Fast Test: SEAT Leon 1.5 DSG 150 PS. Το FR ή το «απλό»;

Post date:

Author:

Category:

Οδηγούμε το ήπια υβριδικό, νέο SEAT Leon FR. Πιο επιθετικά σχεδιασμένο από το «ομογάλακτο» VW Golf και, εν προκειμένω, στη σπορτίφ έκδοση FR με πιο σφιχτές ρυθμίσεις ανάρτησης. Τι ακριβώς συμβαίνει στο δρόμο και την τσέπη;

Seat Leon FR δοκιμή

Το Leon FR είναι ολοκληρωμένα εξοπλισμένο με, μεταξύ άλλων, προβολείς LED μπροστά και φώτα LED πίσω, σύστημα infotainment με οθόνη 8,5 ιντσών, 4 προγράμματα οδήγησης (Drive Profile) και το πλήρες πακέτο άνεσης και συστημάτων ασφάλειας που προσφέρει η SEAT στη γκάμα. Από €25,290 και τέσσερα χρόνια εγγύησης – σε αντίθεση με τα δύο της VW

Τι λέει το 4DΤο ήπια υβριδικό και αποκλειστικά 5-θυρο Leon FR είναι ευρύχωρο, στιβαρό, ολοκληρωμένα εξοπλισμένο και πειστικά σπορτίφ
Μας αρέσειΕύρυθμος, δυνατός και ραφιναρισμένος 4-κύλινδρος, προοδευτικότητα σασί, πρακτικότητα, κατανάλωση, πλευρική στήριξη καθισμάτων FR
Όχι και τόσοΜέτρια έως ενοχλητική κύλιση σε κακό οδόστρωμα στην έκδοση FR με τους τροχούς 18 ιντσών, σταδιακή κατάργηση των φυσικών μπουτόν
Επίμαχοαπό €24,290
Infoseat.gr

Να το πάμε απλά και ξεκάθαρα. Το Leon FR, στην έκδοση που το οδηγήσαμε, θα αρέσει σε ένα ιδιαίτερα ευρύ τύπο αγοραστή

Κατ΄αρχήν είναι ένα αυτοκίνητο που μέσα στη μεγάλη παλέτα του γκρουπ της VW λάμπει όσον αφορά το επιθετικό του προφίλ.

Είναι, επίσης, πιο ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες σε σχέση με το Golf.

Το τελευταίο, απ΄την άλλη, είναι πιο εκλεπτυσμένο σε θόρυβο κύλισης και σε λεπτομέρειες του εσωτερικού.

Τόσο-όσο επιθετικό

Ρίξε το FR σε μια από τις άπειρες καμπές του επαρχιακού οδοστρώματος και θα κρατήσει σοβαρή κεκτημένη ταχύτητα.

Γέρνει ελάχιστα, έχει πραγματικά μεγάλα περιθώρια μηχανικής πρόσφυσης και το τιμόνι του είναι σωστά ζυγισμένο και ακριβές.

Αρκούν σχετικά μικρές κινήσεις για να κατευθύνεις το Leon FR.

Το grip δεν τελειώνει ακόμα κι αν το προκαλέσεις. Ό,τι πιο ασφαλές και αποτελεσματικό για τη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών.

Στις δε απλωτές, μεγάλης διάρκειας καμπές; Με έκανε να ψελλίσω «μα για αυτό, διάολε, κολακεύει τόσο τους οδηγούς του»

Seat Leon FR δοκιμή

Τέσσερα προγράμματα οδήγησης, σωστή, χαμηλή θέση οδήγησης με πιο έντονη πλευρική υποστήριξη απ΄τα καθίσματα της έκδοσης FR και περισσότερα φυσικά μπουτόν από του Golf. Ωστόσο η απόσπαση προσοχής για κάποια μέτρα οδηγώντας καθώς ψάχνεις για λειτουργίες στο infotainment είναι ένα ζήτημα. Γενικώς εντός του ομίλου


Σταθερό σα βράχος

Ακριβές, άψογα κοντρολαρισμένο σε κυματοειδείς ανωμαλίες. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη να πιέσεις. Κι άλλο, κι άλλο. Προοδευτικά και με αίσθηση υπεροπλίας – αυτήν που ξέρει να χτίζει το γκρουπ της VW στο mass market.

Με το Leon FR εισπράττεις μία σπορτίφ (σκόπιμα δε λέω «σπορ») αίσθηση πιέζοντάς το. Και αυτό δεν είναι κάτι που νιώθεις συχνά από ένα οικογενειακό μικρομεσαίο των €25,000.

Όχι ότι το συγκεκριμένο ποσόν είναι ευκαταφρόνητο. Το Leon «τσίμπησε» τιμές και, εν προκειμένω, έχουμε επιπλέον το DSG (+€3,000) όπως και την υβριδική έκδοση.

Θα επανέλθω στο τιμολογιακό παρακάτω. Για την ώρα θα επιμείνω περισσότερο στο οδηγικό. Το οποίο είναι σαφώς υπέρ του.

Με τη γενναιόδωρη ροπή των 1,500 Nm να εμφανίζεται από τις 1,500 rpm, το Leon FR είναι ικανοποιητικά σβέλτο.

