Να (μετά συγχωρήσεως) κι αν έρθει η επιδότηση, να κι αν δεν έρθει. Θα μπορούσε να είναι μία σιγοψιθυρισμένη λεζάντα για το BYD Dolphin Surf, το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της. Γιατί αν ερχόταν, θα έκανε μόλις €15.760. Αλλά και τώρα (που δε φαίνεται να έρθει), η βασική έκδοση κοστίζει όσο διαβάσατε στον τίτλο. Που και πάλι είναι τιμή ευκαιρίας για ένα τόσο σωστό, σβέλτο και απρόσμενα ολοκληρωμένο συμπαγές EV

Το Dolphin SURF, η ηλεκτρική εκδοχή του Dolphin, είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις της Blade Battery. Η πρώτη έχει χωρητικότητα 30kWh (Active) και η δεύτερη 43,2kWh (Boost και Comfort), προσφέροντας συνδυασμένη αυτονομία 322 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η αυτονομία WLTP στην πόλη φτάνει τα 507 χλμ. Οδηγούμε την πιο πλούσια έκδοση στην επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση της BYD, στα νότια προάστια της πόλης
Όπως έλεγα στον κ. Γιάννη Κακούρη, τον PR Manager της BYD, με αφορμή την ελληνική -και ταυτόχρονα πανευρωπαϊκή- παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Dolphin SURF, εξακολουθεί να μου κάνει εντύπωση πώς, χωρίς ιδιαίτερο ιστορικό παρελθόν ή αυτοκινητική τεχνογνωσία, οι Κινέζοι έχουν καταφέρει να φτιάξουν ένα τόσο σωστό προϊόν
Δεν το λέω ως γενικότερη στρατηγική. Το εννοώ ως αυτοκίνητο που στρίβει, φρενάρει, δε συμπεριφέρεται άγαρμπα όταν το πιέζεις, με άψογη ποιότητα κύλισης και πολύ σωστό κινηματικά. Πραγματικά, μου κάνει εντύπωση

Το πήγα «τάπα» μέχρι το Σούνιο και επέστρεψα με τις καλύτερες εντυπώσεις από το νέο ηλεκτρικό της BYD που, με την ευκαιρία, η εταιρεία έχει καταλάβει την 1η θέση στις πωλήσεις EV για το πρώτο τετράμηνο του 2025 στην Ελλάδα. Κάποιες 200 παραγγελίες το μήνα μπαίνουν στα συρτάρια τους.
Το BYD Dolphin SURF δείχνει σύγχρονο, κάποιοι μάλιστα μου έστειλαν χιουμοριστικό μήνυμα ότι μοιάζει με συρρικνωμένο Lamborghihi. Οκέι.
Επί του ουσιαστικότερου, δεν τρίζει, δεν κοπανάει και περνά χωρίς περίεργες αναταράξεις ή αίσθηση χαλαρότητας πάνω από φρεάτια και γραμμές του τραμ (σ.σ. the ultimate test).
Το τιμόνι του ρυθμίζεται και στους δύο άξονες, κάθεσαι σχετικά ψηλά, το πεντάλ του φρένου είναι μακράν πιο στρωτά σεταρισμένο όσον αφορά την αίσθησή του ή τα επίπεδα ανάκτησης από άλλα ακριβότερα EV και, ακόμα και πιέζοντάς το, δεν νιώθεις ανασφάλεια


Φυσικά, το κατόρθωμα της BYD, ίσως εν μέρει, εξηγείται με το φτωχό μου το μυαλό: «Αγόρασαν» άλλα φωτεινότερα μυαλά από την αυτοκινητοβιομηχανία και συνέθεσαν με το δικό τους τρόπο ένα πολύ δυναμικό κατασκευαστικό σύμπλεγμα, τόσο μπαταρίας όσο και λογισμικού όπως και δομής εργοστασίων, που μέσα σε πολύ λίγο χρόνο έχουν καταφέρει να φτιάξουν σωστά αυτοκίνητα

Η BYD θα μας πάρει παραμάζωμα
Για την ιστορία, είναι τέτοιος ο βαθμός ανάπτυξης της εταιρείας που στο τμήμα R&D και μόνο εργάζονται 120.000 άνθρωποι. Δεν έγινε λάθος στα μηδενικά. Εκατόν είκοσι χιλιάδες και μόνο για το τμήμα έρευνας και εξέλιξης.
Επίσης, υπάρχουν 11 ερευνητικά κέντρα ενώ, όπως ειπώθηκε στη δημοσιογραφική παρουσίαση, πλέον τους ενδιαφέρει η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στα αυτοκίνητα.
Μας έδειξαν δε και ένα βιντεάκι που δείχνει ένα BYD σε πίστα δοκιμών στην οποία καθώς κινούνταν το αυτοκίνητο υπήρχε μπροστά του μια τεραστίων διαστάσεων λακούβα -μάλλον καταπακτή- και το αυτοκίνητο την «είδε», ανυψώθηκε ελαφρά και «πέταξε» από πάνω της

Δεν ξέρω πόσο συχνά θα βρείτε καταπακτές ακόμα και στους άθλιους ελληνικούς δρόμους, αλλά οκέι, αν λειτουργεί είναι εντυπωσιακό.
Τουλάχιστον για όσους δεν βλέπουν και τόσο καλά ή παίζουν με το κινητό τους όσο οδηγούν.
Επίσης επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι ποσώς με ενδιαφέρει αν σας αρέσουν τα EV ή τα αντιπαθείτε. Τα κρίνω ψύχρα ως προϊόν. Σε κάποιους ταιριάζουν και σε κάποιους άλλους όχι. Δημοκρατία. Κι αυτό εδώ, το Dolphin SURF, που σήμερα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω σε μία πρώτη οδική και επαφή, είναι τουλάχιστον εξαιρετικό για την κατηγορία και την τιμή

Για την ιστορία, δεν έπαθαν ξαφνικό έρωτα με το surf οι Κινέζοι
Είναι ακρωνύμιο και σημαίνει Safe Urban Fun Reliable.
Αρχικά είχαν σκεφτεί να το λένε Dolphin Mini αλλά, λογικό ήταν, προσέκρουε στο MINI της BMW. Μια χαρά «κάθεται» και το surf. Κι ας μην κάνεις ποτέ.
Επίσης, να σημειωθεί πως το βάρος ξεκινά από τα 1.240 κιλά και η χωρητικότητα μπαταρίας 43 kWh στην έκδοση των 157 PS που οδηγήσαμε έχει αυτονομία πόλης (κατά WLTP) στα 460 χιλιόμετρα.



Μερικές τελευταίες λεπτομέρειες: το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών (σύντομα και στα ελληνικά), έχει κύκλο στροφής στα 9,9 μέτρα, οι μπαταρίες Blade, ως γνωστόν, περνούν με επιτυχία το τεστ θραύσης με καρφί ενώ, τέλος, το Dolphin SURF συνοδεύεται από το γενναιόδωρο πακέτο εγγυήσεων της BYD που ως βασική κάλυψη έχει τα 6 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα ενώ για την μπαταρία δίνει 8 χρόνια

Αν πάλι θέλετε να δείτε όλο αυτό το πακέτο αναλυτικά, μπορείτε να τσεκάρετε το επίσημο PDF της BYD με το σύνολο των εγγυήσεων (εδώ).
Εκδόσεις και τιμές
Έκδοση | Χωρητικότητα μπαταρίας | Ισχύς κινητήρα (kW/PS) | Λιανική Τιμή προ Φόρων | Προτεινόμενη Λιανική Τιμή | Λιανική Τιμή με ΚΗ3 |
Active | 30 kWh | 65 / 89 | 16.766,13 € | 20.790 € | 15.760 € |
Boost | 43,2 kWh | 65 / 89 | 19.185,48 € | 23.790 € | 18.034 € |
Comfort | 43,2 kWh | 115 / 157 | 20.959,68 € | 25.990 € | 19.702 € |

Στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοση Active, πέρα από το πλήρες πακέτο βοηθημάτων οδήγησης, ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, περιλαμβάνονται:
- Ζάντες 15”
- Φώτα αλογόνου εμπρός με αυτόματη ενεργοποίηση
- Επενδύσεις καθισμάτων από Vegan δέρμα
- Πίνακας οργάνων 7″ TFT full LCD
- Οθόνη αφής infotainment 10.1″ ηλεκτρικά περιστρεφόμενη
- Σύστημα πλοήγησης
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Κλιματισμός με χειροκίνητη ρύθμιση
- Adaptive Cruise Control
- Keyless entry & keyless start
- Πρόσβαση μέσω NFC
- Ψηφιακός βοηθός με φωνητική αναγνώριση – “Hi, BYD”
- Λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L)

Η έκδοση Boost περιλαμβάνει επιπλέον:
- Ζάντες αλουμινίου 16”
- Αισθητήρα βροχής
- Εμπρός καθίσματα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες

Η έκδοση Comfort περιλαμβάνει επιπλέον:
- LED φώτα εμπρός με αυτόματη ενεργοποίηση
- Εμπρός καθίσματα θερμαινόμενα
- Βάση ασύρματης φόρτισης smartphone 15W
- Κάμερα 360 μοιρών
- Πίσω φιμέ κρύσταλλα
Το Dolphin SURF διατίθεται στάνταρ σε απόχρωση Lime Green, ενώ υπάρχουν τρεις επιπλέον επιλογές χρωμάτων – Apricity White, Polar Night Black και Ice Blue.


Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία Βlade 30 kWh & 43.2 kWh (αναλόγως έκδοσης) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 89 & 157 PS (αναλόγως έκδοσης) |
Ροπή | 185 Nm & 220 Nm (αναλόγως έκδοσης) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 11,1'' & 9,1'' (αναλόγως έκδοσης) |
Τελική ταχύτητα | 150 km/h |
Ανάρτηση (Εμπρός / Πίσω) | MacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας |
Φρένα (Εμπρός / Πίσω) | Αεριζόμενοι δίσκοι / Δίσκοι |
Αυτονομία | Έως 220 km ή 322 Km (αναλόγως έκδοσης / WLTP) |
Φόρτιση | AC: 3 ώρες και 30 λεπτά / 5 ώρες (αναλόγως έκδοσης) DC: 30 λεπτά |
Χώρος αποσκευών | 308 lt /1.037 lt (πίσω καθίσματα όρθια / αναδιπλωμένα) |
Λειτουργία V2L | Στάνταρ (3.3 kWh) |
Βάρος | Από 1.294 έως 1.390 kg (αναλόγως έκδοσης) |
Τιμή | Από €20.970 |
Info: byd.gr / Photo: byd.gr / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.