To πρώην Mercedes SLK, νυν SLC, δεν προσποιείται πως είναι ένα αυτοκίνητο για τον ”Πραγματικό Οδηγό”. Γιατί δεν είναι. Ξέρει όμως να κάνει σωστά τη δουλειά ως ένα απ΄ τα πιο εντυπωσιακά αισθητικά 1600άρια και άκρως ταξιδιάρικα roadsters της αγοράς
Το SLC είναι ένα ούλτρα αβανταδόρικο σχεδιαστικά διθέσιο. Θυμίζει ένα SL υπό κλίμακα. Έστω κι αν είναι στην ουσία ένα facelift ενός μοντέλου που ξεκίνησε πριν έξι χρόνια.
Μπορείς να βάζεις στοιχήματα με τον κόσμο που δεν φαντάζεται πως κάτω απ΄το εντυπωσιακό καπό και το ματ γκρι χρώμα (κι όχι μεμβράνη) κρύβεται ένα τετρακύλινδρο σύνολο μόλις 1.6 λίτρων με απόδοση 156PS και 250Nm ροπής.
Το SLC, ως σύνολο παρουσίας αλλά κι ως σχεδιαστικές λεπτομέρειες, έχει κερδίσει σε επίπεδο εντυπώσεων και το πιο δύσκολο κοινό. Ανοίγει «πόρτες» και deals.
Αφού χαζέψεις τις πολλές λεπτομέρειες, τη μπροστινή μάσκα που θυμίζει κάτι από starball σε club της παραλιακής, τα καλοσχεδιασμένα μονοκόμματα καθίσματα σε ένα υπέροχο ”μελί” του αυτοκινήτου της δοκιμής, τον ηχηρό, ποιοτικό γδούπο με τον οποίο κλείνουν οι πόρτες και το άψογα υλικά ή την οθόνη Command (που δείχνει πιο μια γενιά πίσω σε σχέση με τα νέα infotainment της Mercedes αλλά είναι πιο βατή για όποιον δυσκολεύεται με αχανή μενού), μπορείς να αντλείς ένα-ένα τα οδηγικά χαρακτηριστικά της SLC.
Κάθεσαι πραγματικά χαμηλά με σωστή γεωμετρία, παρά τους στενάχωρους περιορισμούς που συνηθίζονται στα roadsters, και μπροστά σου έχεις ένα πολύ όμορφο τιμόνι και ένα σοβαρό, σωστό εργονομικά ταμπλό.
Όμορφο, άκαμπτο και, κατά την άποψή μας, με περισσότερο grip απ΄όσο χρειάζονται οι 156 ίπποι. Το Mercedes SLC 180 δεν είναι driver’s car αλλά ένα επιθυμητό αυτοκίνητο για την πλειοψηφίa του κοινού. Ο χαρακτήρας της αναδεικνύεται περισσότερο με κατεβασμένη οροφή ενώ σημειώσαμε τα πολύ δυνατά φρένα, τα αναπαυτικά καθίσματα και την ευκολία τού να πας σβέλτα χωρίς άγχος.
Η αίσθηση είναι σχετικά βαριά στις χαμηλές ταχύτητες. Ίσως έχει σεταριστεί ώστε να αποτελεί τη συνέχεια του DNA της Mercedes που ‘χουν συνηθίσει οι παραδοσιακοί πελάτες των χλιάδων SLK που πουλήθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια. Αλλά και για μια ξεάγχωτη εμπειρία στα πολλά χιλιόμετρα.
Για παράδειγμα, ένα ευαίσθητο, ντελικάτο τιμόνι συχγωρεί λιγότερο και το SLC δηλώνει (και μέσω του συστήματος διεύθυνσης) πως είναι ένα ταξιδιάρικο διθέσιο, ικανό στο να καταπιεί χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς.
Το 9τάχτυτο κιβώτιο 9G-Tronic, για παράδειγμα, σε συνδυασμό με τον κινητήρα των 156 ίππων και των 25,5 kgm ροπής λειτουργεί άψογα σε επίπεδο σβέλτης βόλτας αλλά πρέπει να πατήσεις βαθιά το γκάζι στην παχιά μοκέτα για να δώσεις ένα ταχύ ρυθμό στην SLC της οποίας το κλασικό 0-100 είναι κάποια 8.1” από στάση. Η κατανάλωση κινήθηκε στο λογικό 9.7 lt/100 km.
Υπό πίεση είναι πολύ σταθερό και αμετακίνητο και με ένα μικρό κλικ συμμετοχικότητας αφού, εδώ, έχει διατηρηθεί ακόμα σε εμφανές σημείο το μπουτόν που απενεργοποιεί μερικώς το σύστημα ευστάθειας.
Η εξαιρετική ακαμψία, ικανή να διαχειριστεί σαφώς περισσότερη ιππιοδύναμη, χαρακτηρίζει το SLC, όπως και η «δεμένη» αίσθηση, τα φρένα με δυνατό «δάγκωμα» σε συνδυασμό με μια μεταλλική οροφή που σε 20” βλέπεις ουρανό και ανοιγοκλείνεις εν κινήσει μέχρι 40 km/h.
Επίσης, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα διαθέσιμα προγράμματα χαρτογραφίσεων του (προαιρετικού) Dynamic Select για να ορίσεις το βαθμό υποβοήθησης στο τιμόνι, την απόκριση του κινητήρα, την ταχύτητα αλλαγών στο κιβώτιο και τη σκληρότητας της ανάρτησης. Από τα τέσσερα διαθέσιμα (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual), εκτιμούμε πως το πρόγραμμα Comfort είναι αυτό που, by default, ταιριάζει περισσότερο στο SLC, αφού τα Sport προγράμματα το τιμόνι είναι αχρείαστα βαρύ και η ανάρτηση περισσότερο νευρική απ΄όσο χρειάζεσαι σε ελληνικό οδόστρωμα.
Η ανταμοιβή σου για το ακριβότερο, ίσως, 1.600άρι της ελληνικής αγοράς είναι πως βρίσκεσαι σε ένα πανέμορφο αυτοκίνητο, ιδανικό για cruising και μεγάλες αποστάσεις.
Κάνει και για τέλεια βραδυνή περατζάδα στην πόλη. Η οποία αφορά πολύ μεγαλύτερο κοινό απ΄όσο φαντάζεται κανείς.
Για τη Mercedes είναι κι αυτό είναι μέρος της εμπορικής της «ατζέντας». Γιατί, όπως γράψαμε πρόσφατα, η Mercedes έχει κάνει το πιο οδηγοκεντρικό άλμα απ΄όλες τις premium εταιρείες της αγοράς, οπότε υπάρχει και μια Μercedes για κάθε οδηγική προτίμηση.
#Διάβασέ το: BMW vs Mercedes. Κόντρα αιωνίων
Info: mercedes.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.