Εξαντλώντας το στροφόμετρο μαζεύεις εύκολα τις κεκτημένες και, ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα πολύ στιβαρό σασί σε συνδυασμό με σφιχτοδεμένο αναρτησιακά set-up

Ο θόρυβος παραμένει σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα και ναι μεν νιώθεις ένα κλικ λιγότερου ραφιναρίσματος σε σχέση με το Golf, όμως απ’ την άλλη ο συνειδητοποιημένος αγοραστής θα λάβει το σπορτίφ αντάλλαγμα στο οποίο αναφερθήκαμε.

Seat Leon FR δοκιμή

Το λογότυπο της έκδοσης FR υπενθυμίζει την κορυφαία έκδοση. Πιο ψηλά υπάρχει μόνο η FR Plus με τα Full Led High


Πού διαταράσσεται η συνταγή;

Στις χαμηλές ταχύτητες. Ειδικά στις εργολαβικές ανωμαλίες που βρίθουν σ’ αυτή τη χώρα.

Πολλή πλάκα που οι βρετανοί έχουν παράπονα για τα δικά τους B-roads. Πού να κατέβουν σε μια Λαυρίου να ισιώσουν;

Επανέρχομαι, όμως. Το FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση και τους τροχούς 18 ιντσών χάνει ένα μεγάλο μέρος της ολιστικής του προσέγγισης.

Ακούς τις ανωμαλίες, η μέση σου ενοχλείται και, αν δεν είσαι 25άρης που χέστηκε για όλα αυτά τα Geriatric, υπάρχει ένα τίμημα φιλικότητας στην καθημερινή χρήση του πήγαινε-έλα.



Προσωπικά;

Σε αυτοκίνητα τέτοιας κατηγορίας θα έμενα σε τροχούς 16 ιντσών.

Αμ έλα που αυτοί υπάρχουν μόνο στη βασική έκδοση Business.

Και στην τελευταία δεν παίρνεις μερικά λίγο-πολύ βασικά πράγματα τύπου αισθητήρες στάθμευσης πίσω, φωτιζόμενα αλεξήλια φωτειζόμενα (ξέρεις τι γκρίνια μπορείς να φας σ’ αυτή τη ζωή για τα μη φωτιζόμενα αλεξήλια που «πήγες και πήρες;»), τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ή τις υποδοχές USB μπροστά.

Όλα αυτά όμως τα στοιχεία του εξοπλισμού-και πολλά επιπλέον- έχει η έκδοση Leon FR που οδηγούμε.

Έτσι, το δίλημμα καταλήγει να είναι μια πολύ υποκειμενική υπόθεση για το τι βάζεις πιο ψηλά στις προτεραιότητές σου.

Επίσης, έχω και μία επιπλέον παρατήρηση.

Αν δεχθούμε πως πλέον η τιμολογιακή πολιτική της SEAT την τοποθετεί με ρίσκο στα χωράφια του Golf, τότε δε θα ‘λεγα όχι σε μια επιλογή έκδοσης που να απέχει περισσότερο απ΄τα σύνορα (του «χωραφιού»)

Ναι, με το DSG και το «υβρίδιο» το Leon είναι πιο σύγχρονο μηχανολογικά.

Όμως έχω ακόμη αμφιβολίες αν το επιπλέον κοστολόγιο του παραπάνω συνδυασμού θα το κερδίσει ο καταναλωτής στην πράξη. Ή και στη μεταπώληση.


Απλό ή FR;

Προσωπικά, απλό».

Το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις όπως και όλα τα συστήματα ασφαλείας.

Τα τελευταία, πάντως, απαιτούν μία διαδικασία για να τα απενεργοποιήσεις. Σ’ αυτό όμως υπάρχει το γενικότερο ζήτημα για την εισβολή των οθονών και τη σταδιακή αποχώρηση των μπουτόν. Και δεν είναι του παρόντος.

Επειδή όλα είναι υποκειμενικά, το στοιχείο της ενδοτικότητας στον ελληνικό τάπητα το θεωρώ σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο – εδώ δε μιλάμε για ένα hot hatch όπου αναπόφευκτα δέχεσαι το συμβιβασμό της μειωμένης άνεσης.

Απ’ την άλλη, η έκδοση FR είναι η αφρόκρεμα. Και η μόνη με τα 4 οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport, Individual).

Πιο «πάνω» είναι μόνο η έκδοση FR Plus. Με επιπλέον στοιχείο εξοπλισμού μόνο τους προβολείς Full Led High και τα δυναμικά πίσω φώτα.

Έτσι, για κάποιους, η ιδέα ενός πολύ ολοκληρωμένου, ψηφιακά και οδηγικά, πακέτου είναι αυτό που θα δικαιολογήσει τα χαρίσματα του FR. Και της τιμής, αντίστοιχα

Database
ΤιμήΑπό €25,290
Τελική ταχύτητα216 km/h
Ροπή250 Nm
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Μέση κατανάλωση7,4 lt/100 km
Κινητήρας1,5 lt, 4-κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ηλεκτρικό μοτέρ 48V
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG)
Ισχύς150 PS
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 8,4''
Βάρος1,361 kg

Audi TTS competition

Photo: seat.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει