Fast Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 110

Post date:

Author:

Category:

Peugeot 2008 δοκιμή

Αισθητικά ανενεωμένο, με έναν κινητήρα-κόσμημα του downsizing και με τις συδνεσιμότητες που μάθαμε να θέλουμε. Περισσότερη χρηστικότητα για όσους θέλουν το 208 σε μεγαλύτερο μέγεθος

Tι λέει το 4Drivers: έξυπνα ανσχεδιασμένο εξωτερικά, άψογος τρικύλινδρος κινητήρας στην crossover εκδοχή του 208. Ασφαλές και άνετο αν και οδηγικά δεν θα σας πει κάτι ιδιαίτερο. Αλλά για αυτό υπάρχει και το 208 GTi

- Διαφήμιση-

Οh yes: απόκριση κινητήρα, χαμηλά επίπεδα θορύβου παρά τους τρεις κυλίνδρους, κατανάλωση, συνδεσιμότητες, όμορφα details, απουσία χαοτικών πλήκτρων στο τιμόνι, αναπαυτικά καθίσματα, εσωτερικοί χρωματισμοί

Sorry, no: η λάθος γωνία του τιμονιού σε σχέση με τη σωστή γεωμετρία της θέσης οδήγησης (αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το 208 καθώς κάθεσαι πιο ψηλά), μέτριος χώρος αποσκευών, λιγότερο ”οδηγοκεντρικό” σε σχέση με μέρος του ανταγωνισμού

Απέναντι: Opel Mokka X, Nissan Juke, Renault Captur, Ford EcoSport

Bitch, better have my money: από €19,500


Πόσες φορές θα διαβάσετε δεξιά και αριστερά πως τα crossover είναι η νέα γη της επαγγελίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες; Το χρήμα που κινείται από όλο και περισσότερο κόσμο σε αυτή την κατηγορία, νέα ζευγάρια που δεν ”πολυκόβονται” για οδηγικές εμπειρίες, μικρές οικογένειες που θέλουν κάτι παραπάνω από ένα supermini, πολλές, πάρα πολλές γυναίκες που βρίσκουν μεγαλύτερη ευκολία στο να μπαινοβγάζουν παιδιά απ΄τα πίσω καθίσματα και σακούλες από το supermarket, είναι το target zone των καιρών.

Η Peugeot είχε ήδη το 2008 αλλά το 2008 δεν έδειχνε και τόσο ”περιπετειώδες” όσο θέλει το κοινό του. Και έτσι, προέβη σε ένα γενναίο facelift που αν είσαι ανυποψίαστος με τα της αυτοκινητικής Ιερουσαλήμ μπορείς να το θεωρήσεις ως ένα brand new μοντέλο της.

Η γνώριμη εικόνα είναι, κυρίως, στο εσωτερικό όπου είναι καλοσχεδιασμένο, μοντέρνο και σύμφωνο με τη γενικότερη μινιμαλιστική και λειτουργική σχεδίαση των πρόσφατων Peugeot – με εξαίρεση την περίεργα τοποθετημένη κολώνα του του τιμονιού, στην οποία έχουμε αναφερθεί ξανά. Εδώ, ωστόσο, καθώς η γεωμετρία της θέσης οδήγησης είναι κατά τι υψηλότερη από του 208, το πρόβλημα του να μη βλέπεις πάντοτε τις ενδείξεις του ταμπλό είναι μικρότερο.

Το Peugeot 2008 είναι πανεύκολο, εύχρηστο, με άπλετη ορατότητα και με τη χαρακτηριστική άνεση για τις καθημερινές μετακινήσεις. Οι γυναίκες θα το βρουν πολύ βατό στη χρήση infotainment και οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τα χαμηλά επίπεδα θορύβων, είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε στην πόλη, με εξαίρεση ένα σχετικό βούισμα απ΄τα ελαστικά παντός καιρού.

Το τιμόνι, μικρό ως βολάν και άμεσο, συνεχίζει τη θετική αίσθηση της αμεσότητας σε πρώτο χρόνο. Μεταφέρει σωστά τη διαθέσιμη πρόσφυση ως αίσθηση και συμβάλλει στην ιδέα ευελιξίας ενός όχι αντίστοιχα ευέλικτου αυτοκινήτου. Ωστόσο, έχουμε την εκτίμηση στο 4D πως η τόσο μικρή διάμετρος του τιμονιού και η οξύτητα γύρω απ’ την ευθεία (σε ένα μη οξύ αυτοκίνητο) στον ανοιχτό δρόμο είναι ένα στοιχείο που μπορεί να κάνει το 2008 πιο νευρικό απ΄όσο χρειάζεται

Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η πιο δυναμική αίσθηση δεν έχει το βαθμό ενάργειας που διαθέτουν, για παράδειγμα, τα Nissan Juke (το οποίο, όμως, δεν είναι τόσο πρακτικό χωροταξικά) ή το Renault Capture (που δεν δείχνει, ωστόσο, τόσο classy στο εσωτερικό του όσο το 2008).

Η διαχείριση των ανωμαλιών γίνεται με έναν ανάλαφρο τρόπο και οι κλίσεις είναι λογικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης ανταποκρίνεται με τυπικά γαλλικό τρόπο στις ανωμαλίες ενώ το κατά τι πιο υπερυψωμένο αμάξωμα δίνει και ένα άλλοθι να βγεις σε ευκαιριακό χωματόδρομο. 

Oυσιαστικά, το 2008 μοιράζεται κοινά μηχανικά μέρη με το Citroën Cactus, το οποίο είναι ακόμα περισσότερο εστιασμένο στην άνεση ενώ είναι και η πιο αντισυμβατική αισθητικά πρόταση της κλάσης. 

Ο βενζινοκινηκινητήρας των 110 ίππων κινεί ζωηρά το 2008 και ανήκει στη γενιά PureTech που δικαίως έχει εισπράξει διακρίσεις για την οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση δοκιμής στα 7.7 lt/100) και την εύρυθμη λειτουργία του. 

Ο περιστροφικός διακόπτης Grip Control έχει πέντε θέσεις (Standard, Snow, Off-Road, Sand και ESP Off) και είναι σε κεντρικό σημείο της κονσόλας.  Είναι αυτός που διαχειρίζεται το θέμα της πρόσφυσης σε ολισθηρές επιφάνειες.

Κάποιοι κατασκευαστές επιλέγουν την τετρακίνηση, αλλά με όλο και περισσότερους οδηγούς να επισκέπτονται όλο και πιο σπάνια τις χωμάτινες διαδρομές, η μπροστινή κίνηση κυριαρχεί στις επιλογές της κατηγορίας και έτσι η Peugeot προτίμησε να επιλέξει το δικό της σύστημα που για τη χρήση που προαναφέραμε και σε συνδυασμό με τα ελαστικά παντός καιρού είναι ικανοποιητικό στο να βρίσκει την πρόσφυση.

Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα κομψό, πολύ χρηστικό και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που ειδικά αν προσέξεις το φορτίο γκαζιού μπορείς να κινηθείς ιδιαίτερα οικονομικά ως καύσιμο. Η εμφάνισή του πείθει όπως και οι άψογα σχεδιαστικά λεπτομέρειες στο εσωτερικό του.

Τέλος, μέρος του after sales πακέτου προώθησης της Peugeot είναι και το πρόγραμμα ”Only Fuel” το οποίο περιλαμβάνει το κόστος της ασφάλειας, του service, των ανταλλακτικών, της αλλαγής ελαστικών, των τελών κυκλοφορίας και της οδικής βοήθειας για 4 χρόνια που είναι ο χρόνος αποπληρωμής του αυτοκινήτου. 

Info: peugeot.gr / Photo: Peugeot 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει