Fast Test: Renault Megane 1.2 TCe 130

Post date:

Author:

Category:

Renault Megane δοκιμή

 

Το Megane 4ης γενιάς είναι χτισμένο κυριολεκτικά από λευκή κόλλα χαρτί. Αυτό έχει πολλά θετικά αλλά και κάποια αρνητικά. Ευπειθώς αναφέρουμε

Η ιστορία διαφέρει από αυτήν του προηγούμενου που ήταν μετεξέλιξη της 2ης γενιάς. Το νέο Megane είναι ολοκαίνουργιο και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF που υπάρχει σε Kadjar, Espace και Talisman (η ίδια πλατφόρμα υπάρχει και στα Nissan Qashqai, X-Trail και Pulsar). 

 

Όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις (σε μήκος +64 mm, μεταξόνιο +28 mm, μετατρόχια +46 mm και + 39 mm πίσω, μόνο σε ύψος είναι -25 mm) και φτάνοντας πλέον τα 4.359 mm, δείχνει και είναι πιο premium σε εμφάνιση από κοντά σε σχέση με το παρελθόν. 

Το ότι εδώ η Renault προσπαθεί να παίξει το παιχνίδι του VW Golf σε premium και ποιοτικό της κατηγορίας είναι ξεκάθαρο.  Όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά 

Τα ως επί το πλείστων μαλακά υλικά, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει η κεντρική του διάταξη ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις διαλέξει στο Multi-Sense (Sport, Comfort, Eco, Neutral και Perso ή αν θέλετε Personal), η α λα τάμπλετ κάθετη οθόνη του infotainment των 8,7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα (υπάρχει και κλασική 7άρα για όποιον δεν θέλει… τάμπλετ), τα πιο άνετα ίσως καθίσματα στην κατηγορία, η πολύ καλή θέση οδήγησης, ακόμα και το φινίρισμα και τα υλικά στο κλειδί-κάρτα είναι ενδείξεις της προσοχής στη λεπτομέρεια που είναι εκ των ον ουκ άνευ σε ένα ποιοτικό προϊόν. 

 

#Διάβασέ το: Fast Test: Clio vs Fiesta

 

Δύο μόνο παρατηρήσεις. Τα πάντα τα κάνεις μόνο μέσω της… ταμπλέτας και θέλει εξοικείωση, ενώ οι λίγοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα δεν πραγματοποιούν όλες τις βασικές λειτουργίες.

 

Επίσης, στο κεντρικό μενού του infotainment, δεν υπάρχει εικονίδιο για το ραδιόφωνο αλλά γενικά για τα πολυμέσα οπότε πρέπει να μπεις σε δύο υπομενού για να αλλάξεις σταθμό (εργονομικά «φαουλάκια» λέγονται αυτά).

 

Ο χώρος αποσκευών με τα 384 λίτρα κινείται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία, αλλά όπως και στο παρελθόν το ίδιο δεν συμβαίνει και με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες που είναι απλώς καλοί για τέσσερις.   

Renault Megane δοκιμή

 Σαφώς πιο ραφιναρισμένο και hi-tech σε σχέση με το προηγούμενο Megane. Η κεντρική οθόνη αφής κυριαρχεί, όπως και ένα ιδιαίτερα ριλαξαρισμένο στυλ οδήγησης σε ένα συνολικά κομψό πακέτο. Το νέο Megane, ωστόσο, αφήνει μια σχετικά πλαδαρή οδηγικά αίσθηση που απέχει απ’ αυτό που μας είχαν συνηθίσει οι προκάτοχοί του στο λανσάρισμά τους. Ποιοτικό αλλά όχι κορυφαίο δυναμικά. Το μεγαλύτερο μέρος του βρετανικού Τύπου συμφωνεί – ενδεικτικά εδώ

Ο 4κύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού 1.2 TCe βενζίνης είναι γνωστός από Clio, Captur, Kadjar… Qashqai και άλλα σύνολα του ομίλου. Εν προκειμένω, αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 rpm και η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 205 Nm στις 2.000 rpm.

 

Ο συνδυασμός γίνεται με ένα πολύ καλό σε αίσθηση και κούμπωμα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων σωστό σε κλιμάκωση. Με 0-100 km/h σε 10.6 και τελική στα 197 km/h είναι από τα κορυφαία σε επιδόσεις στην κατηγορία του.

 

Ο 1.2 TCe του Megane έχει και ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τα 3κύλινδρα 1.000άρια και 1.200άρια της κατηγορίας. Είναι πιο «βελούδινος» σε λειτουργία, λίγο πιο «μεστός» χαμηλά (κυρίως με το πρόγραμμα «Sport») παρότι η απόκρισή του στο γκάζι δεν είναι ακαριαία κάτω από τις 1.500 rpm.

 

Είναι αρκετά «γεμάτος» και εύστροφος από τις μεσαίες και πάνω, αλλά αν είσαι κολλημένος με το «Sport» και το γκάζι θα δεις και κατανάλωση που θα ξεπεράσει τα 11 με 12 lt/100 km.

Πρέπει να ασκείς επιμονή με το φορτίο γκαζιού για να δεις ανάμεσα στα 6-7 lt/100 km κατανάλωσης. Βασισμένο στην καλή γαλλική σχολή και με μαλακό set-up ανάρτησης, το Megane έχει «αρχοντική» κύλιση και άνεση και μάλιστα καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν. Εδώ, νιώθεις πιο στιβαρό το πλαίσιο, πιο «μονοκόμματο»

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στο NVH και έτσι παραμένει πολύ ήσυχο ακόμα και υπό πίεση αλλά και στο πέρασμα πάνω από τις κατασκευαστικές ατέλειες του οδοστρώματος. 

 

#Διάβασέ το: Στα κλεφτά: Νέο Renault Megane RS
 
Με τη Renault όμως να είναι πιο νέος παίκτης στο premium παιχνίδι που σημειώσαμε και παραπάνω, το ισοζύγιο μεταξύ άνεσης και οδηγοκεντρικότητας έχει μετατοπιστεί προς την πρώτη κάνοντάς το σχετικά αδιάφορο έως και ενδεχομένως ”πλαδαρό” για τον ενθουσιώδη οδηγό.

 

Παρότι το εμπρός είναι αρκετά άμεσο και οι κλίσεις στις στροφές έρχονται προοδευτικά, στα πιο «κλειστά» κομμάτια και σε ανωμαλίες μεγάλου κύματος το «roll» υπάρχει και η αίσθηση φαίνεται εντονότερη σε σχέση με τα λογικά 1.205 kg της ζυγαριάς.

 

Αυτόμ σε συνδυασμό με τη μη απενεργοποίηση του ESPμ έχει ως αποτέλεσμα την αφαίρεση κάποιων πόντων από το οδηγοκεντρικό κομμάτι του ονόματος Megane (που για την ιστορία, συμπληρώνει είκοσι χρόνια ζωής). 

 

Όλα αυτά βεβαίως ισχύουν εδώ, στις απλές εκδόσεις,  διότι με αυτές που έχει ασχοληθεί η Renault Sport μένει να το δούμε στο μέλλον.

 

#Διάβασέ το: Κάτι από “GT”. Renault Clio 1.2 TCe

 

Μας θύμισε αρκετά τη μετάβαση από το πρώτο στο δεύτερο Focus όπου και εκεί υπήρχε έντονα το παιχνίδι της ποιότητας και του premium. Όπως και να το κάνουμε, όμως, το Golf είναι ο πιο έμπειρος παίκτης στο να ακροβατεί ανάμεσα στα παραπάνω στοιχεία και έχει μάθει πλέον να κρατάει εξαιρετικές ισορροπίες. 

 

Α! Να μην ξεχάσουμε! Τιμή από €21.450 αυτό το 130άρι και από €17.150 η έκδοση των 100 PS. Αυτά τα ολίγα. ”Fast Test” είναι, άλλωστε.

Info: renault.com.gr Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει