Fast Test: Renault Clio 0.9 TCe

Post date:

Author:

Category:

Renault Clio 0.9 δοκιμή

 

Τι καταφέρνει και τι όχι ο πιο μικρός κινητήρας σε ένα απ΄ τα πιο ικανά σασί της κατηγορίας;

- Διαφήμιση-

Μπορεί η ονομαστική ισχύς να παρέμεινε ίδια, αλλά μετά το facelift στο Renault Clio, ο 3κύλινδρος turbo των 898 cc είναι πλέον συμβατός με τις προδιαγραφές ρύπων Euro6b, όπως δηλαδή όλη η γκάμα των κινητήρων του. 

 

Όταν πριν από μία πενταετία οδηγήσαμε για πρώτη φορά το μηχανικό σύνολο με κωδικό «H4Bt», στο πρωτοεμφανιζόμενο τότε Renault Clio IV, μας είχε κάνει πολύ καλή εντύπωση η υλοποίηση των μηχανικών. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας από το 900αράκι 3κύλινδρο μοτέρ με το turbo ήταν τέτοια που θύμιζε ως ένα βαθμό καλό ατμοσφαιρικό βενζίνης 1,4 ή και 1,6 λίτρων. 

 

Και όλα αυτά παρότι οι 90 ίπποι και τα 135 Nm ροπής δεν εντυπωσίαζαν θεωρητικά και η απουσία του νέου τότε «φρούτου», του άμεσου ψεκασμού, τον έκανε φαινομενικά να μοιάζει υποδεέστερος τεχνολογικά από άλλες δημιουργίες. 

 

Η αλήθεια είναι ότι εκείνη την εποχή ο ανταγωνισμός σε αυτόν τον κυβισμό έμοιαζε σχεδόν μηδαμινός. Ουσιαστικά, μόνο η FIAT με τον TwinAir προσπαθούσε σχεδόν απέναντί του σε κυβισμό και με έναν κύλινδρο λιγότερο (πολύ πιο «τραχύ» και θορυβώδες σε λειτουργία το TwinAir).

 

Μετά το τελευταίο facelift του Clio, η ιπποδύναμή του παραμένει ίδια, ενώ η μέγιστη ροπή σκαρφάλωσε ελάχιστα αγγίζοντας πλέον τα 140 Nm στις 2.500 rpm. Ο επαναπρογραμματισμός και το ραφινάρισμα λειτούργησε κυρίως στην αναβάθμιση του μοτέρ ώστε να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές Euro6b (από Euro5 που ήταν όταν πρωτοεμφανίστηκε). 

 

Σύμφωνα με τους Γάλλους, η μέση κατανάλωση είναι στα 4,7 lt/100 km και η εκπομπές CO2 στα 105 g/km.

 

Ούτε στις επιδόσεις δεν θα πρέπει να ψάχνετε διαφορές με το κλασικό 0-100 km/h να παραμένει στα 12,2” και την τελική να αγγίζει τα 180 km/h. Επιδόσεις αρκετά καλές αν λάβουμε υπόψη ότι πρόκειται για 900αράκι 3κύλινδρο μοτέρ που έχει να αντιμετωπίσει 1.082 kg συνολικού βάρους

 

Στην πράξη, και ιδίως αν έχεις το πρόγραμμα ECO απενεργοποιημένο από το κουμπί πίσω από το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση, η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά άμεση από χαμηλά και η δύναμη είναι αρκετή χωρίς να υπάρχουν σημεία που να σε «κρεμάει» ουσιαστικά. Αν δεν φοβηθείς μάλιστα με τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, τότε μπορείς να κινηθείς αρκετά σβέλτα. 

Απλώς ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ενώ τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών κινούνται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Highlight το σύστημα infotainment Media Nav Evo με οθόνη αφής 7” το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Στην πλούσια έκδοση Dynamic (15.440 ευρώ) συμπεριλαμβάνονται από κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω μέχρι σύστημα πλοήγησης και φώτα Full LED. To σασί παραμένει ένα απ΄τα πιο ικανά, με χτίσιμο μεγάλης εμπιστοσύνης και προοδευτικότερα της κατηγορίας

 

Σε αυτό το σημείο ήταν και η μεγαλύτερη διαφορά που εντοπίσαμε σε σχέση με το παρελθόν. Ότι ακόμα και ύπο πίεση η μέση κατανάλωση δεν ξέφυγε αρκετά πάνω από τα 7 με 8 lt/100 km, όταν σε αντίστοιχες συνθήκες στο παρελθόν βλέπαμε νούμερα στον υπολογιστή ταξιδιού της τάξης των 10+ και 11+ lt/100 km . Αν μάλιστα έχεις το πρόγραμμα ECO ενεργοποιημένο και το πας στο χαλαρό, είναι εφικτή στην καθημερινότητα μία μέση κατανάλωση από 5 μέχρι 6 lt/100 km. 

 

Ελαστικό μοτέρ, με αρκετά ομαλή λειτουργία (ακόμη πιο ραφιναρισμένη) και ευχάριστη χροιά αποκαλύπτει ελάχιστες φορές την 3κύλινδρη υπόστασή του.

Η αλήθεια είναι όμως ότι αποδεικνύεται «λίγο» για το πολύ καλό πλαίσιο του Clio IV με την ανάρτηση που ελέγχει αυστηρά τις κινήσεις του αμαξώματος και ταυτόχρονα απορροφά σαν «αφρός» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος

Επίσης, ο πανταχόθεν 3κύλινδρος ανταγωνισμός στο λίτρο (από τον πολυβραβευμένο 1.0 EcoBoost στο Ford Fiesta, το 1.0 BoosterJet στο Suzuki Swift, μέχρι τους TSI του γκρουπ VW ή ακόμα και το προπύργιο της ατμόσφαιρας, τη Honda, που έχει πλέον 3κύλινδρο χιλιάρη turbo!) τον κάνουν να δείχνει υποδεέστερος στα χαρτιά και στην πράξη, ειδικά μόλις ξεπεράσεις τη μεσαία περιοχή του στροφόμετρου.

 

Υπάρχει και θέμα εσωτερικού ανταγωνισμού. Εμείς για παράδειγμα, αντί για 14.380 ευρώ για το «βασικό» 0.9 TCe θα θυσιάζαμε επιπλέον €2.000 για το 1.2 TCe με τους 120 ίππους που διαθέτει πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και μας είχε κερδίσει στην αντίστοιχη δοκιμή που μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω link. 

 

#Διάβασέ το: Renault Clio 1.2 Tce 120 PS

Info: renault.gr / Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει