Fast Test: Πώς να πάθεις αυχενικό με τα νέα smart #1 και #3

Post date:

Author:

Category:

Τα smart #1 και smart #3 είναι δύο νέα ηλεκτρικά της γνωστής εταιρείας που πλέον επεκτείνεται και σε μεγαλύτερα αμαξώματα. Τα οδηγούμε πριν ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών και ειδικά με το Brabus των 428 ίππων και 543 Nm το αυχενικό σύνδρομο δεν απέχει πολύ. Μα επιτάχυνση από 0-100 σε μόλις 3,9 δ/λ. με smart;

fast test smart #1 και #3

Τα smart #1 και #3 αναμένεται να έρθουν στην ελληνική αγορά το Φθινόπωρο με τις παραγγελίες να είναι διαθέσιμες από το καλοκαίρι. Οι κατηγορίες στις οποίες τοποθετούνται εμπορικά είναι η B-SUV και οριακά η C-SUV, αντίστοιχα


Η διαδρομή που επιλέχθηκε από τη Star Automotive Ελλάς, το τμήμα της Mercedes-Benz που έχει αναλάβει τα smart #1 και #3, ήταν από τις κεντρικές εγκαταστάσεις στο ύψος του Ολυμπιακού Χωριού μέχρι το Μαραθώνα. Και πίσω

Η οπτική γνωριμία με τα δύο νέα EV είχε προηγηθεί λίγες μέρες νωρίτερα σε μία ευχάριστη εκδήλωση που είχε οργανωθεί από την εταιρεία, εκεί όπου είδαμε στατικά τα δύο νέα μοντέλα.

fast test smart #1 και #3

Περί τίνος πρόκειται

Πρόκειται για συνεργασία μεταξύ της Mercedes-Benz και της κινεζικής Geely.

Oι Γερμανοί έκαναν το σχεδιασμό. Οι Κινέζοι έβαλαν όλα τα υπόλοιπα – σασί, ηλεκτροκινητήρες, λογισμικό, συναρμολόγηση. Η 28η Μαρτίου του 2019 ήταν η κομβική ημερομηνία της συμφωνίας. Στόχος της να βγαίνει κάθε χρόνο και ένα νέο smart

fast test smart #1 και #3

H σημαδιακή μέρα που έδωσαν τα χέρια οι επικεφαλής των Mercedes-Benz και Geely για την κοινή συνεργασία κατασκευής των νέας γενιάς ηλεκτρικών smart


Ποιος βάζει τι

Τα smart #1 και smart #3 είναι χτισμένα στην ίδια πλατφόρμα (SEA / Sustainable Experience Architecture) σε δύο διαφορετικές διαστάσεις, 4,2 και 4,4 μέτρα, αντίστοιχα.

Η ίδια πλατφόρμα χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα της Geely. Καθώς είναι αρθρωτή (modular) τοποθετείται με διαφοροποιήσεις ακόμα και στο Volvo EX30.

Είναι και τα δύο πεντάθυρα και τελείως διαφορετικά σε σχέση με τα αμαξώματα των smart fortwo ή και forfour, όπως τα γνωρίζαμε.

Μάλιστα, όπως ανακοινώθηκε επίσημα, η εταιρεία θα επεκταθεί περισσότερο με νέα μοντέλα και έχει σειρά το smart #5. Kαι βλέπουμε.

fast test smart #1 και #3

Οι παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν ότι οι αεραγωγοί στο καπό κάτι θυμίζουν από GT3. Δεν υπάρχει πάντως στοιχείο προς ψύξη εκεί. Ανοίγοντας το αλουμινένιο καπό (εσωτερικά με δύο μεντεσέδες ασφάλισης για να μη δημιουργούνται βαθουλώματα κατά το κλείσιμο), υπάρχει το ”frunk”, ένας μικρός χώρος 15 lt για το καλώδιο φόρτισης


Το smart #1 διατίθεται ως πισωκίνητο ή τετρακίνητο με ισχύ 272 και 428 ίππους, αντίστοιχα. Το smart #3 αποκλειστικά με ηλεκτρική τετρακίνηση. Υπάρχει και η έκδοση Brabus με 428 ίππους που ξεχωρίζει από πιο επιθετικές αισθητικές λεπτομέρειες. Η αυτονομία, κατά WLTP, στα smart #1 Premium και smart #3 Brabus της δοκιμής κυμαίνεται από 440 έως 400 χιλιόμετρα, αντίστοιχα

Η μπαταρία του #1 έχει χωρητικότητα 49kWh με θεωρητική αυτονομία (κατά WLTP) 310 χιλιομέτρων και με την μπαταρία των 66kWh είναι 440 χιλιόμετρα.

Ίδιες επιλογές μπαταρίας έχει και το smart #3 με μικρές αποκλίσεις όσον αφορά την αυτονομία, στα 325 και 440 χιλιόμετρα, αντίστοιχα.

fast test smart #1 και #3

Το smart #1 στη βασική του έκδοση Pure κοστίζει €36.950. Το smart #3 ξεκινά από €40.900 στην έκδοση Pro


smart μαύρο

Μέσα στα smart #1 και smart #3

Η οδηγική μας γνωριμία ξεκίνησε από την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και μέσω της στριφτερής διαδρομής από Πάρνηθα φτάσαμε Μαραθώνα.

Σαφώς πρόκειται για ενδιαφέρον κομμάτι δρόμου που, έστω και ως αρχική επαφή, βοηθά στο να σχηματιστούν κάποιες εντυπώσεις.

Επιλέξαμε το μαύρο smart #1 στην έκδοση Brabus. Στο εσωτερικό του είναι όλα στη νέα λογική των EV: ελάχιστα φυσικά μπουτόν, μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών, συνδεσιμότητα 5G, συστήματα υποβοήθησης, μινιμαλισμός. Έχει στοιχεία που παραπέμπουν σε Mercedes (αεραγωγοί, καθίσματα, οριζόντια κονσόλα, διακόπτες κλπ) ωστόσο δεν νομίζω ότι προκαλούν την αισθητική και χωροταξική επανάσταση που είχε σημειώσει το fortwo δύο δεκαετίες πριν

fast test smart #1 και #3

Aμφότερα τα νέα smart είναι αρκετά ευρύχωρα, τα πλαστικά τους δείχνουν ποιοτικά, με στενή συναρμογή και δείχνουν μοντέρνα, όπως πλέον αντιλαμβάνεται ο πολύς κόσμος τον όρο


Σημαδεύοντας λακούβες, φρεάτια και όλα αυτά τα ωραία που «στολίζουν» την ελληνική άσφαλτο, το smart #1 περνά χωρίς τριγμούς ή κραδασμούς και με καλή αίσθηση κύλισης. Δείχνει συγκροτημένο, ευέλικτο και ασφαλές. Θα έλεγα πως αυτοί οι χαρακτηρισμοί συνθέτουν το χαρακτήρα του συνολικά

Τέσσερις επιβάτες κάθονται άνετα με τους πίσω να έχουν τη δυνατότητα συρόμενου καθίσματος στο smart #1.

Η μεγάλη γυάλινη οροφή χαρίζει φως, όμως στο #3 δεν υπάρχει συρόμενο σκίαστρο και μερικές φορές ενοχλεί.

Ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά περιορισμένος στα 370 lt ενώ κάτω από το μπροστινό αλουμινένιο καπό υπάρχει το λεγόμενο frunk, ένας μικρός χώρος 15 lt για να αποθηκεύεις το καλώδιο φόρτισης.

The Fast Test

Παρότι είναι νωρίς για ολοκληρωμένα συμπεράσματα, η πρώτη επαφή δείχνει καλοστημένη και σοκαριστικά γρήγορη.

Οι 428 ίπποι είναι πολύ πράμα. Τόσους έβγαζαν τα καθαρόαιμα σπορ κουπέ μέχρι πρόσφατα, ειδικά από Γερμανία πλευρά. Το να έχει ο απλός καταναλωτής τόση ισχύ σε τόσο άμεσο τρόπο λόγω ροπής και δη σε ένα αυτοκίνητο που δεν είναι σπορ, είναι η νέα επανάσταση των καιρών

fast test smart #1 και #3

Με το smart #1 Brabus στη Λίμνη Μαραθώνα. Η οθόνη αφής των 12,8 ιντσών αναλαμβάνει τις περισσότερες λειτουργίες, ακόμα και τη ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών. Επιπλέον υπάρχει εν είδει πίνακα οργάνων και μία μικρή 9,2 ιντσών, πίσω από το τιμόνι, για τις βασικές ενδείξεις


Βγαίνοντας από την Εθνική στο ύψος της Βαρυμπόμπης κατευθυνθήκαμε προς το στριφτερό κομμάτι Πάρνηθας προς Μαραθώνα.

Το μαύρο smart #1 δείχνει μαζεμένο, συμπαγές και με αρκετά καλή αίσθηση στο τιμόνι. Δεν είναι υπερβολικά ελαφρύ και είναι ακριβές.

Η απόσβεση είναι σχετικά σφιχτή χωρίς ωστόσο να κουράζει. Ακόμα και για τους πίσω επιβάτες η κύλιση είναι αρκετά ενδοτική.

Όπως είναι αναμενόμενο, με τόση άμεση ροπή ξεπετάς κάθε ενδιάμεση ευθεία με ταχύτητες υπερβολικά δυνατού hot hatch.

Εφόσον χωράς να προσπεράσεις στην κατηφορική στενή διαδρομή, απαλάσσεσαι από την κίνηση με διαδικασίες αυτοφώρου.

Έχοντας επιλέξει πρόγραμμα που δεν εμπλέκει την τετρακίνηση, όπως κάνουν τα Sport και Brabus, στις εξόδους νιώθεις τη μικρή μετατόπιση του πίσω άξονα γλιστρώντας ελαφρά. Στις δε μικρές κυματοειδείς ανωμαλίες που έχει η συγκεκριμένη διαδρομή το smart #1 Brabus δεν διαταράσσεται

fast test smart #1 και #3

Με 2,75 μεταξόνιο, τροχούς με διάσταση 235 /45/19 ακροβολισμένους και φαρδιά μετατρόχια (του smart #3 είναι ελαφρώς μεγαλύτερα) δείχνει «τετράγωνο».

Φρενάρεις έγκαιρα λόγω αδράνειας με ένα στιβαρό πεντάλ που δεν κάνει «περίεργες» αναδράσεις – σημείο κρίσης και κριτικής για πολλά EV

fast test smart #1 και #3

Παρότι είναι κατηφορικό το τελευταίο τμήμα της διαδρομής, μία ελάχιστη μόνο δόση οσμής κόσμησε τας εξοχάς και τον περίβολο αυτού του καταπληκτικού φούρνου, Αργιθέα, όπου ήταν το σημείο συνάντησης


Το βάρος δεν είναι καθόλου αμελητέο. Στα 1.910 κιλά για την έκδοση που οδηγήσαμε. Στις «κλειστές» καμπές σαφώς το νιώθεις και είναι εκεί όπου τα ηλεκτρονικά δουλεύουν εντατικά για να συγκρατούνται οι τάσεις. Την προσπάθειά τους την αντιλαμβάνεσαι, πέρα από το αναβόσβημα της λυχνίας του ESP, αλλά όχι στο βαθμό που περιμένεις από ένα τόσο βαρύ αυτοκίνητο

fast test smart #1 και #3

Οι κρυφές χειρολαβές των νέων smart. Δεν είναι τόσο βολικές στη χρήση αλλά συμβάλλουν στον αεροδυναμικό συνετελεστή οπισθέλκουσας (0,29 cd)


Porsche Taycan

Τα updates

Όλα τα smart #1 και #3 που θα έρθουν από Φθινόπωρο στην ελληνική αγορά θα είναι ΜΥ 2025.

Aυτό σημαίνει ότι θα έχουν και τις βελτιώσεις σε λεπτομέρειες που εντοπίστηκαν στην πρώτη φάση ζωής τους, καθώς τα δύο μοντέλα κυκλοφορούν σε Κίνα και Γερμανία ήδη από το τέλος του 2022

Για παράδειγμα, οι λευκές επιφάνειες στο εσωτερικό καθώς προκαλούσαν αντανακλάσεις (βλ. φουλ γυάλινη οροφή) θα είναι σε μαύρο ή γκρι.

Επίσης, αρχικά τουλάχιστον, όλες οι παραγγελίες θα γίνονται ψηφιακά, χωρίς εκθέσεις.

Τέλος, μέχρι το Σεπτέμβριο θα είναι πλήρως έτοιμη και η εφαρμογή Hello smart App μέσω της οποίας θα χειρίζεται ο κάτοχος λειτουργίες του αυτοκινήτου.


Εκδόσεις και τιμές

Smart #1

  • Pure  €36.950
  • Pure+ €42.500
  • Pro €39.250
  • Pro+ €44.900
  • Premium €47.600
  • Pulse €47.600
  • Brabus €52.330

Smart #3

  • Pro €40.900
  • Pro+ €46.400
  • Premium €50.550
  • Pulse €50.550
  • Brabus €55.280

Μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των smart #1 και smart #3 εδώ

Info / Photo: mercedes-benz.gr / Star Automotive Ελλάς


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει