Το Suzuki Swift στην 4η γενιά του διατηρεί τον compact χαρακτήρα, ανενεώθηκε οπτικά, παραμένει οδηγικά εντόνως συμμετοχικό, με νέο τρικύλινδρο υβριδικό σύνολο και επιμέρους λεπτομέρειες. Πλέον σε μία εποχή όπου τα υπερμίνι εγκαταλείπουν τη σκηνή διαφαίνεται ως ευκαιρία στην ελληνική αγορά. Με τιμές που ξεκινούν από 18.450 για την έκδοση GL. Το οδηγούμε σε ένα γρήγορο πήγαινε-έλα με αφορμή τη δημοσιογραφική παρουσίαση του Ομίλου Σφακιανάκη
Τα διαθέσιμα Suzuki Swift στη δημοσιογραφική παρουσίαση ήταν όλα στην έκδοση GLX (από €21.250 έως €23.250 για το 4WD). Προσφέρεται επίσης με κιβώτιο CVT και, παραδοσιακά για την εταιρεία, ως 4WD. Σε όλες τις περιπτώσεις στα ατμοσφαιρικά 1.2 lt
Το Suzuki Swift εισέρχεται στην ελληνική αγορά με την εταιρεία να βρίσκεται σε μία ιδιαίτερα θετική πορεία εμπορικά. Από την επαφή μας με το νέο Swift, θεωρώ πως υπάρχουν τέσσερις πυλώνες που το τοποθετούν στην αγορά
Ο πρώτος είναι η τιμολόγηση της βασικής αλλά ολοκληρωμένης σε εξοπλισμό έκδοσης (GL), με εισαγωγική τιμή που μειώνει σχεδόν κατά 10% την ψυχολογική «μπάρα» προς τα €20.000.
Ο δεύτερος είναι το παραδοσιακό Made in Japan.
Λίγα αυτοκίνητα, ακόμα και ιαπωνικών εταιρειών, κατασκευάζονται στην πατρίδα τους. Eν προκειμένω, το Swift φέρει στις γυαλιστερές του πλάτες μία πελατειακή πίστη από σημαντικό μέρος του κοινού που ορκίζεται στην αξιοπιστία που το συνοδεύει.
Ο τρίτος είναι η υβριδική τεχνολογία. Αν θέλετε, ακόμα και το υβριδικό timing της αγοράς που στρέφεται ανοδικά προς αυτήν την κατεύθυνση και το ευνοεί.
Ο τέταρτος έχει να κάνει με την αυξανόμενη τάση απουσίας αντιπάλων στα υπερμίνι. Η ευρωπαϊκή μέγγενη έχει ήδη θέσει εκτός ”Final Four” σημαντικέςπεριπτώσεις όπως Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra κ.ά. αφήνοντας χώρο για όσους παίκτες συνεχίζουν να παίζουν μπάλα στη μικρή κατηγορία. Το ανανεωμένο Suzuki Swift είναι ένα από αυτά
Η πλατφόρμα και ο κινητήρας
Το αυτοκίνητο βασίζεται στο υπάρχον σασί αλλά με ουσιαστικές βελτιώσεις σε καίρια σημεία.
Για παράδειγμα, προκειμένου να βελτιωθεί το ραφινάρισμά του, τόσο ως αίσθηση όσο και ως εμπειρία οδήγησης, διαθέτει αυξημένα ηχομονωτικά στοιχεία στις εμπρόσθιες κολώνες (4 έναντι 4) καθώς και νέες υδραυλικές βάσεις που απορροφούν αποτελεσματικά κραδασμούς σε ρελαντί και επιτάχυνση
Άλλωστε πέραν του γνωστού παράγοντα NVH (Noise, Vibration & Harshness), υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος που όσο λιγότερη τραχύτητα μεταφέρει τόσο πιο εκπολιτισμένη η αίσθηση για τους επιβάτες.
Το νέο κινητήριο σύνολο (με κωδικό Ζ12 Ε) αποδίδει ουσιαστικά ίδια ισχύ με τον προκάτοχό του. Συγκεκριμένα, 82 PS στις 5.700 rpm.
Οι σχολαστικοί αριθμολάγνοι της φίρμας ίσως εντοπίσουν ότι ο προκάτοχος απέδιδε 83 ίππους. Σωστά θυμάστε, κύριοι. Με μία διευκρίνιση: στο νέο μοτέρ η μετατροπή από kW σε PS αντιστοιχεί σε 82,8 PS. Όμως καθώς στο Μεξικό (σ. α. στα καλύτερα σάς πάμε) το σύνολο αποδίδει ελάχιστα λιγότερο, η εταιρεία προτίμησε για επικοινωνιακούς λόγους να διατηρήσει την ίδια ανακοινώσιμη ισχύ – ένα τσικ προς τα κάτω
Η εκφορά της απόδοσης γίνεται ελαφρώς πιο στρωτά, δεν ακούγονται περίεργα θροΐσματα ενώ έχει αυξηθεί και η σχέση συμπίεσης (με λόγο στο 13:9 έναντι 13:0 του προηγούμενου μοτέρ με τον κωδικό Κ12D)
Η ροπή
Όμως κακά τα ψέματα το θέμα δεν είναι στην ισχύ.
Το πιο εμφανές είναι η ροπή των 112 Nm στις 4.500 rpm που προφανώς ως ατμοσφαιρικό σύνολο αποδίδεται ψηλά για τα δεδομένα της turbo εποχής.
Το Swift συνεχίζει να απαιτεί ανεβοκατέβασμα στο κιβώτιο για να κάνει το λεγόμενο progress, όμως βοηθά περισσότερο πλέον η αυξημένη κατά 10% σε στροφές λειτουργίας κάτω από τις 3.000 rpm, που είναι και οι χρήσιμες για αστική χρήση.
Επιπλέον υπάρχει βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και μείωση της επίσημης μέσης κατανάλωσης (σε 4,4 έναντι 4,7 λτ/100 χλμ).
Επί του προανεφερθέντος, πηγαίνοντας τέζα, από Βάρκιζα μέχρι Σούνιο, με τη μοκέτα να παρουσιάζει σημεία πρόωρης φθοράς (sic) κάτω από το δεξί πεντάλ, το έντιμο Suzuki Swift «έγραψε» 8,4 λτ/100 χλμ. Αλλά τέζα, μιλάμε. Στο γυρισμό, στην ίδια διαδρομή, με μεικτή χρήση, επίσης γρήγορα αλλά και χαλαρά, αλλά ουχί σερνόμενοι, σημείωσε 5,5 λτ/100 χλμ. Η υπόθεση εργασίας λέει πως αν όλα τα χιλιόμετρα γίνονταν συγκρατημένα, θα έδειχνε ακόμα χαμηλότερα, πιθανόν και στις περιοχές των 4 λίτρων
Πώς είναι οδηγικά
Το νέο Suzuki Swift υπενθυμίζει ξεκάθαρα το DNA του.
Ελαφρύ, ρυθμίσιμο είτε με lift-off είτε, ακόμα περισσότερο, με απαλό φρένο στην είσοδο ή τη μέση της καμπής, και με ένα ευχάριστο βαθμό σεβαστής ελευθερίας από το ESP.
Μάλιστα, απενεργοποιώντας το μπορείς να το τοποθετήσεις και επιθετικά πριν το apex.
Η διαδικασία γίνεται κυρίως με την κεκτημένη ταχύτητα και λιγότερο με την ισχύ. Επίσης, το 5άρι κιβώτιο, μακριά κλιμακωμένο και με ένα σχετικό κενό μεταξύ 2ης και 3ης σχέσης, κάποιες φορές σε θέτει στο δίλημμα «τερματισμένη 2η ή ελαφρώς κρεμασμένη 3η;». Σαφώς θα θέλαμε 6άρι
Πάντως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, η σωστή απάντηση είναι το δεύτερο. Με 3η, λοιπόν, και εμπιστοσύνη στο Swift
Άλλωστε τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ικανά, το σασί είναι γραμμικό και, αν επιμείνεις, το Suzuki θα διαχειριστεί την καμπή με ενθουσιασμό.
Την όλη διαδικασία διευκολύνει και το νέο σετάρισμα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας. Παρέχει πιο φυσική αίσθηση και σχεδόν μηδενικό kickback ακόμα και με το πόδι στη γνωστή περιοχή της μοκέτας.
Το «νέο» Suzuki Swift είναι σβέλτο όταν αξιοποιείς το στροφόμετρο και επιταχύνει ελαφρώς πιο γρήγορα από τον προκάτοχό του (12,5 έναντι 13,1 δ/λ.) παρότι πιο βαρύ (918 κιλά έναντι 865 κιλών).
Επίσης παρά τα επιπλέον πενήντα περίπου κιλά, είναι ενστικτωδώς ανάλαφρο, ευέλικτο και ιδιαίτερα άμεσο. Όταν πολλά αυτοκίνητα που οδηγούμε είναι πλέον κάποια 200 κιλά περισσότερα, αυτή η ελαφρότητα στο «πάτημα» και στις μεταφορές βάρους εκτιμάται. Δεν ξέρω από πόσους εναπομείναντες, αλλά από αυτούς τους λίγους και ψαγμένους εκτιμάται
Τέλος, τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά. Τα πίσω ταμπούρα σαφώς δεν «ακούγονται» επικοινωνιακά, όμως με λιγοστό βάρος, αν σου έκλειναν τα μάτια και σε ρωτούσαν «τι φρένα έχει πίσω», επιτρέψτε μου να εικάσω ότι ελάχιστοι θα έβρισκαν τη σωστή απάντηση στην ερώτηση του ενός εκατομμυρίου. Σάμπως το Clio τι έχει;
Ενδιαφέρουσα αεροδυναμική λεπτομέρεια
Το αναβαθμισμένο οπτικά Swift διαθέτει κάλυμμα του ημιάκαμπτου πίσω άξονα για μείωση της αντίστασης και βελτιστοποίηση της ροής – στοιχείο που δεν ακούγεται συχνά στην κλάση.
Επιπρόσθετα ο μπροστινός προφυλακτήρας, στις άκρες του, έχει ανασχεδιασμένους εκτροπείς του αέρα γύρω από τα εμπρός ελαστικά.
Στις υψηλές ταχύτητες το σύνολο παραμένει σταθερό, με περιορισμένο αεροδυναμικό θόρυβο και ταυτόχρονα διατηρεί την αμεσότητά του.
Επίπεδα εξοπλισμού
Κατ´αρχάς είναι πρακτικό και βατό το ότι η Suzuki διατηρεί την ίδια κωδικοποίηση για τα μοντέλα της.
Έτσι λοιπόν υπάρχουν οι GL, GL+ και GLX των αυτοκινήτων της παρουσίασης. Ούτε περίεργοι κωδικοί ούτε μεταβαλλόμενοι κάθε τρεις και λίγο για να ψάχνεσαι στο διαδίκτυο.
Ενημερωτικά η οθόνη πολυμέσων και τα συστήματα ασφάλειας είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση GL. Η οποία ήδη περιλαμβάνει πολλά στοιχεία, όπως φαίνεται στη σχετική φωτό.
Σε χρωματική βάση το Suzuki Swift έχει εμπλουτιστεί. Καιρός ήταν. Aν μέτρησα σωστά, είναι διαθέσιμο σε 13 χρώματα και εξωτερικούς συνδυασμούς. Διακριτικούς τύπου Pure White Pearl, χαρούμενους τύπου Flame Orange Pearl Metallic ή μοντέρνους, όπως το εικονιζόμενο Frontier Blue Pearl Metallic
Για το οποίο χρώμα και το επίσημο βίντεο που ακολουθεί.
Άγουρο συμπέρασμα
Το νέο Suzuki Swift είναι ο φυσικός διάδοχος μιας σχολής που διατηρείται συνεπής εδώ και δεκαετίες.
Μαζεμένο σε μέγεθος, ελαφρύ ως αίσθηση, συμμετοχικό, μπορεί και εισαγωγικό σχολείο εκμάθησης των βασικών του FWD, υβριδικό, γνήσιο «τζαπόνι», φιλικό σε προϋπολογισμό και κατανάλωση
Μπορεί να κάνω και λάθος καθώς ό,τι διαβάζετε προέκυψε από τη σημερινή ολιγόωρη επαφή, αλλά εφόσον ήδη η έκδοση GL έχει ήδη, μεταξύ άλλων, φώτα LED, όλη την παλέτα συστημάτων ασφάλειας, οθόνη αφής, τις μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες σε μάσκα και σπόιλερ και, αν συγκράτησα σωστά, σύστημα πλοήγησης, τότε αυτή είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία, ειδικά για όσους ζητούν ένα γνήσιο Made in Japan ένα «σκαλοπάτι» κάτω από τα €20.000
Άλλωστε, όπως είπαμε, δεν έχουν απομείνει και πολλά στην κλάση.
Info: suzuki.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.