Fast Test: Οδηγούμε το υβριδικό BYD Seal U DM-i των 324 PS

Post date:

Author:

Category:

Αν δεν έχετε μπερδευτεί με το καλημέρα, το Seal U DM-i είναι η υβριδική έκδοση του Seal U. Δηλαδή του αμιγώς ηλεκτρικού μεγάλου SUV της BYD. Που, επίσης δηλαδή, μοιράζεται το όνομά του με το άλλο το Seal, το ηλεκτρικό σεντάν των 530 ίππων που οδηγήσαμε πρόσφατα. Σύνδεση με Βουλιγμένη, με αφορμή την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση

BYD Seal U DM-i

Το BYD Seal U DM-i είναι μεγάλο, στα 4,7 μέτρα, και αυτό που το δημοσιογραφικό κλισέ περιγράφει ως «επιβλητικό». Το συγκεκριμένο της παρουσίασης στη «μεγάλη», τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες


Η ενότητα Fast Test του 4Drivers συνήθως έχει δύο εκδοχές. Η πρώτη όταν αφορά σύντομες επαφές με πραγματικά γρήγορα αυτοκίνητα. Όπως αυτή. Η δεύτερη όταν αφορά μια σύντομης διάρκειας πρώτη επαφή. Όπως αυτή

Και υπάρχει και μία τρίτη, όπως του Seal U DM-i καθώς ισορροπεί ανάμεσα στις δύο.

Αφενός δεν το λες αργό. Κάθε άλλο.

Με επιτάχυνση στο κλασικό 0-100 χλμ/ώ. σε 5,9 δευτερόλεπτα και ώθηση 550 Nm ροπής, τα νούμερα είναι κάτι παραπάνω από σεβαστά για την κατηγορία

Αφετέρου το Seal U DM-i ισορροπεί στην τρίτη εκδοχή του Fast Test καθώς η επαφή ήταν πραγματικά σύντομη.

Ουσιαστικά ένα πήγαινε-έλα από Βουλιαγμένη μέχρι Ανάβυσσο και πάλι πίσω, εν μέσω κίνησης και αρκετής ζέστης παρά τις πρώτες μέρες του Οκτώβρη.

BYD Seal U DM-i

Το δίλημμα

Όταν προκύπτει η δοκιμή ενός (ακόμα) SUV, αιωρείται στο πληκρολόγιο το υπαρξιακό δίλημμα: να το γράψω βάσει του κοινού στο οποίο απευθύνεται το τάδε αυτοκίνητο ή να το γράψω βάσει του κοινού στο 4Drivers;

Συνήθως υπερισχύει το δεύτερο.

Έστω κι αν ένα νέο υβριδικό κινεζικό SUV απευθύνεται, θαρρώ, σε καταναλωτές που δεν έχουν και τις πιο οδηγοκεντρικές σχέσεις με την αυτοκίνηση. Άλλα πράγματα τους ενδιαφέρουν τους ανθρώπους…

Το BYD Seal U DM-i [αλήθεια, ποιος εν δυνάμει αγοραστής θα θυμάται το μπερδευτικό βαφτιστικό;] στεκόταν στο χώρο στάθμευσης, να το πω απλά, χωρίς ίχνος αισθητικής κόμπλας. Και ξέρετε με τι αυτοκίνητα γειτνιάζει όποιος παρκάρει στο Four Seasons του Αστέρα…

BYD Seal U DM-i

Για SUV, είναι αρμονικό. Δεν προκαλεί όπως κάτι άλλα ευρωπαϊκά [βάστα μην ανοίξω το στόμα μου…], δείχνει ακριβό και ενσωματώνει αυτό που και η κουτσή Μαρία βλέπει στα μάτια της ως premium

Αν δεν είχε το σήμα της BYD και είχε ένα άλλο, απ΄τα καταξιωμένα και γαμώ της Ευρώπης, θα μπέρδευε σοβαρά την μπουρζουαζία των ακριβών προαστίων της πρωτευούσης

Τι είναι το Seal U DM-i;

Είναι το πρώτο plug-in υβριδικό της BYD στην ευρωπαϊκή αγορά.

Εν προκειμένω στη δυνατή και τετρακίνητη έκδοση Design, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν in-house κατασκευασμένο (και όχι από ράφια του Ντιτρόιτ) βενζινοκίνητο τετρακύλινδρο 1.5 λίτρων.

Υπάρχει και η προσθιοκίνητη και φθηνότερη έκδοση Boost με τους 218 ίππους και τα 300 Nm.

BYD Seal U DM-i

Aνεξαρτήτως έκδοσης, όπως σωστά υποθέσατε, ψαγμένοι αναγνώστες, η «βενζίνα» λειτουργεί μόνο υποβοηθητικά προς τα ηλεκτρικά μοτέρ που έχουν τον πρώτο λόγο. Αλλά ουχί τον μόνο. Όταν, δηλαδή, ζητηθεί όλη η δύναμη ή η στάθμη ενέργειας έχει μειωθεί, τότε ο turbo τετρακύλινδρος δίνει χείρα βοηθείας

Πώς είναι μέσα;

Στα όρια του κινεζοευρωπαϊκά άψογου.

Σπρώχνεις με το χέρι σου, με δύναμη, κάθε επιφάνεια, όποιο μέρος του ταμπλό θες. Ε, δεν κουνιέται τίποτα. Rock solid.

Στενοί αρμοί «Αουντίλας», φρέσκος techno «αέρας», οθόνη-σινεμασκόπ (ειδικότης BYD), ωραία υλικά, στιβαροί διακόπτες, φαρδιά καθίσματα, γαλαντομία εντυπώσεων και προσοχής.

BYD Seal U DM-i

Βέβαια, ο συνεπιβάτης μου κατά τη διάρκεια του Fast Test, καθότι μεγάλο σκαρί «βρήκε» κρανίο μπαίνοντας μέσα. Θέλει προσοχή, κύριε Βασίλη.

Βλέπετε, παρά τις άπειρες ηλεκτρικές ευκολίες, το κάθισμα του συνοδηγού δεν ρυθμίζεται σε ύψος, η βάση του είναι ψηλά τοποθετημένη και η οροφή καραδοκεί.

BYD Seal U DM-i

Απ’ την πλευρά του οδηγού δεν υπάρχουν τέτοια θέματα και μέσα σε λίγα λεπτά βρίσκεις μια σωστή γενικά, για SUV πάντα, θέση οδήγησης.

Στο δε πίσω κάθισμα παίζουν μπάλα, είναι φωτεινό, μοντέρνο, με ωραία δέρματα και αρκετά καλή ορατότητα.


Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 2

Εν κινήσει

Ηρεμία και «γερμανίλα».

Οι ηλεκτροκινητήρες 204 και 164 ίππων που είναι τοποθετημένοι στον εμπρός και πίσω άξονα, συνοδεία της μπαταρία ιόντων λιθίου Blade Battery (τεχνολογίας LFP, όπως του Seal) πιάνουν δουλειά και το Seal U DM-i απομακρύνεται με βουδιστική αταραξία απ΄το πλακόστρωτο του ξενοδοχειακού συγκροτήματος.

Βγαίνοντας παραέξω, κατά την πάγια τακτική μου σε αυτοκίνητο δοκιμής, σημαδεύω τα πρώτα φρεάτια που προκύπτουν. Φευ! Το πλαίσιο είναι στιβαρό, δεν κουνιέται γρι και υπάρχει και ένα αξιοσέβαστο βάρος. Α, ναι. Η αμαρτωλή γυνή των EV ζυγίζει 2.100 κιλά. Βάλτε, καύσιμο, δυο νοματαίους [αλήθεια, πόσα κιλά είστε, κύριε Βασίλη μας;] και φαντάζεστε τη σούμα

Αν φαίνεται στο δρόμο;

Ε, φυσικά και φαίνεται.

Όχι σε φάση ευθείας όπου πατώντας πιο βαθιά το γκάζι εισράττεις μια καλοδεχούμενη επιτάχυνση και αμεσότητα ανεξαρτήτως κλίσεων ή ανηφοριάς.

Όμως ήδη οι πρώτες καμπές προς Λιμανάκια και εντεύθεν έχουν να διαχειριστούν έναν αισθητό όγκο.

Τα ελαστικά «τρίζουν» εύκολα, κάποιες σχετικές κλίσεις κάνουν πρεμιέρα και καλό είναι να αρχίζεις να στρίβεις λίγο πιο πριν δίνοντας χρόνο στην αδράνεια. Είναι σαφές ότι ο προσανατολισμός είναι στην άνεση. Εκεί όπου το Seal U DM-i θριαμβεύει, ειδικά για φιλήσυχους επιβάτες και όχι ανήσυχους δημοσιογράφους (τρομάρα μας…)

Το δε τιμόνι είναι με αίσθηση πολτού.

Σόρι, αλλά χωρίς ουδεμία αίσθηση, ανάδραση και χωρίς ίχνος επαναφοράς, όπως θα βοηθούσε ένα μεγάλο SUV που κινείται (και) μέσα στην πόλη.

Ξενερώσατε; Το κατανοώ, είναι το δίλημμα του γράφοντος που λέγαμε παραπάνω. Εάν ναι, λοιπόν, είστε λάθος κοινό. Υπάρχει όμως ένα άλλο, μακράν πολυπληθέστερο, που θα γοητευτεί -δεν υπερβάλλω- από την απτή ποιότητα, τη μόνωση, την έλλειψη κραδασμών ή τριγμών και τον ηρεμιστικό τρόπο που έχει το BYD Seal U DM-i να περνά επάνω από της εργολαβίας το κάγκελο

BYD Seal U DM-i

H νέα τάση

Το Seal U DM-i [πού θα πάει, τόσες φορές το ‘γραψα, θα το αποστηθίσω] εκφράζει μία νέα τάση που ‘ρχεται με φόρα στα ευρωπαϊκά πράματα.

Δεν πα’ να μυρικάζουμε τις οδηγοκεντρικές μας ανησυχίες, δεν πα’ να λένε κάποιοι για τα «ψεύτικα τα κινέζικα», υπάρχει ένα προϊόν, πολύ προσεγμένο ως κατασκευή, φιλικό, με εκτάρια ποιότητας στην καμπίνα, άψογη συναρμογή και πολλά χρήσιμα ή πιασάρικα gadget. Ξέρει ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που τολμά στα νέα SUV «χωράφια»

BYD Seal U DM-i

Είναι το κοινό που θα δώσει επίσης προσοχή στις γαλαντόμες εγγυήσεις. Σημειώστε παρακάτω:

  • Εγγύηση 6 ετών ή 150.000 χλμ.
  • Εγγύηση 8 ετών ή 200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας. Μετράει πολύ στα EV και τα υβριδικά, το ΄χουμε γράψει αναλυτικά
  • Εγγύηση 8 ετών ή 150.000 km για τους ηλεκτροκινητήρες

Οι τιμές

Η προσθιοκίνητη έκδοση Boost κοστίζει €38.900.

Η τετρακίνητη έκδοση Design διατίθεται στα €46.500

Info / Photo: bydauto.gr


Η Τουρκία σε συμφωνία και για άλλο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει