Η 2η γενιά του πιο σημαντικού μοντέλου της μάρκας, του Skoda Kodiaq, είναι περισσότερο premium από όσο είχε φανταστεί και η Βελούδινη Επανάσταση του ’89. Οδηγούμε την ήπια υβριδική έκδοση των 1.5 TSI 150 PS και 250 Nm, με αφορμή τη δημοσιογραφική παρουσίαση
Χώροι, πρακτικότητα, 910 λίτρα αποσκευών και ουσία είναι στοιχεία σταθερά στο βιογραφικό του Kodiaq. Μόνο που πλέον συνυπάρχουν με ένα ξεκάθαρα αναβαθμισμένο σύνολο που παραπέμπει σε ακριβές κατασκευές και ένα εσωτερικό που αποπνέει πολυτέλεια. Μαζί και ένας συνολικός επαναπροσδιορισμός της μάρκας
Κατ΄αρχάς κοιτάζοντας το νέο Kodiaq εξωτερικά, είναι εμφανές πως η Skoda το προσπάθησε πολύ. Σε δυο κουβέντες, είναι αυτό που της αρέσει να το ορίζει ως ”Modern Solid”. Είναι το νέο βαφτιστικό για τη σχεδιαστική της φιλοσοφία. Όντως, είναι και μοντέρνο καθώς και αυτό που λέμε όλοι αντιλαμβανόμαστε με το ”solid”. Συμπαγές, μασίφ, στέρεο
Το μέγεθος είναι μεγάλο, συν 6 εκατοστά στο μήκος, η επταθέσια δυνατότητα διατηρείται (πώς αλλιώς, αφού το Kodiaq εκτελεί και χρέη εταιρικών στόλων) με ραφιναρισμένες λεπτομέρειες να δίνουν και να παίρνουν.
Ωραία φωτιστικά σώματα, καλύτερη αεροδυναμική κατά 10% (στοιχείο όχι και τόσο εύκολα επιτεύξιμο σε τέτοια μεγέθη και σχήματα, όπως τα SUV της κατηγορίας), επιτέλους φυσικά μπουτόν για κλιματισμό και επιμέρους ρυθμίσεις με τα 3 Smart Dials (μετά τις αρνητικές εντυπώσεις των μεθόδων «Μπράιγ», ας πούμε, για να ανεβάσεις τη θερμοκρασία), άψογη συναρμογή και ωραία εναλλαγή υλικών στο εσωτερικό. Το τελευταίο μετράει σε επίπεδο εντυπώσεων και «σπάει» τη μονοδιάστατη μαυρίλα
Ξεκάθαρα: Το Skoda Kodiaq όφειλε να είναι premium
Γιατί; Διότι δεν είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο.
H έκδοση 1.5 TSI mHEV 150 PS DSG7 Selection κοστίζει €38.300 και έχει τα πάντα. Εκτός μόνο από δύο στοιχεία – βλ. παρακάτω για να διαβάσεις και το κείμενο.
Ο παραδοσιακός αγοραστής (ή η εταιρεία που το εντάσσει στο στόλο της) καλείται να πληρώσει περισσότερα χρήματα. Εξ ου και όλο το elegance που αποπνέει το αυτοκίνητο, μέσα-έξω. Οφείλει να δικαιολογήσει το χρήμα στο ταμείο
Όπου σχεδόν κι αν κοιτάξεις, είναι οφθαλμοφανές πως έχει δοθεί προσοχή σε υλικά, σε χαμηλά επίπεδα NVH, μαλακές επιφάνειες και «γερμανική» αίσθηση – παρά την πατριδογνωσία με Τσεχία
Τα καθίσματα, αναλόγως εκδόσεων, φαρδιά, με ενισχυμένα πλαϊνά, και σχετικά σφιχτό αφρώδες με σωστή υποστήριξη της μέσης. Στο κέντρο η «αιωρούμενη» (αρέσει στις εταιρείες ο αεροπλανικός όρος) οθόνη των 13 ιντσών
Kομψότητα εν κινήσει
Αυτό που περιμένεις σε ένα Skoda Kodiaq του 2024, βασισμένο στην πλατφόρμα που κινεί το «ομόαιμο» VW Tiguan που επίσης είχαμε οδηγήσει πρόσφατα, είναι ορισμός ποιοτικής εμπειρίας.
Κάθεσαι σχετικά ψηλά, έχεις σωστή περιφερειακή ορατότητα και μπροστά σου, για δες, να που επανήλθε το «δίμπρατσο» τιμόνι.
Παρατηρώντας από μέσα τα άλλα Kodiaq συναδέλφων που επίσης κινούνταν στην ίδια διαδρομή, το αυτοκίνητο δείχνει πραγματικά κομψό, παρά το μέγεθός του. Είναι χαρακτηριστική, επίσης, η ελαφρά κλίση της οροφής που «δένει» τις πίσω γωνίες, το c-pillar και την ρέουσα αισθητική
Πώς είναι οδηγικά;
Το μοτέρ 1.5 με τους 150 PS σε χαλαρούς και μέσους ρυθμούς είναι ήσυχο, ροπάτο και συνδυάζεται αποκλειστικά με DSG 7 σχέσεων.
Δεν πιέσαμε το αυτοκίνητο, άλλωστε υπήρχε πολλή κίνηση στην κλασική Αθηναϊκή Ριβιέρα, απογευματάκι του Ιούλη με τέρμα ζέστη και τα μπάνια του λαού στο φουλ. Όπως και ο ηλεκτρονικός κλιματισμός που έκανε, γρήγορα και αποτελεσματικά, το κόκπιτ ένα δροσερό «ψυγείο»
Το ήπια υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για περισσότερη οικονομία και σύσσωμο το οπλοστάσιο των συστημάτων ADAS που μπορείς να σκεφθείς.
Λογικό.
Για ένα αυτοκίνητο που θα φιλοξενήσει κόσμο και κοσμάκη ανά τας Ευρώπας, ιδιώτες, πελάτες, στελέχη και παρατρεχάμενους, θες να έχεις προβλέψει όλη την ατζέντα παθητικής ασφάλειας και συστημάτων υποβοήθησης.
Στην καμπίνα δεν ακούς τίποτα, κατευθύνεις με ευκολία και υπάρχει όλο αυτό το σύμπαν προοδευτικότητας που επιτάσσει το γκρουπ. Πλέον -και όχι μόνο στο Kodiaq- υπάρχει το αρκτικόλεξο ”VTG”, αυτό που πριν μερικά χρόνια υπήρχε σε ένα Porsche 911 Turbo (997) και, όπως γνωρίζει το ψαγμένο αγαπητό κοινό, παραπέμπει στην τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Ατού με σημασία στην απόκριση του γκαζιού
Στη γνωστή παραλιακή κατεύθυνση της πρώτης επαφής, με αφετηρία την πανέμορφη Λίμνη Βουλιαγμένης, ο δρόμος γενικά είναι στρωτός. Τουλάχιστον εδώ, λοιπόν, η κύλιση είναι άψογη, οι κλίσεις περιορισμένες και η άνεση υποδειγματική. Eννοείται στην κατηγορία που απευθύνεται το Kodiaq δε θα μπορούσε να μην έχει πολλαπλούς συνδέσμους σε όλες τις εκδόσεις
Οι άλλες εκδόσεις
Η plug-in έκδοση Kodiaq iV (€48.400) αποδίδει συνδυαστικά 204 PS και ηλεκτρική αυτονομία των 100 χλμ.
Τιμή ρεαλιστική που όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις έχουν εντοπίσει ότι έχει ανέβει από το «περίπου 50 με 60 χλμ» ηλεκτρικής αυτονομίας πρόσφατων ετών
Στην «πριζάτη» εκδοχή του σχετική διαφοροποίηση αποτελεί πως πρόκειται για τη μόνη που δεν διατίθεται σε επταθέσια διάταξη (κάπου πρέπει να χωρέσει η ηλεκτρική πραμάτια) και πως προσθέτει 150 επιπλέον κιλά στο λογαριασμό.
Επίσης, το Kodiaq βγαίνει και σε δίλιτρο diesel (ναι, οι MEK σε «πετρέλαιο» ζουν ακόμη και μας αρέσει) με απόδοση 150 PS (προσθιοκίνητο στα €44.400) και 193 PS (τετρακίνητο στα €50.000).
Όλος, μα όλος ο εξοπλισμός της Skoda έχει τοποθετηθεί στη βασική έκδοση, με εξαίρεση τους προβολείς LED Matrix και το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων Dynamic Chassis Control (DCC Plus). Οι τροχοί είναι από 18 έως 20 ίντσες και υπάρχουν 9 εξωτερικά χρώματα
Τέλος, έχει προγραμματιστεί ένα πανελλαδικό road tour για γνωριμία με το νέο Kodiaq σε όλη την Ελλάδα, από 7 Ιουνίου έως 13 Ιουλίου. Μπορείτε να δείτε όλο το πρόγραμμα με το πότε και πού, εδώ
Info / Poto: skoda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.