Σπάνια ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο κατατροπώνει το μέγεθος με τόσο καλοσχεδιασμένο design. Το VW Arteon επιτυγχάνει ακριβώς αυτό. Τυγχάνει να είναι και μια εξαιρετική μπερλίνα, έστω και αν είναι ακριβή για ”αυτοκίνητο του λαού”
Τι λέει το 4Drivers: πολυτελές, εντυπωσιακό και ταξιδιάρικο. Μια gran turismo προσπάθεια της VW να δημιουργήσει κέρδη με ένα αυτοκίνητο που δείχνει -και είναι- ανώτερο του Passat CC αλλά χωρίς να ρισκάρει σε αχαρτογράφητα νερά όπως συνέβη κάποτε με το Phaeton
Οh yes: άψογο design, διεστραμμένη προσοχή στη λεπτομέρεια, συνδεσιμότητες, χώροι για Euroleague, ικανός κινητήρας, μόνωση, κατανάλωση, ασφαλής οδική συμπεριφορά, αεροδυναμικός συντελεστής (0.26)
Sorry, no: απόσβεση της μη ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης που διακόπτει το ζεν σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, τιμή που συνορεύει με άλλες (μικρότερες σε διαστάσεις, ωστόσο) προτάσεις της ιερής γερμανικής τριάδας
Απέναντι: Audi A5 Sportback, BMW 4 Gran Coupe, Mercedes CLS
Bitch, better have my money: Από €44,800
Το Arteon είναι κάτι σαν αισθητικός πρεσβευτής για τη VW, το νέο πρόσωπο της μπράντας. Τα επόμενα VW θα παραπέμπουν εδώ. Ο δίλιτρος TDI του αυτοκινήτου δοκιμής είναι γνωστός, δοκιμασμένος, οικονομικός, πολιτισμένος και προτιμά τις μεγάλες αποστάσεις και όχι αγωνιώδη 0-100. Το εσωτερικό είναι τεχνολογική γιορτή για ψηλά κορμιά
#Database
Kινητήρας: 2.0, 16βάλβιδος, turbo, πετρελαιοκίνητος
Κυβισμός: 1,968 cc
Μετάδοση: ΑWD
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG)
Ισχύς: 150 PS
Ροπή: 340 Nm
Βάρος: 1,600 kg
0-100: 9,4”
Τελική: 220 km/h
Mέση κατανάλωση: 7,4 lt/100 km
Τιμή: €44,800
Το ”volks wagen”, δηλαδή το αυτοκίνητο του λαού εις την γερμανικήν, είναι αμφίβολο αν θα φιλοδοξούσε εν τη γενέσει του να εξελιχτεί στον μεγαλύτερο και ισχυρότερο ευρωπαίο κατασκευαστή. Από Skoda μέχρι Bugatti και από VW μέχρι Porsche και Ducati, το γκρουπ έχει μεγάλα αποθέματα στην οικονομική του ”δεξαμενή”. Παρά το κόστος του dieselgate.
Όμως, ο ”λαός” δύσκολα θα μπορούσε να ονειρυετεί μια λιμουζίνα που ερωτοτροπεί με τα 5 μέτρα, μια ποιοτική εμμονή που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα αντίστοιχα μοντέλα της ιερής γερμανικής τριάδας αλλά και κάποια €44.800 στο ταμείο. Τουλάχιστον τόσα κοστίζει στην ελληνική αγορά.
Το Arteon δεν έχει την ασάφεια τού πού στοχεύει όπως το πάλαι ποτέ Phaeton. Το τελευταίο ήταν ένα μεγάλο φλοπ στην προσπάθεια της VW να διεισδύσει στις Mercedes S-Class, τις BMW 7 Series και άλλα γαλαζοαίματα. Αλλά αυτά ήταν δύσκολα ζητήματα, τουλάχιστον τότε, με σήμα το ”αυτοκίνητο του λαού”.
Θεωρητικά επίσης, το Arteon αντικαθιστά το Passat CC. Για το οποίο, όπως γράφαμε στην παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους, δεν είχε γίνει καμία αναφορά – δείγμα της ”αποσύνδεσης” του Arteon απ΄το όποιο παρελθόν. Θα μπορούσαμε να πούμε, δικαίως. Εδώ, η φόρμα και η προσπάθεια αξίζει το διαχωρισμό.
Το Arteon (του οποίου το όνομα θα θέλαμε να προέρχεται απ’ την ελληνική λέξη “άρτιον” αλλά ”sorry, δεν” καθώς είναι σύνθεση της λέξης ”art” και του ”eon” που αποπνέει μια hi-tech αύρα) έχει την coupe φόρμα αλλά με αχανείς χώρους (4862 mm μήκος) και κυρίως; Απέχει ελάχιστα απ´ το concept που ´χαμε δει όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στη Γενεύη.
Το βλέπεις, ειδικά από μπροστά, και δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως δεν είναι concept σε κάποιο showroom του εξωτερικού. Όλο το σμίλευμα στο μέταλλο, με πολλές ακμές που, ως γνωστόν, στοιχίζουν στο κόστος παραγωγής, εκπληκτικό αεροδυναμικό αποτύπωμα με συντελεστή μόλις 0,265 και μια αισθητική αρτιότητα που δύσκολα τακιμιάζει με τόσο μεγάλα αυτοκίνητα.
Πώς είναι χωροταξικά εντός; Με μια κουβέντα, αχανές. Μπορεί να φιλοξενήσει τον Gist, τον Πρίντεζη, τον Doncic και ενδεχομένως τον Αντετοκούμπο – αλλά χωρίς να δείχνει περιττό ή άσκοπο.
Μαζί, υπάρχει μια υπερπληθώρα τεχνολογικών συστημάτων που, για να είμαστε ειλικρινείς, ήταν η VW αυτή που δημοκρατικοποίησε στα αυτοκίνητα παραγωγής. Οθόνη που ανταποκρίνεται σε νεύματα (ναι, υπάρχει και στο face lift του Golf), πανέξυπνο cruise control που διαβάζει άψογα και γρήγορα το δρόμο, τις συνθήκες κίνησης ή την κούρασή σου και ένα μηχανολογικό portfolio που συνδυάζεται αποτελεσματικά για τον μέσο και άνω χρήστη.
Η μόνωση είναι εξαιρετική, ταξιδεύεις ατσαλάκωτος, είναι coupe αλλά χωρίς τους συμβιβασμούς του σχήματος ”μπανάνα” που εισήγαγε κάποτε η Mercedes CLS, έχει άψογο φινίρισμα και ανύπαρκτο μπέζελ οθόνης όπως αυτή είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό. Συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να εντοπίζει μια αίσθηση διεστραμμένης προσοχής στη λεπτομέρεια.
Πώς είναι οδηγικά; Αναμενόμενα αποτελεσματικό, με grip πρακτικά ανεξάντητο συνεπικουρούμενου από την τετρακίνηση και μια αίσθηση κλινικής απομόνωσης. Τα πάντα συμβαίνουν εύκολα, προβλέψιμα, με ασφάλεια. Οι autobahnen σε trailer ηρεμίας.
Το κιβώτιο DSG έχει την τάση να ανεβάζει σχέσεις λίγο πιο γρήγορα απ΄όσο ιδανικά θα θέλαμε στη θέση auto αλλά αν θες να το ”κυνηγήσεις” τα σωστά τοποθετημένα paddles είναι εδώ. Κατά τα άλλα ”αλλάζει” άψογα.
Αν κάτι εντοπίσαμε ως κινηματική ατέλεια είναι, παραδόξως, η αρτιότητα τού να διαχειρίζεται έντονες ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Τυγχάνει να είχαμε μια εκτενή συζήτηση με τον κ. Martin Hube, ο οποίος είναι Product Communications Manager.
Ξεκινήσαμε την κουβέντα με το θέμα του slider που ρυθμίζει τη σκληρότητα της ανάρτησης από την οθόνη κι από ‘κει καταλήξαμε να εκμυστηρεύσουμε πολλά και ενδιαφέροντα που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Η υποψία, οδηγώντας τη συγκεκριμένη έκδοση που δεν διέθετε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (άρα και το slider), είναι πως το Arteon έχει σεταριστεί ιδανικά με τις ακριβές επιλογές (Dynamic Chassis Control με τροχούς 20 ιντσών) ενώ με τη συμβατική ανάρτηση και, παραδόξως, τους μικρούς τροχούς 18 ιντσών δεν έχει την ίδια άψογη διαχείριση. Όπως και να ΄χει πάντως, αυτό είναι ένα σύμπτωμα που παρατηρείται σε κάποιες περιπτώσεις με έντονο ανάγλυφο και δη από υποχονδριακό οδηγό. Όπως είμαστε εμείς…
Η κατανάλωση, αν είσαι στρωτός και δεν εκβιάζεις το αμάξωμα των 1,600 kg, μπορεί να κυμανθεί εντυπωσιακά χαμηλά, το μεταβλητό σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο, ακριβές αλλά σχετικά αποστασιοποιημένο ως πληροφόρηση και το σασί ικανό να διαχειριστεί φορτία, ακόμα και ”στραμπουλήγματα”, χωρίς αλλεργίες.
Ναι, δεν θα σε εντυπωσιάσει ως πληθώρα πληροροφοριών αλλά είναι και αυτό μέρος της εταιρικής ταυτότητας της VW. Αυτής που οφείλει να παραμείνει οικεία, συμπαγής, ασφαλής και κοντά στα δεδομένα που έχει χτίσει στη σχέση της με το ”λαό”. Εντάξει, έναν λαό της τάξης των €45.000.
Photo: volkswagen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.