά αφού στις 3.750 rpm είσαι στην περιοχή της μέγιστης ισχύος αλλά με χαμηλό θόρυβο και αρκετά οικονομικός. Με μια 5η στο κιβώτιο μπορείς να κινείσαι χαλαρά στις λεωφόρους της πόλης και να επιταχύνεις από τις 1.800 rpm.
Η κατανάλωση μπορεί να κινηθεί στα 7.9 lt/100 km ενώ ακόμα και σε φάση πιεσμένης φωτογράφισης δεν ξεπέρασε τα 9.5 lt/100.
Το κιβώτιο είναι εξάρι, μηχανικό, με ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία ακρίβεια. Εύχρηστο, γρήγορο αλλά με φτηνό ”supermarket” επιλογέα στη χούφτα σου.
Τα φρένα με σωστή διαγράμμιση στην πίεση του πεντάλ και με ικανοποιητική ρύθμιση της παρεμβατικότητας του ABS.
Η κύλιση είναι σφιχτή, δεν ”χτυπάει” στα φρεάτια, ελέγχει κοντρολαρισμένα την κίνηση. Ενδεχομένως πιο κουραστική σε σχέση με μεγαλύτερης διάστασης αμαξώματα αντίστοιχης τιμής.
H χαοτική διαφορά με το τιμημένο παρελθόν της Jeep βρίσκεται στην άσφαλτο. Ζεις μαζί του στο κάθε μέρα (αντίθετα με την χαρντκορίλα των προγόνων του που είναι, ωστόσο, cult και τρομερή ικανή στο πραγματικό 4×4), στρίβεις με ανέλπιστα ”πολλά” (είδαμε ακόμα και 200 km/h σε κατηφορική της εθνικής οδού) χωρίς ανασφάλειες στην άσφαλτο και δεν έχει καμία σχέση με την αγροτική σχεδόν συμπεριφορά που ξέραμε.
Το τιμόνι είναι ανέλπιστα και ευχάριστα βαρύ και μεστό (για τα δεδομένα της κατηγορίας) χωρίς να γίνεται κουραστικό στο κάθε μέρα. Ευχάριστη έκπληξη στην κατηγορία.
Το σασί του Renegade είναι συμπαγές, ιδιαίτερα άκαμπτο, δεν ακούς να ζορίζεται σε ακροβατικά και δείχνει ικανό ώστε να σου κάνει τα off road κέφια, τηρουμένων των αναλογιών. Καταπίνει σωστά τη χλαπαταγή από πέτρες, δεν υπάρχει η υποψία χαλαρών αρθρώσεων και είναι διασκεδαστικό στο χώμα, όπου πραγματικά το χαρήκαμε. H αυτόματη τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη έχει τέσσερις θέσεις (auto, χιόνι, άμμο, λάσπη) με δυνατότητα κλειδώματος. H oθόνη είναι παλιάς σχεδίασης ενώ οι αναφορές στο όνομα ”Jeep” είναι διάσπαρτες.
Η καμπίνα δεν είναι η πιο φαρδιά για την κατηγορία τιμής αλλά το διαθέσιμο ύψος δεν εξαντλείται ακόμα και με δίμετρους. Σαφώς παίζει ρόλο και η θέση οδήγησης η οποία ρυθμίζεται χαμηλά και δεν θυμίζει την κάθετη γεωμετρία της παραδοσιακής Jeep. Το κάθισμα έχει σχεδόν ανύπαρκτη πλευρική στήριξη ενώ η ποιότητα των πλαστικών δείχνει συμπαγής και απροβλημάτιστη.
H περιφερειακή ορατότητα είναι άψογη. Θα προτιμούσαμε ένα πιο σφιχτό μεντεσέ πόρτας για να μην επανέρχεται και ”χτυπά” το πόδι καθώς την ανοίγεις.
Σε σχέση με τον προκάτοχό του, που ήταν ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά αφοσιωμένο στο off road και σκληροτράχηλο, είναι, όπως είπαμε, αιώνες μπροστά στην άσφαλτο. Αλλά και στο σήμερα, σε σχέση με το Suzuki Vitara, το οποίο είναι επίσης ικανό σε light off road και είναι ανταγωνιστής του σε χαρακτήρα, το Renegde είναι πιο ακριβές, ευέλικτο και εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη ατα πολλά χιλιόμετρα – μιλώντας για άσφαλτο.
Αν συγκριθεί, για παράδειγμα, με ένα δίλιτρο τετρακίνητο Kuga το οποίο έχει λιγότερο χωμάτινο χαρακτήρα, πιο all around και σαφώς μεγαλύτερη καμπίνα, το Ford είναι σαφέστατα πιο δουλεμένο και με μεγαλύτερο βάθος engineering. Τα πάντα είναι με τι συγκρίνεις τι.
Η τιμή της έκδοσης, για τις διαστάσεις του αμαξώματος, είναι ψηλά, στα €27.000 και εκεί υπάρχουν παράλληλες επιλογές με μεγαλύτερες διαστάσεις και περισσότερες παροχές.
Το Renegade μπορεί να ελκύσει ένα μεγαλύτερο κοινό στις χαμηλότερες εκδόσεις του, τις προσθιοκίνητες, που κάνουν πετυχημένα τη ”γέφυρα” του κοινού που θέλει το όνομα Jeep γραμμένο στη μάσκα και ένα διαφορετικό αμάξωμα στην κατηγορία.
#Διάβασέ το: Με Jeep Renegade στην Αράχωβα
Είναι ικανό, καλοσυναρμολογημένο, fun, με καλές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στην κατηγορία των soft off roaders SUV.
Αλλα και ακριβό για το μέγεθος της πλατφόρμας στην οποία βασίζεται. Οι Ιταλοί έδωσαν τα φώτα τους (αλλά και την πρόοδο εργασιών που έχουν γίνει στα ιταλικά εργοστάσια) ώστε να αλλάξει προσανατολισμό η μπράντα και να αρέσει σε ένα πιο διευρημένο, λιγότερο hardcore κοινό. Οι Αμερικανοί έκαναν το έντεχνο styling για να μην προδώσουν τις καταβολές τους. Crystal clear.
Info: jeep.gr / Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.