Fast Test: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 Grip Control

Post date:

Author:

Category:

Peugeot 2008 1.6

 

Με τον πιο δυνατό diesel των 120 ίππων και αυξημένη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες λόγω Grip Control, το compact crossover της Peugeot διεκδικεί τη θέση του «one and only» τετράτροχου στο γκαράζ σας

Τι λέει το 4Drivers: Το ιδιαίτερο στυλ του «i-cockpit» συμπληρώνεται από έναν «ζωντανό» diesel και καλύτερες δυνατότητες σε light εκτός δρόμου περιπλανήσεις   

 

Oh yes: Grip Control που αυξάνει τις δυνατότητες κίνησης ενός προσθιοκίνητου σε εκτός δρόμου διαδρομές, κινητήρας, ροπή, κατανάλωση, σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης χωρίς να κουράζει, άμεσο και με καλή αίσθηση τιμόνι με βάση την κατηγορία του, ευχάριστο οδηγικά crossover, ποιότητα, εύκολο στη χρήση, εξοπλισμός, μόλις €86 τέλη κυκλοφορίας

 

Sorry, no: Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι όπως και η γεωμετρία σε σχέση με τη θέση οδήγησης θέλει εξοικείωση, σχετικά μεγάλες διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, μικρές ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα

 

Απέναντι: Nissan Juke, Honda HR-V, Opel Crossland X, Ford Ecosport, SEAT Arona, Suzuki Vitara, Renault Captur, KIA Stonic, Toyota C-HR, VW T-ROC 

 

Bitch, better have my money: από €21.600 

 

Ο ισχυρότερος diesel του 2008 των 120 ίππων και 300 Nm χαρίζει καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.125 κιλών με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 9,6’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 192 km/h.

#Database 

 

Κινητήρας: 1.6, 8βάλβιδος, turbo, πετρελαιοκίνητος

Κυβισμός: 1.560 cc

Ισχύς: 120 PS

Ροπή: 300 Nm

Μετάδοση: Εμπρός / Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: McPherson (μπροστά) / Ημιάκαμπτος άξονας (πίσω)

Βάρος: 1.275 kg

0-100: 9,6”

Τελική: 192 km/ h

Mέση κατανάλωση δοκιμής: 6.2 lt/100 km

Το λέμε αρκετά χρόνια τώρα ότι τα crossover (ή SUV αν θέλετε) διεκδικούν το ρόλο του ενός και μοναδικού οικογενειακού οχήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιό τους στην αγορά αγγίζει και ξεπερνά, πλέον, το 11%, όταν οι περισσότεροι λόγω οικονομικής στενότητας αναζητούν εκ των πραγμάτων τετράτροχα «όλα σε ένα». 

 

Ένα κομμάτι από το μερίδιο διεκδικεί και η Peugeot με τα 2008, 3008 και 5008 που έφτασε πρόσφατα και στη χώρα μας. Ο Βενιαμίν των crossover της γαλλικής εταιρείας μετά από το τελευταίο facelift φόρεσε νέα μάσκα ανάλογη με αυτή των μεγαλύτερων «αδελφών» του, περισσότερα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά, πιο σκουρόχρωμα πίσω φωτιστικά και ο «λέων» μετακόμισε από το εμπρός καπό εντός της νέας μάσκας.  

 

Αν και περί ορέξεως ουδείς λόγος, υποκειμενικά, δείχνει λίγο πιο «μάτσο» σε σχέση με το παρελθόν διατηρώντας γαλλική φινέτσα. Η  αλήθεια, όμως, είναι ότι θα θέλαμε να δείχνει λίγο πιο διαφορετικό. Και αυτό το λέμε με βάση αυτά που μας έχει συνηθίσει η Peugeot.

 

Την οποία διαφορετικότητα δεν χρειάζεται να ψάξεις πολύ να βρεις στο εσωτερικό του. Ανοίγεις την πόρτα και μόλις αντικρίσεις το «i-Cockpit» και το μικρό τιμόνι αλά playstation καταλαβαίνεις ότι η Peugeot… «doesn’t go with the flow». Κάποιοι, ίσως, ξεβολευτούν με τη θέση οδήγησης σε σχέση με την κολώνα του τιμονιού, αλλά εδώ, χάρη και στο πιο ψηλά τοποθετημένο κάθισμα σε σχέση με το 208 πάνω στο οποίο βασίζεται, λειτουργεί καλύτερα το όλο concept. 

 

Με σχεδόν 200 mm επιπλέον σε μήκος και 96 σε ύψος σε σχέση με το hatchback οι χώροι είναι αισθητά καλύτεροι σε σχέση με το 208 για τους εμπρός επιβάτες, αλλά αν αυτοί είναι αρκετά υψηλόσωμοι οι πίσω δεν έχουν και άπλετο χώρο για τα γόνατα. Ακόμα και το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών αφαιρεί λίγους πόντους από τη λειτουργικότητα. Ο χώρος αποσκευών, όμως, με τα 350 λίτρα ικανοποιεί πλήρως.    

 

Θετικές είναι οι εντυπώσεις από το μηχανικό σύνολο πετρελαίου 1.6 BlueHDi που στην προκειμένη περίπτωση είναι στην ισχυρότερη διαμόρφωσή του με 120 ίππους στις 3.500 rpm και κυρίως 300 Nm μέγιστης ροπής μόλις από τις 1.750. Δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και ιδίως πάνω από τις 2.000 rpm, παραμένει «ψυχωμένος» και ψηλά μέχρι το όριο των 5.000 rpm. Αρκετά ελαστικός, είναι ελαφρώς πιο θορυβώδης από ό,τι θα θέλαμε αλλά η καλή ηχομόνωση εξισορροπεί την κατάσταση. 

 

Στα πολύ θετικά του και η κατανάλωση που ακόμα και υπό πίεση δεν ξεφεύγει πάνω από τα 7 με 8 lt/100 km, ενώ μετά το τέλος της δοκιμής μας είδαμε μία μέση της τάξης των 6,2. Εργοστασιακά ανακοινώνονται 3,7 lt/100 km και μόλις 96 g CO2/km. Ρεαλιστικά, με συνετή διαχείριση στο δεξί πεντάλ είσαι γύρω από την περιοχή των 5 lt/100 km εκμεταλλευόμενος και το πολύ καλό start/stop. 

Το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στο οποίο θα θέλαμε μικρότερες διαδρομές επιλογέα, σύστημα Grip Control σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Active και Allure) και για να ενισχυθούν περισσότερο οι δυνατότητες εκτός δρόμου και η απόσταση των 160 mm από το έδαφος, υπάρχουν και ελαστικά M+S της Goodyear (Vector 4Season)

Ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα (Normal, Mud, Snow, Sand και ESP OFF – μέχρι 50 km/h) και το μόνο που κάνει είναι να πιέζει το δεξί πεντάλ με τα ηλεκτρονικά να κάνουν όλη τη δουλειά. Σαφώς και δεν μιλάμε για γνήσιο υποκατάστατο καλής τετρακίνησης αλλά επειδή το δοκιμάσαμε σε λασπώδες έδαφος θα σας πούμε ότι οι δυνατότητες κίνησης που προσφέρει το σύστημα είναι αρκετά πιο αυξημένες σε σχέση με αυτό που υπονοεί η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.   

 

Η έκπληξη εντός των ορίων του οδοστρώματος έρχεται από το τιμόνι που είναι ακόμα πιο άμεσο, πληροφοριακό και «βαρύ» σε σχέση με το 208. Το γεγονός αυτό σε σχέση με τη μικρή διάμετρο της στεφάνης, όμως, απαιτεί χρόνο συνήθειας καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που τo «input» που έχεις συνηθίσει με πιο συμβατικά τιμόνια πριν τη στροφή είναι τελικά περισσότερο από ό,τι θα περίμενες και εντός της στροφής καταλήγεις να κάνεις μικροδιορθώσεις. Θυμίζει ως ένα σημείο σαν να δουλεύεις  σε περιβάλλον «Forza Motorsport». Αν, τελικά, το συνηθίσεις τότε αποδεικνύεται και αρκετά ευχάριστο σε πιο γρήγορες βόλτες. 

 

Από την άλλη, το μικρό τιμόνι αποδεικνύεται «παιχνιδιάρικο» και αρκετά πρακτικό στην κίνηση εντός πόλης και το μόνο που θα ενοχλήσει ελαφρώς είναι ένας μικρός συνεχόμενος θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά M+S, κάτι που αφαιρεί και ελάχιστους πόντους από την πολύ καλή κατά τα άλλα ποιότητα κύλισης.

 

Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές περιορισμένες για crossover αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το 2008 δεν είναι και αρκετά άνετο. Το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό στις «κακουχίες» του οδοστρώματος και η ανάρτηση περνά εύκολα ακόμα και πάνω από αρκετά μεγάλες ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου.   

 

Το 2008 είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένο στη συγκεκριμένη έκδοση στο ρόλο του «όλα σε ένα νοικοκυρεμένα» καθώς δεν αποδεικνύεται απλώς εξαιρετικά χρηστικό εντός και εκτός πόλης, αλλά σου δίνει τη δυνατότητα για μικρές, light εξορμήσεις και εκτός ασφάλτου.

Photo: Δ. Θεοχάρης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει