Δύσκολα θα βρεις ψεγάδι στο συνολικό πακέτο του νέου Octavia. Ανεξαρτήτως αμαξώματος εδώ υπάρχει ένα premium προϊόν με εξαιρετική αεροδυναμική (0,24), ποιότητα παντού και ταξιδιάρικο χαρακτήρα σε μια τιμή που το καθιστά ένα best buy της διπλανής πόρτας
Οι χώροι διαπρέπουν. Ακόμα και το χειροκίνητο 6-άρι -τομέας που ανέκαθεν η Skoda έπαιρνε κιβώτια απ΄τα κάτω ράφια του γκρουπ- έχει βελτιωθεί αισθητά. Η δε εμφάνιση συνεχίζει να εκλεπτύνεται. Ένα Octavia Sports Wagon για μας, παρακαλούμε
Τι λέει το 4D | Εξαιρετικό. Μεγάλο μέγεθος, συγκρατημένο βάρος. Εκμεταλλεύεται μεν τα καλά του γκρουπ χωρίς να χρεώνει δε το έτοιμο know-how των Audi και VW |
Μας αρέσει | Εμφάνιση που ξεφεύγει απ΄τη λογική του φτηνού συγγενή, premium εσωτερικό, χώροι επιβατών και αποσκευών, εύρυθμος, δυνατός και ραφιναρισμένος 4-κύλινδρος, απόλυτα προοδευτική οδική συμπεριφορά, τιμή |
Όχι και τόσο | Ενοχλητικά παρεμβατικά συστήματα ασφάλειας. Απενεργοποιούνται αλλά χρειάζεται να κάνεις κάθε φορά τη διαδικασία |
Τιμή | από €21.900 |
Δε θα σας κουράσουμε με πολλή ανάλυση
Κι ο λόγος έχει να κάνει με το ότι το νέο Octavia, τουλάχιστον στην έκδοση με τον 1,5 TSi EVO που οδηγήσαμε, είναι ένα από τα καλύτερα deals και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Κι αυτό δεν είναι κάτι που το γράφουμε συχνά στο 4Drivers. Σημειωτέον, έστω κι αν δεν έχουμε πάρει μισό τσακιστό ευρώ στα τελευταία δέκα χρόνια.
Όμως το δόγμα του ”Just Journalism”, για εμάς τουλάχιστον, έχει αυτή τη σημασία: να αναδεικνύεις ένα πολύ σωστό προϊόν, ανεξαρτήτως εμπορικών συνεργασιών
Δικαίως θα αναζητήσετε τα ντεφό του Octavia
Είναι όμως μετρημένα στα δάχτυλα.
Κάποια απ΄αυτά τα διαβάσατε ήδη πιο πάνω, στο σχετικό πίνακα. Επειδή στους πίνακες δε χωράνε και πολλά, θα σας πούμε προκαταβολικά και τα υπόλοιπα.
Για παράδειγμα, τα πρωϊνά, ακόμα και στις ζέστες του Μαΐου, βάζοντας μπροστά τον 4-κύλινδρο και ξεκινώντας άμεσα, εντοπίζεται ένα ελαφρύ σκορτσάρισμα. Ακόμα και χαΐδεύοντας το δεξί πεντάλ.
Μπορεί όμως να ήταν και συμπτωματικό ή θέμα καυσίμου.
Ένα δεύτερο, μικρό μειονέκτημα είναι η θέση του μπουτόν για τις φωνητικές εντολές.
Είναι τοποθετημένος ακριβώς δίπλα στον αριστερό σου αντίχειρα καθώς κρατάς το τιμόνι και χωρίς καν να το αντιληφθείς, στο παραμικρό σου άγγιγμα, ενεργοποιείται και ακούς τη φωνή «Σε τι μπορώ να σας βοηθήσω;». Σπαστικό.
Ή ένα τρίτο ντεφό το ότι πρέπει να μπεις σε μια διαδικασία επί της οθόνης για να δεις μερικές βασικές πληροφορίες.
Συχνά συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να χάνει μέτρα από την οπτική επαφή σου με το δρόμο. Εν δυνάμει επικίνδυνο. Αλλά αυτό είναι μέρος μια γενικότερης συζήτησης στην οποία έχουμε αναφερθεί.
Και κάπου εδώ τελειώνει η κριτική
Αυτό που μένει είναι ένα σφιχτοδεμένο, μεγάλο σεντάν με ψιλο-coupe σχεδίαση στον 3ο όγκο που ξεχειλίζει ποιότητα, δεν κοπανάει πουθενά παρά τους τροχούς των 18 ιντσών (225/45) και είναι απολαυστικό στις καθημερινές μετακινήσεις.
Και είναι όλο αυτό το πληθωρικό μεταξόνιο των 2,686 mm που κρύβει έντεχνα τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα καθώς και ένα ενδοτικό set-up που σου επιτρέπει να πας «αέρα» στην κακή ελληνική εργολαβία
Μαζί, με ένα σχετικά χαμηλό κόστος (€992) παίρνεις και το Dynamic Chassis Control (DCC) με τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις 2 σταδίων και τη μικρότερη απόσταση κατά 10 mm από το έδαφος.
Στρίβεις με τη φόρα σου, το τιμόνι δεν έχει τρομερή πληροφορία (ποιος θα πάρει χαμπάρι στη δεκαετία της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας;), φρενάρεις με ένα άψογα γραμμικό πεντάλ και έχεις ένα μικρό περιθώριο να υπερστρέψεις με την αδράνειά σου.
Τουλάχιστον για αυτές τις λίγες μοίρες που επιτρέπει το αρκετά διακριτικό ESP.
Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του Octavia.
Ένα μακριά κλιμακωμένα κιβώτιο, ένα ταξιδιάρικο στυλ μετακίνησης και ένα συγκρατημένο βάρος στα 1,310 kg που δύσκολα θα τα πίστευες για ένα αυτοκίνητο τουλάχιστον 4,7 μέτρων. Γιατί υπάρχει και το wagon που λέγαμε.
Και από επιδόσεις;
Απόλυτα ικανοποιητικές είναι η απάντηση. Με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 8,2” και μία τελική 230 km/h το Octavia 150 PS καλύπτει ένα τεράστιο εύρος οδηγών.
Εγκυκλοπαιδικά το Sports Wagon είναι, αντίστοιχα, ένα κλικ πιο αργό – τα 0-100 σε 8,3” και η τελική στα 224 km/h. Μικρή διαφορά για ένα ακόμα πιο πρακτικό και λιγότερο «ταξί» σημειολογία.
Πίσω κάθονται και δίμετροι, η κατανάλωση κατεβαίνει εφικτά στα 5,7 lt/100 km αν διατηρείς φειδωλή την πίεσή σου στο γκάζι ενώ η συνολική μέση της επταήμερης δοκιμής κυμάνθηκε στα πολύ ευπρόσδεκτα 7,7 lt/100 km
Στο εσωτερικό κάθεσαι σωστά, η γεωμετρία της θέσης είναι απόλυτα σωστή και ξεκούραστη και ο συνδυασμός υφασμάτινης φάσας με το αλουμίνιο κερδίζει τις εντυπώσεις στο «φιλέτο» του ταμπλό.
Το τιμόνι με τα δύο μπράτσα ξενίζει αισθητικά, όμως διατίθεται και το κλασικά πιο σπορ τριάκτινο.
Το χρήμα
Με τιμή που ξεκινά στα €21,900 και €24,900 για την έκδοση Style της δοκιμής, μόλις €109 τέλη κυκλοφορίας και 2 χρόνια εγγύησης (γιατί η SEAT δίνει γενναιόδωρα δύο επιπλέον;), το νέο Octavia χτυπάει στο δόξα πατρί της αγοράς.
Τουλάχιστον για τον ακομπλεξάριστο.
Αυτόν που έχει βρει ένα συνολικό πακέτο που εκμεταλλεύεται τα καλά του γκρουπ (τεχνολογίες, ακαμψία, σασί, ραφινάρισμα) χωρίς να χρεώνει υπερβολικά για το νεωτερισμό του design ή της ακόμα πιο τελευταίας κοπής οθόνες.
Που μη νομίζει κανείς πως διευκολύνουν τη ζωή.
Άξιο. Τελεία και _
Κινητήρας | 1,5 lt, 4-κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς | 150 PS |
Ροπή | 250 Nm |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,2'' (8,3'' για το Sports Wagon) |
Τελική ταχύτητα | 230 km/h (224 για το Sports Wagon) |
Μέση κατανάλωση | 7,7 lt/100 km |
Βάρος | 1,310 kg |
Τιμή | Από €21,900 (€24,900 για την έκδοση Style της δοκιμής) |
Info/Photo: skoda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.